انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Monday, April 4, 2011




اعلام همبستگی شورای هماهنگی راه سبز امید با جنبش‌های منطقه: تعیین سرنوشت، یک حق بشری جهانی است
افکار عمومی جهان، ادعای حاکمیت ایران در دفاع از مردم بحرین را نمی‌پذیرد شورای هماهنگی راه سبز امید، در ششمین بیانیه خود به موضوع جنبش‌های دموکراسی‌خواهانه خاورمیانه پرداخت و ضمن حمایت از این جنبش‌ها، خاطرنشان کرد: حکومتهای استبدادی در عکس العملی مشترک و کلیشه ای و با استفاده وسیع از رسانه های دولتی، جنبشهای دموکراسی خواهی کشور خود را فتنه گر و وابسته به قدرتهای خارجی معرفی کرده و تلاش نموده اند که با سازماندهی عناصری از نیروهای نظامی و انتظامی و گروههای شبه نظامی و لباس شخصی بویژه اجیر نمودن اراذل و اوباش به عنوان تظاهرات خودجوش مردمی در دفاع از رژیمهای استبدادی نسبت به سرکوب جنبشها اقدام کنند. 



درگیری نیروهای مخالف و دولتی لیبی بر سر تصرف شهر بریقه
میان نیروهای طرفدار معمر قذافی و مخالفان وی، بر سر کنترل شهر استراتژیک نفتی بریقه در شرق لیبی، نبرد سنگینی در جریان است. بنا به گزارشها هیچ یک از دو طرف نتوانسته است مو قعیت خودرا دراین شهر تثبیت کند. در همین حال ناتو اعلام کرد تحقیق پیرامون حمله هوایی روز جمعه نیروهای تحت کنترل این سازمان به نیروهای مخالفان در بریقه را آغاز کرده است. شاهدان می گویند پیش از حمله هوائی، یک گروه از مخالفان دولت با پدافند هوایی به سوی جنگنده های ناتو تیرانداز ی کرد. مشخص نیست این تیراندازی از سوی مخالفان و به نشانه شادی بوده یا نیروهای قذافی درمیان شورشیان، نفوذ کرده اند.



دولت بحرین روزنامه منتقد را تعطیل کرد
دولت بحرین یک روزنامه اصلی منتقد دولت را تعطیل کرد و آن را به پوشش «غیر اخلاقی» اخبار اعتراضات ضد دولتی چند هفته اخیر در این کشور متهم کرد. منصور الجمری، سردبیر روزنامه الوسط، اقدام دولت در بستن این روزنامه را تلاشی برای «ساکت کردن اخبار مستقل» در بحرین خواند. هفته گذشته، دولت بحرین محمود الیوسف، یک فعال سرشناس و وبلاگ نویس را بازداشت و سپس آزاد کرد. وی از منتقدان سرشناس محدودیت آزادی بیان در بحرین بوده است. در اواسط ماه مارس، پادشاه سنی بحرین دستور سرکوب معترضان که اکثر آن ها شیعه هستند را صادر کرد. تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر بازداشت شده اند. 



پژاک مسئولیت حمله علیه نیروهای سپاه در کردستان را برعهده گرفت
حزب حیات کردستان معروف به پژاک در بیانیه ای که روی سایت این حزب منتشرشد مسئولیت حمله به نیروهای مرزبانی و انتظامی ایران را در منطقه مریوان بر عهده گرفت . العربیه در این بیانیه که به امضای ” فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای شرق کردستان” رسیده اعلام شد ” روز ۱۱ فروردین پایگاه نظامی واقع در ما بین آسکول و سیاناو وابسته به شهرستان مریوان در پاسخ به اعدام وحشیانه رفیق حسین خضری در زندان ارومیه و ایجاد فشار بر خلق کرد مورد هدف یک تیم از گریلاهایمان قرار گرفت.” 


هفت تذکر مکتوب مجلس به دولت
در تذکرات مکتوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مسئولان اجرایی کشور تذکر ۳ نماینده به رئیس جمهور همچنین تذکرات نمایندگان به وزیران صنایع و معادن، بازرگانی، جهاد کشاورزی و نیرو مطرح شد. محمد دهقان عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را در جلسه علنی امروز دوشنبه را به شرح زیر قرائت کرد: 


توقف فعالیت روزنامه خبر
نسبت روزنامه خبر و خبرآنلاین ، معکوس است. یعنی رسانه اصلی ، سایت دانسته می شود و رسانه فرعی یا مکمل ، روزنامه . بر این مبنا همه همکاران تحریریه ، در واقع تحریریه خبر آنلاین اند که در پایان هر روز ، منتخبی از تولیدات آن روز خود را در فرمت روزنامه می آرایند و به چاپ می رسانند ؛ تولیداتی که خودشان از ساعت ها پیش در محیط وب منتشر کرده اند و حال در بسته بندی جدیدی و مطابق اقتضائات مورد نیاز یا مورد پسند مخاطب رسانه مکتوب ، بازآرایی می کنند. 


فیلم کیارستمی، پنج میلیارد فروخت
فروش جهانی فیلم «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی از مرز چهار و نیم میلیارد تومان گذشت. براساس آمار منتشرشده در وب‌سایت‌های مربوط به فروش جهانی فیلم‌های درحال اکران، فیلم «کپی برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی و نقش‌آفرینی «ژولیت بینوش» تا روز ‌‌٣١ مارس (‌١١ فروردین) فروش جهانی چهار میلیون و ‌١٣٠ هزار دلار را پشت سر گذاشته است. این فیلم در سومین هفته اکران در سینماهای آمریکا به فروش ‌۵۵٧ هزار دلار رسیده است که در هفته اول ‌٧٨ هزار دلار، در هفته دوم ‌١٣٢ هزار دلار و در هفته سوم ‌١٩١ هزار دلار فروش از ‌۴٨ سالن نمایش دهنده به‌دست آورده است. 


ایران از آزادی آخرین کشتی توقیفی خود در مالت خبر داد
خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس روز یکشنبه به نقل از مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گزارش داد که آخرین فروند از کشتی‌های ایرانی که به دنبال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل مشمول توقیف شده بودند، آزاد شده است. خبرگزاری‌های خارجی در نخستین روزهای دی‌ماه سال ۱۳۸۹ از توقیف یک کشتی باری مرتبط با کشتیرانی ایران به دلیل «بدهی» صاحبان آن به چندین بانک اروپایی در آب‌های هنگ کنگ خبر داده بودند. 


احمدی نژاد: هیلاری چیزی نمی داند/کویت چی دارد تا ما آنجا جاسوسی کنیم؟!
احمدی نژاد:دولت به جایی بدهی ندارد. خبرآنلاین محمود احمدی نژاد در ادامه کنفرانس خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی که دقایقی پیش به اتمام رسید در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی در خصوص دعوت یکی از شبکه های فارسی زبان خارجی از هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا برای حضور در این شبکه پرسید، گفت: خیلی خوب است. ایشان هر چه بیشتر صحبت کند بهتر است چون چیزی نمی داند. ما نمی توانیم مانع آن ها شویم. دوره ارتباطات است، ما باید حرف داشته باشیم. ما برای سعادت جامعه بشری، رفع فقر، مشکلات و … برنامه داریم که رسانه ها باید این ها را ببرند و به دنیا ارائه کنند 


شورای همکاری خلیج فارس دخالت های ایران در کشورهای عربی را محکوم کرد
شورای همکاری خلیج فارس دخالت های اشکار ایران را در امور داخلی دولت های عضو این شورا به شدت محکوم کرد. دانشجونیوز به نقل از رادیو اروپای آزاد، این هشدار در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو این شورا که در ریاض پایتخت سعودی برگزار گردید، مطرح شد. این نشست اضطراری در روز یکشنبه ٣ آپریل برگزار شد تا تحولات اخیر در منطقه به ویژه دخالت های ایران در کشورهای عربی منطقه و شبکه های جاسوسی وابسته به جمهوری اسلامی ایران را به بحث بگذارد. این شورا از کشورهای عرب زبان حاشیه خلیج فارس، بحرین، کویت، قطر، عمان،‌عربستان سعودی و امارات متحده عربی، تشکیل شده است. 


میراث فرهنگی ایران با موزه لوور پاریس «قطع رابطه» کرد
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران روز دوشنبه از قطع ارتباط با موزه لوور پاریس خبر داد. حمید بقایی از موزه‌های سرشناس اروپایی چون لوور و موزه بریتانیا به عنوان «مراکز به ظاهر علمی» نام برد و موزه لوور را متهم به «عهدشکنی» کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، حمید بقایی در نشست خبری در محل موزه ملی ایران در این پیوند گفت: «از همین جا اعلام می‌کنم که از امروز هیچ نوع همکاری با موزه لوور نخواهیم داشت چون بر اساس توافق‌نامه‌ای که سال‌ها قبل با این موزه به امضا رسیده بود باید آثار تاریخی ایران در این موزه برای نمایش به کشورمان منتقل می‌شد اما موزه لوور در این باره عهدشکنی کرده‌است.»



ادامه اعتراض افغان‌ها به قرآن‌سوزی برای چهارمین روز متوالی
در ادامه اعتراضات گسترده مردم افغانستان به سوزانده شدن نسخه‌ای از قرآن در آمریکا، روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی حدود ۳۰۰ تظاهرکننده افغان این بار در ولایت شرقی لغمان دست به راهپیمایی زدند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تظاهرکنندگان که چوب و چماق به دست داشته‌اند به سوی افراد پلیس سنگ پرت کرده‌اند و نیروهای پلیس ولایت لغمان نیز در پاسخ و برای متفرق کردن مردم معترض تیر هوایی شلیک کرده‌اند. 


بانک مرکزی: نرخ تورم سال ۸۹ به ۱۲.۴ درصد رسيد
بانک مرکزی در گزارشی رسمی اعلام کرد نرخ تورم از ۱۰.۸ درصد در سال ۸۸ به ۱۲.۴ درصد در سال ۸۹ رسيد. بر پایه این گزارش و بر اساس مقایسه نرخ تورم در سال ۱۳۸۹ نسبت به سال ۱۳۸۸ (دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۸۹ نسبت به دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۸۸ )، تورم در سال ۸۹ معادل ۱۲.۴ درصد بوده است. این در حالی است که به گزارش فارس، نرخ تورم در سال ۸۸ معادل ۱۰.۸ درصد اعلام شده بود. 


مردان مسلح دو سرباز آمریکایی را در افغانستان کشتند
مقام های نظامی افغانستان می گویند مردی که لباس پلیس مرزی افغانستان را برتن داشت دو سرباز آمریکایی را در استان فاریاب در شمال افغانستان کشت. این در حالی است که برای چهارمین روز پی در پی اعتراض ها در افغانستان علیه سوزاندن قرآن در ایالات متحده آمریکا ادامه دارد. مقام های ناتو می گویند مرد مظنون روز دوشنبه پس از تیراندازی به روی سربازان ناتو، از محل گریخت. این واقعه زمانی روی داد که سربازان ناتو در مجتمع گشت مرزی استان فاریاب با یک فرمانده محلی گفت و گو می کردند. نیروهای ائتلاف سرگرم تحقیق در این باره اند. 


یونان: هیئتی از طرف قذافی به دنبال پایان بحران است
مسوولان یونانی می گویند هیئتی از طرف معمر قذافی به جورج پاپاندرئو نخست وزیر یونان گفته است که رهبر لیبی خواهان پایان درگیری ها در کشورش است. دیمیتریس دروتساس، وزیر امورخارجه یونان روز یکشنبه گفت به نظر می رسد مقامات لیبی «در جستجوی یک راه حل» برای پایان درگیری های نظامی میان نیروهای دولتی و مخالفان قذافی هستند. 


رهبران ناتو در افغانستان قرآن سوزی را محکوم کردند
فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی و نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان، سوزاندن قرآن توسط یک کشیش تندرو در آمریکا را محکوم کردند. اقدام این کشیش به بروز درگیری های مرگبار در کشور جنگ زده افغانستان منجر شد. ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در افغانستان، روز یکشنبه در کابل در گفتگو با خبرنگاران سوزاندن قرآن را محکوم کرد و به خانواده کسانی که در اعتراض علیه سوزانده شدن قرآن کشته شدند تسلیت گفت و با خانواده مجروحان ابراز همدردی کرد 


رفیع پيتز: ايران در مرز يک انفجار است
مکان: يک جاده خاکی مشرف به شهر تهران. زمان: اواخر بعد از ظهر. صدا: سفير گلوله. هدف: يک خودرو پليس که با سرعت حرکت می کند. تيرانداز: رفیع پيتز. اين ها نمایی از فيلم « شکارچی» هستند. يک داستان ماجرايی و سياسی که رفیع پيتز، فيلمساز ايرانی مشهور در سينمای جهان، نقش شخصيت اصلی داستان را بازی می کند و در عين حال نويسنده فيلمنامه و کارگردان آن است. «کريستين ديزی» گزارشگر راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی در حاشيه جشنواره بين المللی فيلم پراگ که از ۲۴ مارس تا اول آوريل برگزار شد، با رفیع پيتز در مورد اين فيلم و برداشت وی از اوضاع سياسی و اجتماعی ايران گفت و گو کرده است. 

وزیر اقتصاد: امسال سه‌ صفر از پول ملی حذف می‌شود
هند محدودیت‌های تازه‌ای در مورد تجارت با ایران وضع کرد
فعالیت‌های اقتصادی سپاه تا چه اندازه شفاف است؟
«مصاحبه ايرنا با ابراهيم يزدی با فشار بازجویان انجام شده»
عربستان و امارات: ایران در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس دخالت نکند
گذار جمعيتی: بزرگ ترين انقلاب تاريخ ايران
«بازداشت ده‌ها معترض به مرگ تدریجی دریاچه ارومیه»
عبدالکریم لاهیجی و انتصاب گزارشگر حقوق بشر برای ایران
نمایشنامه «کا»؛ قصه سياست و زيستن در ايران امروز
واکنش ها به افزايش ۳۰ هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران
محکومیت ایران بر سر بحرین از سوی شورای همکاری خلیج فارس
پیام تسلیت سیدحسن خمینی به میرحسین موسوی



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





تظاهرکنندگان سوری خواستار سرنگونی حکومت بشار اسد شدند

افزایش نرخ تورم، با وجود ادعای دولت جهت کنترل و کاهش قیمت ها 

جمعی از فعالان اصلاح طلب جامعۀ مدنی خواستار آزادی فخرالسادات محتشمی شدند 

حذف پیام تسلیت فراکسیون اقلیت ازسایت پارلمان نیوز 

رئیس قوه قضاییه: وقتی پول نمی دهید، توقع امنیت نداشته باشید 

خواهرمهدیه گلرو: علی رغم فشارها مهدیه محکم و مقاوم ایستاده است 

مظلومیت موسوی و ستمگری حکومت 

دامنه گسترش اعتياد به كراك در ايران 

فضاي امنيتي و حضور لباس‌شخصي ها در ميدان فاطمي تهران 

حكم اعدام با تكيه بر قانوني متضاد 

كتك زدن زنداني عادي در رجايي شهر به جرم دوستي با زندانيان سياسي 

گسترش ناآرامي ها در عمان 

شريعتمداريِ سوريه: تيراندازي به راهپيمايان، كار نفوذي‌ها بوده! 

افزايش ۱۵ تا ۲۰ درصدي قيمت تمامي كالاها در ايران 

باكوتهران را به تحريك اعتراض هاي اسلامي در آذربايجان متهم مي كند 

اقتصاد ٨٩ در چهار پرده؛ از خودکفایی بنزین تا اعتصابات کارگری 

انتقال کالاهای متوقف شده تاجران افغان از کراچی آغاز شده است 

'کمبود ماما در جهان موجب مرگ یک میلیون کودک در سال می شود' 

سالانه ۶۰ هزار زن به سرپرستان خانوار اضافه می شود

محکومیت رئیس دفتر میرحسین موسوی به پنج سال حبس تعلیقی 

بررسی آماری تحلیلی ۴۲۱ مورد از احکام صادر شده توسط دستگاه قضایی در سال ۱۳۸۹ در ایران
کيهان می گويد تظاهرات اعتراضی ۸۸ نقش غيرقابل انكاری در برانگيختگی منطقه داشته است 

تاثیر حضور کوتاه مدت منشور حقوق بشر کوروش در ایران 

هند صادرات مرتبط با تسليحات اتمی و موشکی را به ايران ممنوع کرد 
ایران ساسیت در فیس بوک




No comments:

Post a Comment