انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Tuesday, April 19, 2011




ایران منشور کوروش را به موزه بریتانیا در لندن بازگرداند
منشور کوروش که از سوی موزه بریتانیا در لندن برای نمایش عمومی در موزه ملی ایران در تهران به ایران قرض داده شده بود، پس از هفت ماه به بریتانیا بازگشت. این منشور پیشتر و در زمان جشن‌های ۲۵۰۰ ساله که محمدرضا شاه پهلوی برگزار کرد به مدت ۱۰ روز به ایران بازگردانده شده و به نمایش درآمده بود. منشور کوروش پس از سال‌ها در ۱۹ شهریور سال ۱۳۸۹ به امانت به ایران داده شده و به نمایش عمومی درآمد. به گزارش وب‌سایت کانون پژوهش‌های ایران باستان، بر اساس توافق‌های اولیه قرار بود این منشور فقط چهار ماه در ایران به معرض نمایش عمومی درآید، اما پس از انجام رایزنی‌ها با موزه بریتانیا این زمان تا پایان فروردین‌ ۱۳۹۰ تمدید شد.



محققان ایرانی در فهرست مجله “پلیمر ”
مقاله پژوهشگر شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نخستین مقاله محققان ایرانی برای انتشار در مجله تخصصی بین المللی پلیمر پذیرفته شد. این مقاله با موضوع استفاده از مایعات یونی و تابش ریزموجها در علوم و فناوری پلیمر برای چاپ در مجله پیشروی در علم پلیمر (progress in polymer science) انتخاب شد. یکی از پرکاربردترین موارد مصرفی این پلیمرهای سبز، توانایی استفاده از آن در صنعت داروسازی برای جداسازی مواد دارویی است و از آن می توان برای مقاوم سازی ظروف یکبار مصرف نیزاستفاده کرد. 




دولت سوریه اعتراضات مردمی را ” شورش مسلحانه سلفی ها ” خواند
یک منبع حقوقی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد نیروهای امنیتی سوریه برای متفرق کردن معترضانی که در مرکز شهر حمص در شمال دمشق تجمع کرده بودند آتش گشودند. العربیه:درهمین حال دولت سوریه اعلام کرد این کشور با ” شورش مسلحانه “سلفی ها روبه رو است واز گسترش اعتراضات اظهارنگرانی کرد. شهر حمص از روز گذشته شاهد تجمع اعتراضی بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم شده بود . منابع محلی اعلام کردند این تجمع تا زمان دست یابی به خواسته های معترضان ادامه خواهد داشت . 



کارگردانان سینما تنش درون صنفی را برنامه ریزی شده می دانند
سه تن از اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن دامنه تنش درون کانون خواهان حفظ وحدت و یکپارچگی میان خود برای اعتلای سینمای ایران شده اند. پوران درخشنده، علیرضا امینی و محمد درمنش سه تن از اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان هستند که در بیانیه خود با اشاره به تنش های ایجاد شده از ناحیه هواداران دولت افزوده اند:«اعتدال در رفتارهای صنفی، عدم گرایشات سیاسی در روند اداره کانون و تلاش برای حفظ حقوق مادی و معنوی اعضا در عرصه کلان سیاست گذاری‌های سینمای ایران اگر چه اصلی‌ترین اهداف شورای مرکزی کانون کارگردانان بوده است اما فشارهای غیرصنفی جمعی همواره شورا را از دستیابی به مطالبات صنفی دور نگه داشته است.» 



ربات ها سطح تشعشات هسته ای را در داخل رآکتورهای فوکوشيما اندازه گيری کردند
مسئولين نيروگاه برق هسته ای فوکوشيما گفتند با استفاده از ربات ها توانستند برای نخستين بار پس از آسيب ديدن راکتورهای اين نيروگاه سطح تشعشات هسته ای را اندازه گيری کنند. مسئولين نيروگاه فوکوشيما روز دوشنبه اعلام کردند اندازه گيری سطح تشعشعات هسته ای در راکتورهای ۱ و ۳ نشان داد که کارکنان نيروگاه می توانند در دوره های زمانی کوتاه وارد محل راکتورها شوند. اين اندازه گيری به شرکت تپکو، صاحب اين نيروگاه، امکان می دهد تمامی ۶ راکتور نيروگاه را در ايمنی کامل، متوقف کنند. برنامه ای که مسئولين اين شرکت قول دادند ظرف ۶ تا ۹ ماه آينده با موفقيت به انجام رسد. رييس شرکت تپکو روز دوشنبه، برای ادای توضيحات در مجلس اعلای ژاپن حاضر شد.


هشدار کیهان به احمدی‌نژاد در مورد مشایی؛ «رهبر به دولت اجازه نداد مصلحی را عزل کند»در ادامه جنجال خبری بر سر اختلاف ریاست جمهوری و رهبری ایران بر سر ادامه کار حیدر مصلحی به عنوان وزیر اطلاعات، روزنامه کیهان وابسته به آیت‌الله خامنه‌ای روز سه‌شنبه در حمله‌ای شدیداللحن به اسفندیار رحیم مشایی گفت که رهبر «به دولت اجازه نداد مصلحی را عزل کند». حسین شریعتمداری، سردبیر کیهان و نماینده مستقیم رهبر جمهوری اسلامی در این روزنامه، اسفندیار رحیم مشایی را «همه‌کاره دولت» خوانده و متهم کرده است که با «باند منحرف و نفوذی» خود محمود احمدی‌نژاد را تحت نفوذ خود درآورده است. قضیه عزل و نصب وزیر اطلاعات روز یک‌شنبه زمانی آغاز شد که رسانه‌های خبری ایران اعلام کردند او از سمت خود استعفا کرده است. دلیل این امر را برخی از وب‌سایت‌های نزدیک به مقامات جمهوری اسلامی اختلاف وزیر اطلاعات و رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد بر سر یکی از معاونین این وزارتخانه اعلام کردند. 


پلیس جمهوری آذربایجان معترضان ضد دولتی را بازداشت کرد
پلیس جمهوری آذربایجان می گوید روز یکشنبه ۶۵ نفر از معترضان را به دلیل برگزاری یک تظاهرات بدون مجوز ضد دولتی دستگیر کرده است. رهبران اپوزیسیون تعداد بازداشت شدگان را بیش از ۱۰۰ نفر عنوان کرده اند. شاهدان می گویند دو خبرنگار سوئدی در میان افرادی بودند که توسط ماموران به داخل خودروی پلیس در مرکز باکو برده شده و از محل منتقل شدند. پلیس می گویند ۲۵ نفر از معترضان در زندان می مانند تا پاسخگوی اتهاماتشان باشند، دیگران نیز با دریافت یک هشدار آزاد شده اند. 


حسن ناهید زندانی سیاسی درگذشت
سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰: بر اساس گزارش های دریافتی ،حسن ناهید، زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین تهران، در اثر ابتلا به بیماری سرطان و بی توجهی مقامات قضایی به وضعیت او درگذشت.کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی گزارش دریافتی حاکی از آن است که آقای حسن ناهید زندانی سیاسی دو هفته پیش در بیمارستان درگذشته است. وی به اتهام افشای اسناد طبقه بندی شده و به جرم جاسوسی در سال ۱۳۸۳ به سه سال زندان محکوم شده بود اما سه سال بیش از مدت محکومیت خود را ،به دلیل عدم پرداخت ۶۳ هزار یورو جریمه نقدی،در زندان به سر برد. 


ربوده شدن ۱۱ کارمند ايرانی يک شرکت راه‌سازی در افغانستان
یازده کارمند ايرانی يک شرکت راه‌سازی و دو همکار افغان آن‌ها از سوی گروه طالبان در ولايت فراه در غرب افغانستان ربوده شدند. سيدمحمد روشندل، فرمانده پليس ولايت فراه گفت که اين افراد روز يک‌شنبه ۲۸ فروردين، از حومه شهرک پشت کوه اين ولايت ربوده شدند. به گفته وی طالبان اين افراد را از شش کيلومتری شهرک پشت کوه ربوده و به ارتفاعات شرقی اين استان انتقال داده‌اند. اين مقام امنيتی ولايت فراه گفت که گروه طالبان خواسته‌ است تا ايران از ساخت اين پروژه صرف نظر کند. 


نماینده مجلس: نرخ واقعی بیکاری در ایران بالای ۳۰ درصد است
عبدالرضا ترابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، «نرخ واقعی بیکاری در ایران را بالای ۳۰ درصد» اعلام کرد. وی با اعلام این مطلب افزود که «مهم‌ترین چالشی که اکنون کشور را تهدید می‌کند نرخ بالای بیکاری است». با توجه به اینکه وزیر کار و امور اجتماعی تاکنون جمعیت فعال ایران را حدود ۲۵ میلیون نفر ذکر کرده‌است،‌ نرخ ۳۰ درصدی بیکاری به معنی وجود دست کم ۷.۵ میلیون نفر بیکار در ایران است. 


مشاوران نظامی بریتانیا به لیبی می روند
بریتانیا برای کمک به نیروهای مخالف دولت، مشاوران نظامی به لیبی می فرستد. ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا روز سه شنبه در بیانیه ای گفت یک تیم با تجربه از مشاوران نظامی به مخالفان در امور سازماندهی، لجیستیکی و ارتباطات کمک خواهد کرد. او گفت آنان در حملات نظامی به نیروهای طرفدار دولت لیبی یا تحویل اسلحه درگیر نخواهند بود. در این میان، هواپیماهای جنگی ناتو روز سه شنبه چندین هدف را در نزدیکی طرابلس بمباران کردند. ناتو گفت مراکز فرماندهی و کنترل و نیز تاسیسات ارتباطی هدف های حملات بودند. 



اختراع شرکت سوئدی حرارت توليد شده بدن مسافران قطار را مورد استفاده قرار می دهد
يک شرکت مهندسی در سوئد نوعی دستگاه اکو سيستم طراحی کرده که حرارت توليد شده بدن مسافران و عابران را در ايستگاه قطار بخود جذب کرده و به ساختمان مجاور منتقل می کند. استفاده از اين سيستم جذب و انتقال حرارت طبيعی در يکی از شلوغترين مراکز آمد و شد در اروپا هزينه مصرف انرژی در ساختمان مجاور اين مرکز را حدود ۲۵ درصد کاهش خواهد داد. در ايستگاه مرکزی قطار در استکهلم پايتخت سوئد، در سکوهای قطار و گوشه و کنار ايستگاه شمار زيادی کامپيوتر نصب شده است. روزانه حدود ۲۵۰ هزار مسافر از اين ايستگاه عبور می کنند. 


رئيس مجلس از دولت شکايت کرد
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، ابراهيم رئيسی، معاون اول قوه قضائيه جمهوری اسلامی ايران، امروز سه‌شنبه ٣٠ فروردين ١٣٩٠ گفت: «نامه ارسالی از سوی رئيس مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم اجرای قانون تشکيل وزارت ورزش و جوانان توسط دولت، با جديت رسيدگی خواهد شد و در اين راستا پرونده آن به واحدهای قضايی مربوطه ارجاع شده است.» رئيسی افزود: «سازمان بازرسی کل کشور موظف است اين موضوع را در حوزه وظايف نظارتی بررسی و نتيجه را سريعاً اعلام کند.» 


نيويورک تايمز: محمود احمدی نژاد کشورهای خاورميانه را به «اتحاد صادقانه» با يکديگر فراخوانده است
نيويورک تايمز می نويسد پيام آشتی جويانه رييس جمهوری اسلامی به مناسبت روز ارتش با اظهارات يحيی رحيم صفوی، مشاور ارشد رهبر در امور نيروهای مسلح، مبنی بر خشم جمهوری اسلامی از مداخله عربستان سعودی در امور داخلی بحرين تناقض دارد. سردار رحيم صفوی رياض را به «فرقه بازی و فريبکاری» متهم کرده است. به نوشته نيويورک تايمز محمود احمدی نژاد کشورهای خاورميانه را به «اتحاد صادقانه» با يکديگر فراخوانده است. 


رائول کاسترو خواستار کاهش دوران زمامداری در کوبا شد
رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا پیشنهاد کرده است دوران تصدی مقامهای کشور محدود شود. در ۵۲ سالی که از انقلاب کوبا می گذرد رائول کاسترو و برادرش فیدل کاسترو، ریاست جمهوری و رهبری این کشور را در اختیار خود داشته اند. رائول کاسترو، درسخنان افتتاحیه کنگره حزب حاکم کمونیست گفت از این پس باید دوران تصدی مقامها به دو دوره ۵ ساله محدود گردد. هاوانا میزبان هزار نمایندگی از سراسر کشور کوبا است و درطول ۱۴ سال گذشته این نخستین بار است که حزب حاکم اقدام به برگزاری کنگره کرده است. 


links 

نازنین خسروانی به شش سال حبس محکوم شد
حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران استعفا کرد
تلویزیون ایران نیاز‌های سکسی را نمی‌تواند برآورده کند
خبرنگار خبرگزاری ایرنا بازداشت شد
توافق افغانستان و پاکستان بر سر ایجاد کمیسیون عالی صلح
انتقال حسنی مبارک به یک بیمارستان نظامی در نزدیکی قاهره
گروه تماس: معمر قذافی باید از قدرت کناره‌گیری کند
فلسطین در راه تبدیل به یک کشور مستقل
ساخت هواپیمای فوق سبک با فیبرهای کربنی
حال و هوای ایرانیان وقتی اولین انسان به فضا رفت رنج کشیدن مغز از بی‌عدالتی
تصویر اولین چشمی که در لوله آزمایش ساخته شد
رنج کشیدن مغز از بی‌عدالتی
بالای صفحه
صفحه دوم
صفحه سوم

Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





شعار مرگ بر دیکتاتور در مراسم سخنرانی صفار هرندی در دانشگاه آزاد تهران شمال 

مخالفت با آزادی فرشید فتحی ملایری، نوکیش مسیحی 

اعلام آمادگي مزدوران بسيجي براي عمليات تروريستي درعربستان 

پنج شهروند بلوچ به اتهام عضویت در گروه جندالله بازداشت شدند 

کمک آخوندها به دیکتاتور سوریه در سركوب قيام مردم سوريه 

کارگران خوزستانی در بیم بیکاری

موج جدید اعتراضات در جمهوری آذربایجان 

كسري 15هزار ميليارد توماني بودجه جاري دولت 

اعتراف ذوالنور به ناتواني جريان اقتدارگرا از سازماندهي جمعيت هوادار 

تغيير واحد پول ملي: ريال ، تومان يا دينار؟ 

بازهم اعتراض براي پرداخت نشدن دستمزد 

چك مشايي پاس نشد! 

بررسي روزنامه هاي صبح سه شنبه تهران؛ ۳۰ فروردين 

پخش گسترده منشور جنبش سبز در دانشگاه مازندران 

سبزها قدرت سازماندهی جمعیت را دارند 

معترضان سوری، میدان مرکزی سومین شهر سوریه را به تصرف در آوردند 

اکبر امینی، فردی که ۲۵ بهمن از جرثقیل بالا رفت، در بند ۳۵۰ زندان اوین 

تعیین اولین سفیر جمهوری اسلامی در مصر 

اخبار تایید نشده از بازداشت کارگردان مستند «ظهور نزدیک است» 

افزایش قیمت کالاهای اساسی در هفته گذشته 

هجده کشته در تظاهرات اعتراضی مردم سوریه 

رحیم صفوی: اقدام نظامی عربستان ممكن است علیه خودش نیز مورد استفاده قرار گیرد 

محرومیت ۱۵۰ ورزشکار، مربی و داور بحرینی به دلیل شرکت در اعتراضات ضد حکومتی 
هواشناسی تهران، ايران آفتابی 25° 11°
کابل، افغانستان آفتابی 18° 7°
لندن، بريتانيا رگبار همراه با رعد و برق 23° 13° 





No comments:

Post a Comment