انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Thursday, December 30, 2010



ماموران اطلاعات علاوه بر تهديد خانواده علي صارمي پلاك منزلشان را کندند
ماموران اطلاعات علاوه بر تهديد خانواده علي صارمي پلاك خانه علي صارمي را كنده و عكس هاي او كه به درب منزلشان زده بودند راپاره كردند مطابق گزارشات رسيده از ايران حكومت از تردد مردم به منزل زنداني سياسي اعدام شده علي صارمي بسيار وحشت دارد. همان روز اول از همسر او تعهد گرفته بودند كه هيچ سرو صدا وتجمعي نبايد برگزار شود و براي ساكت كردن او يك حكم غيرواقعي 10 سال زندان با تبعيد از طرف قاضي صلواتي جلوي او گذاشته و اورا مجبور به امضاء كرده بودند علاوه بر اين ماموران اطلاعات پلاك خانه علي صارمي را كنده بودند و اين امر افراد فاميل و ديگر دوستان و آشنايان را به دليل جديد بودن خانه براي يافتن منزل آنها دچار مشكل كرده بود



بلاخره نفت بر سر سفره ها رفت :آب آشامیدنی مردم لرستان آلوده به نفت شده
به گزارش خبرگزاریها از استان لرستان بار دیگر در کیلومتر ۴۸ جاده پلدختر به آسار، لوله های پوسیده انتقال فراورده های نفتی دچار حادثه شده و نفت به رودخانه منطقه نشت کرده است. محمدحسین بازگیر، مدیر کل اداره کل محیط زیست استان لرستان با تایید این خبر گفت: به طور قطع منابع زیرزمینی آبی آلوده شده و نیز آلودگی خاک محرز است.» این مدیرکل اداره کل محیط زیست لرستان در همین رابطه افزود: این خط انتقال نفت ۳۲کیلومتری به علت فرسودگی و عمر بالای ۳۰ سال دچار ترکیدگی شده است.



صدور حکم توقیف اموال شیرین عبادی برای عدم پرداخت مالیات اموال و جایزه نوبل
در پی رسیدگی به پرونده فرار مالیاتی شیرین عبادی و محکومیت نامبرده به پرداخت مبلغ ۳٫۶۲۶٫۷۹۰٫۰۴۰ ریال (اصل مالیات) در هیات حل اختلاف مالیاتی و با احتساب جریمه به مبلغ ۸٫۶۸۹٫۸۴۷٫۷۰۶ ریال، هم اکنون وی مکلف به پرداخت مبلغ ۱۲٫۶۱۳٫۵۳۸٫۶۴۷ ریال (اصل و جرائم) می‌باشد که نظر به عدم پرداخت بدهی و نادیده گرفتن اخطاریه‌های مورخه ۸۳/۰۶/۱۴ و ۸۹/۰۶/۲۷ اداره کل وصول اجرا، دستور بازداشت اموال و ممنوع‌الخروجی نامبرده را صادر نموده است.


آمریکا نگران شتاب گرفتن برنامه‌ هسته‌ای نظامی ایران است
در حالی که یک مقام اسرائیلی گفته است، ایران زمان بیشتری برای دستیابی به قابلیت ساخت جنگ‌افزارهای نیاز دارد، برخی مقام‌های عالی‌رتبه آمریکا از این بابت نگران هستند که جمهوری اسلامی با استفاده از فن‌آوری‌های جدید در ماه‌های آینده به برنامه‌ هسته‌ای نظامی خود شتاب بیشتری بدهد. روزنامه بریتانیایی فایننشیال‌تایمز روز چهارشنبه در گزارشی از نگرانی مقام‌های عالی‌رتبه آمریکایی نسبت به استفاده جمهوری اسلامی ایران از فن‌آوری‌های پیشرفته در ماه‌های آینده در برنامه هسته‌ای خود و کاستن از زمان لازم برای دستیابی این کشور به جنگ‌افزارهای هسته‌ای خبر داده است.


بيلان آزادی مطبوعات جهان در سال ٢٠١٠ ايران بيش‌ترين روزنامه‌نگار تبعيدی را دارد
گزارشگران بدون مرز بيلان آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٠ را منتشر کرد. در اين گزارش نشان داده می‌شود که آمار روزنامه‌نگاران ربوده شده نسبت به دو سال پيش افزايش چشم‌گيری داشته، خبرنگاران کم‌تر از پيش به‌عنوان ناظران بيرونی انگاشته می‌شوند و بی‌طرفی و مأموريت حرفه‌ای آن‌ها نيز مورد احترام قرار نمی‌گيرد. آمار روزنامه‌نگاران کشته‌شده نسبت به سال گذشته ٢٥ درصد کاهش يافته است. برای دومين سال متوالی ايران با ٣٠ روزنامه‌نگار تبعيدی بيش‌ترين تعداد فرار روزنامه‌نگاران را به خود اختصاص داده است. [گزارش را بخوانيد]




وزيراطلاعات: از دفتر عليرضا بهشتی جزوه براندازی دين به دست آمد
حيدر مصلحی، وزير اطلاعات گفت: "جريان فتنه از ابتدای انقلاب تاکنون جريانی واحد با مديريتی واحد بوده است." وی افزود: "از منزل عليرضا بهشتی که در واقع اتاق فکر آنان بود، جزوه بسيار تکان‌دهنده‌ای به دست آمد که در آن طرح براندازی دين از ايران، پيش از انتخابات تاکنون ترسيم شده بود." [خبر را بخوانيد]


احتمال بروز حمله نظامى به ایران
پس از آن که خبرى درباره مرگ على‌رضا عسگرى معاون اسبق وزیر دفاع در رسانه‌هاى غربى و اسرائیلى منتشر شد، تحلیل‌هاى جارى درباره مسائل خاورمیانه به خصوص موضوع ایران، بوى باروت به خود گرفته است. به خصوص این که روزنامه انگلیسى دیلى‌تلگراف نیز خبر داد که دولت بریتانیا از اتباعش خواسته از سفرهاى غیر ضرورى به کشورهاى عرب حاشیه خلیج فارس اجتناب کنند و به نیروهاى خود در کشورهاى این منطقه دستور داده است که هر گونه همکارى لازم براى صیانت از اتباع این کشور در خاورمیانه را انجام دهند. وزارت امور خارجه بریتانیا هدف از این کار را احتمال بروز حمله نظامى به ایران اعلام کرده


افشاگری رییس کمیسیون بهداشت و درمان: مرگ ۴هزار نفر در اثر آلودگی هوا
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دورکاری که اخیرا دولت به اجرا درآورده در کاهش آلودگی هوای تهران نقش موثری خواهد داشت. “حسینعلی شهریاری” افزود:همچنین طرح انتقال از تهران هم می تواند به طور قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشد. به گزارش اکونیوز وی افزود: منشا آلودگی هوا بخاطر وسایل نقلیه است و همچنین ۲۲ درصد آلودگی به خاطر کارخانه ها است و همچنین پالایشگاه نفت تهران نیز ۶ درصد و آلودگی هوای تهران دخیل می باشد.


نگاهی آماری به وضعیت ناگوار اقتصادی کشور و تأثیر آن بر بحران‌های اجتماعی
وضعیت ناگوار اقتصادی کشور، باعث بروز بحران‌های فجیعی در سطح جامعه شده است و خواهد شد. کاهش تولید نفت ایران در پنج سال اخیر، کاهش نرخ رشد اقتصادی کشور، افزایش نرخ بیکاری و کسب رتبه 41 بین 43 کشور در این زمینه، افزایش نرخ تورم و حضور در شش کشور دارای تورم بالا در جهان، از جمله شاخص‌های وضعیت ناگوار اقتصادی است که در عرصه‌ی اجتماعی، به وضعی می‌انجامد که در آن حدود 12 میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند و قادر به ازدواج نیستند؛ به علاوه، بر اساس آمار ثبت احوال، نرخ رشد طلاق در پنج سال اخیر از 3 درصد به 13 درصد رسیده و میزان طلاق در ایران به هشت برابر کشورهای توسعه‌یافته رسیده؛ و علاوه بر اینها، بیماری خطرناک ایدز در ایران به شدت در حال گسترش است و آمار بیماری‌های آمیزشی نیز طبق گفته‌ی مقامات مسئول، در چند سال اخیر 5 برابر شده است. با این حال، مسئولان کشور با بستن چشم بر این واقعیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، وجود هرگونه بحران در این عرصه‌ها را منکر شده و از طریق فرافکنی و دادن شعارهای غیرعقلایی و تحریک احساسات، سعی در فریب مردم و موفق جلوه دادن سیاست‌های مخرب و خانمان‌سوز خود دارند.


کلمه امروز برای مسجد و محله؛ تقسیم کار کنیم…
تقسیم کار می کنیم. مقاومت در زندان از فرزندان انقلاب، آگاهی بخشی با توزیع روزنامه کلمه در مسجد و محله و محل کار از نسل آرمانخواه امروز. در کتاب های تاریخ یادمان داده بودند هنگامی که علی (ع) در محراب مسجد به شهادت رسید مردم ناباورانه نجوا می کردند که مگر علی نماز هم می خواند. اگر آن روزها ناباورانه می پرسیدیم مگر می شود مردمانی در عصر علی او را به کفر متهم کنند، امروز اما هضم این مساله چندان سخت نیست.



آزادی زندانیان سیاسی، اجرای کامل قانون اساسی، تضمین انتخابات آزاد
کف و خواست اصلاح طلبان اینهاست و اگر این شرایط محقق شد، تصمیم می گیریم که چگونه عمل کنیم: 1- آزادی زندانیان و ایجاد فضای آزاد برای همه احزاب و گروهها و رفع محدودیت های نابجا 2- پای بندی همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسی و اجرای همه جانبه و کامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسی 3- فراهم آوردن سازوکاری برای برگزاری انتخابات سالم و آزاد.


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید
به سبز سایت بپیوندید

No comments:

Post a Comment