انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Monday, March 28, 2011




زادگاه قذافی به تصرف مخالفان درآمد
مخالفان قذافی می‌گویند، در ادامه پیشروی به سوی غرب، شهر سرت، زادگاه قذافی را به تصرف خود درآورده‌اند. شبکه تلویزیونی الجزیره این خبر را به نقل از سخنگوی شورای ملی انتقالی در بنغازی منتشر کرده‌ است. خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از "شورای ملی انتقالی" گزارش داده‌اند که مخالفان معمر قذافی شب گذشته وارد شهر سرت شده و بدون هیچ مقاومتی این شهر را به تصرف خود درآورده‌اند. واحدهای نظامی قذافی پیش از ورود مخالفان به سرت، این شهر را به سوی طرابلس ترک کرده‌ بودند. این گزارش‌ها هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است. 



عفو بين‌الملل: اجرای مجازات اعدام در جهان در سال ۲۰۱۰ کاهش یافته است
سازمان عفو بين‌الملل در بررسی آمار اعدام در سال ۲۰۱۰، سال گذشته ميلادی، اعلام کرد که به رغم آمار بالای اعدام در کشورهايی چون چين، ايران، يمن و عربستان سعودی و آمريکا، درصد اجرای مجازات اعدام در این سال کاهش داشته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، عفو بين‌الملل در گزارشی اعلام کرده است که چين در سال گذشته ميلادی «هزاران تن» را اعدام کرده و ايران دستکم در سال گذشته ۲۵۲ تن را اعدام کرده است.



«توقیف دو قایق ایرانی از سوی قطر»
«توقیف دو قایق ایرانی از سوی قطر» قطر، که با ایران و بحرین دارای مرز دریایی مشترک است، دو قایق ایرانی را که ادعا می‌شود، حامل اسلحه بوده‌اند، در خلیج فارس توقیف کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، روزنامه کویتی الآن روز یکشنبه در سایت اینترنتی خود از توقیف دو قایق ایرانی در نزدیکی آب‌های بحرین توسط قطر خبر داده است 



رابرت گیتس: هدف از مداخله نظامی تغییر حکومت قذافی نیست
مقامات ارشد ایالات متحده آمریکا، امروز یک شنبه مدعی شدند که دولت لیبی در حال متلاشی شدن است و گروهی از نزدیکان معمر قذافی، با توجه به آینده پیش روی لیبی در حال خروج از این کشور هستند. ار اف ای:هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، و رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا، امروز، یک شنبه، اعلام کردند گروهی از نزدیکان معمر قذافی، تعدادی از دیپلماتها و فرماندهان ارتش این کشور از حکومت قذافی خارج شده اند. این عده بدنبال مداخله کشورهای ائتلاف برای حل بحران در لیبی و با توجه به آینده این کشور در صدد “خروج” از حاکمیت برآمده اند. 


دور جدید نظارت بر عفاف و حجاب از ماه آینده آغاز می شود
دولت ایران می گوید که یک دوره از نظارت بر ترویج فرهنگ حجاب در ادارات انجام شده و از ماه دیگر نیز دوره جدید نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات آغاز می شود. بی بی سی:محمد نجار، وزیر کشور که روز پنج شنبه ۸ مهر (۳۰ سپتامبر) در بیست و یکمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر ایران شرکت کرده بود با بیان این مطلب، در مورد برخورد با هنجارشکنان گفت: “آئین نامه ای ابلاغ شده و نیروی انتظامی باید به عنوان ضابط نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند، ولی این کار همراه با تبلیغات و سر و صدا نیست 


بعد از ظهر روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم فروردین به سینما می رویم
صفحه بیست و پنج بهمن در اعلامی از مردم سبز ایران درخواست کرد تا در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم فروردین ماه در سینماهای سر تا سر کشور برای حمایت از سینما گران سبز ایران به تماشای فیلم جدایی نادر از سیمین بروند و با حضور سبز خود با یاران هم پیمانشان تجدید میثاق کنند. 


شورای همکاری خليج فارس تشکيلات مخالفان ليبی را به رسميت شناخت
کشورهای عضو شورای همکاری خليج فارس ضمن تأييد تصميم قطر برای به رسميت شناختن تشکيلات موقت در ليبی، شورشيان ليبی را به عنوان نماينده مشروع اين کشور به رسميت شناختند. قطر به عنوان نخستین کشور عربی، پیشتر شورای انتقالی ليبی را به رسميت شناخته بود. خبرگزاری های قطر می گويند اين تصميم پس از آن اعلام شد که يک عضو شورای موقت ليبی گفت که تمامی منابع نفتی شرق کشور را در اختيار دارند و با دوحه برای همکاری های اقتصادی به توافق رسيده‌اند. 


فعالیت‌های اقتصادی سپاه تا چه اندازه شفاف است؟
معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تازگی گفته است که فعالیت‌های اقتصادی این نهاد نظامی، شفاف است و به دستور آیت‌الله خامنه‌ای صورت می‌گیرد. سرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی، در گفت‌وگو با خبر آنلاین، همچنین یادآور شده است که تاکنون از سوی هیچ یک از نهادهای نظارتی و حتی مخالفان درخواستی برای تحقیق و تفحص از فعالیت‌های اقتصادی سپاه نشده است. سرتیپ محمدرضا یزدی، معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران، گفته است اگر کسی بگوید فعالیت‌های اقتصادی سپاه شفاف نیست، یا مغرض است یا بی‌اطلاع. 


«جهاد اقتصادی» آيت الله خامنه ای

در پيام نوروزی امسال خود، آيت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ۱۳۹۰ را «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری کرد: «اين سال جاری را که از اين لحظه آغاز می‎شود، ما بايستی متوجه کنيم به اساسی‌ترين مسائل کشور، و محور همه اينها به نظر من مسائل اقتصادی است. لذا من اين سال را «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری می‎کنم و از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهای ديگری که مربوط به مسائل اقتصادی می‎شوند و همچنين از ملت عزيزمان انتظار دارم که در عرصه اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند.» 


«ساعت زمين»، با خاموش کردن چرا غ ها
مراسم ساعت زمين شنبه شب از سوی سازمان ملل در سراسر جهان برگزار می‌شود. اين برنامه که اولين بار در سال ۲۰۰۷ در استراليا اجرا شد آگاه کردن مردم از تغييرات آب و هوايی و لزوم مصرف محتاطانه انرژی در جهان را هدف اصلی خود قرار داده است. در اين مراسم، برنامه خاموش کردن چراغ‌های اصلی بين ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه تا ۲۱ و ۳۰ دقيقه به وقت محلی انجام می‌شود. 



به یاد محمد مختاری روز سیزده به در دستبند سبز می بندیم
در ادامه طرح های بهاری سبزها، صفحه ۲۵ بهمن در اعلامی از سبز ها خواست تا در روز سیزده به در با دستبند سبز و نماد های سبز در این مراسم باستانی شرکت کنند. در بخشی از این اعلام آمده است «حتی اگر استبداد دیوارهای رابطه را بلند کند و ستون های ترس را استوار، بیایید از فراموشی گذر کنیم. روز سیزده بدر روز رفتن به آغوش طبیعت است و سپردن سبزه ها به جویباران. در آن روز دستبند یا شال سبزمان را برداریم، به همدیگر سلام نماییم، همدیگر را بشناسیم و در مشارکت سبز بی خطری از رفتگان، اسرا و رهبرانمان به نیکی یاد کنیم. کسی ما را یاری نخواهد کرد مگر خود ما. بیایید این راه را با استقامت و به نام نامی زندگی ادامه دهیم.» 


تعطیلی موقت هفت نیروگاه هسته‌ای در آلمان؛ هزینه‌ها و پیامدها
تصمیم « آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به تعطیل کردن موقت هفت نیروگاه هسته‌ای این کشور حدود نیم میلیارد یورو هزینه دربرخواهد داشت و باعث می‌شود که آلمان نتواند تعهدات خود برای کاهش تولید دی اکسید کربن را اجرا کند. وب سایت «اشپیگل» در گزارشی در این باره یادآوری می‌کند که دولت خانم مرکل ابتدا اعلام کرده بود که به مدت سه ماه طرح ترمیم و تداوم کار نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور را به تأخیر خواهد انداخت. ولی اکنون صدر اعظم آلمان تصمیم گرفته است هفت نیروگاه قدیمی را تعطیل کند و حداقل در یکی از این موارد تعطیلی نیروگاه برای همیشه خواهد بود. 


«نشت نفت خط ساحلی بوشهر هنوز مهار نشده است»
نشت نفت که تاکنون بیست کیلومتر از خط ساحلی استان بوشهررا آلوده کرده هنوز مهار نشده است. این نشت نفت به دلیل ترکیدگی خط لوله انتقال نفت رخ داده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اعلام این ترکیدگی به دلیل پوسیدگی خط لوله «آغاجاری به گوره» در منطقه دیلم استان بوشهر روی داده و مهار آن به دلیل وضعیت بد جوی و توفانی‌ بودن دریا به نتیجه نرسیده است. از این خط لوله جهت صادرات نفت استفاده می‌شود. رادیو فردا در گفت وگو با «سام خسروی فرد» درباره آخرین وضعیت لکه نفتی سواحل جنوبی ایران و آخرین وضعیت آن، پرسش هایی را مطرح کرده است. 


آلودگی هوای تهران بار دیگر نگران کننده شد
اخبار رسیده از تهران حاکی از آن است که آلودگی هوای شهر تهران بار دیگر در وضعیت هشدار قرار گرفته است و وضعیت آلودگی هوای برخی نقاط تهران نیز اضطراری است. به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، بر اساس اعلام مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوا، اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران نشان می‌دهند که روز چهارشنبه، ۸ دی‌ماه، بر میزان غلظت برخی آلاینده‌های هوا نسبت به روز گذشته افزوده شده است و منطقه ۱۶ و ۱۹ تهران هم اکنون در وضعیت اظطرار و سایر مناطق در وضعیت هشدار قرار دارند. در مقیاس سنجش آلودگی هوا در ایران، پس از وضعیت هشدار، وضعیت های اضطرار و بحران، آخرین حد آلودگی هوا به شمار می‌روند. 


ستار: سدها و موانع هنرمندان ایرانی را در کارشان مصمم‌تر می‌کند
ستار یکی از چهره‌های شاخص موسیقی پاپ ایرانی ده‌هاست که با آهنگ‌هایی ماندگار خود را در خاطره ایرانیان و فارسی‌زبانان در سراسر جهان حک کرده است. او که نوروز امسال بر اجرای کنسرت به دبی سفر کرده بود، در گفت‌وگویی با رادیو فردا از فعالیت‌های پیش‌روی خود در سال جدید می‌گوید. کنسرت نوروزی ستار روز چهارشنبه سوم فروردین ماه در قالب ویژه برنامه پخش‌زنده کنسرت‌های نوروزی، از طریق رادیو فردا پخش شد. 


همسر نوری زاد: نگران سرانجام مصیبتی که بر سر افراد خیرخواه کشور آورده اند، هستم
محمد نوری زاد، روزنامه نگار و مستند ساز که پس از جریان انتخابات ۸۸ به علت نوشتن نامه های انتقادی به رهبری بازداشت شد، مدتی پیش به دلیل وخامت حالش به بیمارستان مدرس منتقل شد که در آنجا پزشکان تشخیص دادند او از ناراحتی سنگ کلیه رنج می برد، او پس از جراحی در بیمارستان برای ده روز به منزلش برگشت. 

» آیت‌الله وحیدخراسانی: من و آیت‌الله خامنه‌ای تا کی می‌مانیم؟
«احضار گسترده چهره های اصلاح طلب و ملی-مذهبی»
عفو بین الملل: ایران همچنان در رده دوم اعدامها در جهان
سانسور کارتون سيمپسن‌ها به خاطر مسائل اتمی
احمدی‌نژاد: بشر امروز بيش از هر زمان ديگری به فرهنگ نوروز نيازمند است، ايسنا
کشته شدن دوازده نفر در تظاهرات روز يکشنبه در سوريه، کلمه
» آيين رسمي دولت ایران به مناسبت نوروز در تالار وحدت آغاز شد
جمع آوری و امحای کلیه بیلبوردهای سخنان رهبری از سطح شهر تهران، میزان
توقيف هفت برابری خودروها در پايتخت، مهر
کاهش چشمگیر مصرف بنزین در هفته نخست نوروز، مهر
درگیری بین اعضای سفارت ایران درقاهره وتجمع کنندگان مخالف جمهوری اسلامی
تفسير خبر صدای آمریکا با مجتبی واحدی، ناصر محمدی و احمد رافت (ویدئو)


از دریچه دوربین حکومت -فیلمی که تابحال ندیده اید فیلم گرفته‌شده توسط نیروهای امنیتی از یک تجمع‌ اعتراضی در شهر تهران


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





دید و بازدید عید فعالان سیاسی هم بدون اجازه مقامات امنیتی ممنوع 

تهدید بحرین: دخالت‌های ایران می‌تواند به یک رویارویی تبدیل شود 

خارج کردن مجاهدین خلق از لیست سازمانهای تروریستی بلائی برای جنبش سبز 

چهل و سه سال رابطه زیر سایه اما و اگر 

وضعیت نامعلوم رامین پرچمی، بازیگر سینما و بازداشتی ٢۵ بهمن 

دعوت به دیدن فیلم جدایی نادر از سیمین، در اعتراض به دستگیری هنرمندان سبز 

تداوم تحصن و اعتراضات در میدان مرکزی پایتخت یمن 

کمپیین آزادی بهاره هدایت 

جمع آوری کلیه بیلبوردهای سخنان رهبری از سطح شهر تهران 

یک کشته و ۱۳۰ زخمی در جریان موج جدید اعتراضات در اردن 

خمس خود را صرف رسیدگی به حادثه دیدگان تظاهرات بحرین کنید

هشدار بحرين به دخالت حكومت آخوندي در اين كشور 

افشاگری‌های احمد توکلی درباره حذف یارانه‌ها 

احتمال چشم‌پوشی آرژانتین از پیگیری موضوع بمب‌گذاری‌های ایران 

لرزه بر تن خانه‌های امن زنان در افغانستان» 

تاکید کانادا برای تداوم پیگیری وضعیت حقوق بشر در ایران 

بسيج ۲۴۰۰۰۰ دانش آموز را به مناطق عملياتی اعزام کرد 

واکنش روحانیان محافظه کار به مستند «ظهور بسیار نزدیک است» 

ادامه جدال برای برگزاری جشن جهانی نوروز 

احمد توکلی: احمدی نژاد روحیه تکروانه و مستبدانه دارد 

تظاهرات صدها هزار نفری مردم انگلیس در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت 

پخش اعترافات ساختگی برای اثبات فرضیه ارتباط جنبش سبز و سازمان تروریستی مجاهدین خلق
وضعيت اسفبار وكيل سكينه محمدي در زندان 

واشنگتن پست: جمهوری های قلابی منطقه زنجيروار سقوط می کنند 

حمایت دولت اوباما از دخالت نظامی در لیبی 

گزارش: انتقال فرماندهی عمليات نظامی ليبی به ناتو 

بازتاب تصويب قطعنامه اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران 

محکومیت نقض حقوق بشر ایران در پارلمان کانادا 
br>ملاقات و گفت و گوی مستقيم عباس با مقام های حماس 

درسوریه اعتراض های ضد دولتی اوج می گیرد 



No comments:

Post a Comment