انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Thursday, January 6, 2011

ایران سایت نیوز



وصیت نامه والاحضرت شاهپور علیرضا پهلوی
«والاحضرت علیرضا پهلوی: خاکستر پیکرم به دریای خزر ریخته شود» رادیو فردا یکی از نزدیکان خانواده پهلوی در گفت‌وگو با رادیو فردا می گوید که والاحضرت علیرضا پهلوی وصیت کرده است که پس از مرگش پیکرش را بسوزانند و خاکسترش را به دریای خزر بریزند. نازی افتخار، از نزدیکان خانواده پهلوی، در گفت‌وگو با رادیو فردا درباره مراسم سوگواری والاحضرت علیرضا پهلوی گفته است: «هنوز تصمیمی گرفته نشده و شاهزاده (رضا پهلوی) به بوستون تشریف برده‌اند که ترتیب این کار را بدهند. ولی خاکسپاری نخواهد بود چون والاحضرت وصیت کرده بودند که پیکرش را بسوزانند و در یک فرصت مناسب خاکسترش را بر روی دریای خزر، مازندران، پراکنده کنند.»



خطر مبتلاشدن همه زندانیان محبوس دربند زنان, زندان گوهردشت به ویروس آنفولانزا ی خوکی اجتماعی, ایران, سیاسیبدون دیدگاه »
کانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها :بیش از یکماه از شیوع ویروس آنفولانزای خوکی در زندان گوهر دشت می گذرد. در دوهفته اولیه شیوع این ویروس در بند۴ نه تنها هیج اقدا می صورت نگرفت بلکه به مراجعات بیش از۱۰نفراززندانیان محبوس در بند که علائم جدی و مشکوکی داشتند توجهی نشد مسئولان زندا ن وپزشکان بهداری اهمیتی ندادند .این بی توجهی و عدم پیشگیری باعث شیوع این بیماری به بندهای ۱,۲,۶و روزانه زندانیان بیشتری به این بیماری مبتلا وقربانی عدم رسیدگی دراین زندان شدند



حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات رژیم بر اثر انفجار یک بمب کشته شد
حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی پیش از ظهر امروز بر اثر انفجار یک بمب در خانه اش ترور شد. به گزارش خبرگزاری فارس، گروه جندالله مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. فارس اذعان کرده که این بمب در داخل ایمیلی قرار داشته که از اسلام آباد پاکستان ارسال شده بود و هنگامی که وزیر اطلاعات سعی در گشودن رمز ایمیل را داشته متاسفانه بمب منفجر شده و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل میشوند 


سرپرست وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی خواستار لغو روادید میان دو کشور ایران و عراق شد
سرپرست وزارت امور خارجه جمهورى اسلامى ایران در دیدار با رییس مجلس اعلاى اسلامى عراق خواستار لغو روادید بین دو کشور شد. به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، على‌اکبر صالحى عصر چهارشنبه در دیدار با عمار حکیم رییس مجلس اعلاى عراق با اشاره به اشتراکات قومى، مذهبى و تاریخى میان دو کشور گفت ضرورى است که هر سریعتر روادید سفر میان طرفین لغو شود. 


وضعیت وخیم و از کار افتادگی دست راست آرش صادقی، دانشجوی زندانی در اوین
دست راست آرش صادقی، فعال دانشجوییِ زندانی، بعلت ضرب و شتم فراوان توسط ماموران زندان اوین، روز چهارشنبه از کار افتاد. بازجویان وزارت اطلاعات این زندانی را به شدت مورد ضرب و شتم و بدرفتاری قرار دادند به طوری که با وضعیت وخیمی، اخیرا از انفرادی به بند ٣۵٠ زندان اوین منتقل شده است



«زندگی و مرگ جهان پهلوان» به روایت تصویر
17 دیماه چهل‌وسومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی است. جسد بی جان تختی، یکی از اسطوره های ورزش ایران در ۱۷ دیماه ۱۳۴۶ در اتاقش در هتل آتلانتیک تهران پیدا شد. اگر چه کیهان و اطلاعات ۱۸ آبان آن سال با اشاره به این که غلامرضا دو روز پیش از مرگ وصیت نامه اش را در دفتر اسناد رسمی به ثبت رسانده است و با توجه به اختلافات خانوادگی او مرگش را خودکشی عنوان کردند اما مردم و طرفدارانش معتقد بودند ساواک به خاطر محبوبیت بالای تختی و مخالفتش با شاه پهلوی او را به قتل رسانده است.


آیت الله اژه ای درگذشت
آیت الله علی محمد اژه ای از علمای شهیر اصفهان بعد از ظهر دیروز در ۹۰ سالگی در گذشت. آیت الله اژه ای سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در اصفهان متولد شد. او مقدمات و سطوح دین را زیر نظر آیات سید مرتضی موحد ابطحی، میرزا محمد علی معلم حبیب آبادی، میرزا محمد طبیب زاده، سید صدرالدین کوهپایی، شیخ محمود مفید و مجد العلما نجفی آموخت و در جوانی از آیات سید محمد کوه کمره ای و سید ابوالحسن اصفهانی اجازه اجتهاد گرفت. 


عذرخواهی دانشگاه آکسفورد بخاطر جعل نام “خلیج فارس”
دانشگاه آکسفورد انگلیس از کاربرد واژه جعلی به جای خلیج فارس در یکی از کتاب های انتشارات این دانشگاه ، عذرخواهی کرد. در پی اعتراض ایرانیان مقیم انگلستان به دانشگاه آکسفورد برای استفاده از نام جعلی به جای خلیج فارس در یکی از کتاب های آموزش زبان مرکز انتشارات این دانشگاه ، مرکز ارتباطات دانشگاه آکسفورد با عذرخواهی از چاپ اشتباه نام خلیح فارس قول داد این اشتباه در چاپ های بعدی کتاب ستاره درخشان انتشارات دانشگاه آکسفورد اصلاح واز نام صحیح خلیح فارس استفاده شود. 


ایران دارای بیشترین تعداد روزنامه نگاران تبعیدی در جهان
گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۱۰ اعلام کردند که ایران برای دومین بار پی در پی بیشترین تعداد روزنامه نگاران تبعیدی رابه خود اختصاص داده است.در سال ۲۰۱۰ ایران با ۳۰ مورد تبعید روزنامه نگاران بیشترین تعداد روزنامه نگاران تبعیدی را در جهان بخود اختصاص داد. رادیو فرانسه گزارشگران بدون مرز در گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۱۰ اعلام کردند که ایران برای دومین بار پی در پی بیشترین تعداد روزنامه نگاران تبعیدی رابه خود اختصاص داده است. 


تظاهرات خيابانی در چند شهر الجزایر در اعتراض به افزایش قیمت ها
به دنبال افزایش قیمت برخی اقلام مصرفی و بالا رفتن آمار بیکاری در بین جوانان تعدادی از شهرهای الجزایر طی بیست و چهار ساعت گذشته شاهد تظاهرات اعتراضی گسترده ای بود. بر اساس گزارش روز پنج شنبه ۶-۱-۲۰۱۱ تلویزیون الجزایر نیروهای امنیتی تاکنون دهها نفر از معترضان را در این تظاهرات دستگیر کرده اند. 



شکنجه های طاقت فرسا و شرایط قرون وسطایی باعث خودکشی یک زندانی گردید
روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه حوالی ساعت ۱۲:۰۰ زندانی جوانی بنام عیسی شجاعی ۲۶ ساله برای رهایی یافتن از شکنجه ها،شرایط طاقت فرسا و قرون وسطایی در حسینیۀ سلولهای انفرادی بند۱ معروف به سگدونی اقدام به خودکشی نمود. در لحظاتی پایانی عمر این جوان که خود را دار زده بود. زندانیان سیاسی محبوس در آنجا متوجه حلقه آویز شدن وی شدند و او را از طناب خارج کردند.هنگام پایین آوردن از طناب رنگ چهرۀ او تغییر کرده بود 

جزئیات بازداشت و احضار بیش از ۶۰ تن از شهروندان مسیحی دركریسمس
وقوع ۳۰ زلزله در ۲۴ساعت اخیر در استان فارساروپا
خلیج قارس "در اسناد و نشان های ارتش
علی سعید لو موفق به کسب آرای لازمه جهت کسب عنوان نایب رییسی کنفدراسیون آسیا نگردید
آیا مهران مدیری با جمهوری اسلامی رابطه ویژه ای دارد؟
مهران مدیری در برنامه تازه اش دو کلمه مقدس مادر و آریایی را مسخره کرد/پاسخ ما: تحریم قهوه تلخ
صادق لاریجانی: قضات مواظب پیامدهای احکام خود باشند
موافقت با ازدواج دو دختر ايراني با يكديگرساختند
اعدام زندانیان سیاسی را محکوم می کنیم!


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به سبز سایت بپیوندید

No comments:

Post a Comment