انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Thursday, February 10, 2011

 


بيانيه دانشجويان دانشگاه سيستان وبلوچستان : در 25 بهمن درحمايت از آيين آزادي خواهيم ايستاد
جمعي از دانشجويان دانشگاه سيستان وبلوچستان , حمايت خود را از شركت در تظاهرات 25 بهمن با صدور بيانيه اي اعلام كردند . متن بيانيه به شرح زير است : در شهر غم آلوده ما تا عسسي هست زين طايفه شرزه و عيار كسي هست وقتي كه حقيقت آشكار ميشود و درون پيدا ,وقتي كه ملت ها فرياد بر ميكشند و كشور ها بيدار ،فرصت يافتن است و به اختيار برگزيدن،و ازخويشتن خويش باروئي پي افكندن. فرصتي است كه نبايد آن را از دست داد ،فرصتي كه تاريخ بر آن خيمه ميزند و آينده از آن رقم ميخورد . فرصت ،فرصت آزادي هاست .



فراخوان جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران براي شركت در تظاهرات 25 بهمن
:جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاههاي تهران و حومه, براي شركت در تظاهرات بزرگ در روز 25 بهمن فراخوان داده اند . دربخشي ازاين فراخوان آمده است : روز امتحان پس دادن فرا رسيده است ، جهاني در حال نظاره است كه ايران و ايراني چه ميكند؟ آخر ما روزي پيشتاز جنبش هاي اعتراضي در خاور ميانه بوده ايم ، چرا بايد اكنون عقبدار آن باشيم، ما هم ميتوانيم در ميهنمان شوري بپا كنيم، فقط بايد از جا كنده شويم. علاوه بر جهانيان كه چشم به ما دوخته اند ، توده هاي محروم در شهرستانها هم چشم انتظار اعتراض ما تهراني ها كه دستمان براي تجمعات به نسبت آنها باز تر است مي باشند. غيرت و شرف ايراني را بايد به نمايش گذاشت ، تا به كي ترس و ذلت و سكوت؟ 


بيانيه دانشجويان دختر دانشكده فني دانشگاه تهران به مناسبت 22بهمن
در آستانه 22بهمن و سالروز انقلاب بزرگ مردم ايران در سال 1357, جمعي از دانشجويان دختر دانشكده فني دانشگاه تهران بيانيه اي منتشر كردند. در اين بيانيه آمده است: ما ظلم و ستم در پس اين کيش نخواهيم شلاق و چماق از يد اين کيش نخواهيم در تاريخ ملتها آنچه به جا ماند, ايستادگي در مقابل ديكتاتوري هاست و آنچه كه در تاريخ هميشه تكرار شده, پيروزي مردم بر ديكتاتورها بوده... شايد با كشتار و اختناق, دمي بر عمر خود افزودند, اما هيچ قدرتي نتوانست در مقابل ملتي كه اراده كرده است آزاد باشد, قد علم كند!! اين رسم تاريخ و رسم ملتهاست و قدرت پرستان ظلم ستيز, به دست مردم از روزگار محو مي شوند چيزي كه امروز در خاورميانه شاهد آن هستيم..



فراخوان جمعي از دانشجويان تهران براي تظاهرات در روز 25 بهمن
جمعي از دانشجويان دانشگاه تهران براي تظاهرات در روز 25 بهمن فراخوان داده اند , قسمتي از بيانيه آنها بشرح زير است: اينان هراسشان ز يگانگي ماست... و چه داستان شگفت انگيزي ست..., باتوم و گاز اشك آور و تفنگ مي آوري ... از ميانمان و از ياران دبستانيمان عده اي را در خيابانها و عده اي را در شكنجه گاهها مي كشــــــــى و زندان ميبري و چنين مي پنداري كه آنها را نابود كـــــرده و دوباره نعره سر ميدهي, نه... آنها در غريو فريادهاي سرخ ما سبزند و جاويد... مـــا دوباره باهم بپا ميخيـــــــــــزيم. 


گزارشي از ضرب وشتم زندانيان بيمار در زندان گوهردشت كرج
زندانیان سیاسی در بند ۴ زندان گوهردشت کرج از حداقلهای پزشکی و درمانی در شرایط سرما و زمستان هم برخوردار نیستند. بنا‌به گفته زندانیان، در بند دارو نیست، دکتر رسیدگی نمی‌کند، کسی به داد بیماران نمی‌رسد، مانع از دادن داروهایی که خانواده‌ها برای فرزندان بیمار خود تهیه می‌کنند می‌شوند. یکی از زندانیان می‌گوید: باید خود زنی کنی تا خونت بریزد تا از مأموران بهداری یکی پایین بیاید تازه معلوم هم نیست که اقدامی بکنند یا نه؟ چند شب پیش دکتر بهداری با یکی از بیماران درگیر شده بود او را مورد ضرب‌وشتم قرار داده بود به‌طوری که از پیشانی او خون جاری شده بود. 


'مبارک احتمالا امشب کناره گیری می‌کند'
یکی از اعضای عالی رتبه حزب حاکم مصر به بی بی سی گفته است که "امیدوار" است حسنی مبارک، رئیس جمهوری این کشور، قدرت خود را به عمر سلیمان، معاون رئیس جمهوری، تفویض کند. حسان بدراوی، دبیرکل حزب ملی دموکراتیک گفت آقای مبارک احتمالا امشب با مردم سخن خواهد گفت. آقای بدراوی گفته است که امیدوار است که امشب آقای مبارک بگوید که او به وعده ای که به مردم داده عمل کند، او به خواسته های جوانانی که در خیابان هستند احترام می گذارد و او برای حفظ یکپارچگی کشور قدم درستی بر دارد و قدرت را به معاون رئیس جمهوری واگذار کند. 


"آغاز فعالیت شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی"
وب سایت های نزدیک به اصلاح طلبان در جمهوری اسلامی، بیانیه ای را با امضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی- شاخه برون مرزی منتشر کرده اند که در آن از آغاز فعالیت بخش خارج از کشور این سازمان خبر داده شده است. در این اطلاعیه که در وب سایت های "نوروز" و "امروز"، از منابع نزدیک به سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی منتشر شده ، آمده است: 


جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب: به فعالیت خود ادامه می دهیم
در پی تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ایران مبنی بر توقیف پروانه جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران و در خواست دادگاه برای انحلال این دو حزب ، مسئولان این دو تشکل رسما اعلام کردند که به فعالیت خود بر اساس قانون ادامه می دهند و حق شکایت از این کمیسیون را برای خود محفوظ می دانند. محمد سلامتی، دبیر سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه ای با استناد به اصل ۲۶ قانون اساسی ایران و ماده ۶ قانون احزاب به نامه اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به این حزب اعتراض کرده است. 



حامیان دولت ایران: جنازه فتنه تشییع شد
طرفداران دولت محمود احمدی نژاد در ایران راهپیمایی روز 22 بهمن، سالگرد انقلاب سال 1357 را پیروزی بزرگی برای خود تلقی و اعلام کردند که موفق شدند "جنازه فتنه گران، سران آشوب و حامیانشان را تشییع کنند". خبرگزاری های دولتی و سایت های نزدیک به اصولگرایان در ایران، با کوچک خواندن تجمعات اعتراضی و درگيری های پراکنده اندک، شرکت مردم در این راهپیمایی را یک "نه بزرگ به جریان فتنه" خواندند.


نهادهای قضایی به دستور خامنه‌ای به ابزاری برای بازداشت روزنامه‌نگاران تبدیل شده است
سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن بازداشت تقی رحمانی، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی مذهبی اعلام کرد که نهادهای قضایی به دستور علی خامنه‌ای به ابزاری برای بازداشت خودسرانه روزنامه‌نگاران تبدیل شده است. در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار سی‌میل قرار گرفته آمده است:‌ «در آستانه فراخوان مخالفان ایران به راهپیمایی در روز ٢٥ بهمن ماه و در حمایت از مردم تونس و مصر، تعداد بسیاری از روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران در سراسر ایران از سوی سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات احضار و یا تهدید شده‌اند.» بر اساس این بیانیه، ژان فرانسوا ژولیارد، دبیر اول گزارش‌گران بدون مرز گفته است 


طرح زوج و فرد خودروها از اول اسفند در سراسر تهران اجرا می شود
شورای عالی ترافیک ایران تصویب کرد که طرح تردد نوبتی خودروها موسوم به "طرح زوج و فرد" در سراسر تهران از اول اسفند اجرا شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز پنج شنبه ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه)، شورای عالی ترافیک همچنین از اجرای طرح زوج و فرد کنونی تا پایان بهمن خبر داد. بر اساس یکی از بندهای این مصوبه، محدوده جدید طرح ترافیک هم از ابتدای سال آینده به صورت دائمی عمل می شود. طرح ترافیک کنونی در محدوده‌ای به وسعت ۷۵ کیلومتر مربع اجرا می‌شود اما در طرح پیشنهادی استانداری تهران، وسعت این محدوده به ۱۲۰ کیلومتر مربع افزایش یافته است. 


«حصر خانگی» مهدی کروبی تا روز ۲۵ بهمن
وب‌‌سایت سحام‌نیوز اعلام کرد نیروهای امنیتی مانع از دیدار اعضای خانواده مهدی کروبی با وی شده‌اند. این سایت نوشته که مأموران امنیتی در برابر ساختمان منزل مسکونی مهدی کروبی مستقر شده و به فرزند کروبی اعلام کرده‌اند که حق ورود به منزل پدرش را تا روز ۲۵ بهمن ماه نخواهد داشت. مهدی کروبی و میرحسین موسوی به تازگی در نامه‌ای خطاب به وزارت کشور ، برای برگزاری یک راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن ماه درخواست مجوز کرده بودند. وب‌سایت سحام‌نیوز تشدید محدودیت‌ها در مورد مهدی کروبی را بی‌ارتباط با این موضوع ندانسته است. 


فراخوان‌های اینترنتی و تلاش برای سازماندهی تظاهرات تازه در ایران
درخواست رهبران مخالفان دولت ایران برای صدور مجوز راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن ماه، استقبال کاربران ایرانی اینترنت را به دنبال داشته است و بسیاری از آنها، این درخواست را نوعی اعلام فراخوان برای تظاهرات دوباره معترضان تعبیر کرده‌اند. فعالان در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی از جمله کاربران سایت‌های فیس‌بوک و توئیتر، بعد از انتشار درخواست مجوز رهبران معترضان در ایران، شرایط امروز را مشابه روزها و هفته‌های اول اعتراضات بعد از اعلام نتیجه آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ خوانده‌ و کارزاری گسترده را در اینترنت برای فراخواندن همگان به تظاهرات روز ۲۵ بهمن ماه به راه انداخته اند. 


برگزاری راهپیمایی ها وگردهمایی ازحقوق به رسمیت شناخته شده وقانونی شهروندان است
مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی طی صدور بیانیه ای تفصیلی و تحلیلی از شرایط فعلی کشور، ضمن انتقاد از شرایط موجود، خواستار برگزاری انتخابات آزاد وبدون نظارت استصوابی – با نظارت نهادهای مردمی و رسانه های آزاد – آزادی زندانیان سیاسی , آزادی رسانه ها و روزنامه ها, ازمیان برداشتن سانسور و فیلتر وپارازیت , آزادی احزاب وگروه های سیاسی وآزادی حق برگزاری اجتماعات و راهپیمایی ها, به رسمیت شناختن حقوق مردم وحق انتخاب کردن و انتخاب شدن گردید. 


اتحادیه اروپا شرکت در مراسم سالگرد انقلاب جمهوری اسلامی را تحریم کرد
اتحادیه اروپا به نشانۀ اعتراض به اعدام زهرا بهرامی شرکت در تمامی مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی به ویژه در تهران، بروکسل و ژنو را تحریم کرد. بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا به نشانۀ اعتراض به اعدام زهرا بهرامی شرکت در تمام مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را به ویژه در تهران، بروکسل و ژنو تحریم کردند. تحریم جشن های سی و دومین سالگرد انقلاب ایران در ژنو و بروکسل از آنرو صورت گرفته که این دو شهر به عنوان نماد حقوق بشر به شمار می روند. کمیتۀ سیاسی-امنیتی اتحادیه اروپا در چهارم فوریه تصمیم گرفت که شرکت در جشن های سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی از سوی اتحادیه اروپا تحریم شود 

افشاگري پس از يكسال! / گزارشي به بهانه انتشار عكس هاي مهدي كروبي
خطر اجرای حکم جنایتکارانه و ضدبشری اعدام جان معلم زندانی را تهدید می کند
واكنش مردم مصر به خامنه ای :ما جمهوری اسلامی نميخواهيم
مبارك تا ساعاتي ديگر از قدرت كناره زده مي شود
كناره گيري مبارك در شب 22 بهمن عيدي خدا به ملت ايران است
پيشنهاد امارات براي اقامت مبارك در دبي
دستگیری وزیر رفاه خاتمی و شماری دیگر از روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی
موج بازداشت‌ها در آستانه ۲۵ بهمن ۸۹ در ایران، راديو زمانه
زهرا رهنورد: خانواده های زندانیان سیاسی به کجا پناه ببرند،
محکوميت عضو نهضت آزادی ايران به پنج سال حبس تعزيری در کم‌تر از يک ساعت
جمعی از خانواده‌های زندانيان سياسی: عزيزانمان را به ما بازگردانيد، آنها گروگان سياسی نيستند، کلمه
انقلاب سال ٥٧ یک پیروزی بود، زیرا نظام شاهنشاهی سقوط کرد! » مقاله کیهان پسند


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید



وضعيت وخيم سه زنداني كرد و شكنجه و بازداشت آنها 

معاون جنايتكار زندان گوهردشت كرج زندانيان سياسي را تهديدبه مرگ كرد 

فیلمساز ایرانی جعفر پناهی شهروند افتخاری پاریس شد 

پس از گذشت ۵۰ روز، بهاره هدایت و مهدیه گلرو همچنان ممنوع الملاقات هستند 

فرار رحيم مشايي از دست دانشجويان 

بانگ الله اكبر در اطراف كوي دانشگاه تهران 

بررسی حقوقی تجمع و راهپیمائی علی شکوری راد 

جنبش سبز؛ جنازه پرتحرک 

باید حرف مردم را بشنویم و اصلاح کنیم آیت الله هاشمی رفسنجانی 

پنج کشته و یکصد زخمی در شانزدهمین روز اعتراضات در مصر 

زهرا رهنورد: زندانیان را آزاد کنید تا بهاران ملت خشک و خاموش نشود 

فرمانده سپاه تهران: با هرگونه تحرک مخالفان به شدت برخورد خواهد شد 

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی: عصر دیکتاتوری های فردی به پایان رسیده است 

متن کامل دفاعيه مهدی معتمدی مهر در دادگاه

شرح و تصاویر ضرب و شتم مهدی کروبی و پسرش در ۲۲ بهمن ۸۸ 

رهبر را ببین، کشور را بچاپ 

دربه‌درترین پرچم؛ سرنوشت پرچم ایران بعد از انقلاب ۵۷ 

«به آپارتايد آموزشی و آزار بهاييان پايان دهيد» 

مشکلات مالی معاملات نفتی ايران با هند از کی شروع شد و علت آن چیست؟ 

سوریه سایت های فیس بوک و یوتیوب را باز می‌کند 

عفو بین‌الملل اعلام کرد که در عراق زندانهای مخفی وجود دارد که در آنها زندانیان شکنجه می‌شوند 

قیام کنندگان درمصر می گویند به کمتر از رفتن نظام حاکم رضایت نمی‌دهند 

خلاصه اخبار قیام مصر روز يازدهم 
ایران سایت





No comments:

Post a Comment