انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Tuesday, January 25, 2011




عدم تحویل دهی پیکر جانباختگان راه آزادی و ممانعت از برگزاری مراسم گرامیداشت آنها
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"پلیس امنیت خانواده 2 جانباخته راه آزادی مردم ایران را تحت فشار و مورد تهدید قرار داده است که از برگزاری مراسم گرامیداشت خوداری نمایند و از تحویل دهی پیکر آنها ممانعت میکنند. غروب روز دوشنبه 4 بهمن ماه خانواده آقای کاظمی به پلیس امنیت احضار شدند و در مقابل آنها برگه ای مبنی بر تعهد کتبی قرار دادند تا از برگزاری هرگونه مراسم گرامیداشت خوداری کنند.پلیس امنیت همچنین تاکید کرده اند که از نصب عکس شهیدان و نصب هرگونه پلاکارد خوداری کنند در غیر این صورت تبعات آن را خواهند دید.



انتقاد از ایران و کشورهای خاورمیانه در گزارش دیدبان حقوق بشر
در تازه ترین گزارش دیدبان حقوق بشر، ایران، مصر، عراق و دیگر کشورهای خاورمیانه به دلیل کارنامه حقوق بشری خود سرزنش شده اند. بیست و سومین گزارش سالیانه دیدبان حقوق بشر روز دوشنبه منتشر شد. در بخش مربوط به خاورمیانه این گزارش آمده است که مقامات در کشورهای خاورمیانه، به طور نظام مند و اصولی بازداشت شدگان را مورد شکنجه و بدرفتاری قرار داده اند. در این گزارش، اسراییل نیز به دلیل ادامه محاصره اقتصادی نوار غزه مورد سرزنش قرار گرفته است. گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر همچنین می گوید شکایت ها از شکنجه توسط مقامات فلسطینی در کرانه باختری افزایش یافته است. در بخش مربوط به ایران، گزارش دیدبان حقوق بشر می گوید مقامات ایران «از شکنجه برای گرفتن اعتراف به زور» استفاده کرده اند و صدها وکیل، مدافع حقوق بشر، خبرنگار، فعال جامعه مدنی، و رهبران اپوزیسیون را بازداشت کردند.



اعدام دربجنورد به اتهام اخلال در نظم عمومي
حكومت جنایتکار آخوندی دو زندانی را تحت عنوان محاربه و افساد فی‌الارض در بجنورد اعدام کرد. زندانیان اعدام شده در بجنورد به نامهای کامران خاکی و مهران خاکی بودند. حكومت آخوندی اتهام یکی از زندانیان اعدام شده در بجنورد را اخلال در نظم عمومی اعلام کرد. 


محكوميت اعدام زندانيان سياسي توسط جمعي از مغازه داران
جمعي از مغازه داران اعدام هاي سياسي درايران راطي بيانيه اي محكوم كردند . متن اين بيانيه كه يك نسخه نيز براي آژانس ايران خبـــــــــــــر ارسال شده است به قرار زيراست : اعدام آقايانان جعفركاظمي و محمد حاج آقايي رامحكوم ميكنيم جعفركاظمي و محمدعلي حاج آقايي راكه بجرم بيان حقيقت ودفاع از ارزش هاي انساني اعدام كرديد ,بانارضايتي هاي گسترده عمومي كه روزبه روزگسترش ميابد چه خواهيدكرد؟ ما جمعي ازمغازه داران دوربين فيلم برداري وعكاسي اين عمل جنايتكارانه را محكوم ميكنيم وبه خانواده وبستگان محترمشان تسليت ميگوييم جمعي ازمغازه داران دوربين فيلم برداري وعكاسي درتهران 4بهمن 89 


بانوان ایرانی با پوشش های ویژه به مبارزه با حكومت آخوندي برخاسته اند
بانوان ایرانی با پوشش های ویژه به مبارزه با حكومت آخوندي برخاسته اند. حكومت منحوس آخوندي با تهدید وارعاب استفاده از پوشش های به اصطلاح نامناسب توسط دختران وبانوان ایرانی را جرم و نوعی جنگ نرم معرفی کرده است. اما این روزها خیابان های تهران شاهد حضور هزاران دختر و بانوان جوان ایرانی با پوشش های ویژه زمستان در انواع مختلف است که جلب توجه می کنند



آيا ميدانيد ویروس استاکس‌نت که مراکز اتمی حكومت آخوندی را هدف قرار داد, چطور عمل ميكند ؟
دیوید سنگر، از نویسندگان نیویورک تایمز در مصاحبه‌یی با سی.ان.ان جزییاتی درباره ویروس استاکس‌نت که مراکز اتمی حكومت آخوندی را هدف قرار داد، افشا کرد. هدف از ویروس استاکس‌نت حمله به سانتریفیوژهای حكومت ایران بوده است… یک متخصص امور کامپیوتری کشف کرده است که این ویروس طوری طراحی شده تا به داخل سیستم 984 سانتریفوژ نفوذ کند. نحوه کار ویروس به این ترتیب بود که پیامهای غلط به سانتریفوژ داده و کاری کرده است که این سانتریفیوژها بدون توقف آنقدر با سرعت کار کنند تا از دور خارج شده و خراب شوند. در یک گزارش مستقل آمده است که ایران در سال ۲۰۰۹ دقیقاً 984 سانتریفوژ خود را از دور کار خارج کرد.


مراجعه به كافي نت با ارائه كارت ملي
اخيرا حكومت آخوندي اطلاعيه اي داد ه كه كليه كافه نت هاي آذربايجان براي مشتري درصورتي قابل استفاده است كه كارت ملي ارائه دهند ، پيرو اين اطلاعيه ، ازطرف استانداري گزارش فوق منتشرشده است: به نازي آباد، 1000 دستگاه، خيابان شريعتي، بهار، بهار شيراز، سيد خندان مراجعه شد هنوز خبري از چك كارت ملي و مشخصات افراد نبود. 


«مذاکرات دوجانبه کاترين اشتون و سعيد جليلي بي نتيجه بود»
يک ديپلمات مي گويد مذاکرات رو دروي کاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اروپا و نماينده گروه ۱+۵ ، با سعيد جليلي، مذاکره کننده ارشد هسته اي ايران در بعداز ظهر روز جمعه «نتيجه اي» نداشته است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين ديپلمات که بعداز يک ساعت نيم مذاکره سعيد جليلي و کاترين اشتون صحبت مي کرد، افزود:«آنها درباره مسايل بسياري حرف زدند، ولي مواضع همان است که بود. منصفانه خواهد بود که بگويم اين (ديدار) دوجانبه نتيجه اي در پي نداشته است.» 


پایه های قدرت در قم می لرزد؟
پایگاه روحانیون مخالف یا منتقد رهبر جمهوری اسلامی در شهر قم از چنان گستردگی و قدرتی برخوردار شده که نزدیکان آقای خامنه ای اکنون خود را ناگزیر از اعتراف به آن می بینند. به تازگی "احمد علم الهدی" امام جمعه موقت مشهد در اظهاراتی که می توان آن را بی سابقه تلقی کرد دست به طبقه بندی طیف مخالفان رهبر ایران در حوزه علمیه زده و به صراحت گفته است که سفرهای مکرر آقای خامنه ای در چند ماه اخیر به شهر قم برای کاستن از دامنه مخالفت ها علیه شیوه رهبری اش بوده است. 


وزیر دفاع جمهوری اسلامی از افتتاح پروژه‌های فضایی و موشكی در دهه فجر خبر داد
با گذشت چند روز پس از تست گرم و شلیک موشک های زمین به هوای «هاگ» توسط قرارگاه پدافند هوایی ایران، وزیر دفاع جمهوری اسلامی از افتتاح پروژه‌های فضایی و موشكی این وزارتخانه در دهه فجر امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، شامگاه یكشنبه در بازدید از صنایع كشتی‌سازی شهید تمجیدی بندر انزلی،، با بیان این‌كه وزارت دفاع در دهه فجر امسال پروژه‌های فضایی و موشكی را آماده بهره‌برداری دارد، اظهار كرد: این پروژه‌ها تقدیم نیرو‌های مسلح كشور و ملت ایران می‌شود. 



اول قرآن بالای نیزه رفت، بعد سر امام حسین (ع
دیرینه شناسان و مردم شناسان می‌گویند که از زمانی که انسان یا شبه انسانی بر روی زمین می‌زیسته، نوعی دین همراه او بوده و در اعماق تاریخ و حتی ما قبل تاریخ و در عصر حجر و در میان انسان‌های غارنشین دین نقشی مهم و اساسی در زندگی بشر ایفا می‌کرده است. به هر حال دین برای انسان عنصری مقدس بوده است که از یک سو با زندگی روزمره این دنیایی او پیوندی وثیق و عمیق داشته به گونه‌ای که انسان غارنشین رمز موفقیت خود در شکار را از درون دین جستجو می‌کرده و انسان عصر نوسنگی بارندگی و باروری زمین و حیوانات اهلی خود را از دین طلب می‌کرده است 


مراسم یادبود علیرضا پهلوی در حضور آخرین خانواده سلطنتی
مراسم یاد بود شاهزاده علیرضا پهلوی در بتزدا (شمال واشینگتن دی‌سی) و با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و هنری و بسیاری از ایرانیانی که از نقاط مختلف خود را به این مراسم رسانده بودند برگزار شد. فرح پهلوی در پایان این مراسم گفت: «من مادری هستم که دو شاهزاده از دست داده‌ام، اما غم من با غم هیچ مادر عزیز از دست داده‌ای فرق نمی‌کند. هر مادری شازده پسر و شازده خانمی برای خود دارد.» ادامه 

کارشکنی مسئولان در تحويل اجساد اعدام‌شدگان
عفو بين‌الملل اعدام جعفر کاظمی و محمدعلی حاج‌آقايی را محکوم کرد
وزارت بهداشت: سالانه ۱۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در ايران می ميرند
تظاهرات خيابانی در تونس ادامه دارد، راديو بين المللی
درخواست جهانی برای آزادی ابراهیم یزدی و سایر زندانیان سیاسی
» بازداشت بهنام ايرانی، شهروند مسيحی در کرج،
هشدار دولت مصر به برگزاری هرگونه تظاهرات اعتراضی
حجت عربی را آزاد و موانع تحصیل وی را رفع كنید بیانیه شورای دفاع از حق تحصیل
فرمانده سپاه قدس به درجه سرلشگری رسید
محکومیت سیامک قادری، خبرنگار سابق ایرنا به چهار سال زندان و جریمه نقدی
واکنش احمد توکلی: نامه احمدی نژاد بهانه‌جویی و فرافكنی است
انتقال حجت کلاشی و میلاد دهقان، دو عضو بازداشتی پان ایرانیست به زندان اهواز


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید 
به ایران سایت بپیوندید

No comments:

Post a Comment