انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Thursday, April 7, 2011




تبلیغات گستردۀ جمهوری اسلامی علیه مداخلۀ خارجی در بحرین
ز زمان مداخلۀ نیروهای سعودی و اماراتی در بحرین، جمهوری اسلامی ایران تبلیغات وسیعی را علیه این اقدامات به راه انداخته است. به عنوان مثال خبرگزاری ایرنا متنی را منتشر کرده که در آن شیعیان بحرین از آیت‌الله خامنه‌ای کمک می‌طلبند. مجلس خبرگان نیز از “سازمان‌های جهانی” خواست که سکوت خود را در این مورد بشکنند. ار اف ای:روز پنجشنبه متنی را تحت عنوان “نامۀ جمعی از شیعیان بحرین به رهبر معظم انقلاب” منتشر کرده است. بر اساس این متن، برخی از مقلدان بحرینی آیت‌الله خامنه‌ای، نزد وی از “ظلم و ستم آل خلیفه” شکایت می‌کنند و سپس از وی یاری می‌خواهند. 



«شاهنامه فردوسی» رکورد جهانی را شکست
یک صفحه از «شاهنامه» شاه طهماسب روز چهارشنبه به قیمت هفت میلیون و ۴۰۰ هزار پوند (۱۲ میلیون دلار) فروخته شد و رکوردی جدید در حراج آثار ادبی در جهان ثبت کرد. این صفحه مصور که بخشی از اثری حماسی است فریدون را در لباس اژدها نشان می‌دهد، او با این کار می‌خواهد پسرانش را آزمایش کند. این صفحه بخشی از مجموعه استوارت کری ولچ، صاحب‌نظر مشهور آمریکایی و مجموعه‌دار آثار هنری ایرانی او هندی بود. این صفحه از «شاهنامه» در حراجی آثار مجموعه ولچ در سوتبی در لندن فروخته شد. حراجی آثار ولچ در دو بخش صورت می‌گیرد و بخش دوم این حراجی ماه مه در لندن برگزار می‌شود.



تصویری فوق العاده و ۳۶۰ درجه از عظمت راه شیری
یک ستاره شناس اماتور به نام “خوان کارلوس کاسادو” از ۹ عکسی که گرفته است، توانست یک عکس پانورامای ۳۶۰ درجه بسازد. این تصویر فوق العاده نشان دهنده این است که راه شیری چقدر بزرگ است. همه ی این تصاویر در پارک ملی در جزایر قناری و به دور از الودگی نوری گرفته شد که در نتیجه منجر به تصویر واضح و حیرت انگیز شد. 



عقب‌نشینی نظامی بحث‌انگیز آمریکا از لیبی
به دنبال عقب کشیدن بی‌ سروصدای هواپیماهای آمریکایی از آسمان لیبی در روز‌های شنبه و یک‌شنبه، ۳ آوریل، و واگذاری ماموریت حفظ منطقه پرواز ممنوع بر فراز بنغازی به هواپیماهای فرانسوی و بریتانیایی، پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، با اصرار خواستار ادامه حضور آمریکا در آسمان لیبی دست‌کم برای ۴۸ ساعت دیگر شد. هم اکنون جبهه‌های جنگ در لیبی به صورت متوازن بین مخالفان قذافی که بنغازی را در اختیار دارند، و وفاداران او که عمدتا در طرابلس جمع شده‌اند، تقسیم شده است. 


مشاور اوباما: به خاطر ایران، از انقلاب مردم بحرین حمایت نمی کنیم !
یک مقام امریکایی دلیل عدم حمایت امریکا از انقلاب مردم بحرین را، نفوذ ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست. به نقل از الشروق، دکتر دالیا مجاهد، مشاور اوباما ،رئیس جمهور امریکا گفته است که دولت امریکا از انقلاب های دموکراتیک در مصر و دیگر کشورها در منطقه حمایت می کند، به این دلیل که انها در حال مبارزه با افراطیان و سایر دشمنان نظیر القاعده هستند. وی می گوید که دولت اوباما از انقلاب مردم در بحرین به این دلیل حمایت نمی کند که مشکوک به نفوذ ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس است، اما این مشخص است که بحرین ، در حال پیمودن راه مصر است. 


خانه تیمی سلفی «بهانه‌ای برای تشدید جو امنیتی» در کردستان؟
ترور ماموران انتظامی در کردستان و متقابلا کشته شدن افرادی که رسانه‌های دولتی آن‌ها را عامل ترور معرفی می‌کنند، این روزها به کرات موضوع اخبار کردستان است. ترورهایی که معلوم نیست با چه هدفی صورت می‌گیرند. دویجه وله:ابراهیم حسینی، معاون سپاه بیت‌المقدس کردستان از کشته شدن دو نفر خبر داده است که به گفته او در ترور ماموران نیروی انتظامی سنندج دست داشته‌اند. هم‌زمان گزارشی هم از سوی خبرگزاری ایرنا مبنی بر کشف یک «خانه تیمی تروریستی سلفی» در برازان از توابع سنندج منتشر شد. 


«دستگيری ۹ ايرانی متهم به قاچاق مواد مخدر در مالزی»
گزارش ها حاکی است روز پنجشنبه ۹ ايرانی از جمله چهار زن، به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر شده‌اند و محموله‌ای ۷۰ کيلوگرمی از متامفتامين یا «شیشه» هم از آنها به دست آمده و توقيف شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، «نور رشيد ابراهيم» رييس دايره پليس مبارزه با قاچاق مواد مخدر مالزی گفت: «در اين محموله معادل ۲.۳ ميليون دلار ارز خارجی هم بوده و کل محموله در کوالالامپور، ضبط شده است.» وی به مشخصات دقيق محل توقيف کالا و دستگيری و زمان آن، اشاره نکرده است. وی افزود: «تحقيقات اوليه نشان می‌دهد اين ۹ ايرانی دستگير شده، بخشی از يک شبکه قاچاق هستند که نه فقط مواد مخدر را به مالزی منتقل می‌کند، که انتقال آن به کشورهای ديگر را هم دنبال می‌کند.» 


واکنش آمریکا به نامه معمر قذافی به باراک اوباما
وزیر امور خارجه ایالات متحده در واکنش به نامه معمر قذافی به باراک اوباما و درخواست وی مبنی بر پایان یافتن عملیات ناتو در لیبی، تأکید کرد که آقای قذافی باید ضمن پایان دادن به حملات نظامی خود، از قدرت کناره‌گیری کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، هیلاری کلینتون روز چهارشنبه با اظهار این‌که «آقای قذافی می‌داند چکار باید بکند»، اظهار کرد که حکومت لیبی باید ضمن اعلام آتش بس، نیروهای خود را «از شهرهایی که با زور تسخیر کرده‌اند» خارج کند. وی همچنین افزود که معمر قذافی باید از قدرت کناره گیری کرده و کشور لیبی را ترک کند. 


شورشيان ليبی: از ما حمايت نمی شود، ناتو: حملات نظامی ادامه دارد
شورشيان ليبی روز چهارشنبه از نيروهای سازمان آتلانتيک شمالی انتقاد کردند که درمحافظت از غيرنظاميان کوتاهی می کند. در همين حال ناتو اين انتقاد را رد کرده و گفته است که عملیات نظامی عليه عاملان حمله به شهروندان غيرنظامی، همچنان با جديت ادامه دارد. ناتو می گويد که حملات هوايی به ليبی ادامه دارد و هر روز بيشتر هم می شود. «کارمن رومرو»، معاون سخنگوی ناتو به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است: «آمار و ارقام حاضر است و نيازی به تاکيد بر آن ها نيست.» 


رییس کل بانک مرکزی : تا ۲ هفته دیگر پرونده صرافی‌های غیرمجاز را می‌بندیم
رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: طی ساماندهی صورت گرفته، هم اکنون از تعداد ۱۷۰۰ تعاونی اعتباری بدون مجوز، فقط ۱۴ تعاونی توانستند مجوز دریافت کنند و مابقی تعطیل شدند. پژواک:وی درادامه از اتمام ساماندهی صرافی‌ها تا پایان فروردین ماه جاری خبرداد و گفت: علاوه بر صرافی‌ها این بانک در نظر دارد برای همیشه پرونده صندوق‌های قرض‌الحسنه غیر مجاز را نیز ببندد. بهنی با اشاره به وضعیت طلا در کشور گفت: هم اکنون با کنترل بازار داخلی طلا چندین میلیارد دلار به ذخایر ارزی کشور اضافه شده است. 



فرار وزیر نفت سابق لیبی به مالت
وزیر خارجه مالت امروز، پنج شنبه، گفت: «عمر بن فتحی شتوان»، وزیر نفت سابق لیبی از شهر محاصره شده مصراته، به این کشور فرار کرده است. به نقل از رویترز، وی گفت که این مقام سابق دولت لیبی روز جمعه گذشته و با یک قایق کوچک ماهیگیری خود را به جزیره مالت رسانده اما تاکنون حضور خود را پنهان نگه داشته. «شتوان» قبل از سال ۲۰۰۷ وزیر صنایع لیبی و همچنین رئیس «فراکسوین دو جانبه مالت-لیبی» نیز بوده است. 



اعتراض بیش از دویست فعال سیاسی اجتماعی فرهنگی و دهها رسانه و نهاد آزاد و دمکراتیک به حکم اعدام شیرکو معارفی – همراه با ترجمه انگلیسی
این در حالیست که میدانیم اعدام های مخفیانه زندانیان سیاسی بدون اطلاع خانواده ها و وکلای آنها بکرات از طرف رژیم حاکم صورت پذیرفته است. سکوت را جایز ندانیم و زندانیان سیاسی از جمله شیرکو معارفی را در زندان های مخوف حاکمان تنها نگذاریم. ما فعالین سیاسی – فرهنگی و اجتماعی بدین طریق مراتب اعتراض خود به حکم اعدام دولتی و عمل وحشیانه جمهوری اسلامی را اعلام نموده و خواهان توقف بازداشت ها, شکنجه و اعدام و آزادی بی قید و شرط شیرکو معارفی و سایر زندانیان سیاسی وعقیدتی می باشیم.


تمدید قرار بازداشت مائده قادری عضو کانون وکلای تهران
بی خبری و عدم پاسخگویی مراجع قضایی مشهد در خصوص پرونده و وضعیت مائده قادری موجب نگرانی و اعتراض از سوی خانواده ایشان شده است. به گزارش تحول سبز ، مائده قادری از وکلای کرد دادگستری و عضو کانون وکلای تهران که در روز ۱۲ اسفند ماه توسط مامورین امنیتی بازداشت و روانه زندان شده است تاکنون در بازداشت به سر برده و تحت بازجویی می باشد. وی که پس از دستگیری همسرش علی پرندیان در دی ماه سال ۸۹ اقدام به پیگیری امور پرونده ایشان نموده بود. پس از اینکه بارها به مراجع قضایی مشهد مراجعه و با برخوردهای نامناسب و عدم همکاری مسئولین مواجه شده بود در ۱۲ اسفند به دلایل نامعلوم خود نیز دستگیر و روانه زندان شده است. 


گزارشی از اخبار دو هفته ابتدای سال
با شروع نوروز و آغاز تعطیلات میزان فعالیت های رسانه ها نیز کاهش یافت اما هیچگاه اتفاق ها باز نمی ایستند. سال ۱۳۹۰ پر خبر آغاز شد. این گزارش سعی دارد تا گلچینی از اتفاق های دو هفته اخیر را که کمتر در رسانه های انحصارگرای رسمی بازتاب می یابد ارائه کند، تا مخاطبانی که در دو هفته ی ابتدای سال کمتر به سایتها و رسانه های مستقل خبری دسترسی داشتند در جریان خلاصه مواضع و اخبار قرار گیرند. 


احمد زیدآبادی برنده جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو
سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زیدآبادی، دبیرکل سازمان ادوار تحکیم وحدت و روزنامه‌نگار زندانی اهدا خواهد کرد. به گزارش سازمان گزارشگران بدون‌مرز، رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاوت و تعهد این روزنامه‌نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند. 


کدام نویسندگان، نامزد استرگا ۲۰۱۱ خواهند شد؟
فردا هشتم آوریل (۱۹ فروردین) فهرست نامزدهای دریافت جایزه استرگا، ‌ارزشمندترین جایزه ادبی ایتالیا اعلام خواهد شد. به نقل از سایت خبری کوریه ره،‌ هرسال دوازده نویسنده، نامزد دریافت این جایزه ادبی می‌شوند که از میان آن‌ها یک نفر به عنوان برنده پایانی انتخاب خواهد شد. بسیاری بر این باورند که « آندره‌آ کامیلری» و «روبرتو کالاسو» جز نامزدهای اعلام شده خواهند بود. 


links 

قحطی و گرسنگی، یمن را تهدید می‌کند
نگرانی ناتو از استفاده نیروهای قذافی از سپر انسانی
بهترین لینکهای داغ نشده ۱۲ ساعت گذشته
تحصن حامیان جنبش سبز در شهرهای مختلف جهان در حمایت از رهبران جنبش سبز
افزایش فشار بر جامعه‌ی بهایی
روایتی از ضرب و شتم داماد میرحسین، استاد دانشگاه و برادر سه شهید + عکس
سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ قفل و زنجیر شد
دامنه گسترش اعتیاد به کراک در ایران
ناتوانی جنبش سبز در تعریف هویت و اهداف آن
چرا مجاهدین موافق بمباران ایران (مشابه ان در لیبی) و مخالف جنبش سبز هستند؟
اشغال اشرف توسط ستونهای زرهی به دستور مالکی به همراه فیلم
موضوعات داغ روز
Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





رد درخواست معمر قذافي براي پايان حملات توسط امريكا 

تجديدنظر دولت سوريه درباره ممنوعيت برقع 

تداوم اعتراض‌ها به بهاي گاز خانگي در ايران 

زمين لرزه ژاپن كار آمريكا بود 

آسيب بي سابقه به لايه اوزون در قطب شمال 

محيط زيست هم در ايران امنيتي مي‌شود؟ 

لجبازي احمدی‌نژاد با کتابخانه ملی و نارضایتی ناشران 

تجمع اعتراضي كارگران اخراجي پالايشگاه آبادان 

انتقال چهار زندانی محکوم به اعدام به قرنطینه زندان ارومیه 

ماليات هاي سنگين براي طلافروشان 

جعفرپناهی در میان ۱۰ هنرمندی که در طول تاریخ مورد آزار قرار گرفته اند 

مصر حمايت خود را از شواری همکاری خليج فارس در اختلاف با ايران اعلام کرد 

اخبار اقتصادی مطبوعات ایران 

درآمد زيمنس در ايران به رغم تحريم ها بالا رفته است 

لغو پرداخت پول به ایران از سوی هند 

سه تن از شهروندان ايراني در استان اردبیل در ملاء عام اعدام خواهند شد 

بازداشت هنرمند طراح ورزشگاه المپيك توسط دولت چين 

عكس يادگاري امدادگران ايراني و اسرائيلي در ژاپن 

ايران و تركيه در ارتباط با بحرين رايزني كردند 

گفتگوی وزیر دفاع آمریکا و پادشاه عربستان درباره ایران 

سهمیه سالانه تلفن برای زندانیان سیاسی سه دقیقه است 

بررسی دلیل تأخیر در را‌ه‌اندازی نیروگاه بوشهر، روی میز کمیته تحقیق مجلس قرار گرفت 

جمعی از کارگران اخراجی پالایشگاه آبادان دست به تجمع زدند 

افزایش بی سابقه قیمت قبض های گاز شهروندان 

طرح نظارت بر سازمان های غیردولتی؛ نهادهای مدنی در مسلخ قانون 
ایران سایت 




No comments:

Post a Comment