انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Tuesday, March 1, 2011




تدابیر امنیتی در سطح شهر تهران
مخالفان دولت ایران اعلام کرده‌اند که امروز ۱۰ اسفند ماه (۱مارس) در تهران و دیگر شهرها در اعتراض به حصر و بازداشت رهبران معترضان به خیابان‌ها خواهند آمد. گزارش‌ها از حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر تهران حکایت دارد. 



فریادهای شبانه و واکنش به خبر بازداشت موسوی و کروبی
با انتشار خبر انتقال میرحسین موسوی و مهدی کروبی به زندان حشمتیه اعتراض‌های داخلی و بین‌المللی به مسئولان جمهوری اسلامی افزایش یافته است. گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب برای دهم اسفند دعوت به یک راهپیمایی اعتراضی کرده‌اند. 


یادداشت محمد نوری‌زاد برای ۱۰ اسفند: اعتراض و تظاهرات، حق مردم است
ک روز همه ی این بریده (روزنامه) ها را از زیر تختم برداشتم و جلوی دوستان سپاهی گذاشتم و گفتم: “ببینید، در همه ی دنیا، مردم حق اعتراض و اعتصاب و تظاهرات و حتی اغتشاش و درگیری دارند. در قانون اساسی ما هم چنین حقی برای مردم دیده شده است... صبر می کنیم تا میزان خویشتن داری و احترام حاکمان خود را به حق قانونی مردمشان تماشا کنیم. “بصیرت” یعنی این! چرا که حاکمان بصیر هیچگاه پای بر حق مردم نمی نهند...



دستور حصر نخست وزیر امام (ره) از بیت رهبری صادر شده است
هیچ مقامی تا امروز و پس از این همه مدت حاضر نشد مسئولیت حصر را بپذیرد و یا آن را انکار کند. ضرغامی، حسینیان، محسنی اژه‌ای و شریعتمداری کمتر از آن‌اند که بتوانند به موضوع حصر مشروعیت ببخشند؛ اگرچه کاملاً از جزئیات آن باخبر باشند و سعی کنند با استفاده از واژهٔ «ضد انقلاب» عمل انجام شده را توجیه... 


«شلیک گاز اشک آور در پاسخ به شعار مرگ بر دیکتاتور در تهران»
یک شاهد عینی حاضر در خیابان انقلاب، پل چوبی به رادیو فردا می‌گوید که لحظه به لحظه بر تعداد مردم افزوده می‌شود. به گفته این شاهد عینی گاز اشک آور به سوی معترضان شلیک شده است. سایت کلمه نیز می نویسد شعارهای ياحسين، ميرحسين و مرگ برديکتاتور به طور پراکنده شنيده می شود. وی همچنین از حضور گسترده نیروهای انتظامی، لباس شخصی و همچنین «بسیج دانشجویی» خبر داده است. این شاهد عینی همچنین اعلام کرده است که تا کنون مردم شعاری سر نداده‌اند و آرام آرام به سمت میدان آزادی در حرکتند. وی همچنین در گفت‌و‌گو با رادیو فردا از حضور «بسیج دانش‌آموزی»، با یونیفرم مدرسه و مجهز به باتوم در سر برخی از تقاطع‌ها خبر داده، اما تأکید کرده است که تا کنون درگیری رخ نداده است. 


مخالفان، خیابان های اصلی‌ترین شهر بندری عمان را مسدود کردند
معترضین به گرانی و بیکاری در شهر ساحلی صحار عمان، که اصلی‌ترین بندر صادرات این کشور به شمار می‌رود، روز دوشنبه خیابان‌های منتهی به این بندر را مسدود کردند و بار دیگر خواستار اصلاحات شدند. به گزارش خبرگزاری‌های خارجی، صدها نفر از ساکنان صحار روز دوشنبه از ورود کامیون‌های باری به این بندر که روزانه ۱۶۰ هزار بشکه نفت در آن بارگیری می‌شود، جلوگیری کرده و فرمانداری این شهر و یک فروشگاه را نیز به آتش کشیدند. این سومین روز است که معترضان عمانی در شهر صحار به رغم تلاش‌های پلیس برای پراکنده کردن آن‌ها، شاهراه اصلی شهر مسقط، پایتخت عمان به صحار را محاصره کرده و مانع از تردد خودرو‌ها می‌شوند. شهر صحار در غرب مسقط و در ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. 


پرتاب نارنجک توسط جوانان به سمت مزدوران حکومتی
تقاطع خوش یکی از جوانان دو نارنجک از بالای یک ساختمان به سمت مزدوران پرتاب کرد که مزدوران وحشت زده پراکنده شدند. 


“ناپدید” کردن در داخل کشور و تهدید روزنامه‌نگاران در خارج از کشور
در حالی که تعدادی از روشنفکران تبعیدی از سوی نهادهای امنیتی تهدید شده‌اند. از روز ۵ اسفند میرحسین موسوی صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده کلمه سبز و همسرش زهرا رهنورد روشنفکر و نویسنده، مهدی کروبی صاحب امتیاز روزنامه توقیف شده اعتماد ملی و همسرش فاطمه کروبی فعال مدنی، بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند. تا تاریخ انتشار این اطلاعیه محل بازداشت آنها رسما از سوی مقامات اعلام نشده است. گزارشگران بدون مرز 



میدان رسالت در دست مردم!
میدان رسالت در دست مردم است. مردم شجاعانه یورش مزدوران را دفع میکنند . دولت موبایل ها را قطع کرده است. امکان آنتن دادن موبایل ها در این منطقه وجود ندارد. 


هنرپیشه زن سینما و تلویزیون در گذشت
مهری ودادیان ـ بازیگر کهنه کار تئاتر، سینما و تلویزیون ـ عصر دیروز ـ ‌۹ اسفند ماه ـ در سن ۷۴ سالگی از دنیا رفت. این هنرمند چندی قبل به دلیل عفونت شدید ریه بالا بودن قند خون و نارسایی قلبی در بیمارستان «سجاد» بستری بود. ودادیان متولد ۱۳۱۵ است و از عمده فیلم‌هایش می‌توان از «شوهر آهوخانم»، «کمیته مجازات» علی حاتمی، «معادله» ابراهیم وحید‌زاده، «مرد آفتابی» همایون اسعدیان، «الوالو من جوجوم» مرضیه برومند، «رابطه» پوران درخشنده، «گل‌های داوودی» رسول صدرعاملی، «شازده احتجاب» بهمن فرمان‌آرا، «صبح روز چهارم» کامران شیردل،«رگبار» بهرام بیضایی و… نام برد. مراسم تشییع این هنرمند متعاقبا اعلام می‌شود. 


از امروز شروع یک مرحله‌ی تازه است
از ماه‌ها پیش و از وقتی که زمزمه‌‌های جرأت دست‌درازی حاکمیت به موسوی و کروبی قوت گرفت، بسیاری می‌گفتند: «موسوی (کروبی) دستگیر بشه، ایران قیامت می‌شه». ایران بزیفینگ:پس از ماه‌ها خویشتنداری حاکمیت از ترس چنین اتفاقی و بعد از زخمی که از قدرت‌نمایی مردم در ۲۵ بهمن خورده، همان یک ذره عقلانیت و حسابگری‌ را هم کنار گذاشته و در واکنشی عصبی به سراغ این دو رهبر جنبش رفته است. و دیگر مسجل شده که حتا به حصر قرون وسطایی آنها ( بستن راه همه‌ چیز حتا خورد و خوراک به روش یزیدی) هم قانع نشده‌، و هر دو را به همراه همسران‌شان به مکان‌هایی نامعلوم و نظامی-امنیتی منتقل کرده‌ است 


ترس و وحشت حکومت اسلامی ازچهارشنبه سوری
موسی خلیل‌الهی دادستان جنایتکار حکومت آخوندی در تبریز گفت: با فروشندگان مواد محترقه به‌عنوان قاچاقچی برخورد خواهد شد. وی افزود: دادسرای عمومی و انقلاب تبریز برخورد با کسانی که امنیت و آسایش عمومی را مورد مخاطره قرار دهند و از مردم سلب امنیت به هر طریق ممکن از جمله با پرتاب ترقه و ایجاد صداهای ناهنجار کنند به‌عنوان ایجادکنندگان اخلال در نظم عمومی به‌شدت برخورد قانونی خواهد شد. از خانواده‌ها می‌خواهیم نسبت به کارهای جوانان خود نظارت کامل داشته باشند تا خدای ناکرده از بروز حوادث ناگوار برای جوانان خود و دیگران که عواقب قانونی نیز خواهد داشت جلوگیری به‌عمل آورند. 


سه شنبه های اعتراض و روز جهانی زن
پذیرش و فراخوان ۱۷ اسفند، روز جهانی زن به عنوان یکی از سه شنبه های اعتراض در اسفندماه ۸۹، را باید نقطه عطف مهمی در پیوند مبان جنبش زنان با جنبش ضددیکتاتوری مردم دانست. زنان ایران:اعلام روز جهانی زن به عنوان روزی که ایرانیان سراسر کشور به همراه ایرانیان خارج از کشور، دوشادوش هم فریاد مرگ بر دیکتاتور سر خواهند داد و برای خواست های بر حق خود خواهند جنگید، اعتراف به اهمیت و نقش فوق العاده زنان کشور در مبارزات ضداستبدادی جاری است. اینکه نسل جوانکشور، فعالان سیاسی و مدنی و سازماندهندگان حرکت های اعتراضی کنونی، به نقش و جایگاه روز جهانی زن در جنبش زنان تا به این حد توجه نشان داده اند، برای جامعه ی زنان بسیار مسرت بخش است 



فراخوان گروه عدالت سبز برای ۸ مارس روزجهانی زن
روز زن را به روز آزادیخواهی و عدالت زن ایرانی تبدیل کنیم ما هرگز دیگر آرام نمی گیریم و بر جای خود نمی نشینیم , ما جای خودرا در صف اول مقدم پیدا میکنیم و بس! زنان و مردان آزدیخواه / مردم دلیرو بی باک این روزها و در شرایطی که کشورمان بعداز سالها تحمل درد و رنج و زور, در مسیر کسب آزادی گام نهاده وهمه یک دل و یکرنگ در کوچه و خیابان ها فریاد نفی دیکتاتوری سر می دهند, برما زنان این خاک بعنوان مادران میهن است که در روز زن , بسیار فراتراز کسب برابری , برای ایجاد تغییری برای عدالت در کشورمان و رسیدن به آزادی گام برداریم .ما زنان وارثان خاکی هستیم که روزی ایران زمین نام گرفت . پس به جاست که در روزی که به اسم ما زنان , نامگذاری شده , هویت خود را بر هویت خاک خود همگون سازیم و بعنوان یک زن ایرانی , ندای ” ندا “ و ترانه سرای ” ترانه “ باشیم, همانها که خاطره شان بر سنگ فرش همین خیابانها نقش بسته است , و شعله ای باشیم از آتشی که زهرا بهرامی از آن دم زد . آنجا که گفت : ما هرگز دیگر آرام نمیگیریم و برجای خود نمی نشینیم , ما جای خود را در صف اول و مقدم پیدا میکنیم و بس ! 

اعتراض ۷۰۰ فعال مدنی به حکم صادره برای نسرین ستوده
تبریک همگانی – کمک از همه دوستان برای ۱۷ اسفند
سایت مشایی: رحیمی برکنار می شود
» «تجمع‌های اعتراضی در تهران و چند شهر دیگر»
» رئیس پارلمان اروپا خواستار آزادی «بی‌قید و شرط» موسوی و کروبی شد
انتقال مدیریت از داخل به خارج
فخرالسادات محتشمی پور در راهپيمايی امروز دستگير شد، ندای سبز آزادی
» اعتراضات گسترده مردم به صورت زنجيره ای در اکثر نقاط تهران ادامه دارد، فعالين حقوق بشر دمکراسی
گزارش ويژه يک شاهد عينی از درگيری های امروز؛ جمعيت از ۲۵ بهمن بيشتر است
بازداشت ۵۰ تن از شهروندان معترض در ميدان انقلاب، هرانا
آتش زدن خودروی انتظامی در ميدان انقلاب، سحام نيوز
تجمع مردم در ميدان فردوسی، تقاطع بهبودی و تقاطع نواب، کلمه


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





آمريکا خواستار آزادي مهدي کروبي و ميرحسين موسوي شد 

عمل غير انساني شلاق در ملاء عام در شهرستان لامرد به اجرا در آمد 

سخنگوي قوه جنايتكار قضاييه به اعدامهاي گسترده طي هفته گذشته اعتراف كرد 

خروش الله اكبر درنجف آباد و زرين شهر 

کلینتون: ایران خشونت در خارج و استبداد در داخل را دنبال می کند

فرمانده کل بسیج: آنهایی كه به ضد انقلاب پیوسته‌اند مستحق شعار مرگ هستند 

امير پوردستان خبر داد:‌ تصويب طرح جامع نيروي زميني ارتش 

«دراویش در تظاهرات ۱۰ اسفند و سه‌شنبه‌های اعتراض حضور خواهند داشت» 

انتقاد از سکوت احمدی‌نژاد در مقابل فحاشی‌ها به فائزه هاشمی 

لحظه به لحظه با ایران: ۲۴ ساعت با اخبار در روز ۱۰ اسفند

بازداشت سه شهروند به خاطر شعار دادن در خیابان رودکی 

تهران بار دیگر به پادگان نظامی تبدیل شد 

قانون حمایت از خانواده اشکالات زیادی دارد 

اخراج خبرنگار ایرنا به دستور مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد 

خانواده کروبی: خبر خبرگزاری فارس، کذب محض است 

مجمع روحانیون مبارز خواستار پایان هرچه سریعتر حصر موسوی و کروبی شد 

نامه فرزند کروبی، شاهدی دیگر بر دروغگویی و فریب‌کاری نیروهای امنیتی 

در 8مارس با فرياد زنداني سياسي آزاد بايد گردد 

«سونامی مصرف روانگردان‌ها» در ایران؛ زنان در صدر 

طرح 39 نماينده براي مقابله با سگ بازي 

مشمولان خارج از كشور؛ 10ميليون تومان بدهيد، معاف شويد 

فرماندار شيراز : اگر تدبير استاندار نبود، تخت‌ جمشيد را هم مي‌فروختند! 

تعطيلي برخي از كلاس هاي دانشگاه تهران در روز ۱۰ اسفند ماه 

گزارش لحظه به لحظه از اعتراض‌هاي دهم اسفند - 2 




No comments:

Post a Comment