انجمن مجازی لرستان و لرستانیها

Saturday, December 18, 2010



اتحاد ملی: روز جهانى مهاجران امروز شنبه ۱۸ دسامبر قابل توجه پناهندگان
امروز شنبه، ۲۷ آذر، ۱۸ دسامبر، روز جهانى مهاجران است. مجمع عمومى سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۰ میلادى ، همزمان با رشد ِ فزاینده شمار مهاجران در جهان، این روز را به نام آنها نامگذارى کرد. هدف از برگزارى این روز، جلب توجه ویژه دولتها و ارگانها و نهادهاى غیر دولتى به بالا بردن سطح آگاهى عمومى از حقوق بنیادین مهاجران است.



اتحاد ملی: اطلاعیه خبر رسیده از ترکیه / انکارا !!!
خبر رسیده از گزارشگران در انکارا: دوستانی که قصد رفتن به انکارا را دارند لطفآ بلیط مستقیم برای انکارا را تهیه نفرمایند!! و در هر اتوبوس بیش از ۴ نفر مجاز نمیباشد. ما با شما هستیم



متن دفاعیات فرید روحانی، شهروند بهایی بازداشتی در روز عاشورا
کمیته گزارشگران حقوق بشر – فرید روحانی، شهروند بهایی که در جریان وقایع پس از عاشورای سال گذشته بازداشت و روز ۲۰ آذر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. روحانی، ۱۳ دی‌ماه سال گذشته به همراه تعداد دیگری از شهروندان بهایی بازداشت؛ و نهم اسفند با تودیع وثیقه، به‌‌طور موقت آزاد شد. وی ۱۰ روز نخست بازداشت خود را در زندان اوین گذراند و پس از آن به زندان رجایی‌شهر منتقل شده بود. اتهامات این شهروند بهایی «اقدام علیه امنیت ملی، توهین به مقدسات، تهیه خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان و برهم زدن نظم عمومی» عنوان شده است.


روزی نه چندان دور، مردم ایران صبح آزادی را در آغوش خواهند گرفت
استاد دانشگاه و فعال سیاسی، با خانواده نسرین ستوده که این روزها در اعتصاب غذای خشک به‌سر می‌برد، دیدار و با آنها اظهار همدلی و همدردی کرد. به گزارش جنبش راه سبز، رهنورد در این دیدار گفت: “نسرین ستوده در آینده‌ای نه چندان دور به نماد استقامت زنان و مردان ایرانی تبدیل خواهد شد، روزی که دور نیست، همان روزی که مردم ایران صبح آزادی را در آغوش خواهند گرفت.” نسرین ستوده حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی است. او عضو کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانی ِ کودک‌آزاری و کودکان ِ در معرض اعدام را برعهده داشته‌است


چرا ماشین رییس جمهور به حراج گذاشته نمی شود؟
آنگاه که وزیر رفاه و تامین اجتماعی یک ماه پیش در همایش خیرین مسکن طرح مهر از به حراج گذاشتن خودروی پژو ۵۰۴ رییس جمهور برای کمک به ساخت مسکن مهر خبر داد، شاید کمتر کسی گمان می کرد که این اقدام خیرخواهانه محمود احمدی نژاد به یک ابهام برای وزارت رفاه تبدیل شود. به گزارش سرویس سیاسی «فردا» اگرچه صادق محصولی در آن همایش و با شور و شعفی این خبر را به خبرنگاران داد که رئیس جمهور برای کمک به ساخت مسکن مهر خودروی خود را در یک اقدام خیرخواهانه برای فروش واگذار کرده و اکنون این خودرو در مزایده بین المللی قرار دارد و مبلغ آن به زودی اعلام می شود، اما حدود ۳۰ روز از اعلام این خبر از سوی وزیر رفاه گذشت و کمتر خبری درباره جزییات فروش و حراج ماشین شخصی رییس جمهور منتشر شده است.




دیدار خانواده های زندانیان سیاسی با میرحسین موسوی و خانواده شهید موسوی
تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی با حضور در مراسم سالگرد شهید سید علی موسوی که در منزل پدر ایشان برگزار شد، شرکت و سپس با میرحسین موسوی دیدار کردند. به گزارش کلمه، خانواده زندانیان سیاسی ضمن اعلام هم دردی با همسر، فرزندان و پدر و مادر شهید و نیز مهندس موسوی و زهرا رهنورد برای صبر و استقامت بازماندگان دعا کردند. در پایان این مراسم که یادآور وقایع عاشورا ۸۸ و منکراتی بود که سال گذشته به دست کودتاگران روی داد و هنوز مسببن و عاملین آن به خانواده شهدا معرفی نشده اند، خانواده های زندانیان سیاسی با مهندس موسوی دیدار کردند وسلام عزیزان آزاده شان را به او رسانده از پایداری و ایستادگی او قدردانی کردند. مهندس موسوی نیز صبر را توصیه الهی دانست و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر با تدبیر دلسوزان و همراهی مردم مشکلات کشور مرتفع شود.


در کابینه احمدی‌نژاد؛ «آمدن نظامی‌گراها و رفتن سنت‌گراها»
در حالی که انفجار بمب در چابهار موضوع برکناری منوچهر متکی از وزارت خارجه ایران را تحت‌الشعاع قرار داده است، به نظر می‌رسد برکناری او از وزارت خارجه بیش از تغییر یک وزیر در معادلات حکومتی ایران تاثیر داشته باشد. در همین چارچوب رادیوفردا در گفت‌وگویی با مجید محمدی، تحلیل‌گر مسائل ایران، نظر وی را درباره تاثیر این موضوع بر معادلات قدرت در درون حاکمیت ایران جویا شده است. مجید محمدی: با آمدن آقای صالحی، بیشتر تاکید و تمرکز سیاست خارجی ایران بر ماجرای هسته‌ای خواهد بود و روابط خارجی ایران را عمدتا برنامه هسته‌ای ایران شکل خواهد داد. رادیوفردا: آقای محمدی، برکناری آقای متکی توسط رئیس جمهور آیا می‌تواند ربطی به آرایش قدرت در درون حاکمیت ایران داشته باشد؟


تحصن جمعی از فعالان حقوق زنان ایران در برابر دفتر سازمان ملل در ژنو در اعتراض به تضییع حقوق نسرین ستوده
جمعی از فعالان حقوق زنان، قصد دارند تا از روز دوشنبه ۲۰دسامبر، به خاطر همدردی با نسرین ستوده و اعتراض به تضییع حقوق انسانی وی، در مقابل در ورودی سازمان ملل متحد تحصن خود را آغاز کنند. متن کامل بیانیه این گروه از فعالان حقوق زنان به این شرح است: «جان نسرین ستوده وکیل مدافع حقوق بشری و فعال حقوق زنان ایران در خطر است. نسرین ستوده از ۱۳ شهریور به علت فعالیت های حقوق بشری خود دستگیر شده و بیش از ۱۰۳ روز است که در زندان به سر می برد. دادستان، این وکیل شجاع را به تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی متهم کرده است. با پایان یافتن تحقیقات مقدماتی و نیز ختم دادرسی، طبق قوانین ایران، حداکثر طی یک هفته می بایستی نسبت به اتهام ایشان اظهار نظر شود.


نامه ۱۸۰ عضو جامعه‌ی پزشکی کشور به صادق لاریجانی برای آزادی دکتر شکوری راد
دستگیری جناب آقای دکتر علی شکوری راد در محیط دانشگاه موجی از اعتراضات و نارضایتی در جامعه دانشگاهی و مجموعه پزشکان ایجاد کرده است. بدون شک ادامه بازداشت ایشان موجب تاثر و تاسف جامعه پزشکی کشور و مردم خواهد بود.سهام نیوز صد و هشتاد تن از پزشکان، دندانپزشکان، اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی و دیگر اعضای خانواده پزشکی کشور با ارسال نامه ای به رئیس قوه قضاییه، با اشاره به خدمات دکتر علی شکوری راد، ادامه بازداشت وی را موجب تأثر و تأسف جامعه پزشکی کشور و مردم دانستند و خواستار آزادی وی شدند.


تحریم‌های جدید در انتظار ایران؟
یک روزنامه غربی با اشاره به گفتگوهای مقامات آمریکا، انگلیس و فرانسه در پاریس فاش کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا قبل از مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در ماه ژانویه در استانبول به تحریم این کشور می اندیشند. منابع آگاه اعلام کردند که آمریکا و نمایندگان اتحادیه اروپا موافقت خود را با اعمال تحریم های مشترک علیه ایران در ماه ژانویه و توقف مذاکرات هسته ای این کشور اعلام کرده اند.



احمدی نژاد: امام حسین در تمامی اتم ها حضور دارد!


Share
این صفحه را بوک مارک بکنید
این صفحه را برای دوستتان ایمیل بکنید
به سبز سایت بپیوندید

No comments:

Post a Comment