انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Tuesday, April 5, 2011





روزنامه جمهوری اسلامی: چرا از جمله کوروش کبیر در یک مسابقه فوتسال استفاده شده است؟
جمهوری اسلامی نوشت: شهر ملایر اخیراً شاهد برگزاری مسابقه فوتسال بین تیم هنرمندان و تیم ملی فوتسال بود. هر چند این مسابقه با هدف خیرخواهانه جمع آوری کمک به آزادی زندانیان بدهکار دیه برگزار شده بود اما وجود بنرها و پوسترهای نسبتاً قابل توجه تبلیغی، حاوی جمله‌ای از کوروش کبیر توجه و گلایه جمعی از مردم متدین و انقلابی ملایری را برانگیخت. در این بنرهای تبلیغی که از سوی حامی این برنامه ورزشی تهیه شده بود جمله‌ای با این مضمون به نقل از کوروش به چشم می‌خورد: “دستهایی که کمک می‌کنند بهتر از لب‌هایی است که دعا می‌کنند.” 



نیروهای مسلح مصر اجازه نمی دهند ” خمینی دیگر ” روی کار بیاید
شورای عالی نیروهای مسلح مصرکه پس از سقوط حکومت حسنی مبارک رئیس جمهور سابق این کشور اداره امور کشور را برعهده گرفته است با اشاره به نگرانی از مسلط شدن جریان های تندرو در کشور اعلام کرد اجازه نخواهد داد ” خمینی دیگر ” بر مصر حکومت کند. العربیه:سرلشکر محمد مختار الملا معاون وزیر دفاع روز دوشنبه ۴ – ۴ – ۲۰۱۱ در دیدار با سردبیران مطبوعات مصرتاکید کرد شورای عالی نیروهای مسلح به جریان های تندرو اجازه نخواهد داد بر مصر مسلط شوند.



سرود صبگاهی مدارس قبل و بعد از انقلاب همراه فیلم
کلیک برای تماشای ویدیو 



عقب‌نشینی نظامی بحث‌انگیز آمریکا از لیبی
به دنبال عقب کشیدن بی‌ سروصدای هواپیماهای آمریکایی از آسمان لیبی در روز‌های شنبه و یک‌شنبه، ۳ آوریل، و واگذاری ماموریت حفظ منطقه پرواز ممنوع بر فراز بنغازی به هواپیماهای فرانسوی و بریتانیایی، پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، با اصرار خواستار ادامه حضور آمریکا در آسمان لیبی دست‌کم برای ۴۸ ساعت دیگر شد. هم اکنون جبهه‌های جنگ در لیبی به صورت متوازن بین مخالفان قذافی که بنغازی را در اختیار دارند، و وفاداران او که عمدتا در طرابلس جمع شده‌اند، تقسیم شده است. 


افزايش تجارت شرکت زيمنس با ايران به رغم وعده قطع رابطه
گزارش ها حاکی است که با گذشت حدود يک سال از زمانی که شرکت زيمنس اعلام کرده بود همکاری هايش با ايران را متوقف می کند، سهم تجارت و فروش و سود اين شرکت در ايران روند صعودی داشته و افزايش يافته است. به گزارش وال استريت جورنال، «پيتر لوشر» رييس شرکت زيمنس در يک گفت و گو با اين روزنامه گفته که «بايد مهندسی واقعی را از مهندسی مالی جدا کرد.» 


انرژی اتمی پس از فاجعه فوکوشیما
مجله اقتصادی اين هفته را اختصاص داده‌ايم به بررسی فاجعه نيروگاه هسته‌ای فوکوشيمای ژاپن و پيآمدهای آن. اين فاجعه نه تنها ژاپن که تمام جهان را در برابر اين چالش بزرگ و پرسش حياتی قرار داده است که تا چه اندازه می‌توان به نيروگاه‌های هسته‌ای اطمينان داشت و دستگاه‌ها و فنآوری ايمنی نيروگاه‌ها تا چه حد در برابر رويدادهای غيرقابل پيش‌بينی فعال و مانع ذوب سوخت هسته‌ای شوند. 


تا اطلاع ثانوی؛ ساعت کار ادارات دولتی در تهران تا ساعت ۱۴:۳۰ است
معاون عمرانی استاندار تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی در استان تهران تا اطلاع ثانوی همچنان ساعت ۱۴:۳۰ خواهد بود. محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با «برنا» با بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه کاهش ساعت کاری ادارات دولتی در استان تهران که از چند ماه گذشته به دلیل آلودگی هوای پایتخت به اجرا درآمد، قرار بود از شروع به کار دستگاه‌ها و ادارات دولتی در فروردین سال ۹۰ به حالت عادی خود بازگردد؛ اما در این باره تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.است. 


افزایش ١۵ درصدی وابستگی بودجه سال ٩۰ به صادرات نفت
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش ۱۵ درصدی وابستگی بودجه سال ٩۰ به نفت نسبت به سال گذشته خبر داد و اعلام کرد که در این بودجه قیمت امسال نفت ٨۰ دلار و نرخ دلار ۱۰۵۰ تومان پیش بینی شده است. جــرس به گزارش مهر، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه ۱۶ فروردین، در نشست خبری مصوبات این کمیسیون درباره بررسی بودجه سال جدید را تشریح کرد. 


وزیر ارشاد خواهان جلوگیری از ساخت فیلم های «نامناسب» شد
روابط عمومی معاونت امورسینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کرد در پی فرارسیدن سال نو، جواد شمقدری معاون امور سینمایی همراه با مدیران این حوزه به دیدار وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی رفتند. در این دیدار که مدیران دولتی سینمای ایران حضور داشتند، سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی بر تسریع روند امور و اصلاح کارها تاکید کرد. از جمله کارها و اموری که تسریع آن اعلام شده معرفی بیشتر فیلم های «ارزشی» بود 


ادامه اعتراض به سوزاندن قرآن در افغانستان
در افغانستان اعتراض به سوزاندن قرآن توسط یک کشیش آمریکایی همچنان ادامه دارد. روز سه شنبه، در پنجمین روز اعتراضات، صدها نفر در دانشگاه کابل جمع شدند و در حالی که فریاد می کشیدند «مرگ بر آمریکا»، خواستار محاکمه این کشیش شدند. پلیس ضد شورش از محل حفاظت می کرد. روز دوشنبه، صدها تظاهر کننده با پرتاب سنگ، در جریان تجمعی در مرکز ایالت لغمان با پلیس گلاویز شدند. 


سومین روز زد و خورد نیروهای امنیتی یمن با معترضان
در یمن، در حالی که تظاهر کنندگان همچنان خواهان برکناری علی عبدالله صالح رییس جمهوری هستند، برای سومین روز پیاپی زد و خوردهای خشونت باری بین نیروهای امنیتی و معترضان در گرفته است. به گفته شاهدان، ماموران امنیتی با لباس شخصی روز سه شنبه در شهر تعز به سوی مخالفان دولت آتش گشودند. در تعز روز پیش، دست کم ۱۷ تن کشته شده اند. 



تاج زاده: نباید دوباره به خطاهای نسل انقلاب برگشت
مصطفی تاج زاده در یکی دیگر از مجموعه مقالات خود توضیحات بیشتری پیرامون مقاله جنجال برانگیر خود، که با عنوان «پدر،‌مادر، ما باز هم متهمیم!» در سال گذشته منتشر شده بود، ارائه نموده است. وی در این مقاله با ابراز شرمندگی در مقابل نسل جوان، بار دیگر بر بروز اشتباهات و نقاط تاریک در سالهای ابتدایی انقلاب تاکید می کند و معتقد است: “نباید دوباره به همان خطاهایی برگشت که نسل ما در ایامی آن ها را عین صواب و «تنها راه رهایی» می دید.”


پس از ۲۵ سال تدریس و فعالیت دانشگاهی: دکتر محمد شریف از دانشگاه علامه اخراج شد
دکتر محمد شریف، وکیل برجسته دادگستری و استاد حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، روز گذشته از دانشگاه علامه اخراج شد. دکتر شریف، در گفتگویی با کمیته گزارشگران حقوق بشر، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: «روز گذشته و در اولین روز دانشگاه نامه‌ای به دستم دادند و گفتند که صلاحیت عمومی من رد شده و به خدمات دانشگاهی‌ام پایان داده می‌شود». کمیته گزارشگران حقوق بشر در ایران 


مردان مسلح دو سرباز آمریکایی را در افغانستان کشتند
مقام های نظامی افغانستان می گویند مردی که لباس پلیس مرزی افغانستان را برتن داشت دو سرباز آمریکایی را در استان فاریاب در شمال افغانستان کشت. این در حالی است که برای چهارمین روز پی در پی اعتراض ها در افغانستان علیه سوزاندن قرآن در ایالات متحده آمریکا ادامه دارد. مقام های ناتو می گویند مرد مظنون روز دوشنبه پس از تیراندازی به روی سربازان ناتو، از محل گریخت. این واقعه زمانی روی داد که سربازان ناتو در مجتمع گشت مرزی استان فاریاب با یک فرمانده محلی گفت و گو می کردند. نیروهای ائتلاف سرگرم تحقیق در این باره اند. 


تخریب کامل دفتر انجمن اسلامی واحد کرج از سوی ماموران امنیتی در تعطیلات نوروز
در حالی که دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور دارا ایام تعطیلات نوروزی بوده اند ، نیروهای امنیتی شهر کرج اقدام به تخریب دفتر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد کرج نموده اند. به گزارش دانشجونیوز، در ایام تعطیلات نوروزی، نیروهای امنیتی و حراستی، دفتر رسمی انجمن اسلامی واحد کرج را تخریب نموده و تمامی اموال آن را به کلی از بین برده اند. 


با گوگل+۱، رقیب فیس بوک بیشتر آشنا شوید
سرویس اجتماعی Google +1 که به زودی راه‌اندازی خواهد شد، به موتور جستجوی گوگل امکان تعامل بیشتر با کاربران و کسب اطلاعات بیشتر درباره علایق و سلایق آنها را خواهد داد. سرویسی که برای رقابت با «لایک» فیس‌بوک طراحی شده است. دویچه وله – سرویس اجتماعی Google +1 که به زودی راه‌اندازی خواهد شد، به موتور جستجوی گوگل امکان تعامل بیشتر با کاربران و کسب اطلاعات بیشتر درباره علایق و سلایق آنها را خواهد داد. سرویسی که برای رقابت با «لایک» فیس‌بوک طراحی شده است. کمپانی گوگل در اقدامی که هفته گذشته برای اولین بار خبرها و جزئیات پیرامون آن منتشر شد، اعلام کرد از این پس برای افزودن به ویژگی‌های اجتماعی این موتور جست‌وجوی آنلاین، بهینه‌سازی نتایج و افزایش تاثیر نظرات و مطالبات کاربران، سرویس +۱ (پلاس‌وان) را راه‌اندازی خواهد کرد. 




بازداشت هشت نفر در یک «خانه تیمی سلفی» در کردستان

ابراهيم يزدی «متن مصاحبه» با ايرنا را تکذيب کرد

استاد با سابقه دانشگاه علامه اخراج شد

بالاگرفتن تنش میان ایران و شورای همکاری خلیج‌ فارس

تاکید ترکیه بر ضرورت کناره‌گیری قذافی

سفر هیأت ويژه امنيتی به استان کردستان، موکريان

رييس نظام ايمنی کشور: هيچ خطری ايران را در اثر حادثه فوکوشيما تهديد نمی‌کند، ايسنا

رمزگشایی از مفهوم فتنه درسخنان بشار اسد و خامنه ای

سردار ذوالفقاری: چهار درگيری مسلحانه در غرب کشور،

توپ باران مناطق مرزی عراق، موکريان

افزايش ۱۵ درصدی وابستگی بودجه ۹۰ به نفت، ايسنا

» تصویر به آتش کشیدن قرآن توسط کشیش آمریکایی! »» ديدنيهای بيشتر



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید








متهم اصلي حملات ۱۱ سپتامبر محاكمه مي شود 

حاكمان نظامي: رهبر مصر خميني ديگري نخواهد بود 

عدم تمايل اسرائيل به سقوط بشار اسد 

شوراي همكاري خليج فارس دخالت ايران را قويا محكوم كرد 

حكم اعدام با تكيه بر قانوني متضاد 

استراتژی رعب و سرکوب هم نمی تواند به اقتدارگرایان آرامش دهد 


مرتضوی در نشست هیأت دولت با استانداران، معاونان وزرا و روسای سازمان‌ها 

تیرگی بیشتر مناسبات ایران با کویت و بحرین 

تظاهرکنندگان سوری خواستار سرنگونی حکومت بشار اسد شدند

افزایش نرخ تورم، با وجود ادعای دولت جهت کنترل و کاهش قیمت ها 

محمدحسین خوربک برای گذراندن حکم زندان خود به زندان اوین بازگشت 

خواست آمریکا: انتقال قدرت در یمن» 

«آمار اعدام درایران بیشتر از رقم اعلام‌شده است» 

هنر در خدمت تبلیغات سیاسی 

'پلیس مرزی' افغان دو سرباز ناتو از پا در آورد 

تظاهرات تازه در افغانستان در اعتراض به سوزاندن قرآن 

انتقال کالاهای متوقف شده تاجران افغان از کراچی آغاز شده است 

باكوتهران را به تحريك اعتراض هاي اسلامي در آذربايجان متهم مي كند 

ديدار رييس جمهوری آمريکا با رييس جمهوری اسراييل 

آيت الله بيات زنجانی: کشتن مردم در واکنش به توهين به کتب مقدس نيز عملی مذموم است 

حمله هوایی ناتو به کاروان نظامی نیروهای قذافی 

نرم افزارهای کانادایی برای فیلتر کردن اینترنت در کشورهای خاورمیانه 

اعتراض يک گروه اسلامی به طرح تساوی ارث بری زنان در بنگلادش 

اعلام همبستگی شورای هماهنگی راه سبز امید با جنبش های دموکراسی خواهی منطقه 

شرکت آمازون سرويس اينترنتی ذخيره موسيقی به راه انداخت 
ایران سایت 




No comments:

Post a Comment