انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Friday, December 17, 2010

اخرین اخبارهای ایران و جهان



موسوی خطاب به زندانيان اعتصابی: را اعتصاب خود را بشکنيد
ميرحسين موسوی در پيامی خطاب به زندانيان سياسی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برند از آن‌ها خواست که اعتصاب خود را بشکنند و خانواده‌ها و همراهان جنبش سبز را از نگرانی نجات دهند. وی در اين پيام نوشت: "پيام ايستادگی شما را نسيم سبز آگاهی دهن به دهن و سينه به سينه به همه‌جای ايران عزيز رسانده است.



نهادهای امنیتی مانع برگزاری مراسم تاسوعا توسط دراویش شدند
جمعی از دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی به رسم سنت ، مراسم تاسوعا را با برافروختن شمع در محل حسینیه تخریب شده بروجرد برگزار کردند که این امر ممانعت مأمورین امنیتی از ادامه مراسم و عدم برگزاری آن در روز عاشورا را در پی داشت . به گزارش خبرنگار سایت مجذوبان نور ؛ این اقدام دراویش در حالی صورت گرفت که اداره اطلاعات بروجرد از روز قبل از تاسوعا با احضار چند تن از دراویش بروجرد ، خواستار عدم حضور آنها در محل حسینیه تخریب شده این شهرستان شده بود .



حمله به سفارت آمریکا در یمن
ر اساس آخرین گزارش، یک فرد اردنی با بمب‌های دستی به این خودرو که آمریکایی‌ها را از سفارت خارج می‌کرد، حمله کرد اما این حمله هیچ گونه تلفاتی را در بر نداشت. بعد از حملات موشکی امروز به سفارت آمریکا در ساحل عاج، سفارت آمریکا در یمن نیز هدف حمله قرار گرفت. به نقل از فلسطین‌الیوم، یک منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که یک شهروند اردنی به خودرویی که کارمندان سفارت آمریکا را از محل سفارت منتقل می‌کرد، مورد حمله قرار داد. بر اساس این گزارش، یک فرد اردنی با بمب‌های دستی به این خودرو که آمریکایی‌ها را از سفارت خارج می‌کرد، حمله کرد اما این حمله هیچ گونه تلفاتی را در بر نداشت.


راز موفقیت شغلی مهاجران تازه وارد به کانادا
یک گزارش جدید که در اول ماه دسامبر منتشر شده ، تأکید می کند که اعتماد بنفس و پشتکار ، می‌تواند دو عامل اصلی موفقیت مهاجران در کانادا باشد. این مطالعه توسط Norman Amundson، استاد روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا و همکاری موسسه خدمات کاریابی SUCCESS در ونکوور انجام شده است در طول سال گذشته، محققین، با دست کم بیست مهاجر از آسیا که همگی خود را موفق می دانستند مصاحبه کردند. این افراد توانسته بودند، با تلاش و پشتکار، خود را به مرحله ایمنی شغلی و درآمدزایی قابل قبول برسانند.


خیزش رسانه‌ای مشایی در عرصه فرهنگ و هنر
شماره اول این نشریه در حال حاضر آماده شده و قرار است در هفته‌های آتی به چاپ برسد. محتوای این مجله به نوعی اندیشه‌محور است و از فعالیت‌های مجله "مهرنامه" گرته برداری شده است. تیم نزدیک به رئیس دفتر رئیس جمهور پیش از این چند سایت فرهنگی هنری را در فضای سایبر فعال کرده که نقطه اشتراک همه آنها تکذیب رابطه با اسفندیار رحیم مشایی است.




دستگيري 9 تروريست جنايت تاسوعاي چابهار
گروه سياسي- در حالي که يک مقام آگاه در وزارت اطلاعات خبر ازدستگيري هشت نفر ديگر از عوامل جنايت تروريستي تاسوعاي چابهار، داده است وزير کشور مي‌گويد: 9 نفر از کساني که مظنون به دست داشتن در اين حادثه تروريستي بودند، دستگير شدند. در هنگام عزاداري مردم سوگوار شهر چابهار در روز تاسوعاي حسيني ،يک گروهک تروريستي که اهداف ضد بشري خود را در جنوب شوق کشورحستجو مي‌کند با انجام يک عمليات تروريستي نزديک به چهل نفر از هموطنان سوگوار را به خاک و خون کشيد. به گزارش خبرگزاري‌ها نتيجه اين حرکت کور تروريستي شهادت جمعي از هموطناني بود که در ميان آنان زنان و کودکان بي دفاع زيادي حضور دارند. جزئيات حادثه


پاسخهای مصطفی تاج زاده به پرسش‌های حامیان جنبش سبز؛ درباره شعارهای مردم در روز قدس سال گذشته چه نظري داريد؟
معتقدم هيچ سبزي خود را در جایگاه و هم موضع با رژیم اسرائیل نمی بیند و اعمال ضد حقوق بشري آن رژيم را عليه مردم فلسطين تأیید نمی کند. همچنان كه دیدار كسي كه خود را وابسته به يكي از شهداي جنبش سبز می خواند با مقامات اسرائيلي، با محکومیت قاطع سبزها مواجه شد.


مراسم بیل زنی در عاشورا ..!! گزارش تصویری
در این مراسم افراد دسته بیل‌زنی، به هوا پریده و بیل‌ها را در هوا تکان می‌دهند و با فریاد حیدر، علی، حسین سر بیل‌ها را بر هم می‌زنند. گروه دیگری از عزاداران نیز با حمل کجاوه‌ای بزرگ به عنوان نخل و نمادی از تشییع پیکر مطهر حضرت امام حسین (ع) و کجاوه یا گهواره‌ای کوچکتر به نشانه تشییع پیکر پاک طفل شیرخوار آن حضرت، نوحه‌سرایی می کنند.


تجمع اعتراضی در عسلویه به دنبال مرگ مادر و دختر
جان گداز است در منطقه ای که یکی از قطب های نفتی کشور است و علاوه بر سی هزار جمعیت آن ، پنجاه هزار کارگر نیز در آنجا زندگی می کنند، یک بیمارستان بدرد بخور وجود ندارد و مادر و دختر مجروحی باید جان بدهند. پس پول نفت این ملت به کجا می رود؟ مگر قرار نبود نفت را بر سر سفره های مردم بیاورند؟ دروغ تا کی؟ چپاول ثروت های ملی تا کی؟ آیا پول نفت و ثروت های طبیعی این ملت باید تنها خرج “آقا” ها و “آقازاده ها” و ماشین عظیم سرکوبشان بشود؟ اعتراض مردم عسلویه به این بی عدالتی هاست. فریادشان را به گوش همگان برسانیم.


سه ایرانی در آمریکا به پولشویی در چارچوب فعالیتهای خیریه متهم شدند
دادستانی فدرال آمریکا سه ایرانی را متهم کرده است که از طریق یک سازمان خیریه میلیونها دلار به ایران پول فرستاده اند. بر اساس کیفرخواست ارائه شده، نجمه وحید و همسرش، دکتر حسین لاهیجی، مقیم ایالت تگزاس، با نقض قوانین آمریکا در مورد تحریم مالی جمهوری اسلامی، مبالغی بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار را از طریق بنگاه خیریه بنیاد کودک، مستقر در ایالت پورتلند، به ایران انتقال داده اند.



این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید
به سبز سایت بپیوندید

No comments:

Post a Comment