انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Sunday, April 17, 2011





روبات‌های برای مهار بحران هسته‌ای ژاپن وارد عمل شدند / عکس
پنجاه نفر از متخصصان از جان‌گذشته که برای جلوگیری از ذوب شدن هسته نیروگاه اتمی فوکوشیما داییچی تلاش می‌کنند، حالا یک روبات نمونه‌گیر را نیز در کنار خود دارند و از کمک‌هایش بهره می‌گیرند. ستاره سمائی: روزنامه ژاپنی «آساهی شیمبون» گزارش داده که «مونی‌روبو» (مخفف واژه Monitoring Robot به معنی روبات ناظر) نام روباتی است که اخیرا به گروه تلاشگران در نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن پیوسته و از چند روز پیش در این پایگاه مستقر شده و کار خود را آغاز کرده است.




بازهـم دربارۀ مداخله نظامی غرب در لیبی
درنوشتارقبلی خود به لزوم دفاع ازمردم بیگناه لیبی و جلوگیری فوری از مزدوران وحشی کلنل قذافی در حمله به آنها، مفصلا" اشاراتی داشتنم. ولی پس ازدریافت اظهار نظرهای محبت آمیز و همچنین سؤال هائی از طرف برخی دوستان، تصمیم گرفتم برای رفع برخی شبهات احتمالی، ضمن توضیح بیشتری در رابطه با تفاوت میان "رشد" و "توسعه"، مطالب دیگـری را نیز به نظرات قبلی ام اضافه کنم. 




وزیر کشور: انتخابات مجلس ۱۲ اسفند سال جاری برگزار می شود
محمد مصطفی نجار، وزير کشور ايران روز يکشنبه اعلام کرد که انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی روز ۱۲ اسفندماه برگزار می شود و يک مقام وزارت کشور نيز خبر از رايزنی با شورای نگهبان برای رايانه ای کردن انتخابات مجلس داد. اعلام تاريخ قطعی زمان برگزاری انتخابات مجلس پس از آن صورت می گيرد که در دو هفته اخير گمانه زنی های متفاوتی درباره زمان انجام دور نهم انتخابات مجلس مطرح شده بود. وزير کشور جمهوری اسلامی ايران می گويد: «با رايزنی ها و صحبت هايی که با شورای نگهبان انجام داديم تاريخ دقيق زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم مشخص و قرار شد اين انتخابات در روز جمعه ۱۲ اسفند سال ۹۰ برگزار شود.» 



بازداشت خبرنگار ایرنا در سنندج؛ دو بمب صوتی در مرکز کردستان منفجر شد
خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، روز یکشنبه خبر داد که اداره کل اطلاعات کردستان از این خبرگزاری خواسته است تا اخبار اقدامات تروریستی در استان کردستان را پوشش ندهد و در همین روز «افرادی ناشناس» خبرنگار ایرنا در سنندج را بازداشت کرده‌اند. ایرنا در همین روز از انفجار دو بمب صوتی در شهر سنندج که شنبه شب رخ داده است خبر داد. این خبرگزاری می گوید: منوچهر تمری، که از سال ۱۳۷۳ به عنوان خبرنگار ایرنا در سنندج فعالیت دارد بامداد روز یکشنبه بازداشت شده‌است. بنا بر این گزارش، «شش نفر از عوامل ناشناس با حضور در منزل منوچهر تمری» وی را بازداشت کرده‌اند و «بدون ارائه هرگونه توضیح و یا معرفی خود، پس از بازرسی منزل تمری، کامپیوتر و لپ‌تاپ او را نیز با خود بردند.



«رشد زير يک درصد توليد ناخالص داخلی ایران در سه سال گذشته»
رشد زير يک درصد توليد ناخالص داخلی ایران در سه سال گذشته به رغم گزارش های مبنی بر نامناسب بودن اوضاع و شرايط اقتصادی جمهوری اسلامی، شاخص بورس تهران در سال گذشته و در چند هفته سال جاری رشدی چشمگير نشان می دهد. به گفته آقای احمدی نژاد در کشوری که بورسش اين همه رشد دارد که نمی توان از رکود اقتصادی صحبت کرد. وی گفته بود: «در کشوری که شاخص بورس با حجم معامله بسيار بالا يعنی سال گذشته بيش از ۲۰ هزار ميليارد تومان حجم معاملات است، اين اسمش رکود است يا شکوفايی؟» 


خاطرات ملک عبدالله: هشدار یکی از رهبران منطقه
کتاب زندگی‌نامه و خاطرات ملک عبدالله، پادشاه اردن، به قلم خود وی که اخیرا منتشر شده است «آخرین فرصت: تلاش برای صلح در دورانی پرمخاطره» نام دارد. در این کتاب پادشاه اردن استدلال می‌کند که اگر بحران در روابط اسرائیل و فلسطینیان از طریق صلحی عادلانه حل نشود خاورمیانه شاهد ناآرامی و جنگ خواهد بود. با این وجود او نیز همچون بسیاری دیگر از سیاستمداران و کار‌شناسان منطقه هرگز نتوانست موج گسترده قیام و انقلاب‌ در کشورهای عربی خاورمیانه را پیش‌بینی کند. 

 


ادامه اعتصاب در بندر امام و ماهشهر و تجمع کارگران دو کارخانه قزوین
گزارش ها از ادامه اعتصاب ۱۵۰۰ کارگر مجتمع پتروشيمی بندر امام و صدها کارگر شرکت های پتروشيمی در منطقه ويژه ماهشهر حکايت دارد. اعتصاب در مجتمع پتروشيمی بندر امام از روز بيستم فروردين شروع شد و کارگران شرکت های پتروشيمی در منطقه ويژه ماهشهر از روز ۲۲ فروردين ماه به آنها پيوستند. خواست اعتصابيون اين است: انعقاد قراردادهای مستقيم با خود کارگران، موضوعی که دولت محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ تصويب کرد، اما هنوز به اجرا در نيامده است. کارگران اعتصابی ضمن درخواست حذف شرکت های پيمانکاری خواستار آن هستند تا از مزايای کارگران رسمی نيز برخوردار شوند. 


آخرین وضعیت تلویزیون اینترنتی در کشور
مشارکت صداوسیما در تولید محتوا. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد آخرین وضعیت راه اندازی تلویزیون اینترنتی در کشور گفت: این پروژه از لحاظ فنی آماده بهره برداری و عرضه عمومی است اما نیازمند مشارکت سازمان صدا و سیما برای تامین محتوا است. صابر فیضی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه راه اندازی پروژه تلویزیون اینترنتی– IPTV – هنوز با سازمان صدا و سیما به صورت کامل نهایی نشده اظهار داشت: مذاکرات مثبتی در این زمینه شکل گرفته به نحوی که با اعلام آمادگی این سازمان راه اندازی پروژه قابل انجام خواهد بود. 


«پیام اروپا به ایران: نقض حقوق بشر را نمی پذیریم»
اتحاديه اروپا روز پنج شنبه نام ۳۲ نفر از مقام های ايرانی را بعنوان ناقضان حقوق بشر منتشر و اعلام کرد تحريم هايی را عليه اين افراد وضع کرده است. اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی، محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه و غلامحسين محسنی اژه ای، دادستان کل کشور، از جمله افرادی هستند که نام شان در اين فهرست قرار گرفته است. اتحاديه اروپا قرار است مانع سفر اين افراد به کشورهای اروپايی شود و همچنين دارايی های آنها در کشورهای اروپايی را توقيف کند. محمدرضا کاظمی از رادیو فردا، با «باربارا لوخ بيلِر» (lokhbiler)، نماينده پارلمان اروپا و ریيس هيات ايران در اين پارلمان گفت و گو کرده و از او درباره دليل تحريم های وضع شده از سوی اتحاديه اروپا پرسيده است. 


جان بولتن: زمستان ايرانی ميتواند بهار عربی را از نفس بياندازد
وال استریت ژورنال در مقاله ای به قلم جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد، نوشته است که زمستان ایرانی می تواند بهار عربی را از نفس بیاندازد. در ادامه این مقاله، با اشاره به تحولات در کشورهای عربی و درخواست ها برای حرکت به سوی دموکراسی، گفته شده است که افزایش تهدید هسته ای جمهوری اسلامی ایران می تواند این تحولات مثبت را تحت الشعاع خود قرار دهد. 



کلينتون: رژيم ديکتاتوری ايران آرزوهای دموکراتيک انقلاب ۱۳۵۷ را بکلی از بين برده است
هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا روز سه شنبه گفت رژيم ديکتاتوری ايران آمال و آرزوهای دموکراتيک به وجود آمده در جريان انقلاب ۱۳۵۷ را به کلی از بين برده است. وزير امور خارجه آمريکا که اين سخنان را در جريان مهمانی شامی در نشست آمريکا و جهان اسلام در واشنگتن ايراد کرد يادآور شد، مقام های ايران سياست بهره گيری از خشونت در داخل و خارج از کشور را بی وقفه دنبال می کنند. 



بخش دوم گزارش وزارت امورخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر ایران
گزارش هائی دایر بر آدم ربائی با انگیزه سیاسی درطول سال دریافت شد. ماموران لباس شخصی و مقام های امنیتی بدون اخطار قبلی روزنامه نگاران و فعالان سیاسی را ربوده و بازداشت کردند، بی آن که در چند روز اول یا حتا بیشتر به خانواده هایشان دراین زمینه اطلاع بدهند، یا آنها با خانواده هاشان تماس بگیرند(بحش ۱- د). به خانواده های زندانیان اعدام شده اغلب در این باره اطلاع رسانی نشد. 


ظرفیت ارتش در کنار سپاه، با قدرت به هر تهدیدی پاسخ دندان‌شکن خواهند داد
امیر پوردستان: ظرفیت ارتش در کنار سپاه، با قدرت به هر تهدیدی پاسخ دندان‌شکن خواهند داد مراسم صبح‌گاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی با حضور امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسوولان یگان‌های مختلف ارتش در مرکز آموزش‌های نظامی جواد الائمه نیروی زمینی صبح امروز شنبه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم ضمن گرامی‌داشت روز 29 فروردین گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با درک کامل تهدیدات و متناسب با ماموریت خود، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لازم را در خود ایجاد کرده است. 


مفاهيم محوری درباره پيشرفت و فن آوری
نویسنده در این پژوهش دانشگاهی ،مفاهیم محوری پیشرفت و فن آوری را مورد مطالعه قرار می دهد و از چند منظر به بررسی آن می پردازد . ادعای محوری مدافعان فن آوری مبنی بر رهایی بخش بودن آن ،عمده ترین گزاره ای است که نویسنده طی بررسی آن از ابعاد مختلف ، ابطال آن را به اثبات می رساند . هدف او توصیف ماهیت پیشرفت و پاسخ به این سؤال است که آیا فن آوری یکی از مظاهر پیشرفت است یا خیر . 



بیژن پاکزاد طراح برجسته ایرانی امریکایی و مالک فروشگاه بیژن درگذشت
بیژن یکی از طراحان لباس رئیسان جمهوری ایالات متحده از جمله رونالد ریگان، بیل کلینتون، جرج بوش پدر و باراک اوباما و ملکه الیزابت پادشاه بریتانیا بوده است 


links 


بهترین ویدیوهای امروز+لینک‌های مورد بحث امروز

موضوعات داغ روز+بهترین لینکهای داغ نشده ۱۲ ساعت گذشته

تازهترین اخبارها از ایران پرس نیوز

ایران سایت وبلاگ

با پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان آشنا شوید + تصاویر

ممنوعيت حجاب و بازداشت بانوان مسلمان در فرانسه بدترين نوع تروريسم دولتي است

دو زن روبنده ای در فرانسه بازداشت شدند

موضوعات داغ روز

ادامه ناآرامی ها در سوریه: تیراندازی در بندر بانیاس، تظاهرات در دمشق

غارت 10 کامیون اموال زرتشتیان توسط حفاظت اطلاعات / با عکس

ترک مذهب رسمی جمهوری اسلامی از سوی ایرانیان

‏حبیب الله لطیفی را اعدام نکنید - habib allah latifi - iran - edam
 صفحه دوم خبرها
صفحه سوم خبرها

Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید








سرکردگان حكومت آخوندی پولهای خود را از بانکهای داخلی به بانکهای ترکیه، اندونزی منتقل کردند 

اعتصاب ده هزار کارگر پتروشیمی وارد هشتمین روز خود شد 

تجمع کامیونداران و کارگران ‌در مقابل مجلس‌ 

کارگران گوشت زیاران ۲۴ ماه حقوق نگرفته‌اند 

دستگيري جوانان به اتهام اراذل و اوباش 

نامه شیرکو معارفی از زندان سقرخطاب به جوامع حقوق بشری

انتقال تعداد زیادی از زندانیان زن زندان رجایی شهر کرج به زندان پردیس 

ده هزار کشته آخرین آمار جنایت های قذافی در لیبی 

تعداد کشته شدگان اعتراضات سوریه در کمتر از یک ماه به 200 تن رسید 

اتحادیه اروپا خواستار اعزام بازرسان بین‌المللی به اردوگاه اشرف شد 

پاره کردن پلاکاردها و بنرهای دروغین حکومتی شهيد صانع ژاله توسط مردم پاوه 

ناتو: عملیات نظامی در لیبی ادامه خواهد یافت 

مجید دری و ضیا نبوی طبق نظر دادستان حق استفاده از مرخصی ندارند 

معاون وزارت نیرو: شكايتي درخصوص صورت حساب ها مطرح نشده است 

مدیر عامل شرکت ملی گاز: به دلیل افزایش قیمت، مردم می توانند بهای گاز را بطور اقساط پرداخت کنند 

تصویب سنگین ترین قطعنامه تحریمی برای ۳۲ مسئول جمهوری اسلامی توسط اتحادیه اروپا 

جشنواره کن اعلام کرد: 17 هزار دست اندرکار سینمای جهان خواستار لغو حکم زندان و محرومیت جعفر پناهی و رسول اُف شدند 

کشته و مجروح شدن تعدادی از معترضان و ماموران انتظامی در جریان درگیری های اهواز 

تهديد شركت ملي گاز : اگر قبوض را پرداخت نکنید، گاز را قطع می کنیم 

اختصاصی/ گزارش جلسه اضطراری ۲۵ اسفندماه در دفتر رهبری ایران 
ایران سایت 




No comments:

Post a Comment