انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Thursday, April 14, 2011




روز چهارشنبه صدها سوری، که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند، برای اعتراض به بازداشت مخالفان دولت یک بزرگراه عمده ساحلی را بستند
گزارش: ایران به سرکوب معترضان در سوریه کمک می کند
گزارش ها از سوریه حاکی است که بشار اسد رییس جمهوری با نمایندگان شهر درعا، کانون اعتراضات ضد دولتی، ملاقات کرده است. این دیدار روز پنجشنبه صورت گرفت، با این حال درباره پیامد آن، که ظاهرا تلاشی برای آرام ساختن وضع در درعا بود، منتشر نشده است. جمعه پیش، در ناحیه درعا پس از آن که نیروهای امنیتی لباس شخصی تظاهرکنندگان را زیر آتش گرفتند، دست کم ۲۶ تن کشته شدند. خشونت در شهر بین نیروهای طرفداران و مخالفان دولت شدت گرفته است. 



‘استقرار نیروی زمینی ارتش در مناطق مرزی ایران’ و تهدید نظامی عربستان
فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران می گوید به زودی یگان های نیروی زمینی ارتش در تمامی مرزهای ایران مستقر خواهند شد. این مواضع در حالی بیان می شود که سفیر کشور عربستان در مصر، تلویحا ایران را به مقابلەی نظامی تهدید کرد کردیش پرسپکتیو:احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز سه شنبه در مراسمی به مناسبت روز ارتش اظهار داشت که کشور ایران وارد فاز جدیدی از تهدیدات شده است که متناسب با این تهدیدها دستورالعمل های جدیدی را تعریف کردەایم. وی در ادامه افزود که با استقرار یگان های نیروی زمینی ارتش در تمامی مرزهای ایران، پادگان های جدیدی در بسیاری از نقاط مرزی ایجاد خواهد شد.



دبیرکل جامعه زینب: رفتار فرانسه یک رفتار ضد حقوق بشری، ضد آزادی انسان و دموکراسی است!
مریم بهروزی در گفت‌وگو با خبرنگار «فرارو» پیرامون اجرای قانون ممنوعیت استفاده از برقع در کشور فرانسه با بیان اینکه پوشش جز حقوق اولیه و آزادی از مقولات زندگی انسان است، گفت: «آزادی و حقوق انسان جز مسایل اولیه‌ای است که فرانسه آن را قبول دارد بنابراین این رفتار یک رفتار ضد آزادی و ضد حقوق بشر است مخصوصا در باره زنان؛ زنانی که انقلاب فرانسه کردند و تقاضای آزادی کردند.» 



بازجویی و ضرب و شتم ده تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج
در پی انتشار نامه تسلیت جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به شبنم و فرزاد مدد‌زاده, ۱۰ تن از زندانیان سیاسی به انفرادی بند سپاه در این زندان منتقل شدند. به گزارش دانشجونیوز،، اطلاعات سپاه پاسداران مستقر در زندان رجایی شهر کرج ده تن از زندانیان سیاسی را به دلیل انتشار نامه تسلیت به خانواده جانباختگان پناهندگان سیاسی در عراق از سالن ۱۲ بند ۴ به سلول‌های انفرادی بند سپاه منتقل و ضمن ضرب و شتم از ایشان بازجویی نمودند. 


حزب‌الله: جریان نفوذی را رسوا می‌کنیم
شورای هماهنگی حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای شکایت دفتر رئیس دولت دهم از منصور ارضی را «غیر قانونی» خواند و اعلام کرد «جریان منحرف و نفوذی» در دولت احمدی‌نژاد را رسوا خواهد کرد. دیگربان:دفتر رئیس دولت دهم از منصور ارضی یکی از مداحان معروف تهران به خاطر «توهین» به اسفندیار رحیم‌مشایی به قوه قضائیه شکایت کرده است. به گزارش سایت «عماریون» شورای هماهنگی حزب‌الله در واکنش به این شکایت اعلام کرده که آقای ارضی برای اثبات «یهودی صفت» بودن رحیم‌مشایی «مستندات شرعی محکمی» دارد. 



اتحاديه اروپا فهرست کامل مقام‌های ايرانی تحت تحريم را منتشر کرد
به دنبال تصميم اتحاديه اروپا برای تحريم ۳۲ مقام و مسئول ايرانی به دليل نقض حقوق بشر در اين کشور، اين اتحاديه روز پنجشنبه نام و مشخصات اين افراد را منتشر و از کشورهای عضو خواست تا از ورود آنها به خاک خود جلوگيری کنند. در فهرست منتشره اتحاديه اروپا نام ۱۳ فرمانده نيروهای امنيتی و انتظامی جمهوری اسلامی و ۱۹ قاضی و مقام قضايی که در سرکوب‌های دو سال اخير در ايران و صدور احکام زندان و اعدام برای معترضان دست داشته‌اند به چشم می‌خورد. 


رهبر شورشیان دارفور خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع شد
رهبر در تبعید یکی از گروه‌های شورشی منطقه جنگ‌زده دارفور در سودان روز چهارشنبه ضمن انتقاد از سازمان‌های بین‌المللی به دلیل «غفلت» از اوضاع خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع در این منطقه شد. خبرگزاری فرانسه به نقل از «منابع سازمان ملل» از درگیری چند گروه شورشی دارفور با نیروهای دولتی سودان در شمال دارفور و همین طور در منطقه ساگور در روز سه‌شنبه خبر داده است. عبدالوحید نور، رهبر یکی از گروه‌های شورشی دارفور، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه ضمن انتقاد از سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دیگر به دلیل غفلت از اوضاع دارفور دولت سودان را به نسل‌کشی در این منطقه متهم کرده است. 


قلمی که از نوشتن حق بازماند شکسته باد
هیلا صدیقی، شاعره جوان پر استعداد کشورمان، در نوشته ای خطاب به دکتر خزعلی به مطلب ایشان تحت عنوان “من و تو باید، راز این مزرعه را فاش کنیم!” پاسخ داده است. دکتر خزعلی در مطلب خود از هیلا صدیقی خواسته بود تا به بیان آنچه بر وی گذشته است بپردازد و سکوت خود را بشکند. متن این نوشته به نقل از ندای سبز آزادی به شرح زیر می باشد: 


اعتصاب در واحدهای پتروشیمی بندر امام و ماهشهر ادامه دارد
گزارش‌ها از ايران حاکی از ادامه اعتصاب حدود دو هزار کارگر مجتمع پتروشيمی بندر امام و صدها کارگر شرکت‌های منطقه ويژه اقتصادی ماهشهر در روز پنجشنبه است. کارگران مجتمع پتروشيمی بندر امام از روز ۲۰ فروردين ماه و کارگران شرکت‌های منطقه ويژه اقتصادی ماهشهر از روز ۲۲ فروردين در اعتراض به اجرا نشدن مصوبه هيئت دولت برای انعقاد قرارداد مستقيم با کارگران اين واحدهای توليدی دست به اعتصاب زدند. اين واحدهای صنعتی اعتصابی، شرکت‌های پتروشيمی اميرکبير، خوزستان، شيميايی رازی، تندگويان، بوعلی و اروند هستند. 


ناتو خواستار کناره‌گیری معمر قذافی از قدرت شد
در نخستین روز از نشست دو روزه اعضای پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در برلین برای رایزنی در مورد اقدام‌های آتی ائتلاف بین‌المللی در لیبی، تمامی اعضا بر لزوم کناره‌گیری معمر قذافی از قدرت تأکید و توافق کردند تا علیرغم اختلافات، به تعهد خود بر اتمام مأموریت لیبی پایبند بمانند. به گزارش آسوشیتد پرس، آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو روز پنجشنبه ضمن تأکید بر پایبندی تمام اعضای ناتو به عملیات لیبی اعلام کرد که ناتو به منظور مقابله با نیروهای معمر قذافی به هواپیماهای بیشتری نیاز دارد. وی همچنین خاطر نشان کرد که عملیات ناتو در لیبی تا هر زمانی که ضرورت داشته باشد ادامه خواهد داشت. 



تخریب دفتر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد کرج
در حالی که دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور در ایام تعطیلات نوروزی بوده اند، نیروهای امنیتی شهر کرج اقدام به تخریب دفتر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد کرج نموده اند. به گزارش دانشجونیوز، در ایام تعطیلات نوروزی، نیروهای امنیتی و حراستی، دفتر رسمی انجمن اسلامی واحد کرج را تخریب نموده و تمامی اموال آن را به کلی از بین برده اند. این گزارشات می افزاید، در دو هفته پایانی سال ۸۹ تمامی اعضای انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کرج تحت نظر بوده و حتی یک نفر از پرسنل حراست به طور ثابت در کنار دفتر این تشکل تمامی فعالیت های این انجمن را زیر نظر داشته است. 



ايران در گزارش صندوق بين‌المللی پول: رشد صفر درصدی و تورم ۲۲ درصدی
تازه ترين گزارش صندوق بين المللی پول زير عنوان «چشم انداز های اقتصادی جهان»، که دوشنبه يازدهم آوريل انتشار يافت، عمق بحران شديد اقتصادی را، که از سه سال پيش يه اين سو بر ايران سنگينی می کند، به نمايش ميگذارد. همين گزارش پيش بينی می کند که بحران اقتصادی ايران در سال ۲۰۱۱ ميلادی شدت گرفته و در قالب يکی از بی سابقه ترين اشکال «رکود تورمی» در تاريخ معاصر کشور، بروز خواهد کرد. 


links 

چند خبر مهم از امروز
خلاصه خبرهای امروز
موضوعات داغ روز+بهترین لینکهای داغ نشده ۱۲ ساعت گذشته
گزارش تصویری - معترضین به قبض‌های گاز
با پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان آشنا شوید + تصاویر
ممنوعيت حجاب و بازداشت بانوان مسلمان در فرانسه بدترين نوع تروريسم دولتي است
دو زن روبنده ای در فرانسه بازداشت شدند
موضوعات داغ روز
ادامه ناآرامی ها در سوریه: تیراندازی در بندر بانیاس، تظاهرات در دمشق
غارت 10 کامیون اموال زرتشتیان توسط حفاظت اطلاعات / با عکس
ترک مذهب رسمی جمهوری اسلامی از سوی ایرانیان
‏حبیب الله لطیفی را اعدام نکنید - habib allah latifi - iran - edam
بالای صفحه

Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





كمبود ۵۰ درصد منابع هدفمندي يارانه ها 

موج گسترده اعتراضات شهرهای مختلف یمن را در بر گرفت 

نماینده مراجع تقلید در بحرین بازداشت شد 

برکناری ناگهانی سرپرست و اعضای هیئت مدیره موسسه ایران 

عسگراولادی: آنهایی که بر ضد ولایت و نظام موضع‌گیری کرده‌اند، نمی‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند 

خریدار خودروی احمدی نژاد از بزرگترین بدهکاران بانکی 

مادر مهدی محمودیان: مسئولان به وضعیت وخیم فرزندم بی توجهی می کنند 

کشتن افرادی که تظاهرات مسالمت آمیز می کنند، غیر قابل قبول است 

یک کشته در تظاهرات دانشجویان دانشگاه دمشق 

اتحادیه اروپا خواستار اعزام بازرسان بین‌المللی به اردوگاه اشرف شد 

زنان سوری پس از یک ماه سکوت به جمع معترضان پیوستند

انتخاب جدید اتحادیه عرب 

اصلاحات در سوریه؛ حجاب اجباری و تعطیلی کازینو! 

هراس پاكستان از معامله با حكومت آخوندي 

اعتراض به قتل یک رهبر مذهبی در کشمیر هند 

کشف یک گور دسته جمعی دیگر در مکزیک 

رهبران پاکستان و ترکیه: به برقراری صلح در افغانستان کمک می کنیم 

کشته شدن ۶ تن در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان 

اعتصاب غذای دختر یک فعال زندانی حقوق بشر در بحرین 

اگر قبض‌های برق و گاز پرداخت نشوند... 




No comments:

Post a Comment