انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Tuesday, March 22, 2011




مهمانان بهار؛ پشت میله ها
امسال هفت سين ما هفتاد مليون سين دارد به سبزي همه ملت ايران و سفره اي به وسعت همه سرزمين مان. بهاری می آید باز و جای آزادگانی خالی است بر سر سفره کوچک خانه شان. میلاد و صنم، پویاو شبنم، فاطمه و رخساره، شهروز و مهتاب و دهها کودک و جوان، پدر و مادر سال را نو می کنند در فراق عزیزی. اما آنها در دل همه ایرانیان و بر سفره هفت سین هفتاد میلیونی نشسته اند. هر ایرانی هفت سینش را با یک سین از " سبزی" اعتراض زینت داده است و سفره اش را سبز کرده با نام یکی از این سبزها. 



اتحاديه اروپا مجازات های تازه عليه ايرانيان ناقض حقوق بشر اعمال خواهد کرد
اتحاديه اروپا موافقت خود را با اعمال سريع مجازات های تازه عليه ايرانيانی که مسؤل زير پانهاده شدن حقوق بشر در ايران می باشند، اعلام کرد . وزيران خارجه اتحاديه اروپا در بيانيه روز دوشنبه خود اين توافق را اعلام کردند. در بيانيه وزيران اتحاديه آمده است که «اتحاديه به افشای موارد زير پانهاده شدن حقوق بشر درايران ادامه خواهد داد واين کار را با درپيش گرفتن سريع اقدام های محدود کننده ای که مسؤلان زير پانهاده شدن حقوق بشر را هدف می گيرد، به پيش خواهد برد.»



سالهای ” کار مضاعف ” و ” جهاد اقتصادی”
درچند سال گذشته، از آنجائی که درنحوه رشد کردن ملت ایران، به سوی پیشرفت و ترقی هیچ اقدام قابل ملاحظه ای صورت نگرفته است؛ در عوض رهبردینی سیاسی کشور، همه ساله، درهنگام ایراد پیام نوروزی خویش به ملت ایران، بعد از تحویل سال، یک نام جدید به آن می دهد و مردم ایران را به حرکت به سوی آرمانهائی که آن نام می تواند آنها را در دسترس ایشان قرار بدهد؛ و موجبات پیشرفت های ایشان را فراهم بیاورد! به این ملت درمانده از همه بیماریهای اجتماعی ، بخصوص فقر و اعتیاد و فحشا، پشت سر هم نام جدید ارائه می دهد. 



اشتون:اتحادیه اروپا بخاطر وضعیت حقوق بشر در ایران نگران است
اتحادیه اروپا بخاطر وضع در رابطه با رعایت حقوق بشر در ایران که کمافی السابق رو به وخامت است، عمیقا نگران است. این مطلب را “کاترین اشتون” رییس دیپلماسی اروپا در روز دوشنبه اظهار داشت. پیک ایران:وی پس از پایان نشست وزیران امور خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت:”اتحادیه اروپا به واکنش نشان دادن نسبت به نقض حقوق بشر در ایران از جمله از طریق برقراری تحریم ها بر ضد افراد مسئول بخاطر موارد جدی نقض حقوق بشر ادامه می دهد”. 


تحادیه اروپا موافقت خود را با اعمال سریع مجازات های تازه علیه ایرانیانی که مسؤل زیر پانهاده شدن حقوق بشر در ایران می باشند، اعلام کرد .
پیک ایران:وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه روز دوشنبه خود این توافق را اعلام کردند. در بیانیه وزیران اتحادیه آمده است که «اتحادیه به افشای موارد زیر پانهاده شدن حقوق بشر درایران ادامه خواهد داد واین کار را با درپیش گرفتن سریع اقدام های محدود کننده ای که مسؤلان زیر پانهاده شدن حقوق بشر را هدف می گیرد، به پیش خواهد برد.» 


سقوط یک فروند جت آمریکایی در لیبی
سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا روز سه شنبه اعلام کرد یک فروند جت جنگنده اف پانزده ای F-15E نیروی هوایی این کشور شب گذشته در لیبی سقوط کرد. این سخنگو گفت یکی از دو خلبان این جت جنگنده نجات یافته است و تلاش برای نجات خلبان دیگر ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، وینس کراولی به این خبرگزاری گفت این سانحه احتمالا بر اثر نقص فنی روی داده و هواپیما هدف قرار نگرفته است. 


حمله شديد يک مرجع تقليد در قم به مستند «ظهور نزديک است»
آيت الله مکارم شيرازی، از مراجع تقليد شيعه در قم، با حمله به فیلم مستند «ظهور نزديک است» گفت که برخی حرکات مشکوکی را درباره امام زمان انجام می دهند تا مسلمانان را از موضوع مهدويت نا اميد کنند. برخی گزارش ها حاکی است که اين فیلم مستند از سوی هواداران دولت تهيه شده است. آيت الله مکارم شيرازی روز دوشنبه، اول فروردين ماه، در مسجد جمکران قم به تهيه و توزيع سی دی این فیلم واکنش نشان داده و گفته است: «برخی حرکات مشکوکی را درباره امام زمان انجام می دهند و خبر از ظهور می دهند تا با دروغ های خود، مسلمانان را از وجود مقدس امام عصر و مهدويت نا اميد کنند.» 


هشتيمن سالگرد لشگركشي آمريكا به عراق "افزايش بزهكاري، جنايت، كودكان يتيم و بيماري‌هاي رواني"
در هشتمين سالگرد لشكر كشي آمريكا به عراق و اشغال اين كشور گزارش‌ها و آمارها از افزايش بزهكاري‌، بيماري‌هاي رواني و همچنين تعداد كودكان يتيم و زنان بي سرپرست در عراق حكايت دارد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، انجمن نهادهاي حقوق بشري بغداد طي بيانيه‌اي اعلام كرد: لشگركشي آمريكا به عراق اقدامي خطرناك بود كه نتايج آن را نمي‌توان از قبل پيش بيني كرد. در ادامه اين بيانيه آمده است: لشگركشي آمريكا به عراق دردها و رنج هاي مردم اين كشور را بدون هيچ توجيهي افزايش داده است. 


تداوم حملات هوایی در لیبی؛ بمباران منطقه سکونت معمر قذافی در طرابلس
روز دوشنبه، یک روز پس از حمله هوایی به ساختمان اداری نزدیک به محل اقامت معمر قذافی در جنوب طرابلس، قدرت‌های غربی موج جدیدی از حملات هوایی را بر ضد حامیان معمر قذافی آغاز کردند. به گزارش خبرگزاری‌های خارجی این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که مشاور ارشد رئیس جمهور فرانسه، کشوری که روز شنبه نخستین حمله به لیبی را آغاز کرد، روز دوشنبه اعلام کرد که حملات هوایی به لیبی «برای مدتی» ادامه خواهند داشت. 


امارات مانع ارسال سلاح‌های تیم‌تیراندازی ایران به استرالیا شد
تیم ملی تیراندازی ایران برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی استرالیا ۲۶ اسفند تهران را به مقصد استرالیا ترک کردند. به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون تیراندازی، تیراندازان از طریق مسیر دبی عازم استرالیا بودند که پلیس دبی مانع از انتقال سلاح‌های تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی به سمت سیدنی شدند. 



دارایی مبارک توسط اتحادیه اروپا بلوکه شد
حسنی مبارک و همسر وی “سوزان مبارک”، “جلا” و “جمال” مبارک و همسرانشان و نیز شماری از مسئولان سابق رژیم مبارک همچون “حبیب العادلی” وزیر کشور سابق جز فهرست ۱۸ نفره اتحادیه اروپا برای تحریم هستند. رسانه های خارجی از تصمیم اتحادیه اروپا برای بلوکه کردن دارایی های رئیس جمهور مخلوع مصر و ۱۸ نفر از نزدیکان وی خبر دادند. 


گزارشهای لیبی؛ مخالفان جان تازه ای گرفته اندbr>به گزارش خبرگزاری رویتر، یک فروند جنگنده اف 15 آمریکایی که در عملیات نیروهای بین المللی علیه رژیم قذافی شرکت کرده بود، در لیبی سقوط کرده است. فرماندهی نیروهای ائتلاف در شهر اشتوتگارت آلمان، سقوط این جنگنده آمریکايی را تائید کرده و از نجات یکی از خلبانان خبر داده است. جنگنده آمریکايی در شرق لیبی که در کنترل نیروهای مخالف قذافی است، سقوط کرده و جستجو برای پیدا کردن خلبان دیگر این هواپیما ادامه دارد 


ارتش افغانستان: آماده‌ایم مسئولیت تامین امنیت را از ناتو بگیریم
وزارت دفاع افغانستان می گوید ارتش این کشور برای آغاز برنامه انتقال مسئولیت تامین امنیت از نیروهای ناتو به آنها،آماده است. ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنگاران گفت در حال حاضر شمار سربازان ارتش به ١٥٠ هزار نفر رسیده و ٢٠ هزار نفر دیگر نیز مشغول فراگیری آموزشهای ویژه هستند. حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان دو روز قبل اعلام کرد که مرحله اول انتقال مسئولیت تامین امنیت از نیروهای ناتو به نیروهای افغان، از ماه آینده میلادی، آغاز می شود.


یازده دختر دانشجوی ایرانی در سانحه رانندگی کشته شدند
واژگون شدن یک اتوبوس کاروان "راهیان نور" در استان کرمان ۱۱ کشته و ۳۷ زخمی برجای گذاشت. به گزارش خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا)، این اتوبوس روز اول فروردین در ۵۰ کیلومتری جیرفت واژگون شد. کاووس محمودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان، علت این حادثه را سرعت بیش از حد اتوبوس اعلام کرد. این اتوبوس حامل دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور شهرستان کهنوج استان کرمان بود. آقای محمودی حال ۳۷ مجروح اتوبوس واژگون شده را که به بیمارستانهای جیرفت منتقل شده‌اند، مساعد اعلام کرد. 


چین اتهام ایجاد اختلال در سرویس ایمیل گوگل را تکذیب کرد
دولت چین اعلام کرد که ادعای شرکت گوگل مبنی بر ایجاد اختلال در خدمات ایمیل گوگل، توسط دولت چین بی اساس است. جیانگ یو، یک سخنگوی دولت چین روز سه شنبه ۲۲ مارس (۲ فروردین) گفت: "این اتهامات غیرقابل قبول است." گوگل روز دوشنبه اعلام کرد که اشکالاتی که کاربران جی میل، سرویس ایمیل این شرکت، با آن روبرو هستند به خاطر فیلترینگ از سوی دولت چین است. 

بازرسی از هواپیمای باری ایران در فرودگاه دیاربکر ترکیه ادامه دارد
رفسنجانی: امیدوارم حوادث تلخ دو سال گذشته تکرار نشود
تلاش برای جلب حمایت کشورهای اسلامی از نظارت بر حقوق بشر ایران
آیت الله خامنه ای سال ۹۰ را سال جهاد اقتصادی نامید
آمریکا خشونتهای سوریه را محکوم کرد
بیانیه جبهه دموکراتیک ایران به مناسبت فرارسیدن سال ۱۳۹۰ خورشیدی
حمله شديد يک مرجع تقليد در قم به مستند «ظهور نزديک است»
پیوستن یکی از فرماندهان ارتش یمن به جنبش اعتراضی
تعدادی از زندانیان سیاسی زندان اوین به مرخصی آمدند
هشدار کلینتون به ایران درباره مداخله در بحرین
● بحرین: «سران فتنه» که خواستار براندازی نظام شده‌اند، دستگیر شدند!
فراخوان به مخالفت فعال با سیاست اتمی جمهوری اسلامی



Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید





جمهوری اسلامی دخالت در نقل و انتقال اسلحه به بحرین را تکذیب کرد 

احمدی‌نژاد برای حفظ موقعیت و آبروی خود از برگزاری جشن نوروز جلوگیری کند 

شورای امنیت درخواست حکومت قذافی برای نشست اضطراری را رد کرد 

عید ما آن روزی است که آزادیخواهان به جرم اقدام علیه امنیت کشور راهی زندان نمی شوند 

شروع دور دوم عملیات جنگنده های فرانسوی در لیبی 

حملات گسترده نظامی عليه حکومت ليبی 

کشيش بنيادگرای آمريکايی قرآن را به آتش کشيد 

محرومیت زندانیان سیاسی از حق ملاقات و تماس تلفنی در سال نو 

“جدایی نادر از سیمین”، اخراجی ها را پشت سر گذاشت 

تاج زاده: برایم درخواست مرخصی و ملاقات نکنید 

ملاقات علی کروبی با والدینش در شب عید 

معترضان در سوریه، مقر حزب حاکم را به آتش کشیدند 

زیدآبادی؛ آنکه شرافت را قربانی نکرد 

نگاهی به اجرای زنده یک ایرانی در بهشت 

عفو بين الملل خواستار تحقيق در مورد کشته شدن ۱۴ نفر در زندان قزل حصار کرج شد 

واکنش ايران نسبت به حمله نيروهای ائتلاف بين‌المللی به ليبی 

از ۱۳ میلیون خودرو تا ۵۰۰ نفر آلوده به ایدز در قم 

روزنامه‌های شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ 

برخاستن دود از نیروگاه فوکوشیمای ژاپن 

پخش زنده کنسرت‌های نوروزی از رادیو فردا 

بازتاب حمله نظامی محدود به لیبی و کنگره آمریکا 

معترضان در سوریه سرکوب توسط نیروهای دولتی را نادیده گرفتن 

احمدی نژاد: رئیس جمهوری بعدی ایران تعیین شده است 
ایران سایت 




No comments:

Post a Comment