انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Sunday, March 27, 2011




بیانیه آماج در مورد تجمع سیزده فروردین مردم آذربایجان برای دریاچه اورمیه در شهرهای آذربایجان
حماسه ای بیافرینیم از شور تا شعور سال گذشته که هواداران تیم محبوب و نماد هویت ملی آذربایجان تراکتور فراخوانی در جهت اعلام حمایت از دریاچه زیبا و نادر جهان ( اورمیه ) منتشر کردند هیچ کس برخورد چنین وحشیانه ای را از عوامل رژیم آپارتاید که حتی اعتراض مسالمت آمیز انسانهایی که برای حفظ محیط زیست خود با خانواده های خود به کنار دریاچه رفتند تا تنها از دولت فاشیستی ایران بخواهند آب سدها را برای احیا دریاچه باز کند انتظار نداشتند. اما برخوردهای خصمانه غلامان حلقه بدوش دیکتاتور نه تنها محدود به توهین و ضرب و شتم خانواده های آذربایجانی بلکه به دستگیری بهترین فرزندان این خطه نیز انجامید. حسین نصیری اکنون یکسال است که در زندان تبریز با بدترین شرایط مواجه است. مگر گناه او و سایر مردان آذربایجان چیست؟ به غیر از احیاء دریاچه!! نیروهای ضد شورش م 



اعلام حمایت دانشجویان دانشگاه های اورمیه از تجمعات سیزدهم فروردین در آذربایجان
هشت دهه است که ملت آذربایجان تحت ستم ها و تبعیضات مختلف سیستم فارس گرای تهران دست و پا میزند. آذربایجان در طی این سال ها مور استثمار و سئو استفاده مرکز نشینان واقع شده و ثروت های ملی ، زیر زمینی و طبیعی خود را یکی پس از دیگری از داده است. آذوح:برکسی پوشیده نیست که متاسفانه در اکثر مقاطع تاریخی برخی از عناصر مزدور آذربایجانی یاری گر این تاراج یا نظاره گر بی اعتراض آن بوده اند. اما امروز دیگر ملت تورک آذربایجان با عبر آموزی از حوادث تاریخی گذشته و پر فرازو نشیب خویش قصد تکرار دگربار اشتباهات مرگ بار خود را ندارد.



هشدار بانک مرکزی هند: خطر معامله با ایران
بانک مرکزی هند هشدار داده است که معامله مالی با ایران و کره شمالی می‌تواند خطرناک باشد. مردمک:بانک مرکزی هند به خاطر نگرانی از پولشویی و کمک مالی به عملیات تروریستی از سوی ایران و کره شمالی، از بانک های این کشور خواسته است که در معامله با اشخاص و منابع مالی این دو کشور احتیاط کنند. بر اساس گزارش «بیزینس استاندارد» این اقدام بانک هندی پس از آن صورت می گیرد که «نیروی ضربت مالی» در مورد معامله اعضایش با ایران و کره شمالی هشدار داده است. این گروه یک سازمان بین دولتی است که به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی هفت» تاسیس شده تا سیاستهای این کشورها را برای مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریستها توسعه دهد. 



مشاور بشار اسد : در درگیری های لاذقیه ۱۲ نفر کشته شدند
بثینه شعبان مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه ۲۷ – ۳ – ۲۰۱۱ اعلام کرد در درگیری های روز گذشته در لاذقیه ۱۲ نفرکشته شدند. العربیه:این منبع دولتی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت :” ۱۰ نفر از کشته شدگان از نیروهای امنیتی بودند و دو نفر نیز وابسته به گروههای مسلح هستند.” پیش از این یک منبع دولتی دیگر اعلام کرده بود دو نفر بر اثر شلیک تک تیراندازان یک ” گروه مسلح ” در شهرلاذقیه کشته و چند تن دیگر نیز زخمی شدند. 


جــشــن جــهــانــی نــوروز آغــاز شــد
دومین جشن جهانی نوروز با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و سران کشورهای حوزه تمدنی نوروز در مجموعه سعدآباد تهران آغاز شد. مراسم افتتاحیه دومین جشن جهانی نوروز امروز یکشنبه با حضور روسای جمهور ایران، تاجیکستان، عراق، افغانستان و ترکمنستان، معاون اول، رییس دفتر و مشاور ارشد رییس جمهور کشورمان و نیز رییس مجلس پاکستان، معاون رییس جمهور زنگبار، معاونین نخست وزیران ترکیه و آذربایجان، وزرای خارجه لبنان و عمان، وزیر بهداشت، رفاه و خانواده هند، وزیر فرهنگ قرقیزستان، معاون رییس مجلس قزاقستان، دبیرکل اکو و سفرای ازبکستان سنگاپور در محل حافظه سعدآباد تهران برگزار شد. 


علی عبدالله صالح: به جده یا پاریس پناهنده نمی شوم
علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن روز یکشنبه ۲۷-۳-۲۰۱۱ در گفتگو با ” العربیه ” اعلام کرد اگر انتقال قدرت ، مسالمت آمیز و با احترام همراه باشد طی دو ساعت کناره گیری خواهد کرد. العربیه:رئیس جمهور یمن در این گقتگو که در صنعاء انجام شد با اشاره به آینده سیاسی خود تاکید کرد :” در صورت کناره گیری از قدرت در یمن به عنوان دبیرحزب کنگره ملی خواهد ماند.” 


توکلی: هدفمند کردن یارانه‌ها به شکلی کاملاً امنیتی اجرا شد
احمد توکلی، نماينده تهران و رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگویی با روزنامه همشهری، که ویژه‌نامه نوروزی این روزنامه منتشر شده، گفته است که «در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به شکلی کاملاً امنیتی به تولیدکنندگان فشار وارد آمد تا تولیدکنندگان قیمت‌ها را بالا نبرند.» وی در این مورد افزوده است: «مثلاً یک مقام بلندپایه دولت، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن را جمع کرد به آنها گفت که همه بسته‌های سیاستی ما آماده است، زندان هم آماده است! من فکر نمی‌کنم در تاریخ ایران چنین حرفی سابقه داشته باشد و بعد از انقلاب حتماً سابقه نداشته و قبل از آن هم تا جایی که اطلاع دارم، به عوامل اقتصادی از این حرف‌ها نمی‌زدند که با تهدید زندان به همکاری وادارشان کنند.»


کاترين اشتون خواستار آزادی فوری موسوی و کروبی شد
کاترین اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، با انتشار بيانيه‌ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، رهبران مخالفان دولت در ايران، شد. خانم اشتون همچنين با اشاره به محدوديت‌های ايجاد شده برای ميرحسين موسوی و مهدی کروبی گفت: «تماس‌هايی از سوی اتحاديه اروپا با مقامات ايرانی در تهران و سفيران جمهوری اسلامی در پايتخت‌های کشورهای اتحاديه اروپا گرفته شده و از آنها خواسته شده در اين مورد توضيح دهند.» 


روایت یک سال صبر و استقامت در همراهی با مردم
گروه سیاسی: یکسال صبر و استقامت، یکسال با همه مشقت ها و محدودیت ها با همه تهمت ها و طعنه ها در کنار مردمی بودن که نام او را از صندوق های رای تا کوچه و خیابان فریاد زدند. این شاید خلاصه میرحسین موسوی باشد برای سال ۱۳۸۹. حالا که میر حسین موسوی را از مردم خود جدا کرده اند شاید فرصتی باشد تا نیک ببینیم که او چه می گفت و به چه می اندیشید؟ آیا مانند قدرت پرستان همه چیزخواه سودای ریاست و حکومت داشت چنانکه مدعیان مسند نشین می پندارند و آیا آرمانی جز بازگشت به قانون، بازگشت به کرامت انسانی و اعتلای ایران اسلامی در سر می پروراند؟ 


«اخراجی های۳» موفقیت یا شکست؟
ایرنا خبرگزاری دولتی ایران همراه با خبرگزاری نیمه رسمی فارس گزارش کرد فروش فیلم «اخراجی های۳» ساخته مسعود ده نمکی از مرز یک میلیارد تومان گذشت. بنا به این گزارش فروش این فیلم در تهران بیش از نیم میلیارد و کل شهرستان ها نیز حدود نیمی دیگری از میلیارد بوده است. 



در خواست فدراسیون فوتبال عربستان از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ضمانت امنیتی در ایران
فدراسیون فوتبال عربستان طی درخواستی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست تا ضمانت امنیتی لازم برای حضور تیم های عربستانی در تهران را برقرار سازد. این در خواست به خاطرترس ازحمله مجدد عوامل دولت جمهوری اسلامی وبسیجیان بر تیم های عربستانی حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صورت گرفته است. 


تعیین گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر برای ایران و واکنش مقامات ایران
روز پنجشنبه چهارم فروردین‌ماه، شرکت کنندگان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو با صدور قطعنامه ای به تعیین گزارشگر ویژه‌ای برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران رأی دادند. این قطعنامه با ۲۲ رای موافق در مقابل هفت رای مخالف و ۱۴ رأی ممتنع به تصویب رسید. این نخستین بار است که شورای حقوق بشر سازمان ملل، که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، برای کشوری گزارشگر ویژه تعیین می کند 


مخالفان لیبی به پیشروی در غرب ادامه می دهند
مخالفان معمر قذافی، رهبر لیبی که در شرق این کشور مستقر هستند، پس از آن که روز شنبه با پشتیبانی هوایی نیروهای غربی توانستند دو شهر را از کنترل نیروهای دولتی خارج سازند، امروز یکشنبه نیز به پیشروی در غرب کشور ادامه دادند. 


سه کودک جزو قربانيان حمله ناتو در افغانستان هستند
مقامات در ولايت جنوبی هلمند افغانستان می گويند در يک حمله هوایی ناتو که عليه مظنونين طالبان برنامه ريزی شده بود، يک خودرو شخصی نيز هدف قرار گرفت و هفت نفر از جمله سه کودک کشته شدند. ناتو پيشتر ضمن تصديق کشته شدن غيرنظاميان در اين حمله قول داده است تحقيقاتی جامع انجام دهد، اما گزارشی که روز شنبه توسط والی ولايت هلمند منتشر شد نخستين گزارشی است که جزیيات واقعه روز جمعه را شرح می دهد. 


هزینه‌های دخالت نظامی آمریکا در لیبی چیست؟
دستور باراک اوباما در روز نوزدهم ماه مارس گذشته برای مشارکت نیروهای آمریکایی در برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی، از سوی بسیاری مترادف با حدی از دخالت نظامی در این کشور تلقی شده و مباحث فراوانی را در مورد زمینه‌ها و هزینه‌های این اقدام به راه انداخته است. کا‌ترین وندن هوول، سردبیر مجله «نیشن» و از مفسران روزنامه «واشینگتن پست»، ضمن مقایسه دخالت نظامی آمریکا درلیبی با دو رویداد مهم یعنی عدم واکنش آمریکا به نسل‌کشی در روآندا و سپس حمله نظامی به عراق، انگیزه‌ها و پیامدهای تصمیم باراک اوباما را بررسی می‌کند. 


در سوريه، اردن، ليبى، يمن، و نقاطى ديگر؛ زندگى قيام است و ديگر هيچ
در اين ميان عناصرى شبيه به آنچه كه در ايران به نام "حزب اللهى" و "لباس شخصى" خوانده مى شوند در كشورهاى عربى با نام رايج ولى غير رسمى "بلطجى" حضور دارند. آنها همان گونه كه در تونس و مصر با حمله به تظاهر كنندگان، خودى نشان دادند، اكنون در سوريه، يمن، اردن و نقاطى ديگر به ايفاى نقش خود براى دولتهاى حاكم مشغول اند. براى اينان زندگى هرچه باشد "عقيده و جهاد" نيست، زيرا كسى عليه مردمش جهاد نمى كند و آن كه مزد حملاتش را مى گيرد چندان معتقد نمى تواند باشد .... 

مخالفان حکومت بحرین پیشنهاد کویت برای وساطت را پذیرفتند
شبه نظامیان طالبان حدود ۵۰ مامور پلیس افغان را ربودند
مخالفان رهبر لیبی، چند شهر را از دست نیروهای حکومتی خارج کرده اند
رئیس جمهوری یمن امروز با سران حزب حاکم دیدار می کند
استان‌های شمالی ایران رکورددار سفرهای نوروزی اعلام شدند
شورشيان در ليبی می گويند بُریَقه را پس گرفته اند
نجف‌زاده، ستاره برنامه خبری ۲۰:۳۰، از فرانسه اخراج شد
فعالیت‌های اقتصادی سپاه تا چه اندازه شفاف است؟
بازداشت یک شهروندان بهایی در شیراز
تدام سخت‌گیری‌ها بر مجید توکلی در سال جدید
وضعيت نيروگاه برق اتمی فوکوشيما کماکان خطرناک توصيف می شود
مواد رادیو اکتیو در منابع آب چند شهر ژاپن پیدا شد



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





استقامت مردم ژاپن 

ناتو فرماندهي اِعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان ليبي را به عهده ميگيرد 

هيلاري كلينتون تعيين گزارشگر ويژه براي ايران را تحسين كرد 

در سوريه، اردن، ليبى، يمن، و نقاطى ديگر؛ زندگى قيام است و ديگر هيچ! 

پاره کردن عکس بشار اسد و سرنگون کردن مجسمه حافظ اسد 

دولت کانادا سقوط کرد 

اپوزيسيون يمن مخالفت خود را با برقراري حالت فوق‌العاده در يمن اعلام کرد 

جمع آوری کلیه بیلبوردهای سخنان رهبری از سطح شهر تهران 

یک کشته و ۱۳۰ زخمی در جریان موج جدید اعتراضات در اردن 

خمس خود را صرف رسیدگی به حادثه دیدگان تظاهرات بحرین کنید

پروانه اسانلو: همسرم در شرایط جسمانی بسیارنامناسبی در زندان نگهداری می شود 

احمد توکلی: احمدی نژاد روحیه تکروانه و مستبدانه دارد 

تخریب مجسمه حافظ اسد و آتش زدن دفتر حزب بعث در جریان تظاهرات اعتراضی مردم سوریه 

تظاهرات صدها هزار نفری مردم انگلیس در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت 

پخش اعترافات ساختگی برای اثبات فرضیه ارتباط جنبش سبز و سازمان تروریستی مجاهدین خلق 

احضارهای جدید به دادستانی اوین، حکومت تمام عیار پلیسی در آغاز سال نو 

عقب نشینی نیروهای حکومتی لیبی از شهر اجدابیه و ورود مخالفان به شهر 

محاکمه نظامی شهرام امیری به اتهام جاسوسی پس از استقبال قهرمانانه از وی 

بخش مرکزی پایتخت یمن در اختیار مخالفان قرار گرفت 

حملات لباس شخصی های حامی حکومت اردن به تجمع معترضان 

عبدالکریم لاهیجی: عدم‌همکاری جمهوری‌اسلامی، باعث ارجاع پرونده به شورای‌امنیت خواهد شد

از کردستان تا آذربایجان کسی در امان نبود
رسیدگی به پرونده‌های اعدام، آسان است 

بازتاب تصويب قطعنامه اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران 

خبرهاي اقتصادي جهان، ‏چهارم فروردين 

ادامه جدال برای برگزاری جشن جهانی نوروز 

«اخراجی های۳» موفقیت یا شکست؟ 

نخبه کشی اقتصادی در ایران 



No comments:

Post a Comment