انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Monday, February 21, 2011




رژیم ایران دچار مشگل بسیار اساسی / مردم دیگر نمیترسند
علی حماده، تحلیلگر روزنامه لبنانی “النهار”، به دویچه وله می‌گوید: «جنبش سبز به انتفاضه ایرانی تبدیل شده که با هر اتفاقی شعله‌ور می‌شود.» ممنوعیت پوشش رسانه‌ای حوادث ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه داشته است. جوانان ایرانی به نقطه‌ای رسیده‌اند که دیگر نمی‌توانند با حکومت کنونی، تفاهم و تعامل داشته باشند و دیوار ترس در ایران شکسته است.» این پاسخ “علی حماده”، تحلیلگر روزنامه “النهار” لبنان است وقتی “دویچه وله” نظر او را درباره تظاهرات ۲۰ فوریه (۱ اسفند) در تهران جویا می‌شود.



برادرچاوز؛ قذافی را پناه داد
برادرچاوز؛ قذافی را پناه داد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ مردم لیبی کنترل شهر طرابلس پایتخت این کشور را در دست گرفتند و اکنون کمیته های مردم مسئولیت تامین امنیت در طرابلس را برعهده گرفتند. نیروهای امنیتی لیبی از شهر طرابلس پایتخت این کشور عقب نشینی کردند. بسیاری از افسران پلیس در طرابلس به مردم پیوستند و مراکز پلیس تعطیل شده است؛ ساختمانهای دولتی در مرکز طرابلس پس از حمله مردم به آنها در حال سوختن است. این شبکه همچنین از آتش گرفتن ساختمان اصلی کمیته های انقلابی لیبی در طرابلس خبر داد. 


حمله با نارنجک صوتی به منزل مهدی کروبی
نیمه شب گذشته، نیروهای خودسر با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی و وزارت اطلاعات، به شکل همه‌جانبه به منزل مهدی کروبی حمله کرده‌اند. سحام نیوز، نیمه شب گذشته نیروهای اطلاعاتی با تخلیه کامل کوچه و مسدود نمودن آن، شرایط را برای حمله وحشیانه نیروهای خودسر و اراذل و اوباش فراهم نمودند. آنان نیز با شکستن شیشه‌های ساختمان، اقدام به پرتاب سه عدد نارنجک صوتی به داخل ساختمان نمودند



پایتخت لیبی سقوط کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، مردم لیبی کنترل شهر طرابلس پایتخت این کشور را در دست گرفتند. شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، مردم لیبی کنترل شهر طرابلس پایتخت این کشور را در دست گرفتند. مردم با تشکیل کمیته هایی مسئولیت تامین امنیت در طرابلس را برعهده گرفتند. یک شاهد در طرابلس تایید کرد اصلی ترین ساختمان حکومتی در طرابلس آتش گرفته است. 


ممانعت پلیس و نیرو های امنیتی ترکیه از برگزاری مراسم هفتم شهدای ۲۵بهمن
روز یکشنبه یک اسفند ماه هم راستا با حرکت های پیوسته مردمی در کشور ایران و بر خی دیگر از کشور های جهان به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنبش سبز مردم ایران و به خصوص شهدای بیست و پنجم بهمن ماه “شهید محمد مختاری” و “شهید صانع ژاله” قرار بود فعالان سیاسی و پناهندگان ایرانی مقیم ترکیه در شهر نوشهیر این کشور مراسمی به همت و دعوت “انجمن همبستگی فعالان تبعیدی” بر گزار کنند که با دخالت نیرو های امنیتی و لباس شخصی کشور ترکیه در همان ابتدا از برگزاری این مراسم جلوگیری به عمل آمد. دانشجو نیوز 


فضای امنیتی مریوان در پی کشته شدن چند تن از نیروهای سپاه
همزمان با فرا رسیدن هفتمین روز جان باختگان ۲۵ بهمن ماه و برپایی تجمعات اعتراضی در برخی شهرهای کشور به همین مناسبت، فضای بسیاری از مناطق کردنشین و به خصوص شهر مریوان نیز به شدت امنیتی گزارش شده است.هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بین مناطق مختلف کردنشین فضای شهر مریوان به علت درگیری بین برخی نیروهای اپوزیسیون کرد و سپاه پاسداران در شامگاه گذشته در این شهر که منجر به کشته شدن چند تن از نیروهای سپاه پاسداران شده بود، فوق العاده امنیتی گزارش شده است 


موج اعتراضات مردمی به چین رسید؛ فراخوان فعالان چینی به آغاز اعتراضات ضد حکومتی
همزمان با اوج گیری قیام های مردمی در کشورهای منطقۀ شمال آفریقا و خاورمیانه علیه حکومتهای استبدادی، جمعی از فعالین و مخالفین حکومت چین نیز، طی فراخوانی که در وبلاگها و سایت های اینترنتی منتشر کردند، خواستار آغاز اعتراضات علیه حکومت شدند، که در پی آن، ماموران گارد ضد شورش و نیروهای انتظامی، در چند شهر اصلی آن کشور آرایش نظامی برقرار کردند. 


دستگیری ۱۵۰ نفر در تجمع اعتراضی روز یک اسفند در رشت
در پی اعلام حضور معترضین در روز اول اسفند، هزاران تن از مردم شهر رشت در گرامیداشت کشته شدگان تظاهرات ۲۵ بهمن به خیابان ها آمدند.جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی مردم رشت در حالی به راهپیمایی اعتراضی پرداختند که صد ها تن از نیروهای شبه ‌نظامی بسیجی سوار بر موتورسیکلت در سرتاسر مسیر تظاهرات در خیابان مطهری به نگهبانی مشغول بودند 



ایران برای همه ایرانیان
گروهی از فعالین و هواداران جنبش سبز با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی زبان مادری ،حمایت خود را از حقوق فرهنگی و زبانی اقوام ایرانی اعلام کردند. به گزارش تحول سبز در بخشی از این بیانیه آمده است: جنبش سبز همواره با تاکید بر شعار ” ایران برای همه ایرانیان ” تعهد خود را به پیگیری حقوق مشروع و قانونی همه اقشار و طیفها در چارچوب ایران نشان داده است و اینک در آستانه روز جهانی ” زبان مادری ” گروهها و هواداران جنبش سبز با همراهی عملی در بزرگداشت روز جهانی زبان مادری نیت، اراده و تعهد خود را به تضمین «جقوق شهروندی همه ایرانیان فارق از زبان و مذهب و…» نشان می دهند. متن کامل این بیانیه که در اختیار تحول سبز قرار گرفته است به شرح زیر میباشد: 


همراهان جنبش سبز در آذربایجان کجا هستند؟
با وجود آنکه بسیاری از شهرهای ایران در روزهای گذشته شاهد حضور مردم و تظاهرات مختلف بود در منطقه آذربایجان بزرگ ایران هیچ خبری مبنی بر حضور جدی مردم علیه حکومت مخابره نشد. بسیاری از فعالین مدنی در این باره دیدگاه‌های مختلفی دارند. در تاریخ تحولات ایران در سده اخیر همیشه نام آذربایجان با نام مبارزه برای آزادی و عدالت همراه بوده‌است. از انقلاب مشروطه و مبارزات تبریز علیه استبداد، تا مبارزات فرهنگی که تاسیس اولین مدرسه ابتدایی به سبک جدید را به همراه داشت، تا انقلاب سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت و نقش تبریز در شکل گیری قیام‌های مردمی، همه جا نام آذربایجان پیشتاز حرکت‌ها بود 


فراخوان شیرین عبادی و شش سازمان مدافع حقوق بشر برای توقف اعدام‌ها در ایران
بنا بر اطلاعات به‌دست آمده از نهادهای حقوق بشری، ٨ نفر از اعدام شدگان ماه ژانویه ۲۰۱۱ زندانی سیاسی بوده‌اند که به اتهام «محاربه» برای شرکت در تظاهرات و یا ارتباط با سازمان‌های مخالف به اعدام محکوم شده‌اند. شیرین عبادی و شش سازمان مدافع حقوق بشر با انتشار فراخوانی، خواهان توقف این روند در ایران شده‌اند. 


پیام تبریک حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران به مردم آذربايجان
«حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران» در بیانیه‌ای، حضور سنگین نیروهای سرکوبگر در تبریز را نشان‌دهنده مشکل ایجاد شده برای حاکمیت خواند و گفت: «حاکمیت دیگر نمی‌تواند از بابت تبریز و آذربایجان آسوده باشد و در سایه این آسودگی‌ به سرکوب مردم تهران و دیگر شهرها بپردازد.». این گروه در بیانیه خود آورده است: قبل از هر چیز دلاوری‌هاي های ملت قهرمان ایران در شهر‌های تهران؛اصفهان ؛شیراز و شهرهای کردستان در روز اوّل اسفند ماه راگرامی‌ می‌داریم. 


گزارش لحظه به لحظه از اعتراض‌هاي اول اسفند - 1
* ۰۱ اسفند - ۱۹:۲۲ : ايرنا: فائزه هاشمي بازداشت شد به گزارش خبرنگاري ايرنا، فائزه هاشمي، دختر اكبر هاشمي رفسنجاني ساعتي پيش در خيابان ولي عصر بازداشت شده است. ايرنا نوشته خانم هاشمي «قصد داشت با اظهارات تند و سر دادن شعارهاي تحريك آميز، ناآرامي ايجاد كند». فائزه هاشمي در جريان ناآرامي‌هاي بعد از انتخابات هم در جمع تظاهركنندگان حاضر شده بود. * ۰۱ اسفند - ۱۹:۱۳ : سحام‌نيوز: درگيري شديد در رشت وبسايت سحام نيوز به نقل از شاهدان عيني در رشت، خبر از «درگيري شديد» در رشت مي‌دهد. سحام نيوز نوشته، «خيابان مطهري رشت امروز شاهد درگيري شديد مردم معترض با نيروهاي امنيتي و لباس شخصي‌ها در اين شهر بود». * ۰۱ اسفند - ۱۸:۵۱ : تجمع اعتراضي در مشهد گزارش ها از مشهد، از تنش در مناطق مركزي اين شهر حكايت دارد. به گفته شاهدان عيني در خيابان‌هاي راهنمايي و پرستار اين شهر درگيري‌هايي بين تظاهركنندگان و نيروهاي امنيتي روي داده است. * ۰۱ اسفند - ۱۸:۴۹ : افزايش شمار تظاهركنندگان در تهران شاهدان عيني در تهران مي‌گويند با گذشت ساعاتي از آغاز شكل‌گيري تجمع‌هاي اعتراضي در سطح شهر تهران، شمار تظاهركنندگان به طور چشم‌گيري در حال افزايش است. * ۰۱ اسفند - ۱۸:۳۲ : ناآرامي در نزديكي صدا و سيما شاهدان عيني گفته‌اند كه در حوالي ساختمان اصلي راديو و تلويزيون دولتي ايران در خيابان ولي عصر، صداي تيراندازي شنيده شده و گاز اشك‌آور شليك شده است. * ۰۱ اسفند - ۱۸:۱۳ : بازداشت يك نفر با «مواد تخريبي» در تهران خبرگزاري فارس به نقل از سردار رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي گزارش داده «يك تروريست با مقداري مواد تخريبي» در تهران بازداشت شده است. به گفته سردار رادان اين فرد قصد داشته از اين مواد براي «تخريب و ترور» استفاده كند. * ۰۱ اسفند - ۱۸:۱۳ : شاهد عيني به دانشجونيوز گفت: يك نفر در ميدان هفت تير كشته شد سايت دانشجونيوز خبر داده است با شليك ماموران نظامي-امنيتي كه مجهز به سلاح گرم بودند، يك نفر از معترضين در ميدان هفت تير كشته شد. همچنين بر اثر درگيري‌ها در ميدان هفت تير تعدادي ديگر از مردم نيز مجروح شدند. يكي از شاهدان عيني به دانشجونيوز گفت شدت جراحت وارده بر فردي كه مورد هدف گلوله قرار گرفت، به حدي بود كه اين شهروند پس از دقايقي در ميدان هفت تير جان سپرد. يك شاهد عيني ديگر نيز به بي‌بي‌سي گفته است كه از حوالي خيابان عباس‌آباد در تهران صداي تيراندازي شنيده است.‬ * ۰۱ اسفند - ۱۷:۳۹ : تظاهرات در شيراز به گفته تعدادي از شهروندان شيرازي، از ساعاتي پيش تجمع هاي اعتراضي در اين شهر شكل گرفته است. يك شاهد عيني مي گويد نيروهاي انتظامي در سطح شهر حضور دارند و تلاش مي‌كنند مانع گسترش تظاهرات شوند. نيروهاي امنيتي در ميدان ملاصداري شيراز به تظاهركنندگان حمله كرده‌اند. ساعتي پيش فيلمي در سايت يوتيوب منتشر شده كه گفته مي‌شود متعلق به تظاهرات امروز است. 


روابط دوستانه و محبت‌آمیز با زندانیان را به تبلیغ دیانت بهایی تعبیر کرده‌اند
بنا بر گزارش منابع آگاه هفت مدیر زندانی بهائی در زندان رجایی شهر به بندهایی با شرایط سخت‌تر در زندان گوهردشت کرج منتقل شده‌اند.در همین رابطه جامعه‌ی جهانی بهایی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت دو زندانی زن بهایی ابراز نگرانی کرده است این بیانیه می‌افزاید:

Human Rights - Hooghooghe Bashar

این ویدیو را در فیس بوک به اشتراک بگذارید
ارسال به شبکهای اجتماعی

"حامد نورمحمدی، دانشجوی دانشگاه شيراز روز گذشته کشته شد"
کروبی: هيچ‌يک از حکومت‌های منطقه، چنين برخوردی با مخالفان نداشت
فارس: دانشجوی دانشگاه شيراز بر اثر تصادف فوت کرده است
بازداشت هيوا و لطيفه خالدی، خواهر و برادر در سقز کردستان، موکريان
» بکارگيری شيوه جديد اعتراضی توسط جوانان در سطح تهران، فعالين حقوق بشر و دمکراسی
حضور نوجوانان ۱۵-۱۶ ساله در ميان نيروهای پليس؛ جليقه پوشيده و باتون به دست، کمپين بين المللی حقوق بشر
ويدئو کليپی به‌ياد محمد مختاری که در راهپيمايی ۲۵ بهمن کشته شد
حمله مردم به نیروهای دولتی (ویدئو)
استفاده از گاز اشک آور متفاوت در تجمع ۲۵ بهمن: استفراغ خونی؛ تهوع شديد و دردهای شديد عضلانی، کمپين بين المللی حقوق بشر
در حمایت از کمپین بین المللی لغو مجازات مرگ در ایران، بنیاد عبدالرحمن برومند
«قدم‌های بعد از حرکت اول اسفند به زودی اعلام می‌شود»
امیرارجمند: رفع حصر موسوی و کروبی، خواسته جدی جنبش سبز است


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





بهار است؛ سبزها می آیند 

فيلمي از فريادهاي الله اكبر شبانه درتهران , اكباتان اول اسفند 

اتحاد مردم در شيراز 

تلویزیون العربیه : بادهای تغییر در ایران نیز وزیدن گرفت 

پیام تبریک حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران به مردم آذربايجان 

گزارش‌هایی از روز اول اسفند در ایران 

گزارش شبکه جهانی بی.بی.سی از قیام مردم ایران در اول اسفند 

اعدام ۲نفر در محوطه زندان مرکزی اصفهان 

گزارشي از واشنگتن پست دررابطه با تظاهرات مردم تهران 

رفع بازداشت خانگی و حصر موسوی و کروبی، خواسته‌ جدی جنبش سبز است 

معترضین در الجزایر کماکان خواستار کناره گیری رئیس حکومت هستند 

هرگونه تعرض به رهبران جنبش سبز، عاقبتی سخت برای حکومت خواهد داشت 

معترضان ليبيايي صداو سيما و چند ساختمان ديگر را تصرف كردند

خشم در خیابانها؛ ایران ناآرام 

فرمانده ناجا: یک اسفند در تهران هیچ اتفاقی نیفتاد 

بازداشت محمد صادقی فرزند آیت‌الله خلخالی، در جریان تجمعات اول اسفند 

حضور خودروهای نظامی ضدگلوله در خیابان‌های تهران 

حمله با نارنجك صوتي به منزل مهدي كروبي 

شهادت حامد نورمحمدي، دانشجوي دانشگاه شيراز در جريان مراسم اول اسفند 

روايت بسيجي موتوري از نبرد با سبزها در25 بهمن 

ايران صدوهشتادويكمين كشور دنيا در سرعت اينترنت ؛ بوركينافاسو و اوگاندا هم از ما جلوترند! 

«فرزند آیت‌الله خلخالی در تجمع اول اسفند بازداشت شد» 

بازداشت حدود ۵۰۰ نفر در اول اسفند در تهران 

استفاده از گاز اشک‌آور متفاوت در تجمعات ۲۵ بهمن 




No comments:

Post a Comment