انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Sunday, January 16, 2011



وضعیت نگهداری زندانیان سیاسی زن نگران کننده است، اقدامی کنید
جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با صدور بیانیه ای با ابراز نگرانی از وضعیت زندانیان زن، از دادستان تهران و مسوولان سازمان زندانها درخواست کرده اند که هر چه زودتر فکری برای سامان دادن به اوضاع نابسامان بند زندانیان سیاسی زن بکنند و برای بهبود شرایط این زنان اقدام های فوری انجام دهند.



ممانعت دانشگاه تهران از حضور زهرا رهنورد در جلسه دفاعیه دخترش
زهرا رهنورد برای حضور در دانشگاه تهران با “مخالفت قاطع مسئولان” این دانشگاه روبرو شد. دانشجو نیوز، مسئولان دانشگاه تهران با حضور زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی در مراسم دفاعیه پایان نامه دخترش، زهراسادات موسوی در رشته هنر موافقت نکردند. وی که گویا دختر بزرگ موسوی است، دانشجوی سال آخر دکترای هنر و مادر دو فرزند است. بر اساس این گزارش، رهنورد که با برخورد مسئولان دانشگاه تهران رو برو شده و اجازه حضور در دانشگاه را نمی‌یابد اعلام می‌کند که در پژوهشکده هنر واقع در باغ نگارستان میدان بهارستان برای این امر حضور پیدا خواهد کرد.



تلاش دانشگاه الزهرا برای ثبت یک برند لباس
محبوبه مباشری، رئیس دانشگاه الزهرا با تشریح آخرین وضعیت ثبت برند طراحی لباس توسط دانشجویان دانشگاه الزهرا گفت: “دانشگاه ثبت برند طراحی لباس را به شدت پیگیری می کند و نام «سلاله» به عنوان یک کاندیدا به همراه آرم دانشگاه الزهرا برای این برند انتخاب شده است.” رئیس دانشگاه الزهرا، درباره طراحی این برند لباس گفته است: “در نمایشگاه مد و لباس، سفارش های طراحی لباس از ارگان های مختلف دریافت و ژورنال مد لباس و طراحی پارچه توسط دانشجویان دانشگاه الزهرا عرضه شده است.” 


چهارده سال و نیم زندان برای سه نفر از اعضای حزب پان ایرانیست
حسین شهریاری، ابواالفضل عابدینی و شاهین زینعلی سه تن از اعضای حزب پان ایرانیست روز گذشته توسط دادگاه انقلاب اسلامی تهران مجموعا به تحمل چهارده سال و نه ماه زندان محکوم گردیدند. کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی به گزارش تارنمای حزب پان‌ایرانیست، با حکم دادگاه بدوی، حسین شهریاری به ۱۸ ماه، ابواالفضل عابدینی ۱۱ سال و شاهین زینعلی ۲ سال و سه ماه حبس محکوم شدند. این در حالی است که حسین شهریاری‌ از اعضای سابق شورای عالی رهبری این حزب روز ۱۸ شهریور ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. 


مرکز مطالعات خاورمیانه در برلین خواهان آزادی دو فعال کمپین یک ملیون امضا شد
مرکز مطالعات خاورمیانه در برلین طی بیانیه ای، با اظهار تاسف از دستگیری دو تن از فعالین زن و از اعضا کمپین یک میلیون امضا مریم بیگدلی و فاطمه مسجدی، از مسئولین ایرانی خواست تا این دو تن را عفو کند. کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی



«نسخه فلورانس» کهن‌ترین نسخه خطی شاهنامه
پایان هزارمین سال سرایش شاهنامه دربرگیرنده نسخه‌های خطی بسیاری از شاهنامه است که نشان می‌دهد در درازای این هزار سال، نسخه‌های خطی متعددی از شاهنامه فراهم آمده؛ به گونه‌ای که اکنون هزار دست‌نویس خطی از این کتاب در گوشه و کنار کتابخانه‌های جهان وجود دارد. همزمان با پایان هزارمین سال سرایش شاهنامه فردوسی و بر اساس آنچه که از بیت‌های پایانی شاهنامه در می‌یابیم، فردوسی در این روز، پس از سی سال رنج و دشواری سرایش حماسه بلند شاهنامه، به کار خود پایان می‌دهد و اثری بی‌همتا می‌آفریند که سرشار از ارزش‌های والای انسانی و گنجینه‌ای بزرگ از فرهنگ دیرین ایرانی است.


تکلیف دانشجویان ایرانی پس از قطع رابطه با انگلیس
کامران دانشجو وزیر علوم، محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزیر علوم و محمدحسین مجلس آرا مدیرکل امور دانش‌آموختگان وزارت علوم در گفتگوهای جداگانه‌ای درباره تکلیف دانشجویان ایرانی در انگلیس پس از تصویب قطع رابطه با انگلیس در مجلس شورای اسلامی پاسخ دادند. قطع روابط ایران و انگلیس توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. 


تظاهرات علیه جمهوری اسلامی ایران در کابل
صدها نفر در کابل علیه ممانعت از ترانزیت مواد سوختی توسط ایران، در برابر سفارت این کشور تظاهرات کردند. رادیو زمانه به گزارش آسوشیتدپرس، این حرکت اعتراضی علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل جلوگیری این کشور از عبور صدها تانکر حامل مواد سوختی از مرز این کشور به افغانستان صورت گرفته است. 


کارزار ” من صداى او هستم” /صدای زینب جلالیان باش ,نگذار صدایش را خاموش کنند
زینب جلالیان ۲۷ سال دارد. متولد ماکوست. او را در ماه مه‌ سال ۲۰۰۸ در کرمانشاه و به اتهام عضویت در سازمان پژاک دستگیر کردند. زینب هم اتهامات مطروحه را رد کرد. او گفت که در عمرش دست به اسلحه نزده است. اما گفتند که محارب است و باید بمیرد. او را ابتدا در بخش اصلاح و تربیت زندان کرمانشاه زندانی کردند و سپس ، بعد از تایید حکمش از اواخر ماه مه‌ ۲۰۱۰ به بند اطلاعات زندان، و دایره اجرای احکام منتقلش کردند. زینب از آن تاریخ در زیر سایه شوم و هولناک چوبه دار است. او در یاد داشت کوتاهی‌ به بیرون از زندان در تاریخ پنجم آذر ١٣٨٨ نوشت: 


همسر مهدیه گلرو: فشارها هیچ تاثیری بر دیدگاه ها و مواضع زندانیان ندارد
مهدیه گلرو ماه هاست که به همراه پانزده زندانی سیاسی دیگر در شرایط قرنطینه ، بدون حق استفاده از تماس تلفنی و مرخصی، نگهداری می شود و این در حالیست که همچنان ممنوع الملاقات می باشد. سه روز پیش خانواده های بهاره هدایت و مهدیه گلرو برای ملاقات آنان به زندان مراجعه کردند اما از ملاقات این دو فعال دانشجویی جلوگیری بعمل آمده و به گفته امین احمدیان همسر بهاره هدایت مسئولین زندان گفته اند ملاقات هفته ی گذشته بر اثر ناهماهنگی مسئولان زندان انجام شده و این دو همچنان به دستور مقامات دادستانی اجازه ملاقات ندارند 



سریع‌ترین روبوماهی جهان به‌دست یک ایرانی ساخته شد همراه نمایش فیلم
مدرس صادقی، محقق ایرانی دانشگاه ماساچوست و همکارانش موفق شده‌اند با هدف درک بهتر فیزیک بنیادی، سریع‌ترین روبات زیرآبی جهان را تولید کنند. این روبات می‌تواند در عملیات‌های تجسس به کار گرفته شود. هدف از ساخت اغلب روبوفیش‌هایی (روبات ماهی مانند) که تاکنون تولید شده‌اند، دستیابی به روبات‌های زیرآبی با حرکات دقیق و سرعت ثابت بوده است. اما یحیی مدرس صادقی، محقق ایرانی دانشگاه ماساچوست و همکارانش تلاش کرده‌اندسریع‌ترین روبوماهی جهان را با شتاب اولیه فوق‌العاده تولید کنند. چنین روبات سریع‌السیری می‌تواند برای اجرای مأموریت‌های مخفی دریایی یا حرکت در آب‌های متلاطم به کار گرفته شود.

می خواهند روزنامه نگار را از جامعه حذف کنند
دولت و مجلس نظام انتخاباتی را تغییر می دهند
بسیج ، هکر استخدام می کنند
رقابت بسیج با سپاه در چپاول ثروت ایران
ممانعت دانشگاه تهران از ورود زهرا رهنورد برای حضور در جلسه دفاعیه دانشجویش
تماس تلفنی آیت الله العظمی بیات زنجانی با خانواده های زندانیان سیاسی
بیانیه جبهه ملی ایران در محکومیت اعدام‌ها و بازداشت‌های اخبر
ما مردم، خود مانع اصلی رسیدن به سعادت هستیم
تونس؛ زنگ خطری برای حاکمان عرب
هر ۲۷ ساعت یک نفر در ایران اعدام میشود
زلزله شهرستانهای غرب مازندران را لرزاند
احتمال اجرای حکم اعدام سه زندانی زن


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید

به حراج گذاشته شدن موزه پرفسور حسابی، پدر فیزیک ایران

لزوم واکنش قاطع جامعه بین الملل در قبال موج گسترده اعدامها در ایران 

دادگاه نيجريه, افسر ارشد نيروي قدس را به محاكمه مي كشاند 

سوال و استیضاح حق مردم و نمایندگان است، مجلس را تضعیف نکنید 

ادامه بی خبری از کیوان مهرگان، روزنامه نگار 

ادامه بی خبری از کیوان مهرگان، روزنامه نگار 

براندازان نرم...این بار در عرصه ی کتاب!

احمد خاتمی: در اجلاس اسفندماه خبرگان، هیات رییسه مجددا انتخاب خواهد شد 

تحقیقات خانه آزادی، ایران را از کشورهای غیر آزاد جهان معرفی کرد 

زهرا حاتمی، معلم ایثارگر و مادرفدارکار را آزاد کنید 

ساختار نظام آموزشی با سلیقه وزرا بدون هیچ استانداردی تغییر می کند 

ضربه‌خوردگان از اقدامات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي ما را متهم مي‌كنند 

ولايتي:‌ صهيونيسم و آمريكا معركه‌گردان دادگاه ترور رفيق حريري هستند 

يخبندان تا پايان هفته در پايتخت ادامه دارد 

متن كامل منشور اصولگرايي منتشر شد 

هيات منصفه مطبوعات مدير مسوول «نسل امروز» را مجرم دانست 

فراموتور جست‌وجوي اينترنتي در كشور طراحي شد 




No comments:

Post a Comment