انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Saturday, February 19, 2011




دعوت دانشجویان دانشگاه علم و صنعت برای بزرگداشت شهدای ۲۵ بهمن
جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران با انتشار بیانیه ای از دانشجویان و هموطنان برای راهپیمایی روز اول اسفند دعوت کردند. به گزارش دانشجو نیوز، پس از شهادت حداقل دو تن از دانشجویان در تظاهرات ۲۵ بهمن ماه در تهران گروههای دانشجویی و سیاسی از دانشجویان و هموطنان برای برگزاری مراسم هفتم صانع ژاله و محمد مختاری در روز اول اسفند ماه دعوت به عمل آوردند.



تعداد کشته شدگان اعتراض ها در لیبی ۸۶ تن اعلام شد
دیدبان حقوق بشر اعلام کرد در تظاهرات خیابانی معترضان در لیبی طی سه روز گذشته ۸۶ نفر کشته شدند. العربیه این سازمان حقوق بشری که مقر آن در نیویورک قرار دارد این آمار را بر اساس اطلاعاتی که از شاهدان عینی و منابع پزشکی به دست آورده ، منتشر کرده است اما خبرگزاری فرانسه پیش از این آمار کشته شدگان را ۴۱ تن اعلام کرده بود 


“دیکتاتورها چاره ای جز تسلیم در مقابل اراده مردم ندارند!”
مردم شریف ایران! شما با تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز خود در ۲۵ بهمن بار دیگر به جهانیان نشان دادید که آتش عشق به آزادی همچنان در دل شما شعله ور است و مصممانه در پی احقاق حقوق و آزادی های خویش میباشید. شما بار دیگر به جهانیان نمایاندید که علی رغم وحشیانه ترین سرکوب ها دلاورانه به راه خود ادامه میدهید و مبارزات شما چنان گسترده است که حاکمان جرات فراخوان و بسیج نیروی نظامی بیشتری را بخود نمیدهند. شما بار دیگر نشان دادید که در میدان عمل بیشمارید و به دیکتاتوری اجازه نمیدهید در اتحاد شما خللی وارد نماید. شما بار دیگر ولی فقیه و حکومت او را مسئول اوضاع وخیم کشور دانستید و خواهان پایان دیکتاتوری حاکم شدید. شرکت گسترده شما در اعتراضات ۲۵ بهمن ماه چنان سران حکومت را متوحش ساخت که آنها عمال خود در مجلس شورای اسلامی را وادار نمودند در نمایشی مضحک و با فریاد های “اعدام باید گردند” خواستار از میان بردن آقایان موسوی و کروبی ګردند



روزانه‌های همسر یک زندانی سیاسی / فردا خواهم آمد!
سلام عزیز همه روزهای تنهایی من! سلام به تو در آخرین جمعه بهمن. ماهی که در سال سی و سوم نه بوی گل سوسن و یاسمن داشت نه عطر بهاران. سلام به تو در این شامگاه دلگیر جمعه ای دیگر از ده ها جمعه دلگیر بدون تو. من سلامم را از عمق جان به نیت سلامتی تو روانه کویت می کنم که نمی دانم این چند روزه کوی وسرای تو کجاست؟ از همان شبی که روزش کسی تو را دیده بود با وضعیتی خاص و شاید خدا خواسته بود که پیکی باشد برای اِخبار ما غافلان دچار روزمرگی و تا همین حالا که من دارم با شتاب بر دکمه های این کیبورد مستعمل ضربه میزنم تا پیامم را به تو برسانم، لحظه ها را در دلواپسی وضعیت نامعلوم تو سپری کردم و دیروز که وعده ام دادند به آغازین روز هفته برای دیدار، باورم نمی شد بتوانم این آخرین جمعه بهمن را سپری کنم بدون دردهایی که کم از درد زایمان ندارد وقتی که نوزاد می خواهد متولد شود و رنج میلاد انگار میان مادر و فرزند تقسیم می شود! فریاد مادر و شیون و گریه نوزاد و بعد از آن آرامشی دلچسب! من شیفته آن آرامش باشکوهم. 


عفو بین الملل: نیروهای امنیتی مسئول مرگ دو دانشجو
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: سازمان عفو بین‌الملل با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ارائه گزارشی از دانشجویان بازداشت شده، از همه اعضای خود خواست برای آزادی آن‌ها با مقامات جمهوری اسلامی تماس بگیرند. 


رأی نهایی دو تبعه‌ی آلمانی صادر شد
حقوق شهروندی – شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تبریز با اعلام ختم رسیدگی به پرونده دو تبعه آلمانی، آنان را مستحق تخفیف در مجازات و برخورداری از رأفت اسلامی تشخیص داد و به استناد ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی، حبس تعزیری آنان را به پرداخت جزای نقدی تبدیل کرد. 


در برنامه چهارشنبه شب «هفت« مسعودانتقادانتظامی ومشایخی ازتوهین به فیلم کیمیایی
فراستی طبق معمول انتقادات تندی را متوجه فیلم های جشنواره فجر کرد اما این بار داستان با دفعه های قبل متفاوت بود. به گزارش کافه سینما، فراستی در این برنامه بارها وعده جمله ای را در پایان برنامه داد و نهایتا با به کار بردن کلمه ای درباره مسعود کیمیایی اهالی سینما را شگفت زده کرد. واکنش هنرمندان به این حرکت همچنان ادامه د ارد. عزت الله انتظامی: آیا تلویزیون یک برنامه را گزاشته مخصوص توهین به هنمرندان؟ 


تصویر ۳ بعدی ویروس ایدز
دانشمندان موفق شدند برای اولین بار تصاویر ۳ بعدی با جزییات کامل از ویروس اچ آی وی ثبت کنند. تصاویر مربوط به ویروس اچ آی وی، در مسابقه بین المللی تصویرسازی علم و مهندسی سال ۲۰۱۰ مقام اول را از آن خود کرد. ایوان کونستانتینوف که رهبری یک گروه تحقیقاتی از روسیه را بر عهده دارد، در مورد چگونگی تهیه این تصاویر می گوید: گروه ما پس از بررسی صدها نشریه علمی معتبر، مطالب مرتبط با این ویروس را جمع آوری کرد. این تصاویر به صورت دورنگ ثبت شده و در آنها حمله ویروس های اچ آی وی با رنگ نارنجی و آمیخته شدن آنها با سیستم ایمنی بدن به رنگ خاکستری نمایش داده شده است. کونستانتینوف عقیده دارد که روش نمایش ۳ بعدی از ویروس ها، می تواند کمک بزرگی به علم پزشکی کند. 



موج تظاهرات به موریتانی رسید
تظاهرات خشونت‌باری در شهر«فیصاله» در شرق موریتانی در شرق این کشور به‌وقوع پیوست. به نقل از الجزیره، تظاهرکنندگان در اعتراض به کمبود آب، وخامت اوضاع اجتماعی و گسترش فساد دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات در ابتدا با آرامش برگزار شد ولی بلافاصله به خشونت کشیده شد و معترضان بیشتر مراکز و ساختمان‌های دولتی را به تصرف درآوردند. تظاهرکنندگان خشمگین همچنین ساختمان شهرداری شهر فیصاله و چند ساختمان دولتی دیگر را به آتش کشیدند. 


بار دیگر ۶ نفر در ایران حلق آویز شدند بعلت بیکفایتی رژیم در رابطه با نداشتن سیاست اقتصادی سالم در ایران
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران نوشت، طی روزهای گذشته شش تن دیگر در ایران اعدام شدند. بنابراین گزارش، چهار تن از آنان در شهر کرمان و دو تن دیگر در شهر ساری حلق آویز شدند. جمهوری اسلامی اتهام اعدام شدگان را قاچاق مواد مخدر عنوان کرده است. خبرگزاری فرانسه شمار اعدام شدگان در ایران در سال جاری میلادی را ۷۷ نفر اعلام کرده که براساس گزارشهایی است که در رسانه های حکومتی منتشر شده است. منابع متعلق به فعالان حقوق بشر در ایران، تعداد اعدام شدگان در یک ماه و نیم گذشته را بیش از این آمار اعلام کرده اند. 


برگی زرین در تاریخ جمهوری اسلامی: به دار کشیده شدن تصویر نخست وزیر “امام” و رئیس بنیاد شهید “امام”
ادامه خبر به زبان اصلی لطفآ کلیک کنید


پوستر جدید برای ۱ اسفند / این آخر نامه نیست


بیانیه‌: ازفراخوان حرکات اعتراضی روز اول اسفند حمایت می کنیم
پشتیبانی از حرکت اعتراضی روز یکم اسفندبه خیابان آمدن عمومی ساکنان تهران و اعتراض ایرانیان در دیگر نقاط ایران در روز بیست‌وپنجم بهمن، باری دیگر آشکارنمود که جنبش آزادیخواهی و ضد استبدادی مردمان ایران، علی‌رغم شدت سرکوب و نقشه‌های سیاه حاکمیت، نه تنها زنده است بلکه هر روز رادیکالتر و گسترده‌تر میشود. 


بنی صدر: به نسل جوان کشور میگویم که برخیز برای ساختن زندگی در استقلال و آزادی / مصاحبه صوتی
آقای رفسنجانی گفته که پخش شعار مرگ بررفسنجانی از تلویزیون آرزوی بنی صدروقطب زاده رابرآورد.آقای رفسنجانی این قانون قدرت است نه آرزوی بنی صدر.
برای اجرای فایل صوتی لطفآ کلیک کنید
مگر۳۲سال پیش به شمانگفتم´ما میرویم که بمانیم وشمامیمانیدکه بروید.


اخبار ضد و نقیض در مورد رهبران جنبش سبز (موسوی و کروبی کجا هستند؟ )
منزل میرحسین موسوی تحت نظر نیروهای امنیتی قرار گرفته و تمام راههای ارتباطی نخست وزیر زمان جنگ با خارج قطع شده است. همزمان لباس شخصی ها برای دومین شب پیاپی در مقابل منزل مهدی کروبی تجمع کرده و خواستاراعدام او و سایر رهبران جنبش سبز شده اند. در چنین شرایطی گفته های ضد و نقیضی در مورد انتقال موسوی و کروبی به نقطه ای دیگر و مرخص کردن محافظان آنان مطرح شده است. 

دیوار آهنی دور خانه موسوی و رهنورد، محافظان عزل
سفرهای مکرر احمدی‌نژاد به خارج از تهران
فراخوان جبهه ملی ایران - آلمان برای اسفند ماه
نشانی خانه موسوی، چند قدمی بیت رهبری و ریاست جمهوری
نکاتی در باب چگونگی برخورد با فردی که مورد اصابت گلوله واقع شده
کشتیهای ایرانی توقیف شده در هنگ کنگ و مالت هنوز آزاد نشده اند
فلسطینی‌ها وتوی قطعنامه سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کردند
چهار قاچاقچی در کرمان اعدام شدند
ایران در هفته ای که گذشت؛ ۲۹ بهمن ۱۳۸۹
گفته ها و ناگفته های جشنواره فیلم فجر
گسترش اعتراضات: کشورهای خاورمیانه در یک نگاه
آمادگی مخالفان حکومت ایران برای تظاهرات در چند شهر جهان


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





مردم ایران در مراسم اول اسفند شرکت کنند 

در نماز جمعه امروز قم نیز «شعارهائی علیه هاشمی» سر داده شد 

هاشمی رفسنجانی یک هفته هم فرصت ندارد 

جنتی خواستار حبس خانگی و قطع تلفن و اینترنت رهبران جنبش سبز شد 

گزارشگران بدون مرز «تشدید روزافزون سرکوب‌ها» در ایران را محکوم کرد 

فراخوان به تظاهرات يکشنبه در سراسر ايران 

بازداشت ۱۷ نفر در تجمع ۲۵ بهمن در شهر کرمان 

كارگران شركت مخابرات راه دور, 20ماه بدون حقوق 

بخشی از سقف قلعه‌ شوش ریخت 

مرگ ۹۶ مبتلا به ایدز در قم 

نظام ولایت فقیه نشان داد که به مراتب از بن علی و مبارک بدتر است 

ایجاد دیوار آهنی در معبر ورودی خانه‌ی میرحسین موسوی 

شکایت همسایگان مهدی کروبی از هتاکی و الفاظ رکیک لباس شخصی های مهاجم

وزارت ارشاد رسانه‌های خارجی را تهدید به تعطیلی کرد 

تداوم اعلام حمایت ها و حضور در مراسم یکم اسفند 

محدود کردن آزادی راه حل مشکلات نیست 

فراخوان جمعی از فعالان ایرانی مقیم خارج از کشور جهت تجمعات اعتراضی ٣٠ بهمن و اول اسفند 

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از اهانتهای سازمان یافته ” افراد معلوم الحال” به هاشمی رفسنجانی 

اولتیماتوم جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه به خواص بی بصیرت: مهلت تمام شد، اعلام برائت کنید 

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اول اسفند 

نظرسنجی تک گزینه ای در سایت وابسته به نهادهای حکومتی 

دیکتاتورها چاره ای جز تسلیم در مقابل اراده مردم ندارند 

فراخوان رسانه های سبز برای گرامیداشت شهدای ٢۵ بهمن 

سازمان گزارشگران بدون مرز، اعمال محدودیت های رسانه ای توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرد 




No comments:

Post a Comment