انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Friday, February 18, 2011




«فراخوان سبز»ها برای راهپیمایی اول اسفند در ایران
در بیانیه «شورای هماهنگی راه سبز امید»، با اشاره به «گرامیداشت هفتمین روز» جانباختگان تظاهرات ۲۵ بهمن و همچنین بزرگداشت دیگر کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از مردم دعوت شده است تا روز یکشنبه اول اسفند در تهران و شهرهای دیگر ایران به خیابان‌ها بیایند. در بخش دیگری از بیانیه دلیل برگزاری این راهپیمایی‌ها، «حمایت قاطع از مواضع رهبران جنبش آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی برای ادامه راه دشوار آزادی و کرامت انسان» عنوان شده است. 


تظاهرات سراسری در شهرهای مختلف جهان در اعتراض به سرکوب مردم ايران
"در اعتراض به سرکوب وحشيانه مردم و موج گسترده دستگيری‌ها و خشونت فزاينده رژيم عليه مخالفان به منظور خفه کردن هر نوع اعتراض، از همه آزادی‌خواهان، نهادها و سازمان‌های دمکراتيک و مدافع حقوق بشر می‌خواهيم که با برگزاری گردهمايی‌های اعتراضی در روزهای جمعه ۲۹ و شنبه ۳۰ بهمن (۱۸ و ۱۹ فوريه) در مقابل سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی و يا ميدان‌های اصلی شهر محل سکونت خود شرکت نمايند." [فراخوان و فهرست گردهمايی‌ها و شخصيت‌های پشتيبان اين حرکت] از میان اخبار ...

“بی‌دینی، بی‌غیرتی، بی‌عقلی”؛ افزایش اتهام‌ها علیه موسوی و کروبی
در پی ناآرامی‌های روز ۲۵ بهمن در ایران، واکنش‌های مقام‌های ایرانی در محکومیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از سران مخالفان که به «سران فتنه» معروف شده‌اند، تشدید شده است. تشدید این واکنش‌ها از آن جهت بااهمیت است که طی روزهای اخیر، بسیاری از شخصیت‌های حکومتی خواسته‌اند که شخصیت‌های سیاسی، به خصوص کسانی که از آن‌ها به عنوان «خواص» یاد می‌کنند مواضع خود را نسبت به جریان «منسوب به فتنه» و آقایان موسوی و کروبی به صراحت مشخص کنند و به عبارتی بگویند که با آن‌ها هستند یا بر آن‌ها. 


شعار “موسوی و کروبی اعدام باید گردند” در نماز جمعه
خبرگزاری حکومتی فارس: نمازگزارن تهرانی پیش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه، با سر دادن شعارهایی از سران فتنه و اقدامات آنها در ۲۵ بهمن‌ماه ابراز برائت کردند. “حزب‌الله بیدار است، از آمریکا بیزار است “، ” کروبی و موسوی، مزدور و قدرت‌طلب، مرگ بر این گروه آشوب‌طلب “، “موسوی و کروبی اعدام باید گردند “، “کروبی، موسوی و بی‌بی‌سی پیوندتان مبارک “، “فتنه‌گر بی‌حیا ننگت باد، ننگت باد “، “نوکر آمریکایی، شرمت باد، شرمت باد “، “درخواست ما از قوه قضایی، برخورد با مزدور آمریکایی “، از جمله شعارهایی بود که نمازگزاران پایتخت با سر دادن آنها از فتنه‌گران ابراز برائت کردند 


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در بازداشت خانگی؛ محافظان عزل شده‌اند
حصر خانگی مهندس میرحسین موسوی و دکتر زهرا رهنورد که از روز ۲۵ بهمن آغاز شده است، از روز ۲۷ بهمن ماه کامل شده و با قطع آخرین ارتباطات محدود آنها، هیچ اطلاعی از وضعیت و سلامتشان در دست نیست. اکنون محافظان موسوی از محافظت وی عزل شده و نیروهای امنیتی جای آنها را گرفته‌اند. گزارش خبرنگاران کلمه حاکی است محل محافظان موسوی که در کنار منزل مسکونی ایشان قرار دارد، اکنون توسط نیروهای جدید امنیتی که مشخص نیست وابسته به کدام نهاد هستند، اشغال شده است. تمامی محافظان موسوی از محافظت عزل شده‌اند و معلوم نیست کجا هستند. کیوسک نگهبانی که از سالها قبل در ابتدای کوچه قرار دارد و معمولا یک نگهبان در آن بود، در حال حاضر خالی است و نگهبانی که به طور معمول سر کوچه بود، دیگر در آنجا حضور ندارد. 

br>دولت آمریکا ۲۵ میلیون دلار برای کمک به مخالفان سیاسی اختصاص داده است
به گزارش تلویزیون بی.بی.سی جهانی دولت آمریکا ۲۵ میلیون دلار برای کمک به مخالفان سیاسی اختصاص داده است تا بتوانند در کشورهای مستبد بر محدودیتی که روی اینترنت اعمال میشود، چیره شوند. وزیر خارجه آمریکا گفت به منظور کمک به فعالان جهان دیجیتالی، تکنولوژی، ابزار و آموزش فراهم خواهد شد تا بتوانند یک قدم جلوتر از سانسور دولتی قرار گیرند. (Visited 7 times, 7 visits today) 


راهپیمایی جوانان حامی جنبش در اردکان
عصر پنجشنبه، حدود هزار جوان سوار بر موتورسیکلت با حرکت از مقابل مسجد مرحوم آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی تا گلزار شهدای اردکان و آرامگاه آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی، به حمایت از رئیس‌جمهور سابق پرداختند. تعغیر: این جوانان با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی و سید محمد خاتمی با شعارهایی مانند «ابالفضل علمدار، خاتمی را نگه دار»، «خاتمی خاتمی خدا نگهدار تو، بمیرد بمیرد دشمن خونخوار تو» و «حسین حسین شعار ما، خاتمی افتخار ما» حمایت خود را از سید محمد خاتمی در برابر حملات اخیر تندروها اعلام کردند. 


سفارت‌ آمریکا در بحرین تعطیل شد
به دنبال اعتراضات مرمی در بحرین سفارت آمریکا در این کشور از ساعاتی پیش تعطیل شده است. به گزارش پایگاه خبری النشره لبنان، سفارت‌ آمریکا در بحرین به دنبال ادامه اعتراضات مردمی و حضور گسترده مردم در شهر منامه پایتخت این کشور تعطیل شده است. 



دختر آیت‌الله منتظری: خبر بولتن جامعه مدرسین، کذب محض است / خدا از دروغ و تهمت نمی‌گذرد
در واکنش به خبرسازی رسانه های اقتدارگرا، که با استناد به خبر دروغین بولتن جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادعا کرده بودند”سعیده منتظری برای راه اندازی شبکه ماهواره ای از کشور خارج شده”، ایشان ضمن تکذیب خبر فوق، آن را دروغ و تهمت و افترا خواند. 


فراخوان ٩ سازمان سیاسی خارج از کشور به شرکت در تظاهرات سراسری و همگانی
در ادامه پشتیبانی ها از جنبش آزادیخواهانۀ مردم ایران و حمایت از تجمعات و مراسم روزهای آتی و همچنین بزرگداشت شهدای ٢۵ بهمن، نه سازمان و حزب سیاسی، خواستار شرکت و حمایت عملی ایرانیان سراسر جهان از این تظاهرات شدند. 


انجمن جهانی قلم خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط تقی رحمانی شد
کمیته “نویسندگان در زندان” در انجمن بین‌المللی قلم در بیانیه‌ای نسبت به بازداشت روزنامه نگار برجسته ایرانی تقی رحمانی ابراز نگرانی کرد.کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی کمیته “نویسندگان در زندان” انجمن بین‌المللی قلم در بیانیه‌ای نسبت به بازداشت تقی رحمانی ابراز نگرانی کرد و نوشت که او بدون ایراد و تفهیم اتهام و در مکانی نامعلوم در بازداشت است. این انجمن در ادامه می‌نویسد که تقی رحمانی در معرض خطر شکنجه و بدرفتاری است و این نگرانی وجود دارد که سلامتی‌اش به مخاطره افتاده باشد. 


سازمان گزارشگران بدون مرز برخورد با رسانه‌ها در ایران را محکوم کرد
سازمان گزارشگران بدون مرز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای محدودیت‌های جدید ایجاد شده برای رسانه‌ها و روزنامه نگاران در ایران را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: “از تاریخ ۲۰ بهمن، مقامات جمهوری اسلامی اقدام به سانسور گسترده رسانه‌هایی کردند که درباره تظاهرات ۲۵ بهمن اطلاع رسانی می‌کردند. بسیاری از سایت‌های مستقل اطلاع رسانی و نزدیک به مخالفان از جمله جرس و کلمه، سایت بالا‌ترین که یکی از پایگاههای اصلی هوادارن جنبش اعتراضی ایران است و سایت گویا نیوز که اخبار متنوعی را منتشر می‌کند تحت حملات شدید قرا گرفته‌اند. همچنین دربسیاری از مناطق ایران صفحات جی میل، گوگل ریدر و یا صفحه‌ ای میل یاهو قابل دسترسی نیستند.” 


خانواده داود احمدی‌‌نژاد: در مراسم ۲۲ بهمن / اسفندیار رحیم‌مشایی باید اعدام شود
خانواده داود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی‌نژاد در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن خواستار اعدام اسفندیار رحیم‌مشایی شدند. دیگر بان: رسانه‌های محافظه‌کار امروز جمعه گزارش کردند خانواده داود احمدی‌نژاد به همراه گروهی از محافظه‌کاران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، شعار‌هایی علیه رحیم‌مشایی سر داده و خواستار کناره‌گیری وی از دولت شده‌اند. 


مشاور میر حسین موسوی: اول اسفند، بزرگداشت شهدای جنبش
اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد میر حسین موسوی در مصاحبه با بی بی سی فارسی ضمن تایید صدور بیانیه از طرف شورای هماهنگی راه سبز امید، بر برگزاری تجمعات روز یکشنبه در تهران و شهرستانها تاکید کرد. 


شماری از خبرگزاری های وابسته به حاکمیت از دسترس خارج شدند
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، سایت تابناک، نزدیک به اصولگرایان تندرو و سایت صدا و سیما چند ساعتی است که از دسترس کاربران خارج شده و دسترسی به این سایت ها تا لحظه تنظیم این خبر امکان پذیر نیست. دانشجو نیوز:در پی حملات متعدد سایبری در روزهای اخیر از سوی هکرهای سایبری وابسته به دولت به سایت های مخالف حاکمیت که اخبار مرتبط با اعتراضات مردم را پوشش میدادند، در حرکتی متقابل گروه هایی در داخل و خارج از کشور تهدید کرده بودند که رسانه های مرتبط با حاکمیت را مورد حمله قرار خواهند داد. به نظر می رسد در دسترس نبودن وبسایت این خبرگزاری با تهدیدهای صورت گرفته اخیر مرتبط می باشد. 

» میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در بازداشت خانگی قرار گرفتند
درخواست جنتی از دستگاه قضایی: سران فتنه در خانه‌های خود زندانی شوند
خطیبان نماز جمعه خواستار بازداشت و اشد مجازات برای فعالان و رهبران جنبش شدند،
خاطرات يکی از زنان هم بند زهرا بهرامی در بند ۲۰۹، فعالين حقوق بشر و دمکراسی
پيشنهاد احمد جنتی در نماز جمعه به قوه‌قضاييه برای مقابله با موسوی و کروبی،
آزادی مديران مسئول آفتاب و فرارو، کلمه
نيروهای امنيتی آزادی تعدادی از دستگيرشدگان روز ۲۵ بهمن را منوط به پرداخت پول کردند، ندای سبز آزادی
» منوچهر متکی: از گفتن دليل عزل از وزارت امورخارجه معذورم،
فرماندهان سپاه پشت رهبر را خالی کردند
ورود مواد مخدر جدید پان پراگ
قیمت خامنه ای از طرف مصباح یزدی : خامنه ای میلیاردها دلار ارزش دارد ؟!!
فرمان احمد جنتی به دستگاه قضایی: ارتباط سران فتنه را قطع و آنها را در خانه خودشان زندانی کنید



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید



*******************************

ارسال به شبکهای اجتماعی >☝☝☝☝ ☝☝☝☝ ☝☝☝☝ ☝☝☝☝

ایران سایت


اولين خبر از برگزاري مراسم جان باخته راه آزادي محمد مختاري 

لغو سفرهای ورزشی به خاطر جلوگيری از پناهندگی ورزشکاران 

كارگران محروم شهرداري آبادان تا 5ماه حقوق معوقه دارند! 

كارگران پالايشگاه نفت آبادان در اعتراض 

ركود بازار پارچه فروشي ها را به تعطيلي كشانده است 

گسترش بیماری ایدز درشهرهاي ايران , ازدستاوردهاي حكومت منحوس آخوندي 

اجراي حكم ضد انساني شلاق زدن درملاعام 

بیانیه مادران صلح کردستان به مناسبت شهادت صانع ژاله 

دستگیری سه تن از اعضای سابق مجلس 

جلسات بررسي تظاهرات مردم در 25 بهمن توسط مقامات ارشد حكومتي 

تظاهرات 25 بهمن , نمایش قدرت مردم ایران 

تلویزیون الجزیره : تظاهر‌کنندگان در شعارهای خود تهدید به سرنگون کردن سران جمهوری اسلامی می‌کنند 

هشدار به سازمان ملل درباره موج اعدام ها در ایران 

بازتاب تظاهرات گسترده مردم ایران در تلویزیون العربیه 

فيلمي از تجمع دانشجويان دانشگاه هنر تهران پس ازشهادت دانشجوي كرد ” صانع ژاله ” 

نرگس محمدی به فرمانده نیروی انتظامی: من و فرزندانم امنیت نداریم 

کمپین بین المللی حقوق بشر: تشویق خشونت در مجلس اوباشگری است 

افزایش تحریم‌های آمریکا علیه سرمایه‌گذاران در ایران 

«شعار علیه خاتمی، هاشمی و حسن خمینی در جماران» 

فراخوان شيرين عبادی و شش سازمان مدافع حقوق بشر برای توقف اعدام‌ها در ايران 

قیمت تمام‌شده بلیت تک‌سفره متروی تهران در سال آینده: ۹۷۵ تومان 


قرارداد ۱۳ میلیارد دلاری با چین برای توسعه راه‌آهن ایران
افتخار جنبش سبز در استقلال و تکیه آن بر نیروی ملت است 

نگرانی از شرایط هفت رهبر بهاییان ایران در زندان گوهردشت

ایران باید حقوق معترضان و اپوزیسیون را رعایت کند


این روزها همه چیز وارونه است، آقای توکلی! 
ایران سایت 

No comments:

Post a Comment