انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Wednesday, April 13, 2011





صدوشانزده دانشگاه به قبرستان تبدیل می شوند
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در حال حاضر ۱۱۶ دانشگاه کشور در نوبت کشته شدگان جنگ ایران و عراق هستند. اشتراک:سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حکومتی فارس در ایلام اظهار داشت: افزون بر این تعداد دانشگاه، حدود ۵۰۰ نقطه حساس دیگر نیز در نوبت تدفین کشته شدگان جنگ ایران و عراق قرار دارند.وی ادامه داد: تدفین کشته شدگان تفحص شده دوران جنگ ایران و عراق در هر مکانی نوعی معنویت! ویژه به همراه دارد که بر این اساس مراکز فرهنگی کشور به ویژه دانشگاه‌ها در نوبت تدفین کشته شدگان قرار دارند. این فرمانده نظامی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز یکی از ثمرات تدفین کشته شدگان در مکان‌های یاد شده است. 



«يگان‌های نيروی زمينی ارتش در همه نقاط مرزی ایران مستقر می‌شوند»
سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران، روز سه شنبه گفته است، درچارچوب طرح «تحول ساختاری» ارتش، يگان های اين نيرو در تمام نقاط مرزی کشور مستقر خواهد شد. به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، سرتيپ احمدرضا پوردستان گفته است: «در حال حاضر يگان های نيروی زمينی ارتش تنها در نقاط مرزی غرب و شمال غرب کشور مستقر هستند، در حالي که با طرح تحول ساختاری و آمايش جديد يگان‌های نيروی زمينی ارتش در همه نقاط مرزی کشور مستقر خواهند شد، ضمن اينکه شاهد ساخت و احداث پادگان های نظامی جديدی نيز در همه نقاط مرزی کشور خواهيم بود.»



جلاد بزرگ طالبان دستگیر شد
سازمان اطلاعات افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد ، جلاد گروه طالبان و مسئول قطع کردن سرهای محکومان به اعدام، بازداشت شد. لطف الله مشال سخنگوی اداره ملی امنیتی افغانستان در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، ملا جمعه اعتراف کرده است که وی از سال دو هزار و نه ، جلاد گروه طالبان در منطقه هلمند بوده است و سرهای دهها نفر را که گروه طالبان به اعدام محکوم کرده، قطع کرده است ، ب وی تصریح کرد ملا جمعه سی ساله و دو تن از همکارانش بیست و یکم مارس (اول فروردین) سرهای سه افغان را به جرم حفظ امنیت نیروهای ائتلاف بین المللی قطع کرده اند. 



تولید تویوتا متوقف خواهد شد
شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا امروز چهارشنبه اعلام کرد، تولید در پنج کارخانه این شرکت در اروپا در پی کمبود قطعات اولیه موقتا متوقف خواهد شد. تولید و ارسال قطعات اولیه خودروسازی بزرگ ژاپنی در پی آسیبهای زمین لرزه و سونامی در این کشور با مشکل مواجه شد که این مسئله به کمبود قطعات در کارخانه های این شرکت در دیگر کشورها منجر شد. به گزارش خودروسازی تویوتا، کارخانه های این شرکت در انگلیس، ترکیه، فرانسه و لهستان موقتا تولید را متوقف خواهند کردند و همچنین به منظور مدیریت استفاده از قطعات موجود، تولید را در ماه مه نیز کاهش خواهند داد. 


چهارتن در کهنوج و تایباد به دست نیروی سرکوب انتظامی کشته شدند
به دنبال درگیری هایی که بین تعدادی از مردم و نیروی انتظامی رخ داد, دو نفر در کهنوج و دو تن در تایباد در استان خراسان به دست نیروهای سرکوب کشته شدند. این درگیری ها, مسلحانه بوده است. 


ظهور مدعی دروغین مهدویت این بار در خانه خدا
روز گذشته (سه شنبه) خانه خدا شاهد رویداد عجیبی بوده است. هنگام برگزاری نماز عصر در حرم مکی شریف، جوانی پشت بلندگوهای مسجد الحرام رفته و فریاد برآورده است که “من مهدی منتظر هستم”! روز گذشته در یک حادثه عجیب در زمان برگزاری نماز عصر در خانه خدا یک جوان میکروفون را ربوده و فریاد برآورده است که من مهدی منتظر هستم…. من مهدی منتظر هستم… گفته شده است وی یک حاجی مصری ۳۵ ساله بوده است. تحقیقات اولیه نشان داده است وی مشکلات روانی داشته و پیش از این نیز تحت مداوا قرار گرفته بوده است. وی برای بررسی‌های پزشکی بیشتر پس از توقیف وی به مرکز درمانی پلیس حرم مکی انتقال یافته است. 


خبر تکمیلی، رئیس جمهور سابق مصر و دو فرزندش بازداشت شدند
به گزارش تلویزیون العربیه دادستان مصر روز چهارشنبه ۱۴-۴-۲۰۱۱ دستور بازداشت دو فرزند حسنی مبارک رئیس جمهورسابق مصر به مدت ۱۵ روز برای بررسی دست داشتن آنها در فساد مالی را صادر کرد. العربیه همچنین منابع خبری از بازداشت حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصربه مدت ۱۵ روز برای بررسی فساد مالی و سوء استفاده از قدرت خبر دادند. پزشک حسنی مبارک از شورای عالی فرماندهی و نخست وزیر مصر خواسته است تا بازجویی او را با در نظر گرفتن وضعیت وخیم جسمی متوقف شود . شورای عالی فرماندهی نظامی این در خواست را پذیرفته است. 


تابلوهای تعیین زمان قیامت ۲۱ مه ۲۰۱۱ در دبی!
بر اساس این گزارش آنها روی این تابلوها نوشته اند که “آن روز بسیار بزرگ و هولناک است و چه کسی توانایی ایستادگی را خواهد داشت؟” و البته زمان این روز هولناک را ۲۱ مه ۲۰۱۱ اعلام کرده اند. به تازگی اغلب خیابانهای اصلی شهر دبی از تابلوهای بسیار بزرگی پر شده است که روی آنها زمان دقیق وقوع قیامت را به مردم هشدار می دهد! گفتنی است چندی پیش “هارولد کامبینگ” کشیش شهر اوکلند واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا در یک پیشگویی عجیب اعلام کرد که روز ۲۱ مه سال ۲۰۱۱ جهان به پایان می رسد او حتی ساعت دقیق این واقعه را ساعت شش بعد از ظهر اعلام کرده است! 


در واشنگتن چه می گذرد؟ ( سیزدهم آوریل)
سخنگوی کاخ سفید از اعلام نام کسانی از مقامات ایران توسط اتحادیه اروپا که حقوق انسانی شهروندان را در چارچوب منشور جهانی حقوق بشر نقض کرده اند، استقبال کرده و طی صدور اعلامیه ای می گوید این اقدام یادآوری مهمی برای ایران است. یاد آوری در این مورد که جامعه بین المللی همچنان به مسؤول شناختن کسانی که حقوق مردم ایران را نقض می کنند؛ ادامه می دهد. ایالات متحده آمریکا از ایران می خواهد که به حقوق شهروندان خود احترام بگذارد و از آن حقوق پاسداری کند. 


اولین نشت گروه تماس درمورد لیبی در قطر برگزار می شود
دیپلمات ها آماده انجام دیداری در خصوص هماهنگ کردن واکنش بین المللی به درگیری ها در لیبی می شوند. قرار است این دیدار روز چهارشنبه در قطر انجام شود . نشست دیپلمات ها در شرایطی برگزار می شود که فرانسه و بریتانیا از متحدان خود در ناتو خواسته اند تا حملات هوایی علیه نیروهای دولتی لیبی را که به غیرنظامیان حمله می کنند، شدت بخشند. گروه تماس بین المللی برای لیبی که روز چهارشنبه برای اولین بار این نشست را برگزار می کند، دولت هایی از منطقه و غرب را کنار هم می آورد که حمایت خود را از اپوزسیون لیبی اعلام کرده اند. 


يک زن به رياست جمهوری کوسوو رسيد
پس از آنکه دادگاه قانون اساسی کوسوو، انتخاب آقای بِهجِت پاکولی را به رياست جمهوری اين کشور غيرقانونی تشخيص داد اين بازرگان ساکن سويس تنها يک ماه پس از اشتغال در اين مقام، ناگزير به کناره گيری از قدرت شد. در پی آن پارلمان کوسوو در جلسه ای اضطراری خانم «عاطفه يحيی آغا،» معاون رييس پليس اين کشور، را به رياست جمهوری کوسوو انتخاب کرد. 



نگرانی جدی شیرین عبادی و سازمان های بین المللی از احتمال تصویب قانون محدودیت نهادهای جامعه مدنی ایران
«کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» تصمیم مجلس شورای اسلامی ایران را در نادیده گرفتن نگرانی های سازمان های جامعه مدنی مستقل در مورد لایحه پیشنهادی توقف فعالیت های نهادهای مدنی مستقل در ایران، محکوم کرده است. «کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» در بیانیه ای که روز یکشنبه (۱۰ آوریل) منتشر کرد می نویسد شیرین عبادی، وکیل دادگستری و برنده جایزه صلح نوبل و ۹ سازمان مدافع حقوق بشر و حقوق کارگری نسبت به تصمیم مجلس ایران در بررسی تصویب لایحه قانونی که با هدف توقف فعالیت های جامعه مدنی مستقل در کشور تدوین شده، ابراز نارضایتی عمیق کرده اند. 


تاثیرات آلاینده های شیمیایی بر بناهای فرهنگی اصفهان
یک مدیر دولتی در استان اصفهان با اشاره به توسعه صنعتی به ازای ویرانی محیط زیست می گوید این فعالیتها موجب کاهش منابع طبیعی استان شده است. این مدیر دولتی می گوید: «هر اصفهانی به صورت روزانه ششصد گرم مواد آلاینده استنشاق می‌کند که این موضوع می‌تواند برای سلامتی مردم اصفهان بسیار مضر باشد.» کارشناسان محیط زیست استان اصفهان نیز از محو شتابان منابع طبیعی سالم از جمله آب رودخانه زاینده رود، خشک شدن تالاب گاوخونی و روند رو به گسترش بیابان زایی در این استان ابراز نگرانی کرده اند. 


معاون احمدی‌نژاد: تامین سوخت هواپیماهای غربی در ایران ممنوع است
روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت ، روز چهارشنبه به نقل از محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد، اعلام کرد که ایران در اقدامی تلافی‌جویانه در برابر تحریم‌های بین‌المللی تامین سوخت برای «هواپیماهای غربی» در داخل کشور را ممنوع کرده است. محمدرضا رحیمی، معاون محمود احمدی‌نژاد، با اشاره به تحریم‌های گسترده «قدرت‌های بزرگ» علیه جمهوری اسلامی و عدم ارائه سوخت به هواپیماهای مسافربری ایران در اروپا گفت: «ایران بلافاصله راهکار مقابله به مثل را انتخاب کرد.» حال به گفته معاون اول آقای احمدی‌نژاد در روز چهارشنبه، دولت جمهوری اسلامی «ارائه سوخت به هواپیماهای غربی در ایران را ممنوع» کرده است. 


ابراز آمادگی آمريکا برای کمک به عراق در مسئله اردوگاه اشرف
در حالی که آمريکا برای کمک به دولت عراق در زمینه انتقال اعضای سازمان مجاهدين خلق از اردوگاه اشرف ابراز آمادگی کرده است، بغداد می‌گوید در مورد حمله به این اردوگاه تحقيق خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رويترز، وزارت دفاع عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد که در مورد گزارش‌هايی مبنی بر مرگ ۳۴ تن از اعضای سازمان مجاهدين خلق در جريان حمله به اردوگاه اشرف تحقيق می‌کند. بر اساس شماری از این گزارش‌ها، حتی پيش از عمليات نظامی در اردوگاه اشرف، قربانيان هدف گلوله قرار گرفته‌اند. 


بررسی افزایش کمک بین المللی به مخالفان لیبی در کنفرانس قطر
دیپلمات های غربی و عرب در جلسه ای در دوحه از تلاش های نظامی بین المللی در لیبی دفاع کرده اند و قول داده اند از نظر مالی، سیاسی و انسانی از مخالفان حمایت کنند. هدف از جلسه این است که پاسخ امداد بین المللی به مردم لیبی هماهنگ شود. ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا روز چهارشنبه گفت اقدام های جامعه بین المللی برای حفاظت از شهروندان لیبی که در مناقشه ای خونین به دام افتاده اند «لازم» است. یک اتحادیه بین المللی از طریق حملات هوایی به فرماندهی ناتو پشتیانی نظامی فراهم آورده است. 


گزارش تصویری - معترضین به قبض‌های گاز

با پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان آشنا شوید + تصاویر

ممنوعيت حجاب و بازداشت بانوان مسلمان در فرانسه بدترين نوع تروريسم دولتي است

دو زن روبنده ای در فرانسه بازداشت شدند

ادامه ناآرامی ها در سوریه: تیراندازی در بندر بانیاس، تظاهرات در دمشق

موضوعات داغ روز

ترک مذهب رسمی جمهوری اسلامی از سوی ایرانیان

کاتوزیان: قیمت برق تا ۵ برابر گران می‌شود

اعتصاب غذای ایرانیان آزادیخواه با لبهای دوخته

وادار کردن شهروندان بهائی به خروج از ایران

حذف صفرهای پول ملی ایران قطعی شد

رشد اقتصادي ايران به روايت رئيس مجلس



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید








برکناری ناگهانی سرپرست و اعضای هیئت مدیره موسسه ایران 

گرد و غبار مناطق غربی ایران را با بحران مواجه کرد 

آزادی حق ماست 

تاج زاده: جمهوری اسلامی ایران استحاله و آفت زده شده است 

طرح نظارت بر نمایندگان مجلس در طول دوران نمایندگی 

بادامچیان: مشایی و دوستانش برای انتخابات مجلس فعالیت می کنند 

سلطانیه: اجازه بازرسی از تاسیسات کرج را به بازرسان نمی دهیم 

افسانه برخورد با خودسرها؛ از سعیدعسگر تا سعید تاجیک 

همسر اسدی زیدآبادی: تحمل این شرایط برای پنج سال، واقعا “آزاردهنده” و “سخت” است 

سه عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شد 

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی: وقایع سوریه، فتنه و آشوبی توسط اقلیت و با تحریک غرب است 

سعيد تاجيك بازداشت خود را تكذيب كرد 

نيروهاي سپاه پاسداران در سوريه 

تابلوهاي تعيين زمان قيامت در دبي 

پزشكان ايراني نسخه فارسي مي نويسند 

انتقال مهدیه گلرو و بهاره هدایت به سلول انفرادی 

احمدی نژاد برای پیروزی در انتخابات مجلس، باید فضای جامعه را امنیتی کند 

همسر مهدیه گلرو : مسوولان قضایی مستقل تصمیم بگیرند 

بی خبری نمایندگان مجلس از وضعیت زندانیان سیاسی کشور 

اعتراض کانون وکلای دادگستری استان فارس به ضرب و شتم و بازداشت باقر فرهادی، وکیل دادگستری و قائم‌مقام ستاد مهندس موسوی 

گزارش؛ تجمع اوباش بسیجی در مقابل سفارت عربستان 

همسر نسرین ستوده: وضعيت پسرم خيلي خراب است, در تماس با مادرش بغضش تركيد و گفت تو ديگر نمي آيی 

تاثیر حضور کوتاه مدت منشور حقوق بشر کوروش در ایران 
تهران، ايرانپیش بینی وضع هوای پنج روز آینده 
ایران ساسیت در فیس بوک





No comments:

Post a Comment