انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Monday, April 18, 2011




تصویب ۳۰ واژه جدید فارسی
گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در جدیدترین اقدام خود ۳۰ واژه فارسی را به عنوان معادل غیرفارسی آنها به تصویب رساند که واژگانی مرتبط با فضای مجازی و رایانه در اکثریت است. گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی تعدادی از واژه‌های خارجی را با معادل پارسی آنها جایگزین کرده و آنها را ابلاغ کرد و از آنجا که مصوبات فرهنگستان به امضای رئیس‌جمهوری می‌رسد در نتیجه اجرای آنها الزامی است. در بین واژه‌هایی که چندی پیش به تصویب رسیده بود واژگانی چون تنش به جای ” تنشن tension”، عوام‌گرایی به جای “پوپولیسم”، عوام‌گرا به جای “پوپولیست”، مردم‌سالاری به جای “دموکراسی” و … دیده می‌شد.



سایت رئیس‌جمهور از اخبار دولت جاماند

درپی گذشت بیش از یازده ساعت از اعلام خبر مخالفت خامنه ای با استعفای وزیر اطلاعات و ابقای وی در این سمت، پایگاه‌ اینترنتی رسمی رئیس جمهور نه تنها از حذف خبر خروج وزیر از کابینه خودداری کرده بلکه آن را در صدر اخبار خود نگاه داشته است. یکشنبه شب خبر مخالفت خامنه ای با استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و ابقای وزیر تنها ساعتی پس از انتشار خبر خروج وزیر از کابینه با حکم جدید مشاورت رئیس جمهور برای وی منتشر شد و موجی از تحلیل در پایگاه های خبری بر انگیخت.



اتحادیه اروپا و حقوق بشر در ایران / همراه فایل صوتی
اتحادیه اروپا دارایی‌های ۳۲ مقام جمهوری اسلامی ایران را به دلیل زیرپا گذاشتن حقوق بشر در ایران مسدود و اعلام کرد که آن‌ها اجازه سفر به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت. اسامی ۱۳ مقام نظامی، ۱۹ مقام دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در این فهرست قرار دارد و به طور روشن از آن‌ها به‌عنوان کسانی یاد شده که نقش مهمی در سرکوب مخالفان حکومت، فعالان حقوق بشر و اعدام‌ها داشته‌اند. رادیو زمانه:به گفته ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، این افراد یا در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نقش مهمی دارند، یا کسانی هستند که به طور مستقیم در سرکوب فعالان حقوق بشر و مخالفان حکومت این کشور دست داشته‌اند. 



در برابر روند توهین‏ آمیز نسبت به ساحت دانشگاه سکوت نخواهیم کرد
جمعی از دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، با صدور بیانیه‌ای نسبت به رفتار توهین آمیز مأموران حراست، و همچنین نصب سیستم ‏های نظارتی و کنترلی در این دانشکده اعتراض کردند.کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی متن کامل بیانیه به شرح زیر می‌باشد: 



خبرنگار “ایرنا” به دلیل بازتاب دادن انفجارهای سنندج بازداشت شددر پی انفجار دو بمب در شهر سنندج، خبرنگار خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، “ایرنا” در استان کردستان بازداشت شد. به نوشته “ایرنا” دلیل بازداشت آقای منوچهر تمری، احتمالا پوشش خبری انفجارهای شامگاه شنبه بوده است. “ایرنا” فاش ساخت که پیشتر برخی از مقامات امنیتی در کردستان به آقای تمری هشدار داده بودند که حق ندارد گزارش انفجارها در آن استان و یا دیگر اقدامات مسلحانه را منتشر کند. در انفجارهای شامگاه شنبه در میدان آزادی سنندج که به فاصله کمتر از ۱۰ دقیقه از یکدیگر رخ داد، به نوشته خبرگزاری ها ۲ نفر به طور سطحی زخمی شدند. هنوز هیچ یک از گروه های کرد مسؤولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته اند. 


پیامدهای منفی انحلال شورای شهر اهواز در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد
هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد در نشست روز یکشنبه این هیئت گزارشی از حوادث اخیر خوزستان نیز ارائه شده است. خبرگزاریها بدون ذکر جزییات این خبر را مخابره کرده اند. گفته شده است جدال سیاسی در شورای شهر اهواز، دستگیری های مرتبط با این جدال و خبر انحلال شورای شهر اهواز که وضعیت سیاسی شهر را ملتهب کرده است محور اصلی گزارش ارائه شده به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است 


پلیس جمهوری آذربایجان معترضان ضد دولتی را بازداشت کرد
پلیس جمهوری آذربایجان می گوید روز یکشنبه ۶۵ نفر از معترضان را به دلیل برگزاری یک تظاهرات بدون مجوز ضد دولتی دستگیر کرده است. رهبران اپوزیسیون تعداد بازداشت شدگان را بیش از ۱۰۰ نفر عنوان کرده اند. شاهدان می گویند دو خبرنگار سوئدی در میان افرادی بودند که توسط ماموران به داخل خودروی پلیس در مرکز باکو برده شده و از محل منتقل شدند. پلیس می گویند ۲۵ نفر از معترضان در زندان می مانند تا پاسخگوی اتهاماتشان باشند، دیگران نیز با دریافت یک هشدار آزاد شده اند. 


بخش چهارم گزارش وزارت امورخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
گروه های مخالف همچنان مشروعیت دادگاه ویژه روحانیت را زیر سوال بردند. این دادگاه که زیر نظر یک مجتهد آگاه به قوانین شرعی اداره می شود می تواند احکام قانونی را بر اساس تفسیری مستقل از منابع شرع اسلامی صادر کند. دادگاه های ویژه روحانیت که اتهامات و جرایم مربوط به روحانیون را بررسی می کند و مستقیما زیر نظر ولی فقیه (رهبر ایران) است، در قانون اساسی وجود ندارد، و خارج از دستگاه قضایی فعالیت می کنند. 


دستگیری ۶۵ نفر در جریان راهپیمایی ضددولتی در باکو
در جریان راهپیمایی ضددولتی روز یکشنبه در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، پلیس آذربایجان ده‌ها نفر از معترضان را بازداشت کرد و از تداوم این تجمع جلوگیری کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس آذربایجان دستگیری ۶۵ معترض را تأیید کرده و افزوده است که ۲۵ نفر از معترضان پس از دریافت اخطار آزاد شدند، اما ۴۰ نفر باقیمانده با اتهاماتی مواجه خواهند شد. این خبرگزاری می‌نویسد که دو خبرنگار سوئدی نیز در میان بازداشت‌شدگان بوده‌اند. این در حالی است که به گفته گزارشگر بخش آذربایجان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، پلیس آذربایجان سه خبرنگار سوئدی را که به تازگی برای تهیه گزارش وارد آذربایجان شده بودند، بازداشت کرده است. 


<نظارت بيشتر رهبران مالی جهان بر اقتصادی جهانی
دوسال از آغاز بزرگترين رکود اقتصادی جهان پس جنگ جهانی دوم می گذرد. در حاليکه اکثر کشورهای جهان از رشد اقتصادی نسبتاً بهتر برخوردارند، ولی مقامات صندوق بين المللی پول و بانک جهانی ميگويند که برای بهبود وضع زندگی اکثريت قريب به اتفاق مردم تدابير و اقدامات انجام شده کافی نيست، و جهان در لبه پرتگاه سقوط به بحران ديگری قرار گرفته است. رهبران مالی گروه ۲۰، اجلاس مشترک بهاره صندوق بين المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن را با تعهد به همکاری و نظارت بيشتر بر اقتصاد جهانی پايان دادند. 


سرمایه گذاری عظیم شرکت گوگل در پروژه انرژی خورشیدی
بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت گوگل ۱۶۸ میلیون دلار در پروژه انرژی جایگزین سرمایه گذاری می کند تا انرژی خورشیدی تولید کند که برای مصرف برق ۱۴۰ هزار منزل کافی است. این تعهد سرمایه گذاری شرکت گوگل که روز دوشنبه ۱۱ آوریل ، اعلام شد بخشی از بودجه ای است که برای ساخت نیروگاه برق خورشیدی شرکت برایت سورس، (BrightSource Energy) در کالیفرنیا لازم است. شرکت برایت سورس انرژی، همچنین ۱̷۶ میلیارد دلار وام تضمینی از وزارت انرژی ایالات متحده و یک سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری از شرکت « NRG Energy Inc» دریافت خواهد کرد. 



اثرات هدفمند کردن یارانه‌ها در شاخص شکاف طبقاتی
صادق محصولی، وزير رفاه و تأمين اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد، روز پنجشنبه گفته است که شکاف طبقاتی در ايران «به شدت» کاهش يافته است. به گزارش خبرگزاری ايلنا، وی گفت که در دولت دهم بيش از هر زمان ديگری به محرومين جامعه توجه شده است و افزود که اجرای قانون هدفمند شدن يارانه‌ها، اثرات خوبی بر کاهش شکاف طبقاتی داشته است. صادق محصولی، از وزيران نزديک به محمود احمدی‌نژاد همچنبن گفت که شعار عدالت محوری به معنی واقعی در دولت تحقق يافته است و اضافه کرد که در دولت، بيش از هر زمان ديگری به محرومين جامعه و رفع دغدغه‌های معيشتی مددجويان توجه شده است. 


پژوهش‌ها آفریقا را خاستگاه مادر همه زبان‌ها می‌دانند
آیا تاکنون در یک سالن غذاخورى یا محل اجتماع نمایندگانى از ملل گوناگون حضور داشته‌اید؟ وقتى در چنین مکانى باشید و به زبان‌هاى مختلفى که در اطرافتان تکلم مى‌شود گوش بسپارید از تنوع آن‌ها شگفتزده مى‌شوید. اما این تنوع زبان‌ها نشانگر چیست؟ آیا انسان‌ها در نقاط مختلف جهان در زمان‌هاى متفاوت، زبان‌هاى متفاوت را ابداع کرده‌اند؟ بر اساس نتیجه آخرین تحقیقات بین ۵۰ تا ۷۰ هزار سال پیش، همه انسان‌ها به یک زبان واحد صحبت مى‌کردند که این نکته بیانگر آن است که بشریت از یک تمدن واحد برخوردار بوده است. 


موسسه دولتی ویدئو رسانه هدف حمله مهاجمان ناشناس قرار گرفتمحمدعلی زم مدیر موسسه دولتی ویدئو رسانه ایرانیان اعلام کرد: ساعت سه و نیم بامداد یك شنبه ۲۸ فروردین خبر رسید شخصی با شكستن شیشه‌های موسسه، آنجا را آتش زده كه بر اثر آتش‌سوزی حدود پنجاه هزار جلد كتاب، مقدار زیادی سی دی به ارزش دو میلیون تومان و سیستم‌های تدوین، فنی و اداری همه از بین رفتند و آسیب جدی به ساختمان وارد شد. 


پيشنهادهای واشنگتن پست به پرزيدنت اوباما در مورد ايران
واشنگتن پست در سرمقاله ای زيرعنوان "آقای اوباما چگونه به پيشروی اتمی ايران پاسخ می دهد؟" می نويسد بسياری از کارشناسان معتقدند تلاطم جاری در خاورميانه مهم ترين عامل آزمون سياست خارجی آمريکا در دوران رياست جمهوری باراک اوباما خواهد بود. 


links 

موضوعات داغ روز+بهترین لینکهای داغ نشده ۱۲ ساعت گذشته امروز
اخبارهای ایران و جهان از ایران سایت
بهترین ویدیوهای امروز+لینک‌های مورد بحث امروز
موضوعات داغ روز+بهترین لینکهای داغ نشده ۱۲ ساعت گذشته
با پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان آشنا شوید + تصاویر
ممنوعيت حجاب و بازداشت بانوان مسلمان در فرانسه بدترين نوع تروريسم دولتي است
دو زن روبنده ای در فرانسه بازداشت شدند
موضوعات داغ روز
ادامه ناآرامی ها در سوریه: تیراندازی در بندر بانیاس، تظاهرات در دمشق
غارت 10 کامیون اموال زرتشتیان توسط حفاظت اطلاعات / با عکس
ترک مذهب رسمی جمهوری اسلامی از سوی ایرانیان
‏حبیب الله لطیفی را اعدام نکنید - habib allah latifi - iran - edam
بالای صفحه
صفحه دوم
صفحه سوم

Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





استقبال بریتانیا از تحریم «ناقضان حقوق بشر» در ایران 

رهبران آمریکا، بریتانیا و فرانسه: قذافی باید برود 

پیشنهاد الله کرم برای حل بحران بحرین: عملیات استشهادی و حرکت بسوی مرزهای آبی 

پرونده دانشجویان کوی دانشگاه همچنان در دادگاه نظامی 

آمار چک‌های برگشتی به بالاترین حد رسید 

دفتر فیلم سازی محمدعلی زم به آتش کشیده شد 

پنج سالگی صبا بدون بابا فیض الله 

موشک باران مواضع انقلابیون لیبی توسط آتشبار کاتیوشا 

محمد خاتمی: پیشنهاد ما این است که حصرها برداشته شود و زندانیان آزاد شوند 

مشخصه های جنگ سرد تازه ايران و عربستان سعودی 

بخش چهارم گزارش وزارت امورخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران 

آتش زدن موسسه دولتي ويدئو رسانه توسط فرد ناشناس 

شرمساري تهران و اعتراض ها در سوريه 

پيامدهاي منفي انحلال شوراي شهر اهواز 

تمايل بريتانيا براي انتقال سكه‌هاي اشكاني به ايران 

مردم شهرهاي خوزستان را تخليه مي كنند 

طرح تامين آتيه نوزادان متوقف مي‌شود 

درگذشت پيرترين مرد دنيا 

توافق افغانستان و پاکستان بر سر ایجاد کمیسیون عالی صلح 

خبرنگار خبرگزاری ایرنا بازداشت شد 

دور نهم انتخابات مجلس ایران ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می‌شود

بازگشت منشور حقوق بشر کوروش 

سه شهروند شیرازی در ملاءعام اعدام شدند 



تهران، ايرانپیش بینی وضع هوای پنج روز آینده 
ایران سایت 




No comments:

Post a Comment