انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Sunday, May 15, 2011













سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور بنا به سنت همیشگی خود در دفاع از مبارزات آزادیخواهانه دانشجویان برای دستیابی به حقوق صنفی و اعتراض به پایمال شدن حقوق و آزادی های انسانی و شهروندی توسط هرگونه دیکتاتوری، بار دیگر پشتیبانی کامل خود را از مبارزات دانشجویان ایران علیه تشدید فضای امنیتی – پادگانی در دانشگاه های کشور اعلام میدارد. ما مصرانه خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی منجمله دانشگاهیان دربند ایران هستیم و مردم آگاه جهان و گروههای سیاسی و صنفی و سندیکائی را نیز به پشتیبانی یکپارچه از این حرکت های اعتراضی فرا میخوانیم. هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری – دکتر همایون مهمنش





اعلام تجمع اعتراضی در دانشگاه ایلام در روز ۲۵ اردیبهشت
کانون حمایت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها: براساس گزارشات قراراست روز یکشنبه ۲۵ اردیهشت گردهمایی اعتراضی بزرگی در دانشگاه ایلام برگزار گردد. برای عدالت دانشجویان اعلام کرده اند که این مراسم بمناسبت همبستگی با سایر گردهمایی های اعتراضی روز ۲۵ اردیبهشت است. مزدوران بسیجی و اطلاعاتی قرار است به بهانه دفاع از مردم بحرین در مقابل این گردهم آیی اعتراضی دست به حرکت ضد اعتراضی جوانان دانشجو زده و مانع تشکل و گردهمایی آنان شوند.





شعارهای اوباش بسیجی بلای جان فوتبال ایران شد
روزنامه الیوم عربستان مدعی شد که با موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار نمایندگان ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمان آسیا در امارات برگزار می‌شود. روزنامه الیوم عربستان به نقل از منابع آگاه مدعی شد: « به دنبال اتفاقاتی که اخیرا در ورزشگاه‌های ایران رخ داد، کنفدراسیون فوتبال آسیا موضوع برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران را در مکانی بیطرف بررسی می‌کند.»





درخواست احزاب کرد سوریه؛ آمریکا در پی طرح پرونده اتمی علیه اسد
در حالی که احزاب کرد سوریه روز یک‌شنبه از بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، خواستند به سرکوب معترضان پایان دهد، خبرها از تلاش‌های آمریکا برای طرح پرونده‌ای اتمی و اعمال فشار بیشتر بر دولت آقای اسد حکایت دارد. چندین حزب اصلی کردهای سوریه روز یک‌شنبه در نخستین بیانیه رسمی خود از زمان آغاز اعتراضات در این کشور از بشار اسد خواستند برای پایان دادن به سرکوب و حاکمیت دموکراسی در سوریه «گام‌های عینی» بردارد.





تجمع دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد ساری و قائم شهر
باوجود فضای امنیتی، دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد ساری و قائم شهر درمحل دانشگاه تجمع کردند. به گزارش جنبش راه سبز و بر اساس مشاهدات شاهدان عینی دانشجویان و استادان با گردهمایی در دانشکده های فنی و علوم انسانی، اعتراض خود را به وضیعیت امنیتی دانشگاهها نشان دادند. این گزارش حاکی از آماده باش نیروهای حراست و بسیج دانشجویی دارد.





بیست و پنج اردیبهشت ۹۰ : آغاز اعتصابات دانشگاهی در ایران
به گزارش کمیته بین المللی حمایت از حقوق دانشجویان درایران همزمان با فراخوان تشکلهای دانشجویی و دانشگاهیان آژانس ایران خبر، مبنی بر آغاز اعتصابات دانشگاهی در ایران امروز ۲۵ اردیبهشت ۹۰ شاهد آغاز این اعتصابات در شماری از دانشگاههای کشور خواهیم بود.درادامه گزارش چندین پایگاه خبری از آغاز این اعتصابات را با هم می خوانیم : حضور نیروهای ضد شورش روبروی دانشگاه آزاد





عضوشورای شهر قم هم تصمیم دکتر / مهندس ….احمدی نژاد را غیرقانونی خواند
بدنبال تصمیمات غیرقانونی متعدد دولت، موضوع عبور منوریل از بالای صحن حضرت معصومه (س) یا از زیر سطح در کنار اجرای پایه های منوریل بار دیگر احمدی نژاد را به کانون خبر کشاند و این بار عضو شورای شهر قم تصمیم وی را غیرقانونی خواند. با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه هیات دولت در قم، احمدی نژاد شخصا دستور داد که صحن منوریل قم از بالا صحن عبور کند.





گزارش تصویری از اعتراضات دانشجویی امروز دانشگاه تهران ۲۵ اردیبهشت
تصاویر اعتراضات دانشجویی امروز در دانشگاه تهران(۲۵ اردیبهشت ماه ۹۰ روز اعتراض به وضع پادگانی دانشگاه ها





امروز٢۵ اردیبهشت؛ اعتصاب و اعتراض عمومی دانشجویان به فضای امنیتی دانشگاهها
امروز٢۵ اردیبهشت؛ اعتصاب و اعتراض عمومی دانشجویان به فضای امنیتی دانشگاهها
امروز بیست و پنج اردیبهشت ماه، دانشجویان با تعطیلی کلاسها و تجمع در محوطه دانشگاهها اعتراض خود به فضای امنیتی ایجاد شده در دانشگاهها را به نمایش می گذارند. تحول سبز:حرکت خود جوش اعتراضی دانشجویان به وضعیت فعلی انشگاهها و اعتصاب و تجمع بیست و پنج اردیبهشت ماه، با استقبال عمومی مراکز دانشگاهی و آموزشی قرار گرفت و امروز دانشجویان اعتراض خود را در سراسر کشور به نمایش می گذارند.





اعلام حمایت چهل و پنج دانشگاه و مرکز آموزشی کشور از اعتصابات ٢۵ اردیبهشت
در ادامه اعلام حمایت های گستردۀ دانشجویان واحدهای دانشگاهی کشور از خیزش و اعتصاب پیشنهادیِ ٢۵ اردیبهشت، با پیوستن دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجیِ دانشگاه علامه طباطبایی، دانشجویان فعال دانشگاه یاسوج و همچنین جمعی از فعالین دانشجویی شهر بابل به این آکسیون، چهل و پنج دانشگاه و تشکل دانشجویی تا کنون حمایت خود را از این حرکت اعلام نموده اند.





ابهام در میزان افزایش بهای گاز؛ از ۱۶.۵ تا ۷۱ درصد
در حالی که مدیر عامل شرکت گاز رشد بهای گاز در هفت‌ماه سال جاری نسبت به پنج‌ماه سال گذشته را ۱۶.۵ درصد اعلام کرده است، خبرگزاری فارس تأکید می‌کند که بهای گاز نسبت به پنج‌ماه سرد سال ۸۹ بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است. به گزارش خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس، بر اساس جدول ارائه شده از سوی شرکت ملی گاز، متوسط قیمت گاز خانگی در هفت‌ماه اول سال ۱۳۹۰، برای هر متر مکعب «۱۲۰ تومان» محاسبه شده است.





شعار مرگ بر خامنه اي در دانشگاه مبارکه
روز پنجشنبه 22 ارديبهشت همزمان با برگزاري کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ،جوانان انقلابي بر روي بيش از 15 تابلوي راهنمايي محل كنكور شعار” مرگ بر خامنه اي و مرگ بر ديكتاتور” نوشته بودند.با اين اقدام نيروهاي خدماتي دانشگاه از صبح كه متوجه وجود اين تابلوها و شعارهاي آن شدند اقدام به تعويض تابلوها كردند. حراست دانشگاه نيز با افزایش نیرو های خود به شدت تردد دانشجویان را کنترل ميكرد.





بیانیه شماره 1 جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران در اعتراض به فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه
بیانیۀ جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران در اعتراض به فضای امنیتی و سلب حقوق اولیۀ دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه جهت انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار گرفته است. متن بیانیه به قرار زیر می باشد: مدت هاست جو امنیتی، فضای دانشگاه علم و صنعت را فرا گرفته است. در دو سال گذشته فشارهای مختلفی از سوی نهادهای داخل و خارج دانشگاه بر دانشجویان وارد شده است؛ تعطیلی چند ماهه ی شورای صنفی، نصب دوربین های مدار بسته، تفکیک جنسیتی در برخی کلاس ها و اخیرا برخوردهای توهین آمیز افراد ناشناس با دانشجویان. روندهایی که روز به روز شدت بیشتری می گیرد




موضوعات داغ روز+بهترین ویدیوهای امروز




(ایران سایت (انگلیسی




آهنگی که آذربایجان با آن برنده یوروویژن ۲۰۱۱ شد <> 




صفحه دوم




صفحه سوم

 
Share









احمدی نژاد برای دو وزارتخانه سرپرست تعیین کرد 

تداوم اختلاف بر سر عزل سه وزیر توسط احمدی‌نژاد 

فرار صدها شهروند سوری به لبنان پس از حمله تانک‌ها» 

«همکاری مخفیانه» ایران و کره شمالی برای ساخت موشک‌های قاره‌پیما 

بستن ربان های سفید در اعتراض به فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه 

ريختن اثاثيه كنار خيابان و چادر نشيني در نظام ولایت فقیه و مدیر جهانی اش 

مصوبه کاهش ساعت کار اداری در تهران تأييد شد 

انتقاد نمایندگان مجلس از تخلفات دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها

قاتلان مسلح بلوار آزادگان در یك قدمی مرگ 

عضوشورای شهر قم هم تصمیم احمدی نژاد را غیرقانونی خواند 

شجریان: باید جامعه را جدی گرفت و به مردم دروغ نگفت 

مواضع جمهوری اسلامی را صریحا و سریعا در قبال رفتار سرکوبگرایانه دولت سوریه اعلام کنید


نهضت آزادی؛ پنجاه سال مبارزه مسالمت آمیز 

گمان کرده اند با چهار تا روزنامه می توانند مردم را دنبال خود بکشانند 

حقوق‌بشر در کشورهای خاورمیانه و وخامت آن در ایران 

لغو امتحانات میان ترم دانشگاه قزوین در ۲۵ اردیبهشت 

برخورد نیروهای حراست با دانشجویان متحصن دانشگاه صنعتی اصفهان 

دوره تازه اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان گوهردشت

دریاچه ارومیه در بحرانی‌ترین وضعیت/ 50 درصد دریاچه شوره زار شد 

تهديد کارمندان و دانشجویان «بدحجاب» به تسویه و اخراج 

سي بسيجي آماده رفتن به سوريه جهت سركوب مردم اين كشور 

دستگیری ۱۷نفر در بندرعباس 

اعدام 11 نفر طي روزهاي اخير توسط حكومت آخوندي 

دکتر کاوه موسوی: هاشمی رفسنجانی هم پیگیر پذیرش پسرش در آکسفورد بوده است 

حمایت جمعی از فعالان دانشجویی خارج از کشور از اعتراضات دانشجویی 

شهادت استاد آکسفورد علیه مهدی هاشمی 
ایران سایت 





No comments:

Post a Comment