انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Tuesday, May 17, 2011




اعتراض دانشجویان دانشگاه تبریز در حضور منوچهر متکی
منوچهر متکی وزیر معزول امور خارجه، روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در دانشگاه تبریز حضور یافت که با اعتراض دانشجویان و سوالاتی پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران و دخالتهای جمهوری اسلامی در سوریه و کشتار مردم آن کشور مواجه شد.

اسامی ۱۴ درویش که برای اجرای حکم شلاق احضار شده اند / اخبار تکمیلی
اسامی ۱۴ تن از دراویش گنابادی که برای اجرای حکم ۲۵ ضربه شلاق تعزیری به دادسرای شهرستان گناباد احضار شده اند ، منتشر شد .مجذوبان نور سعید کاشانی ، امیر روشن مجاور صوفی ، علی محمد امانیان ، روح الله صفری ، علی عباسی بیدختی ، ابراهیم عباس زاده ، محمد علی جعفری ، حسین مهدوی ، حسین عباس زاده بیدختی ، رحمت حسینی ، رضا کاخکی ، بهروز مجاور صوفی ،علی میر، حسن بلوچی بیدختی ، ۱۴ درویشی هستند که به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق اجتماع مقابل دادگستری و زندان شهرستان گناباد حکم ۲۵ ضربه شلاق تعزیری و ۹۱ روز حبس تعلیقی برای آنها صادرو مورد تأید دادگاه تجدیدنظر نیز قرار گرفت و اکنون برای اجرای این حکم به دادگاه احضار شده اند .

حکم اعدام حبیب لطیفی در اجرای احکام
کمپین بین المللی لغو مجازات مرگ در ایران با اعلام دریافت اخبار موثقی از ارجاع حکم اعدام حبیب الله لطیفی پور دانشجو و فعال سیاسی به دایره اجرای احکام نسبت به اجرای قریب الوقوع این حکم هشدار داد. «در دی ماه سال گذشته به دنبال تلاشهای وکلا، خانواده و فعالین مدنی که منجر به توقف حکم اعدام حبیب لطیفی دانشجو و فعال سیاسی شد، همه امیدها به بررسی مجدد پرونده بود که با درخواست وکلا برای تطبیق قانون جدید “وحدت رویه قضایی” پرونده، و بازبینی مجدد در روند و ایرادهای قضایی آن توافق شده بود.

اسامی بیش از ۴۵ زندانی سیاسی محکوم به اعدام در ایران
اسامی بیش از ۴۵ زندانی سیاسی محکوم به اعدام در ایراندراین دو سال اخیر ،دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران در فکر آن بوده که دویاره ماشین اعدام خود را در ایران به راه اندازد. که از جمله فعالانی که در این دو سال اعدام شدند .

حمله نیروهای انتظامی و امنیتی به تجمع زنان محلات فقیرنشین در شهرداری مریوان.
روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه تجمع عده ای از زنان محلات فقیرنشین شهر مریوان که به منظور ملاقات با شهردار مریوان در دفتر وی حضور یافته بودند با حمله نیروهای انتظامی و امنیتی و دستگیری نماینده زنان معترض به نام خانم “میرزایی” روبرو شد. پیام

طرح جدید قانونگذاران آمریکایی برای تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی
قانونگذاران آمریکایی در حال آماده کردن طرحی هستند که در صورت تصویب نهایی، تحریم‌های بیشتری را عیله جمهوری اسلامی به دلیل ادامه فعالیت‌های بحث‌برانگیز هسته‌ای و نقض حقوق بشر، وضع خواهد کرد. بر اساس گزارش فردا، این طرح که حلقه مکمل تحریم‌های پیشین ایالات متحده علیه برنامه اتمی و موشکی جمهوری اسلامی و ناقضان حقوق بشر در ایران است، از سوی ایلنا راس لتینن، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و هوارد برمن عضو دموکرات این کمیته در حال آماده شدن است.

باز هم کودک آزاری در ایران؛ مادری کودک ۴ ماهه‌اش را کشت
زنی که به اتهام کشتن پسر ۴ ماهه‌اش از سوی پلیس جنایی شهرستان شهریار بازداشت شده است، روز گذشته برای تشخیص سلامت روانی به پزشکی قانونی منتقل شد. متهم با همکاری شوهرش جسد را درون صندوق عقب خودرو گذاشته بود تا آن را در زادگاهش کرمانشاه دفن کند.

ادامه اعتراض‌ها در قاهره در واکنش به حمله گروه‌های تندرو به مسیحیان قبطی
اعتراض‌‌ها در قاهره که از هشت روز پیش در واکنش به حمله خونین گروهی از مسلمانان تندرو به مسیحیان این کشور آغاز شده است، علیرغم درخواست رهبر مذهبی قبطی‌ها برای پایان یافتن آن، همچنان ادامه دارد.

استيون هاوکينگ،: بهشت وجود ندارد، بهشت يک افسانه است
استيون هاوکينگ، فيزيکدان و فضا شناس سرشناس بريتانيايی در يک مصاحبه اختصاصی با روزنامه گاردين ديدگاههای خود را در مورد مرگ، دلايل وجود انسان و تصادفی بودن موجوديت هستی و بشر را تشريح کرده است. استيون هاوکينگ، می گويد اعتقاد به وجود بهشت و يا نوعی از حيات پس از مرگ در حقيقت « افسانه ای » است برای مردمانی که از مرگ می هراسند. او با صراحت می گويد که پس از آخرين فعاليت مغز انسان ديگر حياتی برای وی وجود ندارد. اعلام اين نظر نشانی از مخالفت صريح وی با توجيحات دينی در اين زمينه است.

ابهام مضاعف در گفته‌های وزارت خارجه ایران درباره دوروتی پروز.
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز سه‌شنبه بدون دادن اطلاعات روشن از این که دوروتی پروز، خبرنگار ایرانی‌تبار شبکه الجزیره، کجاست اشاره کرد که او «دچار تخلفات متعددی شده» است.رادیوفردا

پشتوانه عمیق کارشناسی تصمیمات دولت احمدی نژاد.
عباس غفاری که در زمرۀ جن گیران و رمالان مرتبط با دولت بوده و اکنون در بازداشت بسر می برد ادعا کرده است پیشنهاد ادغام دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی را او به دولت داده بوده است.جرس

انگلیس مخفیانه زباله های الکترونیک را به نیجریه وغنا منتقل می کند
هر سال درسراسر جهان چهل و پنج میلیون تن تجهیزات و دستگاه های الکترونیک فرسوده به زباله تبدیل و دور ریخته می شوند. به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی چگونگی بازیافت و دفن زباله های الکترونیک که الودگی زیست محیطی شدید ایجاد می کنند به یکی از چالش های عمده در کشورهای غربی تبدیل شده است. بخش اعظم زباله های الکترونیک که در انگلیس تولید می شود برای پیشگیری از الوده شدن محیط زیست در این کشور به گونه ای غیر قانونی به کشورهای افریقائی ارسال می شود.

مشایی صاحب دانشگاه شد
شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعطای مجوز تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی به اسفندیار رحیم مشایی با عنوان ‘دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان’ موافقت کرد. شورای عالی انقلاب فرهنگی به تازگی با اعطای مجوز تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی در تهران برای اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور موافقت کرده است.

صحبت با مادر محمد عبدالله
(ایران سایت (انگلیسی
صفحه دوم
Share

دلنوشته ای از دختران موسوی و رهنورد در نودمین روز حبس خانگی 

اعدام دو برادر در اصفهان 

نمایندگان قذافی در مسکو به مذاکره می‌نشینند 

ایران با آگهی دهندگان به شبکه های ماهواره ای 'برخورد قانونی می کند' 

کاروان همبستگی با مردم بحرین به ایران بازگردانده شد 

کشف گور دسته‌جمعی در درعا 

درخواست بازداشت قذافی توسط دادگاه لاهه» 

بهره برداری شخصی و گروهی از مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی آفت است 

هشدار وزارت خارجه به کشورهای منطقه: مراقب فتنه ها باشید 

تحریم کلاس های درس و اعتصاب گسترده در دانشگاه مازندران 

بحرين اعلام كرد از ورود كشتيهاي ايران به آبهاي اين كشور جلوگيري ميكند 

خشونت در خاورميانه در سالگرد بنيان‌گذاری اسرائيل 

هشدار آيت‌الله دستغيب به روحانيون و سپاه 

دايي با انتقاد شديد از مديران پرسپوليس: تا كي مي‌خواهيد مردم را گول بزنيد!

آينده مبهم روابط آمريکا و پاکستان 

جبهه مشارکت: قرار نبود مجيزگويان بر صدر نشينند 

سه ماه از دستگیری رهبران جنبش سبز گذشت 

گزارش تفصيلی همایش سکولارهای سبز ایران در تورنتو

نابرابری زنان با مردان در تاكسي های ايران‏ 

اعزام نیروهای امنیتی سپاه به سوریه 

محبوبه کرمی: خوشحالم برای هدفم که برابری برای زنان سرزمینم است به زندان میروم 

تشابه فتوای تجاوز گروهی به دختری پاکستانی با فتواهای ملاها

«جنسیت» و «رابطه جنسی» در جامعه ایران 

طرح ارائه سرویس اینترنت مستقیم برای ایران توسط آمریکا +فیلم 

سیر صعودی گرانی؛ از نان تا نامه 

هژبرسلطان روایتی تاریخی از مازندران + موسیقی 

گزارش تکان دهنده وزیر دولت خاتمی از وضعیت اقتصاد کشور 
ایران سایت 




No comments:

Post a Comment