انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Tuesday, February 15, 2011




شعار 'مرگ بر کروبی، موسوی، خاتمی' در مجلس ایرانbr>صبح روز سه شنبه، 26 بهمن (15 فوریه)، سایت واحد مرکزی خبر، متعلق به سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ایران، گزارش کرد که هنگام سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس، در انتقاد شدید از راهپیمایی روز گذشته، "نمایندگان مجلس یکپارجه قیام کردند و به سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر منافق پرداختند." در این گزارش آمده است که "نمایندگان همچنین شعار مرگ بر موسوی، مرگ بر کروبی، موسوی و کروبی اعدام باید گردند، مرگ بر خاتمی و مرگ بر فتنه گر سر دادند." براساس این گزارش، هنگام سخنرانی علی لاریجانی، نمایندگان چندین بار سخنان او را با شعار هایی "علیه فتنه گران و آمریکا و رژیم صهیونیستی قطع کردند." 


بازداشت دو مقام سياسى دولت محمد خاتمى
على باقرى، مدير كل سياسى وزرات كشور و عبدالله ناصرى مدير عامل ايرنا، خبرگزارى رسمى جمهورى اسلامى در زمان رياست جمهورى محمد خاتمى و مشاور كنونى او بازداشت شده اند. در چند روز اخير برخى از فعالان سياسى و اجتماعى ديگرى هم در ايران بازداشت شده بودند. بازداشت اين افراد در شرايطى صورت مى گيرد كه رهبران مخالف در ايران روز دوشنبه ۲۵ بهمن را روز راهپيمايى سراسرى در كشور در "همبستگى با حركت هاى مردمى در منطقه" به ويژه مردم مصر و تونس اعلام كرده اند

فیس‌بوک‌ها انقلاب می‌کنند
یکی از ایرانی‌های ساکن خارج از کشور، اخبار ایران به انگلیسی را برای بقیه به اشتراک می‌گذارد. او معتقد است جهان باید مثل ماجرای مصر در مورد ایران آگاه شود و این به مردم ایران انرژی می‌دهد. سارا مدام دعا می‌کند و این دعا ها را در استتوس خود به اشتراک می‌گذارد. او گاهی هم به خامنه‌ای و احمدی نژاد متلک می‌اندازد « آخه ببینید چه بساطی درست کردید، ما به جای اینکه بریم دنبال پیشرفت و یادگیری باید یا مدام تو خیابان‌ها بدویم، یا پشت کامپیوترهامون اخبار تظاهرات رو بخونیم و بهم بریزیم» 


تظاهرات ۲۵ بهمن/ مردم یکدیگر را دوباره دیدند؛ جمعیت میلیونی بود، غافلگیری نیروهای امنیتی و فضای نظامی در شهر
گزارش یک شاهد عینی نیز از خیابان انقلاب حد فاصل خیابان قدس تا میدان انقلاب حاکی است که نیروهای امنیتی برای مقابله با جمعیت مردمی که شعار مرگ بر دیکتاتور و یا حسین میرحسین سر می‌دهند از گاز اشک آور و شلیک هوایی استفاده کرده‌اند. در برخی از نقاط از جمله تقاطع خیابان انقلاب و ولی عصر نیروهای امنیتی با مردم درگیر شده‌اند. به گفته شاهدان عینی، مأموران تلاش می‌کنند با استفاده از باتوم مانع از تجمع اعتراض کنندگان... کلمه شدیدا تحت حملات سایبری است و ساعاتی با مشکل به روز رسانی مواجه بود. اگر این مشکل تداوم یافت از صفحه فیس بوک کلمه اخبار را دریافت کنید خبرنگاران کلمه که در نقاط مختلف خیابان انقلاب تهران حد فاصل امام حسین تا آزادی حضور داشته اند حضور مردم را در راهپیمایی امروز که در پاسخ به فراخوان میرحسین موسوی و مهدی کروبی انجام شده است، میلیونی برآورد کرده و آن را تا حد زیادی با تظاهرات میلیونی مردم در ۲۵ خرداد ۸۸ در تهران مقایسه کرده اند. گزارش مشروح خبرنگاران کلمه از تظاهرات امروز تا ساعاتی دیگر در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت و اکنون تنها خلاصه خبرهای امروز را در زیر می بینید. 


حمله یگان ویژه ناجا به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان و ضرب و شتم آنان
کمیته گزارشگران حقوق بشر – صبح امروز، ۲۶ بهمن ماه تعدادی از بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. گزارش های دریافتی حاکی از آن است که برخی از بازداشت‌شدگان تجمع ۲۵ بهمن در تهران به بازداشت‌گاه پلیس امنیت در عشرت آباد منتقل شده‌اند. بنابر آخرین گزارش‌ها مردان بازداشت‌شده به کلانتری ۱۴۸ انقلاب واقع در تقاطع فلسطین و خیابان انقلاب و نیز بازداشتگاه عشرت آباد پلیس امنیت تهران منتقل شده‌اند. همچنین زنان دستگیر شده به بازداشتگاه مفاسد اجتماعی در خیابان وزرا انتقال یافته‌اند. 


علام نام ۱۵۰۰ تن دستگیر شده و انتقال همگی بازداشت‌شدگان به زندان اوین
کمیته گزارشگران حقوق بشر – با گذشت چند ساعت از تجمع خانواده‌های افراد دستگیر شده در جریان تجمع دیروز لیستی مرکب از ۱۵۰۰ نام از سوی مسئولان دادسرا خوانده و اعلام شد تمامی بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند. لازم به ذکر است صبح امروز، ۲۶ بهمن ماه بازداشت‌شدگان تجمع روز گذشته در تهران، به دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم انتقال یافته و برای آنان پرونده تشکیل شده است. این در حالی است که ماموران یگان ویژه، صبح امروز با حمله به خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.شب گذشته نیز نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی به قصد متفرق ساختن خانواده‌های تجمع کننده مقابل کلانتری ۱۴۸ انقلاب به آنان حمله کردند. این در حالی است که مراجع انتظامی و امنیتی کماکان از هر گونه پاسخگویی به خانواده‌ی بازداشت‌شدگان امتناع می‌کنند.اعلام نام ۱۵۰۰ تن بازداشتی در حالی است که کمی پیش سردار احمدرضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران در مصاحبه‌ای تعداد بازداشت‌شدگان را ۱۵۰ تن اعلام کرده بود.گفتنی است در برخورد خشونت بار ماموران با تجمع کنندگان در وقایع روز گذشته در تهران، یک شهروند کشته و دست کم سه نفر نیز با شکلیک مستقیم گلوله زخمی شده اند. خبرگزاری دولتی فارس نیز، با تایید این خبر عوامل خشونت را وابسته به «منافقین» خوانده است. 


یورش نیروهای امنیتی به دانشگاه شریف و ضرب و شتم دانش‌جویان
یورش نیروهای امنیتی به دانشگاه شریف و ضرب و شتم دانش‌جویان در حالی رخ داد که امروز، ۲۵ بهمن ماه تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در شهرهای مختلف ایران با دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در خیابان‌ها به راهپیمایی پرداخته بودند. به گزارش خانه حقوق بشر ایران، ساعت ۶ بعدازظهر روز جاری نیروهای گارد به داخل دانشگاه شریف یورش بردند و به ضرب و شتم دانشجویان حاضر در دانشگاه پرداختند. این در حالی است که تا ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر در دانشگاه تجمع برپا بود و بعد از آن زمانی‌که دانش‌جویان قصد خروج از دانشگاه را داشتند نیروهای گارد به دانشگاه حمله‌ور شدند. در جریان این یورش و ضرب و شتم تعدادی از دانشجویان از ناحیه‌ی سر مجروح شدند و هم‌اکنون در بیمارستان به سر می‌برند. هم‌چنین برخی گزارش‌ها حاکی از بازداشت چند تن از دانشجویان این دانشگاه است اما تا کنون اسامی و جزئیات بازداشت آن‌ها گزارش نشده است. 


نگرانی جامعه جهانی بهایی از شرایط حبس هفت رهبر بهاییان ایران
سازمان «جامعه جهانی بهایی» روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای از انتقال هفت تن از رهبران جامعه بهایی ایران به بندهایی با شرایط سخت‌تر در زندان گوهردشت کرج خبر داد. فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، مهوش ثابت، بهروز توکلی و وحید تیزفهم، هفت تن از رهبران جامعه بهایی ایران هستند که از حدود دو سال و نیم پیش در زندان به سر می‌برند. این زندانیان نخست هریک به ۲۰ سال زندان محکوم شدند ولی پس از آن به طور شفاهی به آنها اعلام شد که مدت حبس آنها از بیست سال به ده سال کاهش یافته‌است. بنا بر بیانیه تازه «جامعه جهانی بهایی»، دو زن زندانی بهایی، فریبا کمال‌آبادی و مهوش ثابت، هم‌اینک در شرایطی نگران‌کننده قرار گرفته‌اند. 



نمایندگان بحرین: چرا معترضان را می‌کشید؟ / نمایندگان ایران: چرا معترضان را نمی‌کشید؟
در حالی که جمعی از نمایندگان مجلس در ایران خواستار برخورد شدید با معترضان و اعدام موسوی و کروبی شده‌اند، جمعی از نمایندگان مجلس بحرین در اعتراض به کشته شدن یک هموطن خود در اعتراضات این کشور، از فعالیت دست کشیدند و احتمال استعفای خود را مطرح کردند. کلمه به گزارش رویترز، “ابراهیم المطر” عضو فراکسیون “وفاق ملی” در پارلمان بحرین اعلام کرد: فراکسیون “وفاق ملی” متشکل از تعدادی از نمایندگان شیعه در پارلمان بحرین امروز سه شنبه در اعتراض به کشته شدن یک شیعه بحرینی در تجمعات و راهپیمایی های دیروز مخالفین در این کشور، ادامه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآوردند. 


فراکسیون انقلاب خواستار محاکمه موسوی و کروبی بعنوان مفسد‌فی‌الارض شد
در پی حوادث روز گذشته فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با صدور بیانیه‌ای خواستار محاکمه موسوی و کروبی به عنوان مفسد فی‌الارض شد. در پی حوادث روز گذشته فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با صدور بیانیه‌ای خواستار محاکمه سران جنبش سبز شد. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: بیست و دوم بهمن ماه امسال همچون بیست و دو مراسم قبل بر اساس عشق و ارادت به امام راحل و خط اصیل این پیرمرد که در پیروی از ولایت فقیه تجلی می یابد، با عظمتی ستودنی به دست توانای شما خلق شد. این جشن البته با اخبار پیروزی مردم مصر و فرار یکی از دوستان استکبار و صهیونیسم برای ملت ما دو چندان و خیمه عزا و ماتم را در جبهه جریان استکبار برافراشت. ما نمایندگان مردم در خانه ملت بر خود فرض می‌دانیم ضمن تقدیر و تشکر از این حضور چند ده میلیونی که برگرفته از آگاهی و همراه با بصیرت شما بود، سر تواضع فرود آوریم و خدا را شکر کنیم. 


سومین دادگاه نسرین ستوده روز ۲۷ بهمن تشکیل خواهد شد
سومین جلسه دادگاه نسرین ستوده وکیل پایه یک دادگستری که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد، به اتهام «تظاهر به بی‌حجابی»(در یک ویدئوی شخصی) روز چهار‌شنبه ۲۷ بهمن ماه، ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود .به گزارش زنان ایران: برای برابری، جلسات قبلی دادگاه وی به دلیل ایرادات شکلی برگزار نشده بود.پیش از این شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، ستوده را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۱ سال زندان تعزیری، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم کرده بود. 


عفو بین‌الملل سرکوب تظاهرات ۲۵ بهمن را محکوم کرد
به دنبال برگزاری تظاهرات مخالفان دولت ایران در روز دوشنبه در پایتخت و چند شهر مختلف و مقابله نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی با آن، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای سرکوب این تظاهرات را محکوم کرده و بر حق مردم ایران برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز تاکید کرده است.حسیبه حاج‌صحراوی، قائم مقام بخش شمال آفریقا و خاور میانه در سازمان عفو بین‌الملل؛ که مقرش در لندن است، در این باره اظهار داشته است: 


آقای جمهوری اسلامی این ماییم، ننگ مزدوری را به فرزندان کردستان نمیتوانی بچسپانی! ویدئو
ویدیو را ببینید


“گل”چرامی خواهد از تبریز و اصفهان دیدن کند؟
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت وگویی با اشاره به سفر عبدالله گل رییس جمهور ترکیه به ایران گفت: سفر عبدالله گل به ایران اولا دو جانبه و به دعوت رسمی رییس جمهور ایران و در پاسخ به سفر دکتر احمدی نژاد به ترکیه انجام می شود. بنابراین طبیعی است ملاقات اصلی با رییس جمهور برای بررسی روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی خواهد بود.


دولت اسپانیا به بازداشت چند ساعته دیپلماتش در تهران اعتراض کرد
دولت اسپانیا به بازداشت یکی از دیپلماتهای بلند پایه این کشور در تهران اعتراض کرده است. به گفته وزارت خارجه اسپانیا ، روز دوشنبه خود روی « ایگناسیو پرز کامبرا » دیپلمات بلند پایه این کشور در تهران ، که بسمت سفارت در حرکت بود متوقف شد و این دیپلمات اسپانیایی بازداشت و به یک پاسگاه پلیس منتقل شد. آقای کامبرا پس از ۴ ساعت آزاد شد. وزارت خارجه اسپانیا ، سفیر جمهوری اسلامی در مادرید را برای ادای توضیحات در باره بازداشت دیپلماتش احضار کرد. وزیر خارجه اسپانیا نیز، درپیامی شفاهی، به این اقدام جمهوری اسلامی اعتراض کرد و آنرا « غیر قابل قبول » خواند. 

بیانیه «ایران ندا» در حمایت از اعتراضات مردمی
صانع ژاله عضو انجمن اسلامی است، نه بسیج
هم‌دلی هیلاری کلینتون با معترضان ایرانی
انتشار جزئیاتی درباره دانشجوی کشته شده در تظاهرات 25 بهمن
بررسی روزنامه های صبح تهران؛ سه شنبه 26 بهمن
نیویورک تایمز: سرکوب تظاهرات درایران همزمان با گسترش ناآرامی درخاورمیانه
اوباما: امیدوارم مردم ایران شجاعانه به دنبال اهداف‌شان باشند
نرگس محمدی، در پی حمله مأموران امنیتی در بیمارستان بستری شد / عکس
انحلال بازارچه ی خود اشتغالی بانوان مشهد
بیماری فریبا کمال‌آبادی، شهروند بهایی در زندان رجایی شهر کرج
خانواده زهرا بهرامی از دولت هلند هم شکایت دارند/منتظر نظر دادستان کل بودیم، قرار اعدام نبود
بیانیه ی همبستگی زنان ایرانی با زنان تونس



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید



نمایندگان مجلس شعار «مرگ بر موسوی، کروبی و خاتمی» سردادند 

دو روایت عینی از تظاهرات ۲۵ بهمن در تهران 

گوشه اي از وضعيت مجروحان تظاهرات 25بهمن 

تلويزيون بي.بي.سي: تظاهركنندگان در موارد مختلفي شعار مرگ بر ديكتاتور سر دادند. 

تلويزيون سي.ان.ان :دولت ايران تظاهرات در مصر را تحسين كرد، ولي تظاهرات امروز را به شدت سركوب نمود 

ضرب وشتم وحشيانه مردم با باتوم

خامنه اي بدونه بزودي سرنگونه ( فيلمي از تظاهرات مردم دلير تهران - 25 بهمن ) 

دستگيري معترضين در اصفهان 

کشته و مجروح شدن سه تن از شهروندان معترض 

تظاهرات 25بهمن, كليد خورد! 

مجلس علیه رهبران جنبش سبز 

گزارش خبرنگار خودنویس از تجمع بزرگ مردم شیراز 

اخبار تایید نشده از حضور موسوی و رهنورد در میان مردم 

سبزها مقابل کاخ سفید: خامنه‌ای، خامنه‌ای، استعفا، استعفا

آژیر خطر برای سبزها 

نامه سمیرا جمشیدی، همسر پیمان عارف به رییس قوه قضاییه

«به آپارتايد آموزشی و آزار بهاييان پايان دهيد» 

وزارت امورخارجه آمریکا «توییت» فارسی می‌فرستد 

تاسیسات هسته‌ای ایران «کرم» دارد 

گزارش مشروح خبرنگاران کلمه از تظاهرات ۲۵ بهمن تهران 

نسخه جدید و ویراسته منشور جنبش سبز به زودی منتشر می‌شود 

جنازه‌ها راه می‌روند و درختان ایستاده می‌میرند 

انقلاب فیس بوکی در مصر و تناقض گویی های بی‌پایان اقتدارگرایان 

No comments:

Post a Comment