انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Sunday, February 20, 2011




گزارش لحظه به لحظه شهروند - خبرنگاران از تجمعات روز اول اسفند در ایران
«خودنویس» تلاش می‌کند تا با کمک شهروند - روزنامه‌نگاران از سراسر ایران، گزارش‌های موثق از تجمعات اعتراضی از نقاط مختلف ایران را منتشر کند. اگر خبر، عکس یا فیلمی از تجمع‌های امروز در اختیار دارید، آن را برای ما ارسال کنید.



نگران
جنبش دموکراسی‌خواهی ایران رهبرانش را به دست دشمنان قسم خورده‌اش سپرده و با این کار وارد قمار خطر ناکی شده، با این پیش فرض که حاکمیت «جرات» تعرض به این رهبران را پیدا نخواهد کرد. ولی اگر محاسبات حاکمیت و شخص خامنه‌ای نه بر پایه عقل و تدبیر، بلکه بر پایه حماقت و مالیخولیا اتخاذ شوند، همان‌طور که نمونه هایش را زیاد دیده ایم، آن‌وقت چه؟ 


وزارت امورخارجه آمریکا «توییت» فارسی می‌فرستد"
به گزارش صدای آمریکا، وزارت امورخارجه آمریکا ارسال پیام های توییتری به ایران به زبان فارسی را با این امید که با استفاده از این شبکه اجتماعی بتواند پیام خود را به ایرانیان برساند، آغاز کرد. در صفحه فارسی توییتر وزارت امورخارجه آمریکا - USAdarFarsi - آمده است: «ما می خواهیم در گفتگوهای شما شرکت کنیم.»



مردم در تهران شعار می ‌دهند: سید علی وقت رفتنه
ایمیل خوانندگان: در ولیعصر مردم شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ‌ای می‌ دادند. در پارک ‌وی شلوغ شده بود و مردم درگیر شدند. آنها شعار می‌دادند سید علی وقت رفتنه. رادیو آلمان: بر خلاف ۲۵ بهمن، لباس‌شخصی‌ها، بسیجی‌ها، یگان‌ویژه و همه ماموران امنیتی به سلاح‌های گرم مسلح هستند. سایت کلمه: حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم در تمام نقاط تهران موجب سر در گمی نیروهای نطامی، امنیتی و انتظامی شده است. 


درگیری در اطراف میدان آزادی
در اطراف میدان آزادی تهران در خیابانی به نام ولدخانی جنوبی, جمعیت زیادی از مردم جمع شده اند. آنها با عوامل سرکوب دولت که قصد متفرق کردن شان را داشتند, درگیر شدند. درگیری در خیابان های اطراف میدان آزادی همچنان ادامه دارد. 


درگیری شدید در اطراف میدان انقلاب
بنابه گزارشات رسیده به “فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به سوی مردم و جوانان در اطراف میدان انقلاب یورش بردند آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند و حداقل یک زن جوان دستگیر شد.روز یکشنبه اول اسفند ماه حوالی ساعت ۱۷:۵۵ جوانان و مردم در حوالی میدن انقلاب در حالی که بسوی میدان انقلاب در حال حرکت بودند اقدام به سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای نمودند که با یورش وحشیانۀ لباس شخصیها و نیروهای گارد ویژه مواجه شدند . نیروهای سرکوبگر با باتون بسوی تظاهر کنندگان یورش بردند و آنها را مورد ضرب وجرح قرار دادند. در این یورش حداقل یک زن جوان توسط لباس شخصیها دستگیر شد. 


حمله کماندوهای انتظامی به مردم تهران وضرب وشتم وحشیانه آنها
تجمع مردم در بلوار کشاورز تهران شکل گرفت. در خیابان میرداماد کماندوهای انتظامی به مردم حمله کردند و آنها را با باتون مورد ضرب و جرح قرار دادند. در پارک وی تعداد ماموران گارد ضدشورش زیاد است. مردم برای سهولت در جابجایی در ماشین ها و خطوط سریع السیر بی.آر.تی رفته اند. 


مستقیم از تهران // خبر رسیده ..تجمع حداقل ۷۰۰۰ هزار نفری در میدون ولیعصر
درگیری شدید در نواحی مرکزی، مرکز به سمت غرب و میدان ولیعصر جمعیتی در حدود هزار نفر تقاطع خ شادمان و آزادی ایستاده اند و شعار می دهند خامنه ای حیا کن مبارکو نگاه کن چهارراه ولی‌عصر و وصال، نیروهای بسیجی و گارد با موتور و تمام لوازم سرکوب، بسیار زیاد با حمله‌های آنی پی‌ در پی شعاری که اکنون در تهران سر داده می‌شود: نظامی جدا شو با ملت هم صدا شو درگیری شدید نیروهای نظامی با مردم در خیابان جمالزاده، نزدیک میدان انقلاب تهران و شلیک گاز اشک‌آور شعار مرگ بر دیکتاتور در صادقیه و ترافیک و بوق شدید در انقلاب به آتش کشیدن وانت سپاه حامل بسیجی ها زیر پل حافظ تقاطع انقلاب درگیری های وسیع در خیابان های منتهی به انقلاب و آزادی تجمع حداقل ۷۰۰۰ هزار نفری تو میدون ولیعصر است ,یک شاهد عینی از تهران می گوید که صدای تیراندازی از حوالی عباس آباد (واقع در شمال مرکزی پایتخت) شنیده است. 



گزارش لحظه به لحظه از فراخوان اعتراض‌های اول اسفند
۰۱ اسفند – ۱۸:۳۲ ناآرامی در نزدیکی صدا و سیما شاهدان عینی به مردمک گفته‌اند که در حوالی ساختمان اصلی رادیو و تلویزیون دولتی ایران در خیابان ولی عصر، صدای تیراندازی شنیده شده و گاز اشک‌آور شلیک شده است. ۰۱ اسفند – ۱۸:۱۳ بازداشت یک نفر با «مواد تخریبی» در تهران خبرگزاری فارس به نقل از سردار رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی گزارش داده «یک تروریست با مقداری مواد تخریبی» در تهران بازداشت شده است. به گفته سردار رادان این فرد قصد داشته از این مواد برای «تخریب و ترور» استفاده کند. ۰۱ اسفند – ۱۸:۱۳ شاهد عینی به دانشجونیوز گفت: یک نفر در میدان هفت تیر کشته شد سایت دانشجونیوز خبر داده است با شلیک ماموران نظامی-امنیتی که مجهز به سلاح گرم بودند، یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر کشته شد. همچنین بر اثر درگیری‌ها در میدان هفت تیر تعدادی دیگر از مردم نیز مجروح شدند. 


دستگیری و ضرب و شتم وحشیانه مردم در خیابان انقلاب
ایران خبـــــــــــر درتماسی ازصحنه , خیابان انقلاب را ناآرام و مملو از جمعیت توصیف کرد , وی گفت : ” امروز مردم به خروشی دیگر روی آورده اند. خیابان انقلاب مملو از جمعیت است و مأموران در حال دستگیری مردم و جوانان هستند. در تقاطع انقلاب ماموران چند نفر را دستگیر کردند. آنها به طور وحشیانه مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند. من شاهد دستگیری ۵نفر بودم. تعدادی از جوانان هم در صحنه هدف کتک و ضرب و جرح شدید ماموران سرکوب قرار گرفتند. در حال حاضر تعدادی از ماموران در صحنه ایستاده اند و در حال فیلم برداری از مردم هستند. ” 


انتقال دستگیر شدگان با مینی بوس هایی با پرده های کشیده شده"
در تهران در میدان فاطمی مردم اقدام به تظاهرات و سردادن شعار کردند. نیروهای امنیتی نیزبه سوی آنها حمله ور شدند. در میدان انقلاب همچنان حضور مردم ادامه دارد. مردم منتظر تاریکی هوا هستند. در میدان ۷تیر نیز آمار دستگیری ها بسیار بالا بوده است. مردم را در داخل مینی بوس هایی با پرده های کشیده شده از محل خارج می کرده اند و به نقطه نامعلوم می بردند. 


میهمان نوازی شیرازی های خونگرم, اینبار با نارنجک دستی!
اژانس ایران خبـــــــــــــر: مردم شیراز در ادامه تظاهرات خود با نیروی انتظامی درگیر شدند و با نارنجک دستی از ماموران امنیتی استقبال کردند. تجمع مردم در نمازی به سمت چهارراه ملاصدرا کماکان ادامه دارد و درگیری و زد و خورد با ماموران هنوز به اتمام نرسیده است. جمعیت مردم به طور مستمر گسترش می یابد. آنها شعار می دهند: مرگ بر دیکتاتور. 


درگیری جوانان دلیر رشت با نیروهای سرکوبگر
آژانس ایران خبـــــــــــــر: حدود ۲۰۰ تن از جوانان رشت با نیروهای سرکوب درگیر شدند. این درگیری در خیابان مطهری صورت گرفت. مردم در حمایت از تظاهرکنندگان وارد صحنه شدند. این درگیری کماکان ادامه دارد. مردم علیه خامنه ای و احمدی نژاد و سپاه جنایت شعار می دهند. ماموران به موبایل جوانان حساس هستند و آنها را متوقف می کنند. 


جمعیت بیشتر, درگیری با نیروهای سرکوب, گسترده تر…
به گزارش خبرنگاران آژانس ایران خبــــــــــــر تظاهرات در نقاط مختلف تهران همچنان جریان دارد. در خیابان ولیعصر, در مقابل صدا و سیما و میدان انقلاب و نیز ونک و چهارراه ولیعصر تظاهرات و پیشروی مردم همچنان ادامه دارد. جمعیت مردم نسبت به روز ۲۵بهمن در بسیاری نقاط گسترده تر و بیشتر است. نیروهای سرکوب هم امروز با تجهیزات خاصی به صحنه آمده اند 


درگیری ها گسترش می یابد
آژانس ایران خبـــــــــــــر:در چهارراه ولیعصر یک جوان دانشجو از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. مردم بلافاصله برای آزادی او وارد عمل شدند اما نیروهای سرکوب, با شلیک گاز اشک آور آنها را متفرق ساختند. در میدان ونک نیز درگیری شدیدی بین مردم و ماموران امنیتی جریان دارد. تعداد تظاهرکنندگان در پارک ساعی بسیار گسترده است. نیروهای امنیتی سعی در متفرق کردن آنها دارند. 

بزرگداشت شهدای ۲۵ بهمن در اتاوا
گرامیداشت ۲ اسفند توسط جمعی از فعالین و هواداران جنبش سبز ایران برای همه ایرانیان
مردم اردکان در حمایت از خاتمی به خیابان ها آمدند
تاملی بر حضور سبزها در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در مالزی
مانور موتورسواران لباس شخصی و بسیج در سطح شهر تهران
افزایش جمعیت معترضان در میدان انقلاب اصفهان
وب‌سایت الف: یگان ویژه روز ۲۵ بهمن ترسیده بود
ارسال پیامک های جعلی و کذب پیرامون لغو راهپیمایی امروز
بیانیه کانون های دانشجویی اتریش و بریتانیا در سوگ شهدای ۲۵ ب...
*كشف مواد منفجره مجهز به چاشني الكترونيكي دراطراف دانشگاه تهران
زمين‌لرزه‌ي شريف‌آباد خسارتي نداشته است
تجمع های اعتراضی مخالفان در شهرهای ایران از سر گرفته شد


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





حامیان جنبش سبز، با ندای الله اکبر به استقبال اول اسفند رفتند 

ازهمه ظرفیت‌های بین المللی و اعتراضی در دفاع از موسوی و کروبی استفاده می کنیم 

آقای لاریجانی! شما صلاحیت رسیدگی به پرونده سران جنبش سبز را ندارید 

پیام شدیداللحن آیت الله مکارم شیرازی نسبت به کشتار معترضان در بحرین 

دولت اوباما قطعنامه توقف شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی را وتو کرد 

پیش بینی استاندار تهران در مورد انتخابات آینده مجلس 

آغاز تجمعات اعتراضی در ايران 

حكومت سركوبگر آخوندي در وحشت از قيام مردم ايران , اعدامها را افزايش داده است 

حكومت آخوندي همچنان به دنبال جاه طلبي هاي هسته اي است 

فیگارو: با ازسرگرفته شدن تظاهرات در تهران، رهبران ایران به‌شدت عصبی شده‌اند 

شعار مرگ بر خامنه اي در مراسم ختم محمدمختاري 

خبرهای کوتاه و پیامکی اعتراضات یکم اسفند (1) 

تجمعات مردمی در برخی نقاط تهران آغاز شد

علی مطهری: حصر موسوی و کروبی غیرقانونی است 

حذف توپولف از ناوگان حمل و نقل هوایی مسافری ایران 

در نماز جمعه امروز قم نیز «شعارهائی علیه هاشمی» سر داده شد 

کمپین بین المللی حقوق بشر: تشویق خشونت در مجلس اوباشگری است 

انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از اهانتهای سازمان یافته ” افراد معلوم الحال” به هاشمی رفسنجانی 

سوروس: یک سال دیگر، خبری از جمهوری اسلامی نخواهد بود 

عزیز سبزم، به سلامت 

بنی صدر: طرح جانشین کردن مجتبی خامنه‌ای شکست خورده است! 

دیوار آهنی دور خانه موسوی و رهنورد، عزل محافظان 

لیبی هم دیکتاتور را نمی‌خواهد 

ادامه اعتراض ها در جهان عرب؛ «کشته شدن ۲۰۰ نفر در نا آرامی های لیبی» 

شهید ژاله عضو انجمن اسلامی، فعال در ستاد میرحسین بود




No comments:

Post a Comment