انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Friday, February 11, 2011




«مردم برای اعتراض به استبداد دینی منتظر مجوز نمی‌مانند»
تنها سه روز به ۲۵ بهمن مانده؛ روز پیشنهادی موسوی و کروبی برای راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس. موج تازه‌ای از دستگیری‌‌ها آغاز شده و طرفداران جنبش سبز اعلام کرده‌اند که به هر قیمتی در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد.



«عزم مردم گوش‌های سنگین را شنوا می‌کند»
مجمع نمایندگان ادوار مجلس در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد انقلاب پیشنهادهایی کرده که به گفته خودش «کم‌ترین هزینه» برای «گذر از بحران» است. برخی تحلیلگران این بیانیه را برنده‌تر از آخرین بیانیه موسوی و کروبی می‌دانند. 


خامنه‌ای و دشواری‌های حذف رفسنجانی
با نزدیک شدن به اجلاس مجلس خبرگان تلاش مخالفان اکبر هاشمی رفسنجانی برای زیر سوال بردن جایگاه او در این مجلس نیز افزایش می‌یابد. مهمترین انتقاد به رفسنجانی عدم تبعیت از رهبر جمهوری اسلامی علی خامنه‌ای است.



بيانيه حمايت جمعي ازكاميونداران از شركت در راهپيمايي 25 بهمن
جمعي ازكاميونداران از شركت در راهپيمايي 25 بهمن با صدور بيانيه اي حمايت كردند . متن كامل اين بيانيه به شرح زيراست : درشرايطي كه گراني مايحتاج اوليه كمرشكن شده وفقرو بيكاري بيداد ميكند وبخصوص درآستانه 22بهمن كه يادآورخواسته هاي همه مردم براي زندگي بهتربود نه تنها بهبودي نيافته بلكه وضعيت بسابدترشده است ولي دست اندركاران نظام آن راوارونه جلوه ميدهند وحتي بابرگزاري راهپيمايي درروز 22بهمن ميخواهند وانمود كنند كه اوضاع خوب است درصورتيكه بعدازحذف يارانه ها نه تنهاماكاميونداران بلكه تمام اقشار ازگراني سرسام آوراوليه ترين مايحتاج زندگي كمرشان خم شده است ,به همين دليل ما ازراهپيمايي 25 بهمن حمايت ميكنيم وازهمه هموطنان ميخواهيم كه دراين راهپيمايي شركت كنند واعتراض خودمان را به گوش جهانيان برسانيم. جمعي ازرانندگان كاميون - تهران


بيانيه جمعي از پرستاران در حمايت از شركت در راهپيمايي مردمي در 25 بهمن
جمعي از پرستاران در حمايت از شركت در راهپيمايي مردمي در 25 بهمن بيانيه اي دادند . متن كامل اين بيانيه به شرح زير است : هموطنان شريف و آگاه ضمن گراميداشت خاطره شهدايي كه براي آزادي جان دادند و انقلاب بهمن 57 را خلق كردند براي گراميداشت انقلاب 57 و تداوم خواسته هاي آن انقلاب آزاديخواهانه وحمايت از خيزش مردم مصروتونس در تظاهرات روز 25 بهمن ساعت 1500 از ميدان امام حسين شروع و به سمت ميدان انقلاب و آزادي ادامه خواهد يافت شركت خواهيم كرد وازهمه پرستاران وساير مردم ميخواهيم كه در اين تظاهرات مردمي شركت كنند . مابارديگر به خيابان برميگرديم وبه همه دنيا نشان خواهيم داد كه ما هم ديكتاتوري را نمي خواهيم ونبايد به آن تن بدهيم . جمعي از پرستاران بيمارستان مصطفي خميني سه شنبه نوزدهم بهمن 1389 


كاركنان اخراجي نوشابه سازي ساسان از شركت خود در تظاهرات 25 بهمن خبر دادند
جمعي از كاركنان اخراجي نوشابه سازي ساسان از شركت خود در تظاهرات 25 بهمن خبر دادند . متن بيانيه آنها كه يك نسخه آن نيز براي آژانس ايران خبـــــــــر ارسال شده است به شرح زير ميباشد : با گراميداشت خاطره شهدايي كه براي آزادي جان خود را فدا كردند ما كاركنان و كارگران اخراجي نوشابه سازي ساسان , به همه ميگوييم كه بيايد در راهپيمايي 25 بهمن همه با هم فرياد مرگ بر ديكتاتور را بارديگر سربدهيم و در ادامه صدايي كه 32 سال قبل فداكار ترين جوانان و مردم ميهنمان سر داده و انقلاب را خلق كردند, فرياد بزنيم . حاكميت ديكتاتوري ميخواهد همه اقدامات سركوبگرانه و نابودي سرمايه ها و دارو ندار اين ملت و همچنين دزديها و فقر و بيكاري و اعتياد و همه كشتار و اعدام و جنايات خودش را توجيه و آ نرا مشروعيت ببخشد ولي ما ميگوييم نه به سركوب واستبداد - نه به فقر ومحروميت و بيكاري - نه به اعدام وكشتار وشكنجه وزندان وما فقط آزادي وخاك مملكتمان را كه مال ماست ميخواهيم براي فرياد كردن همين خواسته ها روز روز 25 بهمن باز به خيابان مي آييم 


استقبال و تبليغ تظاهرات 25بهمن
مردم در تهران با استقبال گسترده از فراخوان عمومی برای حضور در راهپیمایی اعتراضی روز 25 بهمن, شروع به پخش فراخوان های این تظاهرات در سطح شهر کرده اند. پخش تراکت ها، کاغذ نوشته ها و نوشتن شعارهای مرگ بردیکتاتور و مرگ بر خامنه ای به ميزاني گسترش يافته که در بسياري از نقاط شهر نشانه های این فراخوان و دعوت به تظاهرات اعتراضی, دیده می شود. 


مبارک کناره گیری کرد
عمرسلیمان، معاون رییس جمهوری مصر در تلویزیون این کشور خبر کناره گیری حسنی مبارک را از قدرت اعلام کرد. صدها هزار نفر که از هجده روز قبل در مرکز قاهره جمع شده اند، با خوشحالی از استعفای آقای مبارک استقبال کردند. 



پوشش لحظه به لحظه تحولات سیاسی مصر
18:20 یکی دیگر از جوانان معترض مصری که در روزهای اخیر در میدان تحریر قاهره حضور داشته، در سایت توئیتر نوشته است: "نمی‌توانم جلوی اشک‌هایم را بگیرم. هیچوقت، اینقدر در زندگیم به خودم افتخار نکرده‌ام." 18:15 وائل غنیم، از مدیران گوگل و یکی از چهره‌های شاخص معترضان مصر در سایت توئیتر نوشته است: "درخواست از تمام مصریان تحصیلکرده در سراسر دنیا؛ هرچه زودتر برای ساختن کشورمان برگردید." 18:09 بر اساس گزارش‌هایی که پیش از این، سایت ویکی‌لیکس منتشر کرده است، آقای طنطاوی که رئیس شورای عالی نظامی مصر است و اداره امور این کشور را به عهده دارد، از نظر مقامات دولت آمریکا یک متحد به شمار می‌رود که "متعهد است از وقوع جنگی دیگر بین مصر و اسرائیل جلوگیری کند." 


ادامه دستگیریها :محمودی مسوول حوزه شرق تهران جبهه مشارکت بازداشت شد
غلامحسین محمودی میمندی مسئول حوزه شرق حزب مشارکت در تهران باز داشت شد. به گزارش کلمه، غلامحسین محمودی صبح امروز در منزل خود توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. بر اساس خبرها، دلیل بازداشت وی شرکت در کلاس های موسسه صراط و فعالیت در جبهه مشارکت ایران اسلامی می باشد. موسسه ی صراط اقدام به برگزاری کلاس هایی در ارتباط با کتاب های دکتر سروش کرده بود که اعضای شرکت کننده در این کلاس مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفته اند. گفتنی ست، شجاعی، دیگر شرکت کننده ی این کلاس ها بوده که صبح امروز بازداشت شده است. 


طرح زوج و فرد خودروها از اول اسفند در سراسر تهران اجرا می شود
شورای عالی ترافیک ایران تصویب کرد که طرح تردد نوبتی خودروها موسوم به "طرح زوج و فرد" در سراسر تهران از اول اسفند اجرا شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز پنج شنبه ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه)، شورای عالی ترافیک همچنین از اجرای طرح زوج و فرد کنونی تا پایان بهمن خبر داد. بر اساس یکی از بندهای این مصوبه، محدوده جدید طرح ترافیک هم از ابتدای سال آینده به صورت دائمی عمل می شود. طرح ترافیک کنونی در محدوده‌ای به وسعت ۷۵ کیلومتر مربع اجرا می‌شود اما در طرح پیشنهادی استانداری تهران، وسعت این محدوده به ۱۲۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است. 


«حصر خانگی» مهدی کروبی تا روز ۲۵ بهمن
وب‌‌سایت سحام‌نیوز اعلام کرد نیروهای امنیتی مانع از دیدار اعضای خانواده مهدی کروبی با وی شده‌اند. این سایت نوشته که مأموران امنیتی در برابر ساختمان منزل مسکونی مهدی کروبی مستقر شده و به فرزند کروبی اعلام کرده‌اند که حق ورود به منزل پدرش را تا روز ۲۵ بهمن ماه نخواهد داشت. مهدی کروبی و میرحسین موسوی به تازگی در نامه‌ای خطاب به وزارت کشور ، برای برگزاری یک راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن ماه درخواست مجوز کرده بودند. وب‌سایت سحام‌نیوز تشدید محدودیت‌ها در مورد مهدی کروبی را بی‌ارتباط با این موضوع ندانسته است. 


فراخوان‌های اینترنتی و تلاش برای سازماندهی تظاهرات تازه در ایران
درخواست رهبران مخالفان دولت ایران برای صدور مجوز راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن ماه، استقبال کاربران ایرانی اینترنت را به دنبال داشته است و بسیاری از آنها، این درخواست را نوعی اعلام فراخوان برای تظاهرات دوباره معترضان تعبیر کرده‌اند. فعالان در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی از جمله کاربران سایت‌های فیس‌بوک و توئیتر، بعد از انتشار درخواست مجوز رهبران معترضان در ایران، شرایط امروز را مشابه روزها و هفته‌های اول اعتراضات بعد از اعلام نتیجه آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ خوانده‌ و کارزاری گسترده را در اینترنت برای فراخواندن همگان به تظاهرات روز ۲۵ بهمن ماه به راه انداخته اند. 


برگزاری راهپیمایی ها وگردهمایی ازحقوق به رسمیت شناخته شده وقانونی شهروندان است
مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی طی صدور بیانیه ای تفصیلی و تحلیلی از شرایط فعلی کشور، ضمن انتقاد از شرایط موجود، خواستار برگزاری انتخابات آزاد وبدون نظارت استصوابی – با نظارت نهادهای مردمی و رسانه های آزاد – آزادی زندانیان سیاسی , آزادی رسانه ها و روزنامه ها, ازمیان برداشتن سانسور و فیلتر وپارازیت , آزادی احزاب وگروه های سیاسی وآزادی حق برگزاری اجتماعات و راهپیمایی ها, به رسمیت شناختن حقوق مردم وحق انتخاب کردن و انتخاب شدن گردید. 


اتحادیه اروپا شرکت در مراسم سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی را تحریم کرد
اتحادیه اروپا به نشانۀ اعتراض به اعدام زهرا بهرامی شرکت در تمامی مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی به ویژه در تهران، بروکسل و ژنو را تحریم کرد. بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا به نشانۀ اعتراض به اعدام زهرا بهرامی شرکت در تمام مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را به ویژه در تهران، بروکسل و ژنو تحریم کردند. تحریم جشن های سی و دومین سالگرد انقلاب ایران در ژنو و بروکسل از آنرو صورت گرفته که این دو شهر به عنوان نماد حقوق بشر به شمار می روند. کمیتۀ سیاسی-امنیتی اتحادیه اروپا در چهارم فوریه تصمیم گرفت که شرکت در جشن های سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی از سوی اتحادیه اروپا تحریم شود 

مبارک کناره گیری کرد
ایران در هفته ای که گذشت؛ ۲۲ بهمن ۱۳۸۹
آغاز فعالیت شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
کلیه ارتباطات تلفنی مهدی کروبی و اعضای خانواده اش قطع شد
انفجار مهیب خط لوله گاز در نزدیکی قم
شکست راهپیمایی 22 بهمن
كتك خوردن يك مزدور انتظامي توسط جوانان خشمگين اصفهاني
«درگذشت ماموستا عزالدین حسینی، از رهبران کرد»
قطع سراسری اس ام اس ها در یزد، امروز 22 بهمن (هراس کودتاچیان از 25 بهمن سبز)
روز ۲۵ بهمن برای ملت ایران، دروازه همان راهی است که ملت مصر آنرا پیمود
جمعی از خانواده‌های زندانيان سياسی: عزيزانمان را به ما بازگردانيد، آنها گروگان سياسی نيستند، کلمه
حسنی مبارک از قدرت برکنار شد


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید



محدودیت گسترده تماسهای تلفنی درتهران 

اتحادیه اروپا شرکت در تمامی مراسم رسمی مربوط به پیروزی انقلاب ۵٧ را تحریم کرد 

احمدی نژاد: خاورمیانه جدید بدون آمریکا و اسراییل در راه است 

خروج ناگهانی حسنی مبارک از قاهره در شامگاه هجدهمین روز اعتراضات 

گروه‌های سیاسی مخالف در مصر

/‌‌٢٢بهمن؛ بركت ايستادگي/‌ هاشمي رفسنجاني به خيل راهپيمايان پيوست 

تكذيب ادعاي ايران توسط افغانستان 

سفیر سوئیس اجازه حضور در جلسه دادگاه کوهنوردان آمریکایی را نیافت 

جوانان بیکار در الجزایر دست به تظاهرات زدند 

هشدار عفو بین الملل در مورد احتمال اعدام دو جوان ایرانی 

اعلام حمایتِ زندانیان سیاسی از تظاهرات ۲۵ بهمن 

محل تمركز مزدوران سانديس خور عاريه اي نظام دردهكده المپيك 

متن کامل دفاعيه مهدی معتمدی مهر در دادگاه

شرح و تصاویر ضرب و شتم مهدی کروبی و پسرش در ۲۲ بهمن ۸۸ 

رهبر را ببین، کشور را بچاپ 

دربه‌درترین پرچم؛ سرنوشت پرچم ایران بعد از انقلاب ۵۷ 

«به آپارتايد آموزشی و آزار بهاييان پايان دهيد» 

مشکلات مالی معاملات نفتی ايران با هند از کی شروع شد و علت آن چیست؟ 

سوریه سایت های فیس بوک و یوتیوب را باز می‌کند 

عفو بین‌الملل اعلام کرد که در عراق زندانهای مخفی وجود دارد که در آنها زندانیان شکنجه می‌شوند 

قیام کنندگان درمصر می گویند به کمتر از رفتن نظام حاکم رضایت نمی‌دهند 

خلاصه اخبار قیام مصر روز يازدهم 

افزايش شعار نويسي عليه خامنه اي درتهران 

جشن پیروزی ما زمانی است که شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد را در تاریخ انقلاب بخوانیم 




No comments:

Post a Comment