انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Wednesday, April 6, 2011





شورشيان ليبی: از ما حمايت نمی شود، ناتو: حملات نظامی ادامه دارد
شورشيان ليبی روز چهارشنبه از نيروهای سازمان آتلانتيک شمالی انتقاد کردند که درمحافظت از غيرنظاميان کوتاهی می کند. در همين حال ناتو اين انتقاد را رد کرده و گفته است که عملیات نظامی عليه عاملان حمله به شهروندان غيرنظامی، همچنان با جديت ادامه دارد. ناتو می گويد که حملات هوايی به ليبی ادامه دارد و هر روز بيشتر هم می شود. «کارمن رومرو»، معاون سخنگوی ناتو به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته است: «آمار و ارقام حاضر است و نيازی به تاکيد بر آن ها نيست. 



حمله به محل اقامت ريیس جمهور ساحل عاج برای دستگيری لوران باگبو
گزارش های تازه حاکی است که مذاکرات برای تسليم لوران باگبو، حاکم فعلی ساحل عاج، شکست خورده است و نيروهای نظامی هوادار رقيب وی به محل اقامت او حمله کرده و در صدد دستگيری آقای باگبو هستند. در حالی که گفت و گوها به منظور ترغيب آقای باگبو برای ترک قدرت و تسليم خود از روز سه شنبه آغاز شده بود، ولی روز چهارشنبه يک مقام دولتی فرانسه اعلام کرد که اين مذاکرات شکست خورده است. اين مقام که نامش فاش نشده است، گفته که آقای باگبو مايل نيست تا درباره تسليم شدن خود مذاکره کند.



یک اتفاق بی سابقه در تاریخ فرانسه
روز گذشته با دخالت مستقیم نظامی در جنگ داخلی ساحل عاج، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود همزمان وارد سه جنگ (در دو قاره) شد. امری که نشانگر مرحله جدیدی از تقویت سیاست خارجی فرانسه توسط «نیکلا سارکوزی»، رئیس جمهور این کشور است. به نقل از نیویورک تایمز، نیروهای حافظ صلح فرانسوی با حمایت سازمان ملل هم اکنون در حال نبرد با نظامیان تحت امر «لوران باگبو»، رئیس جمهور غیر قانونی ساحل عاج، در «ابیجان» پایتخت این کشور هستند. هواپیماهای فرانسوی همچنین در حال نبرد علیه نیروهای ارتش معمر قذافی در لیبی هستند و دست آخر اینکه نیروهای فرانسوی در کنار ایالات متحده در حال جنگ با ستیزه جویان طالبان در افغانستان اند. 


دعوت به روزه سیاسی در همگاهی بااعتصاب غذای فخرالسادات محتشمی پور
جبهه مشارکت ایران اسلامی در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی و در همگاهی بااعتصاب غذای فخرالسادات محتشمی پور از همراهان سبز و آزادیخواهان کشور دعوت کرد تا در روز یکشنبه آینده روزه سیاسی بگیرند . به گزارشجنبش راه سبز متن بیانیه به شرح زیر است : بسم الله الرحمن الرحیم در طلیعه سال نو، که مظهر شکوفایی طبیعت و تکامل جان انسانهاست امید آن می رفت که مسئولان کشور و بخصوص نهادهای قضایی و امنیتی با عبرت از حوادث دو سال گذشته در صدد جبران خطاهای کشور بر باد ده بر آیند و با تمکین به قانون و تمسک به اخلاق انسانی و اسلامی، در رفتارهای خود تجدید نظر کرده و یا فضای جدیدی برای جلب اعتماد ازدست رفته ایجاد نمایند. 


فیس‌بوک و توئیتر ناراضیان و مجرمان را سازماندهی می‌کنند
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در دوماه آخرسال ۸۹ با رشد منفی جرایم مواجه شدیم گفت: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها دستاورد بسیار مهمی در روزهای پایانی سال ۸۹ بود به طوری که این طرح بدون کمترین عوارض و شاید باید بگوییم بدون هیچ عارضه امنیتی در کشور به اجرا در آمد. 

«ترکيه، بزرگترين زندان روزنامه نگاران»
بر اساس گزارش تازه ای که « سازمان امنيت و همکاری اروپا» تهيه کرده است در حال حاضر ۵۷ روزنامه نگار در ترکيه در زندان به سر می برند و به نظر می رسد که اين کشور بالاترين رقم روزنامه نگاران زندانی را در جهان دارد. به نوشته وب سايت « فری ميديا» بر اساس گزارش های نهادهای مدافع آزادی مطبوعات در ماه دسامبر سال گذشته کشورهای چين و ايران با ۳۴ روزنامه نگار زندانی در صدر اين فهرست قرار داشتند. اما در چند ماهه اخير دولت ترکيه که از نامزدان پيوستن به اتحاديه اروپا است، تقريبا دو برابر آن تعداد روزنامه نگار زندانی دارد. اين مسئله باعث انتقاد و نگرانی های شديدی در مورد تعهد دولت اين کشور به آزادی مطبوعات و مشروعيت وجه دمکراتيک ترکيه شده است.


«شيعيان در بحرين خواستار اصلاحات سياسی هستند و نه نزديکی با جمهوری اسلامی»
جاسم حسين علی عضو پارلمان بحرين و از رهبران « وفاق» گروه اصلی اپوزيسيون شيعه در این کشور و جنيو عبدو، کارشناس امور ايران در دو مرکز مطالعاتی در واشنگتن، در ستون ديدگاههای وب سايت « الجزيره» به تحليل حوادث اخير در بحرين پرداخته و می نويسند: « از تبليغات جمهوری اسلامی چنين بر می آيد که شيعيان بحرين به کمک کشور شيعه و همسايه بزرگ خود تکيه دارند ولی واقعیت درست خلاف اين است. اپوزيسيون شيعه بحرين از حکومت ايران چيزی نمی خواهد مگر عدم دخالت در بحران سياسی و رقابت های مذهبی اين پادشاهی کوچک حاشيه خليج فارس.» خواست اصلی گروه های اصلی اپوزيسيون بحرين استقرار يک نظام پادشاهی مشروطه نظير آن چيزی است که در برخی از کشورهای اروپای غربی حاکم است. 


درگیری‌های خونین در صنعا؛ بریتانیا خشونت علیه معترضان یمنی را «بهت‌‌آور» خواند
یمن روز سه‌شنبه نیز شاهد درگیری‌های خونین بود و این در حالی است که احزاب مخالف این کشور از جامعه جهانی درخواست کمک کرده تا جلوی خونریزی در این کشور گرفته شود.خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است، روز سه‌شنبه در پی درگیری نیروهای ارتش که به مخالفان پیوسته‌اند و مردان مسلح قبایل وفادار به علی عبدالله صالح، پنج نفر در صنعا کشته شدند 


بیش از ۵۰۰ پرواز عملیاتی ناتو بر فراز لیبی در سه روز گذشته
ناتو می‌گوید که در سه روز گذشته ۵۴۷ پرواز عملیاتی بر فراز لیبی صورت داده است و می‌افزاید که تنها در روز شنبه نیروهای ائتلافی ۱۸۴ بار بر فراز لیبی به پرواز در آمده‌اند. به گزارش آسوشیتد پرس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،‌ ناتو، افزوده است که از میان ۱۸۴ عملیات هوایی روز شنبه، ۷۰ پرواز، از نوع «ضربتی» بوده است. عملیات هوایی ضربتی به پروازهایی اتلاق می‌شود که جنگنده‌های هوایی حامل بمب و موشک وارد عملیات شوند، اگرچه این بدان معنا نیست که این مواد منفجره به طور حتم مورد استفاده قرار گرفته باشد. 


پناهجویان ایرانی در ترکیه برای اولین بار پرچم ایران را بر دیوار سفارت جمهوری اسلامی کوبیدند
ویدیو در یو توب را تماشا بکنید



پلمپ تالار برای ممانعت از برگزاری مراسم نوروز در سنندج
ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در شهرهای پاوه ، جوانرود ، مریوان ، کامیاران ، سنندج ، سقز ، مهاباد ، سردشت ، ربط ، بانه و بوکان برگزاری مراسم باستانی نوروز باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شده است. نیروهای امنیتی و انتظامی به سبب حضور گسترده شهروندان کرد قادر به کنترل کردن این مراسمات نشده اند،بنابه اطلاع منابع موثق طی روزهای گذشته فرمانده انتظامی با ابلاغ بخش نامه ایی از نیروهای انتظامی خواسته است که به سبب حساسیت و احتمال بروز درگیری میان مردم و نیروهای انتظامی، این نیروها تا حد ممکن از رویاروی مستقیم با شهروندان کرد خودداری بکنند.



آمريکا نبايد با خروج از عراق اجازه دهد ايران بر آن کشور تسلط يابد
در حالی که اغلب روزنامه های بزرگ جهان کماکان توجه اصلی خود را معطوف به تحولات در ليبی کرده اند، واشنگتن تايمز هشدار داده است که ايالات متحده بايد مراقب باشد ايران بر عراق تسلط نيابد. روزنامه واشنگتن تايمز درباره انتخابات آتی رياست جمهوری نوشته است که مشاوران پرزيدنت اوباما بايد بيش از آنکه نگران قضاوت رای دهندگان در مورد عملکرد آمريکا در ليبی باشند، نگران اقدامات واشنگتن در عراق باشند. چنانچه آمريکا سربازان خود را تا پايان سال جاری ميلادی از عراق خارج کند و اين اقدام منتج به پايانی فاجعه بار شود، آنگاه تاريخ در قضاوت خود، باراک اوباما را مسؤل آن خواهد دانست. 


موافقت روسیه و آمریکا با تحویل هلیکوپتر به افغانستان
گزارش می رسد روسیه و آمریکا با معامله ای موافقت کرده اند که بر اساس آن ۲۱ فروند هلیکوپتر نظامی به افغانستان تحویل داده خواهد شد. روزنامه کامرسانت چاپ مسکو روز چهارشنبه به نقل از ژنرال عبدالوهاب وردک، فرمانده نیروی هوایی افغانستان گفت مقام های آمریکایی اطلاع داده اند قرارداد در دست امضا است و تحویل هلیکوپترها تا پایان سال صورت خواهد گرفت. وردک گفت هر هلیکوپتر ام آی – ۱۷، هفده میلیون و پانصد هزار دلار قیمت دارد، که هزینه تعمیر، لوازم یدکی و آموزش خلبانان را شامل می شود. 


خبرهای اقتصادی جهان، شانزدهم فروردين
يک موسسه پژوهشهای اقتصادی عمده اعلام کرد که به غير از ژاپن، بر شتاب رشد اقتصاد کشورهای بزرگ صنعتی جهان در چند ماه آينده افزود خواهد شد. کارشناسان سازمان توسعه و همکاري اقتصادی پاريس گفتند چنانچه بازار اشتغال بازسازی و سود خالص شرکتها همچنان به روند صعودی خود ادامه دهند، ميانگين رشد اقتصادی سالانه کشورهای بزرگ صنعتی جهان به بيش از ۳ درصد خواهد رسيد.
یو توب ویدیو را از اینجا تماشا بکنید




محمد یزدی: مشایی با پول بی‌حساب مردم به دنبال رئیس ‌جمهور شدن است

آیت الله مکارم شیرازی: در برابر اظهارات مشایی سکوت نخواهیم کرد

حملات تازه روحانیون بلندپایه اصولگرا به اسفندیار رحیم مشایی

مشایی: عده ای گمان می کنند که موسيقی تنها بادا بادا مبارک باد است

توانایی های گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران چقدر است؟

فعالیت حزب اعتماد ملی مشروط به «مرزبندی» اعضای آن با مهدی کروبی شد

آمريکا: ايران شمار سفارتخانه های خود در آمریکای لاتین را دو برابر کرده است

ده اقدام حکومت جمهوری اسلامی برای مقابله با مخالفان

ایران در دهه‌ای که گذشت: سقوط، انحطاط، عدم انسجام

«بازداشت ده‌ها معترض به مرگ تدریجی دریاچه ارومیه»

ممنوعیت موضوع ایران برای پایان نامه ها؛ موانع و پیامدهای پیش رو

کمپین حمایت از بهاره هدایت؛ «کمپینی برای همگرایی فعالان مدنی»



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید








عقب‌نشيني نظامي بحث‌انگيز آمريكا از ليبي 

در ناآرامي‌هاي يك ماه اخير در سوريه ۱۲۳ كشته 

بیانیه سازمان عفو بین الملل: آذربایجانی های بازداشتی را آزاد کنید 

بازگشت لیلا توسلی و پروین جوادزاده به زندان 

خانواده ابراهیم یزدی مصاحبه ایرنا را تکذیب کرد 

رحيم مشايي، سينماي ايران و داستان فتنه ۲ 

هشدارفرانسه نسبت به فرو رفتن جامعه جهانی در گرداب لیبی 

اعتراف فرمانده ناجا: درگیری پلیس با معترضان منجر به افزایش جرایم در کشور شده است

عفو بین‌الملل حکومت یمن را به خشونت بیش از اندازه متهم کرد 

انتقاد رئیس قوه قضاییه از قضات برای زندانی کردن مردم 

حمید انصاری: حکومتها نمی توانند با زور خود را تحمیل کنند 

اخراج استاد حقوق بشر خرم آباد به دلیل درویشی و وکالت دراویش گنابادی 

دعوت به روزه سیاسی در همگاهی بااعتصاب غذای فخرالسادات محتشمی پور 

اتحادیه دانشجویان اروپا خواستار آزادی بهاره هدایت شد 

جلب کمک های مردمی توسط سبزهای مقیم ژاپن، جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان حوادث اخیر 

پیشنهاد ترکیه برای بحران لیبی: قذافی کناره گیری کند 

سرکوب معترضان در یمن، گروه زیادی کشته و زخمی برجای گذاشت 

نبردها در لیبی به شهر البریقه کشیده شد 

کنفرانس یک روزه نقش روحانیت و حوزه های علمیه در تاریخ معاصر ایران 

احمدی نژاد: دولت تعهدی نداده است و بدهكار هم نیست 

عزت الله انتظامی، بازیگر سرشناس سینما و تئاتر، مدیر جشنواره فیلم شهر شد 

افزايش نگرانی ها پيرامون خطر زلزله در تهران 

زمين نزدیک رَمپ سی و سه پل بر اثر فعاليت‌های مترو اصفهان نشست کرد 

گاردين ليبی و ايران را عامل بالارفتن قيمت نفت توصيف می کند 
ایران سایت 




No comments:

Post a Comment