انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Saturday, March 26, 2011




جمهوری اسلامی نظارت بین المللی بر حقوق بشر در ایران را رد کرد
یک سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی با رد تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای تعیین گزارشگر ویژه این سازمان برای ایران، این تصمیم را «ناموجه» و «ناعادلانه» خواند! همچنین برخی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی نیز به رای این شورا واکنش منفی نشان داده‌اند. 



تایید خبر کشته شدن پسر قذافی
برخی منابع خبری، کشته شدن یکی از پسران دیکتاتور لیبی در موشک‌باران نیروهای ناتو را تایید کردند. منابع آگاه خبری به پایگاه مفکرة الاسلام اعلام کردند که “خمیس قذافی ” فرزند معمر القذافی دیکتاتور لیبی در حمله روز جمعه هفته پیش نیروهای ناتو به منطقه باب العزیزیة در طرابلس پایتخت لیبی جان خود را از دست داده است. شبکه خبری پرس‌‌تی‌وی روز دوشنبه گذشته گزارش داد که “خمیس قذافی ” در حملات نیروهای غربی به این کشور کشته شده است.



توقف فروش جرثقیل به رژیم اسلامی
ایران خبـــــــــــــر:وال استریت ژورنال ۴ فروردین گزارش کرد گروه اتحاد علیه اتمی شدن رژیم ایران (uani)، اعلام کرد نسبت به توقف تحویل جرثقیل ها توسط شرکت ترکس قانع شده است. مارک والاس رئیس این گروه در این باره گفت: ما این اقدام شرکت ترکس مبنی بر توقف معاملات با رژیم ایران را تحسین کردیم. هر شرکتی که نسبت به امور اجتماعی احساس مسئولیت کند، باید از اینکه محصولاتش برای اعدامهای نفرت انگیز در ملاء عام استفاده میشود، وحشت زده شود. 



مرگ مشکوک چند زن زندانی بی دفاع در زندان اوین
بنابه گزارشات رسیده به “فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران” در طی چند هفتۀ اخیر چند نفر از زنان زندانی بند ۱ زندان اوین بطرز مشکوکی در گذشته اند. در طی یکماه گذشته حداقل ۳ تن از زنان زندانی این بند که آخرین آنها ، زندانی توران تربتی ۳۸ ساله است به طرز مشکوکی در حدود ۵ روز پیش در گذشت همچنین زن زندانی دیگری بنام خانم فاطمه عباسی پیش از این در زندان بطور ناگهانی درگذشت. هویت زن زندانی سوم متعاقبا اعلام خواهد 


اعدام مخفیانه یک زوج کلیمی- ارمنی به همراه سه تن دیگر و عدم تحویل پیکر دو اعدامی
سحرگاه روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه یک زوج کلیمی- ارمنی به همراه یک زن و دو مرد در زندان اوین به صورت مخفیانه اعدام شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دفتر کشیک شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ضمن تائید اجرای حکم اعدام ۵ نفر در سحرگاه دوشنبه از ارائه هرگونه توضیحی در خصوص نحوه تحویل اجساد و تدفین پیکر این زوج خودداری کرد. خانم آدیوا میرزا سلیمان کلیمی از ایرانیان کلیمی به همراه همسرش وارژان پطروسیان از ایرانیان ارمنی به همراه یک زن و دو مرد با هویت نامعلوم به صورت مخفیانه در زندان اوین اعدام شدند. 


دبیرستان مروی ماندگارترین مدرسه ایرانی به حوزه علمیه واگذار شد
دبیرستان ماندگار مروی پس از مدرسه دارالفنون به عنوان یکی از با قدمت ترین و کهن ترین مدارس ایرانی است که در زمان رضا شاه در کوچه مروی واقع در خیابان ناصرخسرو تهران راه اندازی و خیلی زود به محلی برای تحصیل دانش آموزان مستعد مناطق جنوبی تهران تبدیل شد. 


طالبانی و کرزی وارد تهران شدند
رئیس‌جمهور افغانستان و رئیس‌جمهور عراق، به منظور شرکت در مراسم جشن جهانی نوروز وارد تهران شدند. حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان و هیأت همراه در بدو ورود در فردگاه مهرآباد مورد استقبال مهدی غضنفری وزیر بازرگانی قرار گرفت. زلمای رسول وزیر امور خارجه و همچنین وزرای فرهنگ و اطلاعات و مالیه افغانستان، کرزی را در این سفر همراهی می‌کنند. 


دولت کانادا سقوط کرد
در پی رای عدم اعتماد احزاب مخالف در کانادا، دولت ‘استیون هارپر’ نخست وزیر این کشور، سقوط کرد. به نقل از پایگاه خبری بی.بی.سی؛ حزب لیبرال کانادا با حمایت دیگر احزاب مخالف دولت (اقلیت)، استیون هارپر را که به حز 


شورشیان لیبی شهر نفتی اجدابیا را از قذافی بازپس گرفتند
شورشیان مخالف معمر قذافی با پشتيبانی هوايی نیروهای ائتلاف بين‌المللی، روز شنبه موفق به بازپس‌گیری شهر استراتژيک نفتی اجدابيا در شرق لیبی از نيروهای دولتی لیبی شدند. این شورشیان می‌گویند: «بسیاری از جنگجویان قذافی در اجدابیا به اسارت درآمده‌اند.» به گزارش وب‌سایت انگلیسی تلویزیون الجزیره، روز جمعه هواپيماهای غربی تجهيزات و تانک‌های نيروهای قذافی را که خارج از شهر اجدابیا قرار داشتند، منهدم کردند تا شورشیان قادر به بازپس‌گیری این منطقه استراتژیک شوند. 


آخرین گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر ايران: جانشینم باید پوست کلفت باشد
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در روز بيست و چهارم مارس به تعيين يک گزارشگر ويژه برای حقوق بشر در ايران رای داد. يک روز بعد جمهوری اسلامی به اين مصوبه اعتراض کرد. اقدام سازمان ملل متحد همزمان با افزايش فشار نهادهای مدافع حقوق بشر در ايران و در سطح جهان صورت می‌گيرد که رژيم جمهوری اسلامی را به نقض گسترده و سيستماتيک موازين حقوق بشر متهم می‌کنند. 



اقدام مسلحانه در سنندج؛ «مسبب اصلی شرایط امنیتی است»
بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، افراد مسلح ناشناس در شهر سنندج با شلیک به سوی نیروهای پلیس، دو مأمور انتظامی را کشته‌اند. مهر ماه گذشته نیز دو فرد مسلح در میدان آزادی سنندج بر روی نیروهای پلیس حاضر در این میدان آتش گشودند که در جریان آن پنج نفر کشته و ۱۴ تن دیگر مجروح شدند. در همین ارتباط عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب کومله کردستان ایران، به پرسش‌های رادیو فردا پاسخ داده است. 


شرکت اتریشی فروش سوخت به ایران ایر را متوقف کرد
با پایان سوخت‌رسانی به ناوگان هوایی ایران در وین، هواپیماهای ایران ایر مجبور به فرود در فرودگاه‌های بوداپست و پراگ هستند. تحریم‌ بین‌المللی تاثیر مستقیم خود را آشکار کرده و سفر هوایی از ایران به اروپا را مختل ساخته است. دویجه وله:شرکت اتریشی “او ام فا” (OMV) فروش سوخت به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، “ایران ایر” را متوقف کرد. این کنسرن انرژی یکی از آخرین شرکت‌هایی به شمار می‌آمد که وظیفه سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در اروپا را برعهده داشت. 


العربیه : وزیر خارجه یمن از احتمال انتقال قدرت خبر داد
العربیه در خبری فوری اعلام کرد ابو بکر القربی از مقامات دولت یمن تصریح کرد امید است امروز به توافقی برای انتقال قدرت دست یابیم. وی افزود علی عبدالله صالح رئیس جمهور آماده است درمورد همه گزینه های انتقال قدرت گفتگو کند. 


میزان ید رادیواکتیو موجود در آب دریا در اطراف نیروگاه فوکوشیما ۱۲۵۰ برابر حد طبیعی است
میزان ید رادیواکتیو موجود در آب دریا در اطراف نیروگاه فوکوشیما ۱۲۵۰ برابر حد طبیعی است اخبار, جهانبدون دیدگاه » آژانس امنیت هسته ای ژاپن روز شنبه اعلام کرد میزان ید رادیواکتیو موجود در آب دریا در اطراف نیروگ 


آقای دادستان! ابراز عشق من کدام امنیت ملی را به خطر می انداخت؟
برای به دست آوردن آزادی همسرم هم التماس نخواهم کرد چه برسد به خاطر یک ملاقات حضوری بیست دقیقه ای». این بخشی از نامه «ژیلا بنی یعقوب» به دادستان تهران است. نامه ای که در پی محروم کردن ۷ ماهه وی از حق ملاقات حضوری با بهمن احمدی امویی همسر زندانی اش و رفتار عجیب مقامات قضایی با این روزنامه نگار درمواجهه با درخواست ملاقات نوشته شده است. 


در سوريه، اردن، ليبى، يمن، و نقاطى ديگر؛ زندگى قيام است و ديگر هيچ
در اين ميان عناصرى شبيه به آنچه كه در ايران به نام "حزب اللهى" و "لباس شخصى" خوانده مى شوند در كشورهاى عربى با نام رايج ولى غير رسمى "بلطجى" حضور دارند. آنها همان گونه كه در تونس و مصر با حمله به تظاهر كنندگان، خودى نشان دادند، اكنون در سوريه، يمن، اردن و نقاطى ديگر به ايفاى نقش خود براى دولتهاى حاكم مشغول اند. براى اينان زندگى هرچه باشد "عقيده و جهاد" نيست، زيرا كسى عليه مردمش جهاد نمى كند و آن كه مزد حملاتش را مى گيرد چندان معتقد نمى تواند باشد .... 

کاترين اشتون خواستار آزادی فوری موسوی و کروبی شد
«زنبق طلایی» شهر فلورانس برای نسرین ستوده مدافع حقوق بشر
نجف‌زاده، ستاره برنامه خبری ۲۰:۳۰، از فرانسه اخراج شد
ایران برای ساخت بمب اتمی «بیش از دو سال» زمان لازم دارد
احتمال افزایش هواپیماهای آمریکایی در لیبی؛ «ورود شورشیان به اجدابیا»
ابی، نوروز ۹۰ و آرزوی دیرینه بازگشت به ایران
راه تغییر در رفتار ناقضان حقوق بشر، «فشار دائم از هر طریق ممکن»
سرازیر شدن ایرانیان به سوی ارمنستان در نوروز
ده ها هزار نفر در لندن علیه سیاست اقتصادی دولت راهپیمایی کردند
آمریکا وآتارا را بعنوان رئیس جمهوری منتخب ساحل عاج به رسمیت شناخت
چند غیر نظامی در حمله هوایی ناتو در ولایت هلمند کشته شدند
طالبانی و کرزی برای شرکت در جشن نوروزی دولتی وارد تهران شدند



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





گزارشگری ویژه به ایران اعزام می شود/ قطعنامه پیشنهادی در شورای حقوق بشرتصویب شد 

شورای نگهبان به نمايندگان مجلس در مورد ديدارهای نوروزی هشدار داد 

انتقاد وزیر سابق اقتصاد ایران از بودجه سال جاری 

استقبال آمریکا از تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران 

ابراز خشنودی فعالان حقوق بشر از تعیین نماینده ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای ایران 

ايران در جعل وب سايت های سرشناس مورد ظن است 

حملات لباس شخصی های حامی حکومت اردن به تجمع معترضان 

شورای ملی مخالفان حکومت لیبی، رئیس دولت انتقالی این کشور را معرفی کرد 

تاکید معترضان یمن بر تداوم اعتراضات خیابانی تا سقوط حکومت 

شیرین عبادی: بعد از انتخابات 88 آخرین بخش آزادی سیاسی ایرانیان نیز سلب شد 

دبیرستان ماندگار مروی منحل و به حوزه علمیه واگذار شد 

احضارهای جدید به دادستانی اوین، حکومت تمام عیار پلیسی در آغاز سال نو 

عقب نشینی نیروهای حکومتی لیبی از شهر اجدابیه و ورود مخالفان به شهر 

اهدای زنبق طلايی شهر فلورانس به نسرين ستوده 

بخش مرکزی پایتخت یمن در اختیار مخالفان قرار گرفت 

واکنش رسمی جمهوری اسلامی به قطعنامه جهانی حقوق بشر

حملات لباس شخصی های حامی حکومت اردن به تجمع معترضان 

جمهوری اسلامی و چین مائویی 

احضار مجدد باقیمانده اعضای مشارکت و مجاهدین انقلاب: صدور بیانیه سیاسی ممنوع 

وزیر اطلاعات: دشمن برای انحراف نوروز سرمایه گذاری می کند 

روزنامه السياسه: كشورهاي عرب خليج فارس، شيعيان لبناني را اخراج مي‌كنند 

ورود رسمي كويت و اردن به جنگ ليبي 

مادر دستفروش تونسي: خوشحالم پسرم شعله انقلاب را روشن كرد 

جنگنده‌هاي قطري براي حمله به ليبي وارد يونان شدند 




No comments:

Post a Comment