انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Saturday, April 16, 2011




اهواز و شهرهای تابعه به پادگان های نظامی تبدیل شده اند
شهر اهواز و دیگر شهرها نظیر حمیدیه، فلاحیه (شادگان)، و خلف آباد به پادگان نظامی تبدیل شده اند. طبق تماس هایی که با برخی از افراد در شهر اهواز صورت گرفته این شهر در محاصره کامل نیروهای پلیس و بسیجیان است، به طوری که رفتن به محله هایی همچون زرقان وشیبان و الدایره و ملاشیه وصیاحی بسیار مشکل است.اهواز نیوز



در اردوگاه اشرف تلفن، اینترنت و ازدواج ممنوع است
یک روز پس از آن که سازمان ملل متحد از مرگ ۳۴ نفر در حمله روز نوزدهم فرودین ماه نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف خبر داد، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان، خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره این حمله شد. فردا:ناوی پیلای همچنین خواستار راه حلی برای پایان دادن به مساله اردوگاه اشرف شد، اردوگاهی در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد که در دوران جنگ ایران و عراق ساخته شد، یعنی زمانی که نیروهای سازمان مجاهدین خلق در اواسط دهه ۱۳۶۰ به عراق رفتند تا در کنار نیروهای عراقی با نیروهای ایران بجنگند. اما گزارشها از شرایط سخت این اردوگاه حکایت می کند و ناوی پیلای نیز روز جمعه گفته بود نباید گذاشت که ساکنان اردوگاه اشرف «بپوسند». 




انتقاد تهران امروز ازبانک مرکزی: به جای تکذیب، آمار بدهید
هران امروز در بخشی از مقاله خود با عنوان«فقدان آمارهای رسمی و جولان خارجی‌ها» نوشت: کلمه:بانک مرکزی در اولین آماردهی خود در سال جدید، نماگرهای اقتصادی مربوط به شش ماه دوم سال گذشته را منتشر کرد اما بازهم جای خالی شاخص‌های اصلی بیش از آمارهای اعلام شده، خودنمایی می‌کند. در این شرایط است که تحلیلگران اقتصادی و نمایندگان مجلس برای بررسی نحوه عملکرد دولت در بخش‌های مختلف ناگزیرند به آمارهای نهادهای بین‌المللی مراجعه کنند و آن را مبنای تحلیل خود قرار دهند. 



کلینتون: ایران به دنبال «ربودن» اعتراضهای خاورمیانه است
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه ایران را به تلاش برای بهره برداری و ربودن اعتراضات دموکراسی خواهان در خاورمیانه و شمال آفریقا، متهم کرد. اظهارات خانم کلینتون در پایان نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در برلن که متمرکز بر لیبی و ناآرامی های منطقه بود، بیان شد. صدای امریکا:هیلاری کلینتون در شدیدترین سخنانی که در این رابطه تا به امروز بیان داشته است ایران را به تلاشی مزورانه برای هم صف قرار دادن خود با قیام های مردمی در برخی از کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه، توصیف کرد و گفت این تلاشها در حالی صورت می گیرد که جمهوری اسلامی جنبش های دموکراسی خواهی را در کشور خود و نیز در سرزمین متحدش سوریه، مورد سرکوب قرار می دهد. 



” پژو روآ” متوقف شد
تولید پژو روآ در این شرکت از ابتدای نیمه دوم سال متوقف می‌شود. معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: تولید پژو روآ در این شرکت از ابتدای نیمه دوم سال متوقف می‌شود. علی اصغر سرایی‌نیا افزود: در نیمه اول امسال به تمامی تعهدات خود در قبال سازمان تاکسیرانی و متقاضیان تعویض خودروهای فرسوده با پژو روآ عمل می‌کنیم. وی با بیان اینکه مصرف بالای سوخت، مسائل زیست محیطی و کمبود تقاضای بازار مدیران ایران خودرو را به چنین تصمیمی وادار کرده است، گفت:‌ با توجه به برنامه ایران خودرو مبنی بر افزایش تولید پژو ۲۰۶؛ توقف پژو روآ فرصتی برای تحقق این برنامه است.


بیست و هفتم فروردین ۱۳۵۸ | حزب توده از دادگاه‌های انقلاب حمایت کرد
به نوشته روزنامه کیهان، کیانوری که پس از ۳۰ سال دوری از وطن برای اولین بار در یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی سخن می‌گفت، به بازگشت خود به کشور اشاره کرد و افزود: ما چقدر خوشحالیم از اینکه بعد از ۳۰ سال می‌توانیم در ایران خود آزادانه بحث کنیم. ما خواستار لغو قراردادهای تحمیلی آمریکا و سپس پیوستن به جرگه کسورهای غیرمتعهد هستیم. ما همچنین معتقدیم که ارتش استعمار زده، که تار و پودش برای منافع امپریالیزم و استعمار بافته شده باید هرچه زودتر تصفیه شود. اقتصاد ما باید مدافع مستضعفین بوده و تغییرات بنیادی در آن صورت گیرد. ما از دولت انتظار نداریم که این کار را فوراً انجام دهد ولی نمی‌توانیم سمت‌گیری صحیح را از دولت نخواهیم 


سناتورهای آمریکایی به کلینتون: احمدی‌نژاد را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کنید
چهار سناتور آمريکايی روز جمعه در نامه‌ای به هيلاری کلينتون، وزیر امور خارجه آمریکا، از وی خواسته‌اند تا نام محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران، را در فهرست تحریمی ناقضان حقوق بشر قرار دهد و برای افزودن ۲۵ مقام دیگر جمهوری اسلامی به این فهرست اقدامات لازم را انجام دهد. مارک کرک و جان کايل، دو سناتور جمهوري‌خواه، کريستين گيليبرند، سناتور دمکرات، به همراه جو ليبرمن، سناتور مستقل، در نامه خود به هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، نوشته اند: «ما در خواست می کنيم که محمود احمدی‌نژاد را به عنوان ناقض حقوق بشر ايرانيان معرفی کنيد.» دراين نامه به اظهارات خانم کلينتون در يکی از کميته های کنگره آمريکا در دوم مارس اشاره شده است که در آن وزير امور خارجه آمريکا تصريح کرده بود، «اسناد قطعی» از نقش رهبران جمهوری اسلامی در نقض حقوق بشر در دست است. 


تلاش وزير خارجه سابق بريتانيا برای ترويج صلح همه جانبه در افغانستان
ديويد ميليبند، وزير خارجه سابق بريتانيا می گويد که اکنون زمان مناسبی است تا غرب برای يک صلح همه جانبه در افغانستان تلاش کند. صلحی که برای همه گروه های افغان، از جمله طالبان، امکان مشارکت در آينده اين کشور را فراهم کرده و در همين حال منافع قدرت های منطقه ای را نيز در نظر گيرد. ديويد ميليبند که تا ماه مه سال ۲۰۱۰ و پايان دولت حزب کارگر در بريتانيا وزير خارجه بود، اکنون می کوشد برای يک طرح ميانجيگری با هدف حل بحران و پايان جنگ در افغانستان زير نظر سازمان ملل متحد، حمايت جلب کند. او اشاره می کند که دولت آمريکا نيز آمادگی خود را برای يافتن يک راه حل سياسی نشان داده است. 


حمله هوایی تازه اسرائیل به نوار غزه در پاسخ به حمله راکتی
پس از آتش‌بس غیرسمی روزهای اخیر میان اسرائیل و حماس در غزه، بار دیگر پس از حمله راکتی جدید به خاک اسرائیل، ارتش این کشور حملات هوایی تازه خود به نوار غزه را آغاز کرد. در حالی که از یک‌شنبه گذشته دیگر راکتی به اسرائیل شلیک نشده و ارتش اسرائیل نیز همه حملات هوایی و آتش توپخانه خود به غزه را قطع کرده بود، راکتی که شامگاه جمعه گذشته به سوی بندر اسرائیلی اشدود شلیک شد، به تنشی تازه دامن زد. در حالی که این راکت تازه به فضای باز در اطراف شهر اشدود اصابت کرده و آسیب جانی یا مالی نداشته است، ارتش اسرائیل می‌گوید فارغ از این امر، هیچ حمله راکتی فلسطینی‌ها را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. 


تظاهرات در اردن
در اردن در زدخورد بین بنیادگرایان اسلامی و وفاداران ملک عبدالله، پادشاه، ده ها نفر زخمی شده اند. این حادثه روز جمعه در شهر «زرقا» در شمال اردن روی داد. شاهدان می گویند صدها مسلمان سلفی زمانی که برای اصلاحات در دولت اعتراض می کردند، با طرفداران دولت روبرو شدند. خبرگزاری فرانسه می گوید شش افسر پلیس هنگامی که برای پراکنده کردن آنان از گاز اشک آور استفاده کردند، با چاقو هدف قرار گرفتند. 



کمیساریای عالی حقوق بشر حمله نظامیان عراقی به ارودگاه را محکوم کرد
ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با محکوم کردن حمله نظامیان عراقی به اردوگاه اشرف که منجر به کشته شدن ۳۴ ایرانی و زخمی شدن ده ها تن از آنان شده است، محکوم کرد و خواستار انجام تحقیقات مستقل در این زمینه شده است. در ساعات اولیه بامداد روز جمعه ۱۹ فروردین ماه، نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف، محل اقامت جمعی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، حمله کردند و در اثر خشونتی که بر علیه ساکنان این اردوگاه اعمال کردند ۳۴ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق کشته شدند. 



نیاز ناتو به قدرت هوایی بیشتر برای افزایش حملات بر رژیم قذافی
ناتو انتظار دارد متحدان ائتلاف برای افزایش حملات بر رژیم معمر قذافی رهبر لیبی، هواپیماهای بیشتری فراهم آورند. آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو روز جمعه، در پی جلسه وزیران امور خارجه در برلن، گفت کمک «در آینده بسیار نزدیک» خواهد رسید. بریتانیا و فرانسه از متحدان درخواست کرده اند هواپیماهای بیشتری برای افزایش حملات بر هدف های زمینی در لیبی تامین کنند. در این میان، روسیه روز جمعه به ناتو علیه استفاده بیش از اندازه از زور هشدار داد و گفت ناتو از ماموریت سازمان ملل متحد برای حفاظت از شهروندان، فراتر می رود. 


آیا خبر خوشی از محیط زیست ایران سراغ دارید؟
«ایرن، خبرگزاری مستقل محیط زیست ایران»، در پایان سالی که گذشت از محمد درویش، بیابان‌شناس شناخته شده ایرانی پرسید: بهترین اتفاق زیست‌محیطی سال ۸۹ چه بوده؟ وی پس از مکثی طولانی گفت: «نداشتیم.» همین منبع خبری، همین پرسش را از دکتر دهزاد، کارشناس محیط زیست نیز کرده‌است که آیا در سال ۸۹ هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده که دوستداران طبیعت ایران به آن دلخوش باشند؟ او با لحنی کنایه‌آمیز می‌پرسد: «شما سراغ دارید؟» 


شور بانیپال؛ سرکش و تابوشکن در عرصه هنر ایران
هنوز سيزده بدر امسال نرسيده، آشور بانيپال بابلا، کارگردان و استاد رشته نمايش، طراح، دست اندرکار هنرهای تجسمی و مترجم در نيويورک به علت ناراحتی های ناشی از بيماری قلبی درگذشت. آشور بانيپال بابلا، متولد سال ۱۳۲۳ در تهران و پرورده مکتب کليسای کالوينی مشايخی آشوريان بود. عشق و علاقه اش به مسيحيت زمينه ای شد برای تحصيل فلسفه و دين در دانشگاه آمريکايی بيروت و سپس دريافت فوق ليسانس از مدرسه الهيات خاور نزديک از لبنان. اما علاقه به نمايش بر تمايل به پوشيدن جامه کشيشان چربيد. چندی پس از بازگشت به تهران آشور بانيپال بابلا با بنياد گذاشتن گروه تئاتر اهرمن به نماد کارگردانان پيشرو ايران بدل شد. 


آرتین غضنفری، عکاس خبری و شهروند بهایی به زندان اوین بازگشت
آرتین غضنفری عکاس خبری و شهروند بهایی، امروز شنبه ۲۷ فروردین‌‌ماه ۱۳۹۰ خود را برای گذراندن دوران محکومیت یک ساله اش به زندان اوین معرفی کرد.کمیته گزارشگران حقوق بشر اتهامات وی، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی کشور»، «تبلیغ علیه نظام از طریق تهیه خوراک برای رسانه‌های بیگانه»، «اخلال در نظم عمومی» و «توهین به مقدسات» اعلام شده بود و حکم یک سال حبس تعزیری وی بنا بر اتهام «تبلیغ علیه نظام» به وی ابلاغ شده است. 


links 

تازهترین اخبارها از ایران پرس نیوز
بهترین ویدیوهای امروز
تصاویر / دبی از فراز آسمان خراشها
ایران سایت وبلاگ
با پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان آشنا شوید + تصاویر
ممنوعيت حجاب و بازداشت بانوان مسلمان در فرانسه بدترين نوع تروريسم دولتي است
دو زن روبنده ای در فرانسه بازداشت شدند
موضوعات داغ روز
ادامه ناآرامی ها در سوریه: تیراندازی در بندر بانیاس، تظاهرات در دمشق
غارت 10 کامیون اموال زرتشتیان توسط حفاظت اطلاعات / با عکس
ترک مذهب رسمی جمهوری اسلامی از سوی ایرانیان
‏حبیب الله لطیفی را اعدام نکنید - habib allah latifi - iran - edam
 

Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





تظاهرات “جمعه اصرار” با حضور ده ها هزار معترض سوری برگزار شد 

“نه به دیکتاتور”؛ ادامه اعتراض و اعتصاب زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر 

سوریه، کمک دولت جمهوری اسلامی به سرکوب معترضان سوری را تکذیب کرد 

ماندن معمر قذافی در قدرت خیانت به آینده سیاسی لیبی است 

درگذشت جعفر جوادی، بر اثر عوارض ناشی از ضرب و شتم و شکنجه 

نگراني افكار عمومي از راكتورهاي اتمي 

«ترکیه و پاکستان از طرح های ختم جنگ در افغانستان پشتیبانی می کنند 

ده هزار کشته آخرین آمار جنایت های قذافی در لیبی 

تعداد کشته شدگان اعتراضات سوریه در کمتر از یک ماه به 200 تن رسید 

اتحادیه اروپا خواستار اعزام بازرسان بین‌المللی به اردوگاه اشرف شد 

زنان سوری پس از یک ماه سکوت به جمع معترضان پیوستند

ناتو: عملیات نظامی در لیبی ادامه خواهد یافت 

حسین کروبی: پدر و مادرم در حصر نیستند، آنچه پیش آمده، شرایط حبس است 

عسگراولادی: حذف شده تلقی کردن اصلاح طلبان اشتباه است 

صفرهایی که می‌روند و به زودی برمی‌گردند 

بانک مرکزی از افزایش مجدد تورم در ایران خبر داد 

گزارشی از پلمب و توقیف اموال دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد کرج 

وزیر علوم: دانشگاههای کشور امسال اسلامی می شود 

فروش اموال وزارت نیرو برای پرداخت بدهی شش میلیارد دلاری

دولت ایران 'اینترنت حلال' راه اندازی می کند 

قوی‌ترین موشک جهان در سال ۲۰۱۳ به فضا پرتاب می‌شود 

مرحله عملی تفکیک جنسیتی در دانشگاه تهران آغاز شد 

سه شهروند شیرازی در ملاءعام اعدام شدند 

سازمان مسیحی: مسیحیان در ۵۰ کشور تحت فشارند 

روش مشابه سوریه و ایران در برخورد با معترضان 




No comments:

Post a Comment