انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Wednesday, March 30, 2011




هنگ کنگ هم به جمع تحریم‌کنندگان ایران پیوست
هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد که در همراهی با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران قوانینی را وضع کرده که مطابق آنها از جمله اموال شرکت کشتی‌رانی ایران مسدود می‌شود. این قوانین از جمعه گذشته اجرایی شده‌اند. این قوانین حدود دو ماه پس از آن وضع شده است که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد ۲۰ شرکت «صوری» مستقر در هنگ کنگ را به اتهام ارتباط با شرکت خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی مورد تحريم قرار داده است. 



دادگاه تجديدنظر در پرونده اشيای عتيقه در آمريکا به نفع ايران رای داد
دادگاه تجديدنظر در شيکاگوی آمريکا در پرونده ضبط اشياء عتيقه ايران در موزه این شهر به عنوان غرامت به خانواده شاکيان چند حمله تروريستی در اسرائیل، به نفع ايران رای داد و رای دادگاه بدوی را نادرست تشخيص داد. شماری از خانواده‌های قربانيان حمله انتحاری سال ۱۹۹۷ در اسرائيل در دادخواستی از دادگاهی در آمريکا خواسته بودند اشيای عتيقه ايرانی در موزه شيکاگو را ضبط کرده و از آن برای پرداخت غرامت معادل حدود ۷۱ ميليون دلار به آنها استفاده کند.



احضار یکی دیگر از فعالان ملی مذهبی به وزارت اطلاعات
گزارش‌ها حاکی از آن است که رضا علیجانی، از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، از سوی مأموران امنیتی به وزارت اطلاعات احضار شده است. این در حالی است که تقی رحمانی، دیگر عضو این شورا، نیز همچنان در بازداشت و وضعیتی نامشخص به سر می‌برد. به گزارش وب‌سایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز سه‌شنبه، ۹ فروردین، مأموران امنیتی با مراجعه به منزل رضا علیجانی، سردبیر نشریه توقیف شده «ایران فردا»، و ساعت‌ها حضور در محل سکونت وی، منتظر مراجعه احتمالی وی به منزل بوده‌اند. 



فرمانده ناتو از «نشانه‌های حضور القاعده در ليبی» خبر داد
گزارش‌های اطلاعاتی و امنيتی از شورشيان و معترضان ليبی حاکی است شمار اندکی از «افراد مرتبط با القاعده و حزب‌الله» در ميان آنها هست، ولی این نشانه آن نيست که اکثريت اين معترضان به اين گروه‌ها وابسته باشند. به گزارش خبرگزاری رويترز، آدميرال جيمز استاوريديس، فرمانده نيروهای ائتلاف ناتو در ليبی، در جلسه‌ای در سنای آمريکا گفته است: «در حال حاضر مدارک دقيق و مشروحی در دست نيست که حضور چشمگير نيروهای القاعده در ميان شورشيان ليبی را نشان دهد.» 


اطلاعیه فرزندان میرحسین به مناسبت رحلت حاج میراسماعیل موسوی پدر میرحسین موسوی
حاج میر اسماعیل موسوی پدر میر حسین موسوی دارفانی را وداع گفت. پدر میرحسین موسوی پدر بزرگ شهیدان علی و ابراهیم موسوی پس از حصر و بازداشت خانگی میرحسین مدام سراغ فرزند خود را می گرفت چرا که پیش از آن به صورت منظم با ایشان ملاقات داشت، مقارن ظهر امروز به ملکوت اعلی پیوست. میرحسین در تمام بیش از ۴۵ روزی که در حصر و بازداشت خانگی به سر می برد تنها یکبار آن هم در شرایط زننده امنیتی با حضور انبوهی از ماموران امنیتی در داخل خانه میراسماعیل موسوی و سه مامور امنیتی مرد و یک مامور زن برای خانم رهنورد در اتاق پدر پیر میرحسین توانست ایشان را ملاقات کند. به طوری که پدر میرحسین نیز متوجه غیر عادی بودن این مساله شده بود. 


ترور در کردستان”
افراد مسلح دیشب در سنندج به یک خودرو پلیس راهنمایی و رانندگی حمله کرده و دو تن از سرنشینان آنرا بضرب گلوله زخمی کردند. در جریان دو اقدام مسلحانه مشابه دیگر نیز که پنج شنبه شب و با فاصله زمانی بیش از دو ساعت در شهر سنندج روی داد، دو نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. 


شهرداری تهران در سیزده بدر نماز جماعت برگزار می کند
صدای آمریکا:حجت الاسلام ناصحی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران که در دیدار با علماء و ائمه جماعات سخنرانی می کرد افزود: نماز جماعت ظهر و عصر در سیزدهم فروردین طبق سنوات گذشته خواهد بود. وی ابراز امیدواری کرد این مراسم مورد استقبال مردم قرار گیرد. مشاور شهردار تهران همچنین به استقرار ایستگاه هایی به نام ایستگاه های دینی اجتماعی در روز سیزده بدر اشاره کرد و افزود این ایستگاه ها در تفریحگاه ها و اماکن پررفت و آمد برقرار خواهند بود. وی همچنین از توزیع رایگان پنج هزار نسخه کتاب «نوروز» هدیه شهرداری تهران به مردم سخن گفت. 


آغاز شمارش معکوس برای حذف قذافی، مذاکره با دولت جانشين در کنفرانس لندن
کنفرانس بين المللی لندن که روز سه شنبه با حضور نمايندگان بيش از ۳۵ کشور جهان آغاز به کار کرده، فرصتی است برای مشروعيت دادن به دولت انتقالی ليبی بعد از حذف قذافی. پيشرفت سريعتر نيروهای مخالف قذافی بسوی طرابلس در گرو توافق هايی است که در حاشيه کنفرانس لندن با محمود جبرئيل رهبر جنبش آزادی بخش ليبی به عمل خواهد آمد. طی چند روز منتهی به برگزاری کنفرانس لندن، پيشروی نيرو های مخالف قذافی که از پوشش هوايی نيرو های ناتو برخوردارند، سرعت يافت و در نتيجه شهر های اجدبيه، بريقه، عقيله، راس نالوف و بن جواد بدون مقاومت عمده ای بدست آنها افتاد. پيش از آغاز عمليات جاری نظامی نيرو های ائتلاف، نيرو های مخالف قذافی و شهر بنغازی در خطر سقوط قرار داشتند. 


شمال شرقی ژاپن برای یک قرن، به منطقه ممنوعه تبدیل خواهد شد
فاجعه هسته ای درنیروگاه فوکوشیما موجب خواهد شد بخشی از شمال شرقی ژاپن که به مواد رادیواکتیو آلوده شده، طی یک قرن به منطقه ممنوعه تبدیل شود. ایرانیان انگلستان:به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، هنوز مرزهای دقیق محل الوده ترسیم نشده اند اما کارشناسان در فاصله پنجاه کیلومتری نیروگاه فوکوشیما با دستگاهها سنجش میزان رادیواکتیویته از میزان بالای این ماده خبر داده اند. هنگامی که خبرنگاران با دستگاه شمارش گایگر (دستگاه سنجش میزان رادیواکتیویته ) به این نیروگاه نزدیک می شوند در فاصله پنجاه کیلومتری ان پی می برند که میزان رادیواکتیویته بیست برابر حد طبیعی است. 


دستگیری ۲ هوادار دختر تیم استقلال
2 هوادار دختر تیم فوتبال استقلال تهران در بدو ورود به ورزشگاه آزادی تهران دستگیر شدند. حضور پر تعداد ماموران نیروی انتظامی باعث شده است تا درگیری‌های پراکنده هواداران دو تیم سریع خاتمه یابد. 


br>نقش محصولات آمريکايی در سانسور اينترنت در خاورميانه
همزمان با افزايش سانسور و کنترل شبکه اينترنت توسط حکومت های خاورميانه برای سرکوب و تضعيف مخالفان سياسی خود، دولت آمريکا اکنون با يک واقعيت دشوار و نامطلوب روبرواست: اين شرکت های آمريکايی هستند که بخش اعظم فناوری برای کنترل شبکه اينترنت را در اختيار دولت های خاورميانه قرار داده اند. روزنامه «وال استريت جورنال» در مطلب بسيار مفصلی به ذکر نمونه هايی از صدور اين فن آوری ها به کشورهای خاورميانه پرداخته و می افزايد که نقش شرکت های آمريکايی در سانسور شبکه اينترنت در خاورميانه، دولت اين کشور را در موقعيت دشواری قرر می دهد. 



ایران از بهبود مناسبات با مصر استقبال می کند
ایران از پای پیش گذاری مصر برای تجدید مناسبات دیپلماتیک کامل استقبال کرده است. علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی می گوید «فراز و نشیب» روابط سیاسی بین دو کشور زیاد بوده است، اما پیوندهای تاریخی دوام آورده اند. وی، که روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد که شاهد گسترش روابط بین ایران و مصر باشد. 


کرزی سربازان آمریکایی را محکوم می کند
حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان اقدامات پنج سرباز آمریکایی را محکوم کرده است. آنها به مشارکت در جوخه ای که شهروندان افغان را آگاهانه می کشت متهم هستند. آقای کرزی روز چهارشنبه گفت غیر نظامیان هیچ تهدیدی برای سربازان، که آنان را برای سرگرمی می کشتند، نبودند. از زمانی که مجله آلمانی اشپیگل و مجله آمریکایی رولینگ استون عکس های سربازان آمریکایی را که بالای اجساد افغان ها ایستاده بودند و لبخند می زدند منتشر کرد، این نخستین بار است که کرزی در این باره اظهار نظر می کند. 


برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر در ماه نوامبر
فرمانروایان نظامی مصر می گویند نخستین انتخابات ریاست جمهوری از زمان برپایی قیامی که حسنی مبارک را بر کنار ساخت، در ماه نوامبر برگزار خواهد شد. این خبر را یک عضو شورای عالی نیروهای مسلح، که از هنگام خروج حسنی مبارک بر مصر حکومت کرده است، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد. ژنرال محمود شاهین گفت انتخابات ریاست جمهوری یک تا دو ماه پس از انتخابات پارلمانی در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد. 


گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در مورد روند کوچ پناهجویان به کشورهای غربی
بنا به اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، کشورهای غربی در سال ٢٠١٠ در مقایسه با دو سال گذشته تعداد کمتری پناهجو را به کشورهایشان پذیرفتند. جدیدترین ارقامی که آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اخیراً منتشر کرده حاکی از آن است که در سال ٢٠١٠، ٣٥٨ هزار و ٨٠٠ نفر برای پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و هفده کشور صنعتی دیگر جهان اقدام کردند. این تعداد حدود پنج درصد کمتر از دو سال گذشته است. 


پلیس تهران آماده مقابله با «شعارهای تماشاگرنما»ها در ورزشگاه آزادی
سرهنگ قادر کریمی، معاون عملیات پلیس تهران بزرگ اعلام کرد پلیس تهران تهمیدات ویژه ای برای کنترل امنیت و نظم بازی فوتبال میان تیم های پرسپولیس و استقلال پیش بینی کرده است. بازی این دو تیم روز چهارشنبه در ورزشگاه صدهزارنفری آزادی برگزار خواهد شد. پلیس تهران می گوید: برقراری مقررات امنیتی شدید پلیس در ورزشگاه به منظور مقابله با «تماشاگرنما»هایی ست که قصد دارند «حركات و شعارهای ضدورزشی» انجام دهند. 

طالبان مسئولیت انفجار تروریستی یکشنبه را بر عهده گرفت
حمایت وزیر امور خارجه آمریکا از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه
ایران تحت نظارت بین‌المللی قرار خواهد گرفت تقوی
محدودیت‌های امنیتی برای دید و بازدید نوروزی برخی فعالان سیاسی
نگرانی از وضعیت حسین رونقی وبلاگ نویس سیاسی در اوین
افشین طاهری، آهنگ ساز و هنرمند حامی جنبش سبز آزاد شد
عضو مجلس خبرگان: هنوز منظور اصلاح‌طلبان از جامعه مدنی را نفهمیدم
افزایش یک میلیون نفری جمعیت ایران در سال ۸۹
نماینده شهرکرد: نیمی از وعده‌های دولت هنوز اجرایی نشده است
نگرانی نمایندگان مجلس از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و مهار تبعات این قانون
پا برجا در دفاع از کشور و ملت حتی در حصر و محدودیت
سقوط دیکتاتورها، مختصات خاورمیانه را تغییر خواهد داد



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





تشکلهای دانشجویی برون مرزی خواستار مجازات عاملان و آمران خشونتهای خاورمیانه شدند

داماد رئیس جمهوری یمن و گروه دیگری از افسران ارشد آن کشور، به صف مخالفان پیوستند 

اعتراض دو سازمان حقوق بشری به دستگیری مائده قدری، عضو کانون وکلا 

جلوگیری از از ملاقات بهاره هدایت و مهدیه گلرو با خانواده هایشان 

شبکه های خارجی با اجیرکردن کودکان برای تکدی گری می خواهند چهره نظام را مخدوش کنند 

برگزاری کنفرانس لندن با شرکت بیش از چهل کشور در مورد “لیبی بدون قذافی” 

تاسیس و راه اندازی کارگاه آموزشی و سایت “شهروندیار” در جهت آموزش مبانی جامعه مدنی 

تلاش پلیس برای شناسایی “تماشاگرنماها” و “كنترل تماشاگران” فوتبال استقلال و پرسپولیس 

احضار بشار اسد به مجلس برای توضیح در مورد اصلاحات وعده داده شده 

حشمت الله طبرزدی به هشت سال حبس قطعی محکوم شد 

رهبر جمهوری اسلامی: نظام جمهوری اسلامی نظامی متكی به مردم است 

بازداشت احمد نورمحمدی آبادچی، وبلاگ نویس منتقد 

یک گام عقب نشینی حاکمان سوری؛ وعده لغو قانون وضعیت فوق العاده پس از ۴۸ سال 

بزرگترین حزب مخالف حکومت بحرین، پیشنهاد میانجی گری از سوی کویت را پذیرفت 

مخالفان حکومت لیبی، کنترل ترمینال نفتی کشور را در دست گرفتند 

'کشته شدن' یک مامور نیروی انتظامی در سمیرم 

هيلاري كلينتون: الان زمان رفتن قذافي و كمك به ايجاد تغيير است 

واشنگتن پست خواهان سرنگونی رژیم سوریه شد 

تجمع کنندگان علیه " سرکوب مردم عرب در اهواز " اعتراض کردند 

تظاهرات صدها هزار نفری مردم انگلیس در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت 

نخست‌وزیر ژاپن: وضعیت نیروگاه فوکوشیما بسیار وخیم است 

اپوزيسيون يمن مخالفت خود را با برقراري حالت فوق‌العاده در يمن اعلام کرد
شمال شرقي ژاپن براي يك قرن، به منطقه ممنوعه تبديل خواهد شد

شهرداري تهران در سيزده بدر نماز جماعت برگزار مي كند 

آمريكا: تغيير نظام در ايران مربوط به خود ايرانيان است 

كشته شدن ۱۱۰ نفر هنگام غارت كارخانه مهمات سازي در يمن 

دولت فعالان اقتصادي را به زندان تهديد مي كند 

بحرين: اگر ايران بازي را تمام نكند، براي رويارويي آماده مي‌شويم! 

درسوریه اعتراض های ضد دولتی اوج می گیرد 

پارلمان عراق: 3 هزار زنداني در ايران داريم 



No comments:

Post a Comment