انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Wednesday, February 16, 2011




فشار های گسترده به خانواده ژاله,برای قبول مصاحبه علیه جنبش مردم ایران
بنا به خبر دریافتی بر خانواده صانع ژاله ( جان باخته راه آزادی در ۲۵ بهمن ) برای قبول مصاحبه علیه جنبش مردم ایران فشار زیادی وارد آورده اند . مسئولین انتظامی و امنیتی شهر پاوه به همراه امام جمعه این شهر با حضور در منزل خانواده این شهید، فشار گسترده ای را برای انجام مصاحبه به این خانواده وارد آورده اند 


بازداشت حداقل ۱۶ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف
در پی بازداشت گسترده دانشجویان و فعالین سیاسی در روزهای اخیر، حداقل ۱۶ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف بازداشت شده اند. به گزارش دانشجو نیوز، از این دانشجویان که بعد از تظاهرات ۲۵ بهمن ماه در ایران بازداشت شده اند در حال حاضر خبری از آنها در دست نیست.

مخالفان دولت از سایه خارج شدند
مخالفان دولت جمهوری اسلامی با وجود این که دولت مجوز راه پیمائی نداد نشان دادند که جنبش سبز همچنان زنده است. از اواخر هفته گذشته این خیزش با موج جدیدی از سرکوب ها همراه بوده: بازداشت ده ها تن از مخالفان، پارازیت اندازی روی برنامه های فارسی بی بی سی، حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، و قطع خطوط تلفنی آنان. 


واکنش وزارت خارجه ایران به تغییر سفیر بریتانیا در تهران
سایمون گس از شهریور ماه سال گذشته سفیر بریتانیا در ایران بوده است رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تغییر سفیر بریتانیا در تهران گفته که “تغییر محل ماموریت سفیر انگلیس اگر با نیت اصلاح روند گذشته صورت گرفته باشد مورد استقبال جمهوری اسلامی است.” مهمانپرست در عین حال تاکید کرده که روابط کشور ها فراتر از ظرفیت یک فرد به عنوان سفیر است و “البته نقش سفیران را نمی توان نادیده گرفت و اگر سفیری موفق به برقراری رابطه و تعامل سازنده بین دو دولت نشود در انجام ماموریتش موفق نبوده است.” 


قیمت تمام‌شده بلیت تک‌سفره متروی تهران در سال آینده: ۹۷۵ تومان
بر اساس مصوبه شورای شهر تهران قیمت تمام‌شده بلیت‌‌های تک سفره مترو در سال آینده، ۹۷۵ تومان تعیین شده است که این مبلغ تنها در صورت پرداخت «سهم دولت و شهرداری» به یک سوم کاهش می‌یابد. شورای شهر تهران در جلسه روز یکشنبه خود بهای بلیت متروی تهران در سال ۱۳۹۰ را با توجه تعیین کرده است. 


مظفر تهرانی‌ نماینده وزارت اطلاعات در زندان اوین
مظفر تهرانی‌ نماینده وزارت اطلاعات در زندان اوین و معاون بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین از عوامل اصلی‌ تدارکات بازجویی ،انتقال زندانیان سیاسی برای بازجویی و انتقال به بندهای دیگه است. نامبرده از عوامل تندرو وزارت است که از تائید شدگان توسط قاتل معروف سعید امامی است . 


شاهکار ادبی‌ ایرج پزشک زد دایی جان ناپلئون به زبان فرانسه ترجمه شد
شاهکار ادبی‌ ایرج پزشک زد دایی جان ناپلئون به زبان فرانسه ترجمه شد .قبل از اشغال ایران توسط ناصر تقوایی از روی این رمان ماندگار سریال ساخته شد که همیشه در خاطره‌ها جاودانه هست . 


تحریم جشنواره موسیقی فجر از سوی استادان موسیقی
بیست و ششمین جشنواره موسیقی فجر از دوم تا هشتم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود. حسن ریاحی دبیر جشنواره همراه با بابک رضایی دبیراجرایی و علی ترابی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد مدیران این جشنواره هستند 



همراهان رئیس جمهور ترکیه با ضربات باطوم رژیم بدرقه شدند!
روزنامه “زمان” چاپ ترکیه، گزارش نشست خبری عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه درجریان سفر ۳ روزه به ایران را منتشر کرد. پیک نت نوشت: خبرنگاران حاضر در این جلسه به رئیس جمهور خبر دادند که امروز ( روز ۲۵ بهمن) صبح، به علت تظاهرات “هواداران اصلاحات” در تهران، شبکه تلفن همراه و اینترنت قطع شده است. عبدالله گل پاسخ داد: «دوران کنونی، متفاوت است! شاید بتوان تلفن های همراه را قطع کرد اما تلویزیون ها همه چیز را نشان می دهند و نباید هیچ اقدامی علیه مردم انجام شود. بزرگترین مسأله این رژیم ها، بی عدالتی، فساد اقتصادی، پاسخگو نبودن و استفاده ناقص از منابع است. در هیچ یک از کشورهای منطقه، در این زمینه نظارت منظمی وجود ندارد و خلأ موجود در این زمینه، علت بروز این مشکلات در کشورهای منطقه است. 


فراخوان سفیر اسپانیا در صورت عدم عذرخواهی احمدی نژاد
وزیر خارجه اسپانیا امروز در مجلس این کشور، درباره دستگیری دیپلمات اسپانیایی در روز دوشنبه ۲۵ بهمن، روزی که رژیم ایران تظاهرات مخالفان را بطور خشونت آمیزی، سرکوب و مخالفان را دستگیر کرد، گفت که توضیح دولت ایران درباره بازداشت چهار ساعته سرکنسول این کشور، پرز، که نقض کنوانسیونهای بین المللی است، قانع کننده نبوده و در صورت عدم عذرخواهی دولت احمدی نژاد، او را به اسپانیا فرامیخواند. 


پیام شاهزاده رضا پهلوی در مورد قربانیان تازۀ مهرورزی حکومت خدا بر زمین
هم میهنان عزیزم، یک بار دیگر رهبران رژیم ولائی به مردم حق طلب و رزمندۀ میهن، به مردم آزادۀ سراسر جهان ثابت کردند که در خشونت و بی رحمی، و در تجاوز آشکار و مدام به حقوق انسان ها، بدیلی در میان رهبران خود کامه و خشونت ورز جهان ندارند. این بزرگ ترین جنایت کاران تاریخ بشر، از سوئی، در بی شرمی تمام به تحسین جنبش آزادی خواهانۀ ملت های همسایۀ ایران بر می خیزند و از سوی دیگر مسلم ترین حق مردم میهن ما را، که حق تجمع آرام و مسالمت آمیز است وحشیانه می شکنند، و زنان و مردان بی سلاح و بی گناه را برای هزارمین بار به خاک و خون می کشند و راهی زندان و شکنجه می کنند. هیچ نیروی اشغال گری در تاریخ جهان با مردم اسیر آن نکرده است که «جانشینان» خدا بر سر «هموطنانشان» آورده اند؟ 


تحسین جهان به شجاعت ایرانیان به پا خاسته در یک حکومت فاشیستی
تظاهرات اعتراضی شامگاه دوشنبه مردم ایران، واکنش های مثبت بسیاری را در سرتاسر جهان برانگیخت . ناظران می گویند تجمع های اعتراضی شامگاه دوشنبه در تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، کرمانشاه، مشهد و ده ها شهر دیگر ایران، بار دیگر به سران حکومت اسلامی ثابت کرد که مخالفت ها در میان مردم و علیه حکومت نه تنها به پایان نرسیده، بلکه پس از روبرو شدن با سرکوب گسترده از سوی نیروهای امنیتی، حال شکلی رادیکال تر به خود گرفته است. رادیواسرائیل 


به کدام طرف و از کدام راه؟
مبارزات آزادیخواهانه ملتهای عرب نشان میدهد که جنبش ها از یکدیگر می آموزند و سعی دارند اشتباهات گذشته را تکرار نکنند. آزادیخواهان تونس و مصر پس از بیرون راندن دیکتاتورها خواهان استقرار حکومت تونسی یا مصری هستند و حتی سخنگوی اخوان المسلمین اعلام میدارد که مملکت از آن همه مردم مصر است و آنها خواهان یک حکومت اسلامی مانند ایران نیستند. نوشتۀ دکترهمایون مهمنش 


اولین گروه از بازداشتی های ٢۵ بهمن آزاد شدند
اولین گروه از بازداشت شدگان تظاهرات دیروز، ٢۵ بهمن ماه، آزاد شدند. بنا به گزارش منابع موثق از مقابل اوین، امشب حدود سی نفر از شهروندان معترضی که در تظاهرات دیروز بازداشت شده بودند، آزاد شدند. به گزارش دانشجونیوز، آزاد شدگان در گفتگو با خانواده های منتظر در مقابل اوین با ذکر این مطلب که “نگران نباشید”، گفته اند که دیشب را در مسجد و سوله گذرانده و پتو و غذای گرم در اخیتارشان قرار داده شده است. ضمناً آزاد شدگان گفته اند که مدارک و پولهایی که همراه داشتند، توسط ماموران ضبط شده و هنگام آزادی بازپس داده نشده است. 


نیویورک تایمز: شرمساری برای رهبران رژیم ایران
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تظاهر‌کنندگان ایرانی در چندین شهر اخطارهای شدید حکومت را نادیده گرفته و به خیابانها ریختند. این ناآرامیها، شرمساری زیادی برای رهبران رژیم ایران به همراه آورد، زیرا در پی این بودند که نشان دهند سرنگونی زین‌العابدین بن علی رئیس‌جمهور تونس و حسنی مبارک، به‌خاطر پیروزی حمایت مردمی از اسلام در جهان عرب بوده است. مقامات ایران نشان داده‌اند که در سرکوبی تظاهرکنندگان از هیچ وسیله مرگبار قصور نخواهند کرد. 

هجوم و اشغال منزل فرزند ارشد مهدی کروبی
آمریکا احتمال نقض تحریم‌های ایران از سوی ونزوئلا را بررسی‌ می‌کند
روايت يک شاهد عينی از آن چه در دانشگاه هنر گذشت،
حمله به دانشگاه هنر و بازداشت حداقل ١۰ دانشجو،
مراسم تشییع جنازه صانع ژاله به خشونت کشیده‌شد
نظام های اقتدار گرا فرو میریزند، قرعه بعد بنام کدامیک خواهد خورد ؟
شش تابو در همکاری مخالفان ايرانی جمهوری اسلامی با نهادهای خارجی
«منصور اسانلو با دست بند و پابند در بیمارستان»
انیمیشنی «سبز» برای ۲۵ بهمن
یک نظرسنجی در آمریکا: نگاه منفی به ایران و کره شمالی
دو نفر در تظاهرات ۲۵ بهمن تهران کشته شده اند
«تجمع شماری از حامیان دولت در مقابل خانه کروبی»



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید



فشار هاي گسترده به خانواده ژاله,براي قبول مصاحبه عليه جنبش مردم ايران 

تحریم جشنواره موسیقی فجر از سوی استادان موسیقی 

کارگران پالایشگاه نفت آبادان در اعتراض به بیکاری دست به اعتصاب زدند 

نیویورک تایمز: شرمساری برای رهبران رژیم ایران 

گوشه اي از وضعيت مجروحان تظاهرات 25بهمن 

تظاهرات بزرگ 25بهمن مردم ايران در رسانه هاي خبري جهان بازتاب وسيعي داشت 

روایت یک شاهد عینی از آنچه در دانشگاه هنر گذشت 

دفتر تحکیم وحدت: اجازه مصادره خون پاک شهدای راه آزادی را به قاتلانشان نمی‌دهیم 

این خون‌های به ناحق ریخته، دامن‌گیر استبداد خواهد شد 

فاطمه کروبی:امروز پذیرفتم دیگر حقی برای زیستن ساده هم نداریم 

موج تغییر، کشورهای منطقه را یکی پس از دیگری در می‌نوردد 

اتحادیه اروپا ازایران خواستار احترام به حق تظاهرات مسالمت‌آمیز شد 

عتصاب غذاي زندانيان زندان مرکزي شهر عماره در اعتراض به شكنجه و بدرفتاري 

پاکستان: حکم احضار پرویز مشرف به دادگاه به اتهام دست داشتن در قتل بی نظیر بوتو 

قیامها و شبکه‌های توئیتر و فیس بوک 

عراق بیشترین یتیم در جهان عرب را دارد 

دانشگاه در اشغال نظامیان، شهید بر دوش قاتلان 

فراخوان شيرين عبادی و شش سازمان مدافع حقوق بشر برای توقف اعدام‌ها در ايران 

كروبي ضمن محكوميت خشونت هاي ديروز: آماده پرداخت هر هزينه اي هستيم 

شكايت زنان مجلس از زهرا رهنورد و فائزه هاشمي به قوه قضا 

وقتی بسیج تشیع جنازه یک مخالف را می‌دزدد 

نمایندگان مجلس: مرگ بر موسوی، مرگ بر کروبی، مرگ بر خاتمی 

سخنگوي قوه قضاييه: سران فتنه منتظر كيفر اقدامات مجرمانه خود باشند
بیانیه «ایران ندا» در حمایت از اعتراضات مردمی 

No comments:

Post a Comment