انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Sunday, April 3, 2011


                                                                                                      





خاکسپاری چهار مرزبان کشته شده در عملیات تروریستی جمعه شب در مریوان
مراسم تشییع و خاکسپاری چهار نیروی مرزبانی ایران که جمعه شب در پی حمله به یک پاسگاه مرزی در مریوان جان خود را از دست دادند، روز یکشنبه برگزار شد. آن طور که «پرس‌تی‌وی»، شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان دولتی ایران، گزارش کرده است، در اثر این حمله پنج تن دیگر از نیروهای انتظامی ایران زخمی شدند. خبرگزاری‌های داخلی ایران، نیروهای مرزبانی کشته شده در این حادثه را پژمان زمانی، اهل سنندج، میلاد قبادی، اهل کرمانشاه، سلیمان زارعی، اهل صحنه کرمانشاه، و کاظم عابدی، اهل مریانج همدان، معرفی کرده‌اند. 



همسر وزیر خارجه لیبی بازداشت شد
یک منبع رسمی لیبی گفت: رژیم لیبی دیگر مسئولانی را که احتمال می رود از این رژیم جدا شوند و فرار کنند به شدت تحت فشار قرار داده است و نیروهای قذافی محافظت از مسئولان بلندپایه و خانواده هایشان را افزایش داده اند. همسر موسی کوسا وزیر امور خارجه لیبی بازداشت شد. به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از روزنامه دیلی تلگراف انگلیس ، نیروهای معمر قذافی همسر موسی کوسا وزیر امور خارجه لیبی را بعد از فرار وی از طرابلس به لندن و اعلام جدایی از رژیم لیبی بازداشت کردند.



توقیف روزنامه اصلی مخالفین دولت در بحرین
در ادامه تلاشهای گسترده مقامات دولتی بحرین برای اعمال محدودیت بر رسانه های ضددولتی، روزنامه اصلی مخالفین دولت نیز توقیف شد. به نقل از اسوشیتدپرس؛ روزنامه «الوسط» پس از آنکه ابتدا تلویزیون دولتی به نقل از وزیر اطلاعات این کشور خبر توقیف آن را اعلام نمود، ممنوع الانتشار شد. «پوشش غیراخلاقی» اخبار مربوط به قیام شیعیان بحرینی در برابر حکام سنی، اتهام این روزنامه اعلام شده که خبرگزاری رسمی دولت در منامه آن را عنون نمود. 




اوباما توهین به قرآن را محکوم کرد
رئیس جمهور امریکا توهین به قرآن را محکوم کرد. وی در اظهاراتی اهانت به هر نوع کتاب مقدسی از جمله قرآن را اقدامی ناشی از بی تحملی و تعصب شدید دانست. این واکنش باراک اوباما درپی اعتراضات خشونت آمیز مردم افغانستان نسبت به اقدام موهن یک کلیسای افراطی امریکا صورت گرفت که در دو شهر مزار شریف و قندهار در مجموع ۱۷ کشته برجا گذاشت. اوباما همچنین حملات خشمگینانه افغانها را محکوم و اقدام آنها را اهانت به نجابت و عزت بشریت خواند. 



دروغ گویی شوروی در مورد “یوری گاگارین” فاش شد
کتابی که به تازگی منتشر شده ادعا می کند مقامات اتحادیه جماهیر شوروی درباره سفر تاریخی یوری گاگارین به فضا در سال ۱۹۶۱، موقعیت دقیق فرود آمدن وی، و نحوه فرودش دروغ گفته اند. اتحادیه جماهیر شوروی از این ماموریت که اولین پرواز سرنشین دار به سوی فضا به شمار می رفت به عنوان سلاح تبلیغاتی مهمی استفاده کرد تا بتواند پیروزی بی نقص ایدئولوژی کومونیستی را به تصویر بکشاند. با این همه در کتاب جدیدی که خبرنگار روسی “آنتون پرووشین” در نزدیکی پنجاهمین سالگرد پرواز مشهور گاگارین نوشته و چاپ کرده است، آشکار شده که دانشمندان موقعیت دقیق فرود گاگارین را دوبار به اشتباه محاسبه کرده اند و به این دلیل زمانی که وی در فاصله ۸۰۰ مایلی جنوب مسکو به زمین فرود آمد، کسی در آنجا حضور نداشت تا به استقبالش برود. 


پلیس ضد شورش به تظاهرات هواداران دموکراسی در جمهوری آذربایجان حمله کرد / دهها تن از معترضان بازداشت شدند
پلیس ضد شورش جمهوری آذربایجان، روز شنبه با حمله به تظاهرات هواداران دموکراسی، دهها تن از معترضین را بازداشت کرد و مانع از ادامه اعتراضها شد. کلمه:ه گزارش خبرگزاری فرانسه، همزمان با تجمع معترضان خواستار دموکراسی در جمهوری آذربایجان، امروز (شنبه) پایتخت این کشور شاهد حضور گسترده نیروهای پلیس در میدان اصلی این شهر بود. خبرنگار این خبرگزاری هم گزارش داد که در خیابان‌های منتهی به میدان “فواره” شاهد گروه‌های پلیس بوده که باتوم در دست داشتند. 



مهلت یک‌هفته‌ای به مدیران دبستان‌ها برای دریافت مجوز تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس ابتدایی که هم‌اکنون داوطلب اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هستند، حداکثر یک‌هفته مهلت دارند تا برنامه پیشنهادی خود را ارائه کرده و مجوز لازم را برای اجرای این طرح از ۲۰ فروردین دریافت کنند. فاطمه قربان :«توانا» درباره وضعیت اجرای طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج‌شنبه در مدت باقیمانده از سال تحصیلی جاری اظهار داشت: این طرح از مهرماه سال جاری به صورت رسمی و سراسری اجرا می‌شود اما اجرای آن در دو ماه باقیمانده از سال تحصیلی جاری به صورت داوطلبانه صورت می‌گیرد. 



دروغ های اول آوریل فوتبال اروپا چه بود؟
روزاول آوریل درسایت اینترنتی نشریه ایندیپندنت، پربیننده ترین خبر یکی از دروغ های سیزده امسال بود که تقریبا همه را شوکه کرد. خبری که خشم همه پرتغالیها را برانگیخت ودراین رابطه بود که کشورپرتغال به دلیل قرضها وبدهی های فراوان قصد دارد کریستین رونالدو مهاجم بزرگ خود را به مبلغ ۱۶۰ میلیون یورو به اسپانیا بفروشد. این نشریه این خبردروغ را با عکسی بزرگ چاپ کرده وحتی وزارت دارایی پرتغال راهم درتنگنا قرارداد. زیرا طبق این ادعا پرتغالیها ازهمکاری کریستین رونالدو، گران قیمت ترین بازیکن فوتبال جهان برای نجات این کشورازبحران اقتصادی شدید، بهره زیادی برده بودند. ایندیپندنت حتی روی بازتاب این خبردرپرتغال هم مانورداده بود. 



کلاهبرداری تورهای نوروزی.. هنگام مراجعه دقت کنید
برخی تورهای نوروزی زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کلاهبرداری کلان از مسافران نوروزی ضمن این که از ارایه حداقل امکانات معمول خودداری کرده اند در برابر اعتراضات گسترده مسافران اعلام نموده اند چون برخی مسوولان سازمان از آن ها حمایت می کنند از هیچ اعتراضی نمی هراسند! 



اعتصاب غذای خشک محمد نوری زاد فیلمساز مخالف دولت در زندان اوین
محمد نوری زاد، نویسنده، فیلمساز و فعال سیاسی مخالف دولت که به دلیل انتشار نامه های سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی و انتقاد از عملکرد وی به تحمل چند سال زندان محکوم شده، در آخرین اقدام خود ضمن اعلام اعتصاب غذای خشک، در نامه سرگشاده به دادستان تهران خواهان بررسی شکایت خود علیه بازجویان و قاضی خود شده است. 


واکنش نهادهای بين المللی مدافع حقوق بشر به افزايش مجازات زندان برای هفت تن از بهاييان ايران
مقامات قضايی جمهوری اسلامی ايران عليرغم اطمينان های رسمی به جامعه بين الملل در باره حکم ۱۰ سال زندان برای هفت تن از مديران امور مدنی بهاييان در ايران اخيرا بدون هيچگونه زمينه قانونی هفته گذشته روز ۱۸ ماه مارس اعلام کرده اند که حکم اوليه ۲۰ سال زندان برای اين افراد بر جای خود باقيست. در همين رابطه جامعه بين المللی بهايی در سازمان ملل متحد در شهر نيويورک با انتشار بيانيه ای روز چهارشنبه ۳۰ ماه مارس با ابراز تاسف از اين اقدام، «دورويی مقامات قضايی جمهوری اسلامی» را محکوم کرد. سازمان عفو بين الملل نيز طی بيانيه ای که روز پنچشنبه ۳۱ ماه مارس منتشر شده است با خودسرانه خواندن اين اقدام مقامات جمهوری اسلامی خواستار آزادی اين هفت تن شده است.

درخواست اسراییل از سازمان ملل برای توقف کشتی های کمک رسان به غزه
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل از بان کی - مون دبیر کل ناتو درخواست کرده است به متوقف ساختن کاروان کشتی هایی که سعی دارند محاصره اسراییل بر غزه را بشکنند، کمک کند. دفتر نتانیاهو در بیانیه ای می گوید او این درخواست را روز جمعه در یک گفت و گوی تلفنی با بان کی - مون مطرح ساخت. بیانیه حاکی است نتانیاهو به دبیر کل گفته است که سازمان دهندگان ناوگان، «عناصر افراطی مسلمان» هستند که امیدوارند اسراییل را به مناقشه تحریک کنند. 


خاموشی چراغ های پارک نیاوران برای بیرون کردن مردم در سیزده بدر
چند سایت خبری از جمله پارسینه و آفتاب نیوز گزارش کرده اند در حالی که پارک نیاوران همچون بقیه پارک های تهران آکنده از مردمی بود که برای سیزده بدر (روز طبیعت) در آنجا جمع شده بودند، مسئولان شهرداری که اداره این پارک را برعهده دارند، کلیه چراغ ها و روشنایی های این پارک را خاموش کردند تا مردم آنجا را ترک کنند. گزارش شده این اقدام مسئولان پارک نیاوران با اعتراض شماری از مردم روبرو شد. پیش از آن شهرداری تهران اعلام کرده بود صد پارک و بوستان تهران سیزدهم فروردین (روز طبیعت) آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان و مردم است. 


حسین هدایتی باشگاه آرسنال را خرید؟
این روزنامه انگلیسی با گمانه زنی درباره قیمت پرداخت شده برای خرید سهام باشگاه آرسنال اعلام کرد مبلغی در حدود سیصدوپنجاه میلیون پوند برای این خرید سهام پرداخت شده است. روزنامه دیلی میرور انگلیس روز گذشته در خبری عجیب نوشت: یک ایرانی ثروتمند و یک تاجر اماراتی نود درصد سهام باشگاه مطرح آرسنال انگلیس را خریدند. به گزارش پارس فوتبال این روزنامه پر تیراژ نوشت حسین هدایتی و شیخ قاسم حسن که سالهاست دوست صمیمی هم هستند توانسته اند نود درصد سهام باشگاه آرسنال را خریداری کنند. 


ابراهیم یزدی در مصاحبه با ایرنا: اگر موسوی انتخاب می شد برای کشور فاجعه بود!
گفت وگوی خبرنگار سیاسی ایرنا با ابراهیم یزدی، پس از استعفای وی از دبیرکلی گروه موسوم به نهضت آزادی انجام شد. یزدی در این مصاحبه از دلایل استعفای خود سخن گفت و دیدگاه خود درباره تحولات سیاسی داخل و خارج کشور، از جمله خیزش‌های مردمی منطقه را بیان و از رفتار دوگانه آمریکا به ویژه در قبال تحولات در لیبی و بحرین انتقاد کرد. ** به لحاظ جسمی قادر به ادامه دبیرکلی نهضت آزادی نبودم 


کشف اسکناس جعلی در اسدآباد همدان
فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد همدان از کشف ۴۹ میلیون و ۹۲۴ هزار ریال اسکناس جعلی و دستگیری متهم در ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد. در همدان، سرهنگ دباغی افزود: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و مبارزه با جرایم، ماموران این فرماندهی در ۲۴ ساعت گذشته موفق به کشف اسکناس جعلی و دستگیری توزیع کننده این پول‌ها شدند. 


رفیع پيتز: ايران در مرز يک انفجار است
مکان: يک جاده خاکی مشرف به شهر تهران. زمان: اواخر بعد از ظهر. صدا: سفير گلوله. هدف: يک خودرو پليس که با سرعت حرکت می کند. تيرانداز: رفیع پيتز. اين ها نمایی از فيلم « شکارچی» هستند. يک داستان ماجرايی و سياسی که رفیع پيتز، فيلمساز ايرانی مشهور در سينمای جهان، نقش شخصيت اصلی داستان را بازی می کند و در عين حال نويسنده فيلمنامه و کارگردان آن است. «کريستين ديزی» گزارشگر راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی در حاشيه جشنواره بين المللی فيلم پراگ که از ۲۴ مارس تا اول آوريل برگزار شد، با رفیع پيتز در مورد اين فيلم و برداشت وی از اوضاع سياسی و اجتماعی ايران گفت و گو کرده است. 

جنبش دانشجویی ایران در سال ۱۳۸۹؛ سال گریز و انتظار
انتقاد یک تشکل کارگری از حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران در سال ۹۰
حملات مداوم به نیروهای امنیتی ایران؛ «احزاب کرد در عملیات نظامی شرکت ندارند»
یک نفر به اتهام محاربه در بهبهان اعدام شد، هرانا
کشورهای حوزه خلیج فارس درباره "دخالت‌های ایران" موضع می‌گیرند، دويچه وله
» هاشمی رفسنجانی: امروز صدای متحجرین بلندتر شده است، کلمه
اعتصاب غذای مجدد فخرالسادات محتشمی پور از ۱۵ فروردين، تحول سبز
اتحادیه اروپا خواستار آزادی رهبران اداری جامعۀ بهائی شد، راديو بين المللی فرانسه
نگاهی به اوضاع سیاسی ایران، بیانیه راه کارگر
» تاریخچه نهاد دموکراتیک جنبش روشنفکری ایران، ناصر غیاثی، رادیو زمانه
شورش در سوريه، آلن گرش، بلاگ لوموند ديپلماتيک، ترجمه بهروز عارفی
وزیر اطلاعات: با نیروهای خودسر برخورد می‌کنیم



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید







هجوم ماموران به تجمعات مردم در سیزدهم نوروز و بازداشت گروهی در تهران و تبریز 

دروغهای سیزده سال 1390 

کمپین بین المللی حقوق بشر: اوضاع حقوق بشر در ایران وخیم تر شده است 

هشدار عربستان در مورد دخالت جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه 

شمار مقالات ایرانیان در حوزه مهندسی هسته‌ای ۲۵۰ برابر نرخ متوسط جهانی رشد داشته است 

تداوم بحران در یمن، با تظاهرات موافقان و مخالفان حکومت 

صدور ۱۱۰ ماه زندان برای ۹ تن از فعالان سیاسی در شهرستان بابل 

تداوم اعتراضات مردمی در سوریه، به مناطق کردنشین کشیده شد 

هند نیز به باشگاه تحریم کنندگان جمهوری اسلامی پیوست 

دکتر کاتوزیان به شبهات وارده پیرامون اخذ پذیرش دکترای مهدی هاشمی پاسخ داد 

تاکید اوباما به کاهش وابستگی به نفت خام 

کمبود ماما در جهان موجب مرگ یک میلیون کودک در سال می شود'' 

اردشیر امیرارجمند: فشار نیروهای امنیتی بر خانواده موسوی افزایش یافته است 

واشنگتن پست اصلاح طلب قلمداد کردن بشار اسد و رژيم سوريه را مورد انتقاد قرار می دهد 

افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت تمامی کالاها در ایران 

باکوتهران را به تحريک اعتراض های اسلامی در آذربايجان متهم می کند 

باکوتهران را به تحريک اعتراض های اسلامی در آذربايجان متهم می کند 

واکنش نهادهای بين المللی مدافع حقوق بشر به افزايش مجازات زندان برای هفت تن از بهاييان ايران 

از شهريور اينترنت ملي، جايگزين اينترنت جهاني در ايران

گسترش ناآرامي ها در عمان 

ورود حقوق‌دانان بسيجي به جنگ سايبري
هاشمي:كيهان صداي مردم باشد نه حجتيه 

خبر رسانه‌ي حامي دولت احمدي‌نژاد درباره تهديد معترضان بحريني به تجاوز جنسي 

ژاپن از ديگر كشورها كمك خواست 

شريعتمداريِ سوريه: تيراندازي به راهپيمايان، كار نفوذي‌ها بوده! 

صدور احكام فعالان ستاد ميرحسين موسوي در مازندران 

پاسخ صادق خرازی به اظهارات متکی 




No comments:

Post a Comment